Zeister Schoolvereeniging in Zeist

De resultaten van Zeister Schoolvereeniging in Zeist

Current section: resultaten
Verlengde Slotlaan 13
3707 Zeist

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Zeister Schoolvereeniging, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Zeister Schoolvereeniging bij jullie?

Ontdek hoe goed Zeister Schoolvereeniging bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt per groep acht leerling gemeten via de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit betekent dat minimaal 85% van alle leerlingen aan deze norm moet voldoen, een cruciale graadmeter voor de kwaliteit van het basisonderwijs. Op de Zeister Schoolvereeniging zien we een uitstekende score van 98.91% voor het fundamenteel niveau, wat ruim boven de landelijke norm van 85% ligt.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitieus Leren voor Elke Leerling

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basisvaardigheden en excelleren in taal en rekenen. Ons doel is om een zo hoog mogelijk percentage van onze leerlingen dit ambitieuze niveau te laten bereiken bij het verlaten van groep acht. De onderwijsinspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke kenmerken van de leerlingenpopulatie. Dit percentage is een belangrijke indicator voor de onderwijskwaliteit op maat. De Zeister Schoolvereeniging behaalt een indrukwekkende 79.35% op het streefniveau, wat aantoont dat we onze leerlingen inspireren tot hoge prestaties.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Zeister Schoolvereeniging?

De overgang van basisschool naar middelbare school is een cruciale fase voor elke leerling. Het kiezen van de juiste school voor voortgezet onderwijs vereist zorgvuldige overweging. Het schooladvies van de basisschool speelt hierin een leidende rol. Dit advies is gebaseerd op een combinatie van factoren, waaronder observaties van de leerkrachten over de leerhouding, zelfstandigheid en het vermogen om samen te werken. Ook de resultaten van tussentijdse toetsen, zoals de Leerling in Beeld (Cito)-toetsen in groep 6, 7 en 8, zijn hierbij essentieel, met specifieke aandacht voor begrijpend lezen en rekenen. Om tot een weloverwogen en breed gedragen schooladvies te komen, werken de leerkrachten van groep 8 nauw samen met de leerkrachten van groep 7, de intern begeleider en de schoolleiding. Deze gezamenlijke aanpak garandeert dat alle relevante aspecten van de ontwikkeling van de leerling worden meegenomen.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op de Zeister Schoolvereeniging

Een positieve sociale ontwikkeling is essentieel voor gemotiveerd en betrokken leren. Op de Zeister Schoolvereeniging hechten we enorm veel waarde aan een goede verstandhouding en open communicatie tussen leerlingen en leerkrachten, en ook onderling. We streven ernaar een veilige en prettige leeromgeving te creëren met duidelijke regels en afspraken, waarin iedereen zich gerespecteerd en geaccepteerd voelt. Wij stellen de lerende leerling centraal en stimuleren actieve participatie in overleg en besluitvorming binnen vastgestelde kaders. Dit betekent dat elke leerling een stem krijgt en meebouwt aan onze schoolgemeenschap. Hiermee bevorderen we de ontwikkeling van sociale vaardigheden en democratisch burgerschap. Onze school is een leefgemeenschap en oefenplaats waar kinderen zich gehoord en gezien voelen. Ze leren samen beslissingen te nemen, conflicten op een constructieve manier op te lossen en ontwikkelen verantwoordelijkheidsgevoel voor elkaar en de gemeenschap. We staan open voor diversiteit en de verschillen tussen mensen.

Zelfstandig leren en ontwikkelen

Samenwerken en respect tonen

Vooruitgang boeken en elkaar stimuleren

Hoe bevordert de Zeister Schoolvereeniging sociale ontwikkeling?

De Zeister Schoolvereeniging is een gecertificeerde Vreedzame School. Het lesprogramma omvat wekelijkse lessen voor alle jaargroepen, gericht op cruciale sociale competenties zoals conflictoplossing. De Vreedzame School is echter meer dan een lesmethode; het is een allesomvattende filosofie die de eigen kracht van kinderen benadrukt en een positieve verandering in de school- en groepscultuur nastreeft. Kinderen krijgen binnen dit programma concrete taken en verantwoordelijkheden, zowel in de klas en de school als in de directe omgeving. Een tastbaar voorbeeld hiervan is de leerlingenraad, waarin leerlingen uit groep 5 tot en met 8 actief deelnemen en meebeslissen.

Welke instrumenten gebruikt de school voor het meten van sociale vooruitgang?

Om de sociale opbrengsten en de ontwikkeling van onze leerlingen in kaart te brengen, maakt de Zeister Schoolvereeniging gebruik van specifieke registratie-instrumenten:

  • FocusPO voor leerjaar 1 en 2
  • Leerling in Beeld

Welke methodiek voor sociaal-emotioneel leren wordt toegepast?

De Zeister Schoolvereeniging hanteert de volgende erkende methodiek voor het sociaal-emotioneel leren van haar leerlingen:

  • De Vreedzame School

Inspectierapport Zeister Schoolvereeniging: Kwaliteit en Ontwikkeling

De Zeister Schoolvereeniging, gevestigd aan de Verlengde Slotlaan 13 in Zeist, biedt kwalitatief hoogstaand basisonderwijs aan 243 leerlingen. Wij streven voortdurend naar optimale educatieve ontwikkeling voor elk kind. Ontdek hier de officiële bevindingen en inzichten van de onderwijsinspectie met betrekking tot onze school.

Resultaten | Zeister Schoolvereeniging in Zeist | [2025] Schoolregister