Dr. Lammerts van Buerenschool in Zetten

Het team van Dr. Lammerts van Buerenschool in Zetten

Current section: team
H. Piersonstraat 23
6671 Zetten

Zie hier hoe het team van Dr. Lammerts van Buerenschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Dr. Lammerts van Buerenschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Dr. Lammerts van Buerenschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Dr. Lammerts van Buerenschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Dr. Lammerts van Buerenschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.3%)
Man (18.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Dr. Lammerts van Buerenschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (18.8%)
25-35 jaar (31.3%)
35-45 jaar (18.8%)
45-55 jaar (6.3%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Dr. Lammerts van Buerenschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (18.8%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Dr. Lammerts van Buerenschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Engelse taal
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsplanning: Altijd Vakkundige Les voor Uw Kind

Bij de Dr. Lammerts van Buerenschool zorgen we voor een optimale lesdoorgang, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Dankzij onze proactieve interne flexibele schil, zetten we direct een gekwalificeerd teamlid in bij ziekte, nascholing of andere verlof. Dit betekent dat uw kind vrijwel nooit naar huis hoeft bij onverwachte afwezigheid van de eigen leerkracht. We minimaliseren onderbrekingen en garanderen continuïteit in het leerproces. Dit draagt bij aan een stabiele en vertrouwde leeromgeving. Bij langdurige afwezigheid wordt een vervangende leerkracht ingezet, eerst intern en daarna via onze samenwerking met onderwijsdetachering IPPON. Als laatste redmiddel wordt de groep tijdelijk opgesplitst om de leskwaliteit te waarborgen. Intern begeleiders en de directeur blijven zich primair richten op hun kerntaken, om de algehele schoolorganisatie te versterken.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

We werken volgens het leerstofjaarklassensysteem. Kinderen zijn gegroepeerd rondom hun leeftijd. Dit schooljaar hebben wij twee kleutergroepen en verder van elk leerjaar één (dus een groep 3, 4, 5, 6, 7 en 8). Les geven we volgens het Expliciete Directe Instructiemodel, EDI. Er is veel extra ondersteuning in en buiten de groep. Kinderen krijgen ook verantwoordelijkheid m.b.t. het werken in de aula, tussenlokaal en andere plekken. Vrijheid die ze aan kunnen. Regelmatig wordt er groepsdoorbrekend gewerkt. In de plusgroep zitten kinderen van groep 4, 5 en 6 bij elkaar én kinderen van groep 7 en 8. Het bewegingsonderwijs wordt in groep 3 t/m 5 gegeven door juf Esmee (onze gymnastiekleraar) mét de groepsleerkrachten op de vrijdagochtend. De groepen 6 t/m 8 krijgen les in gymzaal De Mammoet, bij het Hendrik Pierson College (HPC). Dit is de school voor voortgezet onderwijs in het dorp en zit in het zelfde bestuur, de scholengroep Lingerijn. Daar krijgen zij les van studenten van het HPC die de richting Beweging hebben gekozen met gym vakdocenten van het HPC én de eigen groepsleerkrachten (dinsdagmiddag). Door deze manier van werken is er meer toezicht en zijn de gymlessen kwalitatief sterker geworden.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Speelwerktijd
30%
Buitenspelen
28.2%
Taal
10.3%
Rekenen / wiskunden
10.3%
Voorlezen
7.7%
Bewegingsonderwijs
4.4%
Levensbeschouwing
3.7%
Wereldorientatie
3.3%
Kanjertraining
2.2%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
24.8%
Rekenen/wiskunde
19%
Overig
15.8%
Lezen
12.2%
Wereldoriëntatie
9.2%
Kunstzinnige en creatieve vorming
7.3%
Bewegingsonderwijs
6.4%
Levensbeschouwing
3.4%
Engelse taal
2%

Ontdek de Ondersteunende Specialisten op Basisschool Dr. Lammerts van Buerenschool

6

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerde Intern Begeleider
Gespecialiseerde Rekencoach
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid
Gecertificeerde Taalspecialist
Ervaren Logopedist
Gekwalificeerde Kinderfysiotherapeut

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over een team van toegewijde specialisten die samenwerken om uw kind optimale academische ondersteuning te bieden. Deze experts, waaronder onze intern begeleider en reken- en taalspecialisten, zijn hoogopgeleid en toegewijd aan de ontwikkeling van elke leerling. Wij onderhouden nauwe banden met onze logopediste en fysiotherapeut voor een holistische aanpak. Bovendien is bureau Intraverte gevestigd in ons schoolgebouw, wat directe toegang biedt tot hulp bij sociaal-emotionele uitdagingen. Een verwijzing van de huisarts is hiervoor nodig, waarna er eenmalige intakekosten van €50 in rekening worden gebracht. Verdere behandeling wordt doorgaans vergoed vanuit de basisverzekering.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Positief Groeiklimaat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Gecertificeerde Kanjer Specialist

Toelichting van de school:

Op de Dr. Lammerts van Buerenschool hanteren we de effectieve Kanjerprincipes om een positief en veilig sociaal-emotioneel klimaat te bevorderen. Onze Kanjer specialist werkt nauw samen met de intern begeleider, de directie en onze projectgroep. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we een consistente en ondersteunende omgeving creëren waarin elke leerling zich gewaardeerd en veilig voelt. Indien nodig betrekken we ook het Kanjer Instituut voor aanvullende expertise.

0

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Dit schooljaar verwelkomen we Meester Remco als onze nieuwe gedragsspecialist, die zich richt op het optimaliseren van de werkhouding en taakaanpak van onze leerlingen. Juf Emmy is reeds een gecertificeerde professional op dit gebied. Samen zetten zij zich in om leerlingen te ondersteunen bij gedragsuitdagingen en het ontwikkelen van een proactieve leerhouding, wat essentieel is voor succes op de basisschool.

0

Motorische Vaardigheden en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Computerlokaal

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Leerlingen op de Dr. Lammerts van Buerenschool

Gedetailleerde Uitleg van Onze Educatieve Aanpak

De Dr. Lammerts van Buerenschool (LvB) heeft als expertisecentrum sinds mei 2022 waardevolle ervaring opgedaan met het begeleiden van kinderen uit Oekraïne. Dankzij de inzet van toegewijde leerkrachten en ondersteunend personeel uit Oekraïne, hebben we deze kinderen een warm welkom en passende hulp geboden. In augustus 2023 zijn deze leerlingen succesvol geïntegreerd in onze reguliere klassen, waar ze nu, samen met andere nieuwkomers (NT2-leerlingen), profiteren van gerichte extra ondersteuning. Onze school is continu in ontwikkeling, met een sterke focus op zowel de kerndoelen zoals rekenen, taal, burgerschap en digitale geletterdheid, als op innovatieve projecten. Een belangrijk ontwikkelingspunt is ons ambitieuze plan 'Op weg naar inclusief onderwijs'. Het gehele team werkt de komende periode intensief aan de implementatie hiervan, met als doel een nog toegankelijkere en stimulerende leeromgeving voor ieder kind te creëren. We geloven sterk in het principe dat elk kind uniek is en recht heeft op passend onderwijs. Ons Schoolondersteuningsplan (SOP) is aangepast tot een dynamisch, levend document dat de koers voor zorg en interne begeleiding uitzet. Hoewel het niet langer een verplicht document is, blijven de thema's ervan leidend voor onze onderwijspraktijk en zijn ze geïntegreerd in onze schoolgids. Dit plan wordt intern geëvalueerd, en voor schooljaar 2025-2026 zijn specifieke 'zorgdoelen' geformuleerd die de prioriteiten voor dit jaar bepalen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Doelen en Onderwijsaanpak

Welke Educatieve Doelen Bevat Ons Schoolplan 2023-2027?

Het schoolplan 2023-2027 van de Dr. Lammerts van Buerenschool legt ambitieuze leerdoelen vast voor onze basisschoolleerlingen. We moedigen ouders en belangstellenden van harte aan om het volledige schoolplan of de verkorte versie te raadplegen en uw waardevolle feedback te delen. Ons beleid voor goed burgerschap is gedetailleerd beschreven in een apart memo, verkrijgbaar bij de directie. De Dr. Lammerts van Buerenschool integreert burgerschapsvorming effectief via de Kanjertraining, onze lesmethode BLINK (voor geschiedenis en aardrijkskunde), en diverse schoolactiviteiten zoals de Kanjerdag, Prinsjesdag, Paarse Vrijdag, gezamenlijke vieringen en de herdenking op 4 en 5 mei. Het gehele onderwijsteam van onze school observeert regelmatig lessen om de onderwijskwaliteit te waarborgen. Hiervoor maken we gebruik van een gestandaardiseerd digitaal observatieformulier. Specifiek observeren de directeur, de intern begeleider en de coördinatoren van de onder- en bovenbouw de klassikale lessen. Bovendien hanteren we een kwaliteitskalender, die u opvraagbaar is bij de directie. Samen met een jaarplan, dat zowel bredere scholengroepdoelen als specifieke schooldoelen omvat, sturen we op continue verbetering. Dit schooljaar zetten we de ontvangen subsidie voor basisvaardigheden in om burgerschap verder te versterken en ons onderwijsaanbod te evalueren. Hierbij besteden we extra aandacht aan rekenen, taal, digitale geletterdheid en de ontwikkeling van executieve vaardigheden bij onze leerlingen.

Hoe Realiseert de Dr. Lammerts van Buerenschool Haar Educatieve Doelstellingen?

De Dr. Lammerts van Buerenschool realiseert haar educatieve doelstellingen door middel van een zorgvuldige jaarplanning en een proactieve kwaliteitskalender. Deze documenten worden periodiek besproken tijdens directie- en teamvergaderingen, waarbij de voortgang van de gestelde doelen wordt gemonitord. We volgen hierbij consequent de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) om een continue verbetercyclus te waarborgen. Voor significante onderwijsontwikkelingen, zoals bewegend leren, burgerschap en de implementatie van Kanjerprincipes, stellen we gedetailleerde werkplannen op. Deze gestructureerde aanpak zorgt ervoor dat we onze kwaliteitsdoelen effectief behalen en de leerervaringen van onze leerlingen continu optimaliseren.

Optimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen: Het Programma van Dr. Lammerts van Buerenschool

Toelichting van de school

De Dr. Lammerts van Buerenschool stimuleert de ontwikkeling van jonge kinderen door een hechte samenwerking met peuterspeelzaal "Buurpoes". Deze samenwerking, gestart in augustus 2024, biedt een naadloze overgang van peuter naar basisschool, gebaseerd op de principes van Woezel en Pip. "Buurpoes" is toegankelijk voor alle peuters uit Zetten en omgeving en is geopend van maandag tot en met vrijdag, van 8.10 tot 12.10 uur. Wij zorgen voor een gestructureerde overdracht en extra begeleiding vanuit de basisschool, wat de algehele ontwikkeling van uw kind ten goede komt. Gezamenlijke activiteiten versterken de band tussen peuters en school. Onze school hanteert de Kanjerprincipes om een veilige en positieve leeromgeving te creëren. Deze principes bevorderen sociale vaardigheden en zelfvertrouwen, essentieel voor een goede start in het basisonderwijs. Ontdek hoe wij de talenten van uw jonge kind optimaal stimuleren.

Veelgestelde vragen

Biedt de Dr. Lammerts van Buerenschool extra ondersteuning voor peuters en kleuters?

Absoluut, de Dr. Lammerts van Buerenschool zet zich in voor een brede ontwikkeling van jonge kinderen met specifieke programma's en faciliteiten. Deze zijn ontworpen om een stevige basis te leggen voor hun verdere schoolcarrière en persoonlijke groei.

Absoluut, de Dr. Lammerts van Buerenschool zet zich in voor een brede ontwikkeling van jonge kinderen met specifieke programma's en faciliteiten. Deze zijn ontworpen om een stevige basis te leggen voor hun verdere schoolcarrière en persoonlijke groei.

Professionele kinderopvang
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) programma's
Geïntegreerde kindcentra

Met welke partners werkt de school samen voor programma's gericht op jonge kinderen?

De samenwerking met peuterspeelzaal "Buurpoes" is een kernonderdeel van ons aanbod voor jonge kinderen. Deze nauwe band zorgt voor een soepele overgang en gedeelde pedagogische aanpak.

De samenwerking met peuterspeelzaal "Buurpoes" is een kernonderdeel van ons aanbod voor jonge kinderen. Deze nauwe band zorgt voor een soepele overgang en gedeelde pedagogische aanpak.

Team | Dr. Lammerts van Buerenschool in Zetten | [2025] Schoolregister