Zeister Schoolvereeniging in Zeist

Het team van Zeister Schoolvereeniging in Zeist

Current section: team
Verlengde Slotlaan 13
3707 Zeist

Zie hier hoe het team van Zeister Schoolvereeniging is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Zeister Schoolvereeniging. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Zeister Schoolvereeniging bij jullie?

Ontdek hoe goed Zeister Schoolvereeniging bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Zeister Schoolvereeniging zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.3%)
Man (18.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Zeister Schoolvereeniging. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (13.3%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (13.3%)
55-65 jaar (33.3%)
&ge;65 jaar (6.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Zeister Schoolvereeniging werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (87.5%)
Direct ondersteunend personeel (6.3%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Zeister Schoolvereeniging gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Onderwijsvervanging op de Zeister Schoolvereeniging

Op de Zeister Schoolvereeniging garanderen we de continuïteit van kwalitatief hoogstaand onderwijs door vervangingen primair intern te organiseren. Ons toegewijde en ervaren team van onderwijsprofessionals staat klaar om in te springen wanneer dat nodig is. Dit zorgt voor een consistente leeromgeving voor uw kind, met bekende gezichten en een vertrouwde aanpak. Deze interne aanpak minimaliseert de impact van afwezigheid en waarborgt dat de educatieve programma's ononderbroken doorlopen, met de hoogste aandacht voor elke leerling.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Co-teaching

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling: Specialisten op de Zeister Schoolvereeniging

4

Academische Groei: Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

De Zeister Schoolvereeniging (ZSV) omarmt co-teaching, wat betekent dat twee leerkrachten samen de verantwoordelijkheid dragen voor het onderwijs aan een klas. Voor onze jongste leerlingen in de kleuterklassen is er minimaal één dag per week een dubbele bezetting. In groep 3 en 4 wordt dit uitgebreid naar drie dagen per week, en vanaf groep 5 zijn er twee dagen per week twee leerkrachten actief in dezelfde groep. Deze samenwerking maximaliseert expertise en biedt uitgebreide mogelijkheden voor individuele begeleiding en gerichte ondersteuning aan alle leerlingen, ongeacht hun leerbehoefte.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist werkt nauw samen met de intern begeleider en de leerkrachten om de sociaal-emotionele ontwikkeling van elke leerling te monitoren. Indien nodig, bieden zij extra ondersteuning en praktische adviezen aan de leerkrachten om een positief en veilig leerklimaat te waarborgen. Deze gezamenlijke aanpak zorgt ervoor dat leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen op zowel sociaal als emotioneel vlak.

1

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Onze toegewijde gedragsspecialist staat klaar om leerkrachten te adviseren en mee te denken bij uitdagingen rondom het gedrag van individuele leerlingen of de dynamiek binnen een groep. Door gerichte expertise te bieden, helpt de specialist leerkrachten bij het ontwikkelen van effectieve strategieën voor een optimale werkhouding en taakaanpak. Dit draagt bij aan een gestructureerde leeromgeving waarin elke leerling kan excelleren.

0

Motorische Vaardigheden en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke specialisten voor motorische en lichamelijke ontwikkeling zijn aangewezen, integreert de Zeister Schoolvereeniging beweging en fysieke activiteit actief in het dagelijkse lesprogramma.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische zorg en persoonlijke verzorging werken we nauw samen met ouders en externe professionals om de gezondheid en het welzijn van onze leerlingen te waarborgen, conform de geldende richtlijnen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Optimale Leerlingontwikkeling: Ondersteuning op Maat bij Zeister Schoolvereeniging

Gedetailleerde Toelichting van Ons Onderwijsondersteuningsbeleid

Ontdek hoe de Zeister Schoolvereeniging (ZSV) zich inzet voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Wij bieden toegewijde ondersteuning aan diverse leerlingbehoeften, zoals gedetailleerd beschreven in ons Schoolondersteuningsplan. Dit plan biedt een diepgaand inzicht in onze doelgroepen en de specifieke methoden die we hanteren om elke leerling te laten excelleren. Het vormt de basis van ons streven naar passend onderwijs voor iedereen. Vanaf het schooljaar 2021-2022 implementeert de ZSV de zes kernprincipes van Opbrengstgericht Passend Onderwijs. Deze principes - van einddoel naar beginpunt, van school naar groep naar leerling, het benutten van overeenkomsten in onderwijsbehoeften, het focussen op de middenmoot als startpunt, eerst convergent dan divergent denken, en het reageren op individuele leerroutes - garanderen een gestructureerde en effectieve aanpak. Onze onderwijsplannen beschrijven gedetailleerd het aanbod voor de kernvakken. Deze plannen weerspiegelen onze unieke aanpak en zorgen voor een passend onderwijsaanbod, specifiek afgestemd op de behoeften van onze leerlingenpopulatie. Leerlingen ervaren hierdoor een uitdagende en ondersteunende leeromgeving.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan van Zeister Schoolvereeniging

Wat zijn de onderwijsdoelen van de Zeister Schoolvereeniging voor de komende jaren?

Voor het schooljaar 2023-2024 focust de Zeister Schoolvereeniging op de ontwikkeling van executieve functies, ook wel bekend als 'leren leren'. Het team wordt ondersteund door een externe expert om deze functies effectief in te zetten in het onderwijs. Er worden specifieke vaardigheden per groep geïdentificeerd en de leerlijn 'executieve functies' wordt geïntegreerd in het bestaande curriculum. Daarnaast wordt er gewerkt aan een vernieuwde visie op taal en lezen. Dit omvat het vaststellen van de ZSV-visie, het bepalen van de aanpak voor begrijpend lezen en het selecteren van nieuwe lesmethodes. Een gespecialiseerde taal- en leesexpert begeleidt dit proces. Centraal staat ook democratisch burgerschap, met een sterke focus op de Vreedzame School en het versterken van groepsvergaderingen. Er worden activiteiten georganiseerd om kinderen in contact te brengen met diverse gebruiken en tradities, zowel fysiek als via opdrachten. Ouderbetrokkenheid is een belangrijk speerpunt, met als doel deze te vergroten en te continueren. De ZSV streeft naar gelijkwaardige gesprekken tussen leerkrachten, leerlingen en ouders, en organiseert informatieve bijeenkomsten. De rapportagecyclus met ouders wordt herijkt en afgestemd op hun wensen. Verder is er een nieuw leerlingvolgsysteem (LVS) geïmplementeerd voor groepen 3-8, dat inzicht geeft in leerprestaties en sociaal-emotionele ontwikkeling. Dit systeem wordt gebruikt voor analyse op school-, groep- en leerlingniveau, en ouders ontvangen duidelijke rapportages. De entreetoets in groep 7 wordt vervangen door een LVS-afname. Voor schooljaar 2024-2025 ligt de nadruk op de implementatie van nieuwe taal- en leesmethodes, met extra aandacht voor begrijpend luisteren en woordenschatontwikkeling bij kleuters en in de hogere groepen. De borging van afspraken rond executieve functies en de implementatie van nieuwe vaardigheden staan eveneens op de agenda. Op het gebied van democratisch burgerschap worden groepsdoorbroken activiteiten, zoals gezamenlijk zingen, gestimuleerd om verbondenheid te bevorderen. Filosofie krijgt een plek in het curriculum om kinderen te leren vanuit meerdere perspectieven te kijken. Ouderparticipatie wordt versterkt door het benutten van ouderlijke expertise voor workshops en gastlessen, het organiseren van ontmoetingsactiviteiten en klankbordgroepen. De verwachte opkomst bij bijeenkomsten is minimaal 80%. Groepsdoorbrekend werken wordt ingevoerd om het 'wij-gevoel' te versterken, met een vast rooster van projecten en activiteiten. Dit bevordert samenwerking en wederzijds leren. In de schooljaren 2025-2026 en 2026-2027 worden creativiteit en coöperatieve werkvormen geïntegreerd. Dit omvat een diversiteit aan workshops, kennismaking met verschillende creatieve disciplines en het benutten van ouderlijke expertise. Coöperatieve werkvormen worden gecombineerd met begeleide inoefening om sociale vaardigheden en betrokkenheid te stimuleren. Wereldoriëntatie wordt vormgegeven op basis van de eerder behaalde doelen en gemaakte keuzes, met de optie voor een nieuwe methode.

Hoe waarborgt de Zeister Schoolvereeniging de continuïteit en verbetering van onderwijskwaliteit?

De Zeister Schoolvereeniging (ZSV) functioneert als een lerende organisatie die streeft naar continue verbetering van de onderwijskwaliteit. Dit proces wordt ondersteund door een cyclisch kwaliteitsmanagementsysteem, gebaseerd op de PDCA-cyclus (Plan, Do, Check, Act). Regelmatige evaluaties van behaalde resultaten leiden tot de formulering van nieuwe doelen of aanpassingen in het beleid. Deze analyses resulteren in concrete actie- en verbeterpunten die binnen de teamvergaderingen worden besproken en, indien nodig, worden opgenomen in het jaarplan van het volgende schooljaar. Het jaarplan bevat specifieke ontwikkeldoelen, werkwijzen, afspraken over eigenaarschap, bijscholing, begeleiding en borging. De voortgang wordt tweemaal per jaar gemonitord, waarbij het effect op processen en leerresultaten wordt gemeten. Eventuele vervolgstappen en nieuwe doelen worden hieruit afgeleid. Het schoolplan, jaarplan en de zorgkalender vormen de leidraad voor dit cyclische proces. Het schoolbestuur speelt een cruciale rol in het monitoren van de onderwijskwaliteit. Minimaal tweemaal per jaar staat dit onderwerp op de bestuursagenda, waarbij de volgende vragen centraal staan: Doen we de juiste dingen? Doen we die dingen goed? Hoe weten we dat? Vinden anderen dat ook? Wat doen we met die wetenschap? Het bestuur baseert zich op algemene doelen, kaders van de onderwijsinspectie en de doelstellingen uit het school- en jaarplan. Het bestuur fungeert als eindverantwoordelijke en sparringpartner voor de directeur en de kwaliteitsfunctionaris. De monitoring door het bestuur omvat tien bestuursvergaderingen per jaar met de directeur, waarin onderwijs en kwaliteit als vast agendapunt wordt besproken. Jaarlijks ontvangt het bestuur vier rapportages van de directeur met relevante kengetallen (zoals leerlingenaantallen en verzuim) en vier kwartaalrapportages van de penningmeester over het financiële beleid. Tweemaal per jaar wordt de trendanalyse van het leerlingvolgsysteem (LOVS) aan het bestuur gepresenteerd en met de intern begeleider besproken, inclusief de effectiviteit van interventies. Jaarplan evaluaties worden viermaal per jaar gedeeld. Eens per twee jaar wordt een leerlingen- en ouderenquête afgenomen en de resultaten met het bestuur gedeeld. Jaarlijks vindt er een functioneringsgesprek plaats met de directeur, waarbij ook leerkrachten, ouders en leerlingen worden bevraagd. Het bestuur en de directie ambiëren deelname aan een audittraject met andere scholen om een breder perspectief te ontwikkelen en te voorkomen dat de focus te veel naar binnen gericht raakt. Het bestuur rapporteert over deze activiteiten aan de Algemene Ledenvergadering.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op de Zeister Schoolvereeniging

Toelichting van de school

De Zeister Schoolvereeniging biedt een stimulerende omgeving voor jonge kinderen. Binnen ons gebouw is een moderne buitenschoolse opvang gevestigd, wat zorgt voor een naadloze overgang tussen school en vrije tijd. Voor gedetailleerde informatie over deze opvang en andere erkende kinderopvangorganisaties in de buurt, nodigen wij u van harte uit om onze uitgebreide schoolgids te raadplegen. Hierin vindt u alle benodigde contactgegevens en diensten.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft de Zeister Schoolvereeniging voor jonge kinderen?

De Zeister Schoolvereeniging focust primair op hoogwaardig basisonderwijs. Hoewel we geen specifiek intern extra aanbod voor de allerkleinsten hebben, zorgen we wel voor een warme en educatieve omgeving tijdens de schooluren. Onze nauwe samenwerking met externe kinderopvangpartners vult dit aanbod aan, zodat ouders flexibele en kwalitatieve opvangopties hebben.

Met welke partners werkt de Zeister Schoolvereeniging samen voor opvang en activiteiten?

De Zeister Schoolvereeniging werkt nauw samen met kwalitatieve partners om de ontwikkeling van jonge kinderen te ondersteunen. Een van onze gewaardeerde samenwerkingspartners is Partou, die opvang en activiteiten aanbiedt op de dinsdag- en donderdagmiddagen. Deze samenwerking zorgt voor een continuïteit in de zorg en educatie van uw kind.

De Zeister Schoolvereeniging werkt nauw samen met kwalitatieve partners om de ontwikkeling van jonge kinderen te ondersteunen. Een van onze gewaardeerde samenwerkingspartners is Partou, die opvang en activiteiten aanbiedt op de dinsdag- en donderdagmiddagen. Deze samenwerking zorgt voor een continuïteit in de zorg en educatie van uw kind.

Partou (beschikbaar op dinsdag en donderdag)
Team | Zeister Schoolvereeniging in Zeist | [2025] Schoolregister