
De resultaten van School voor Speciaal Basisonderwijs de Stuifheuvel in Zeist
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van School voor Speciaal Basisonderwijs de Stuifheuvel, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past School voor Speciaal Basisonderwijs de Stuifheuvel bij jullie?
Ontdek hoe goed School voor Speciaal Basisonderwijs de Stuifheuvel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Welk schooladvies kregen de leerlingen van School voor Speciaal Basisonderwijs de Stuifheuvel?
Bij Speciaal Basisonderwijs De Stuifheuvel ontvangen leerlingen in groep 7 een voorlopig schooladvies. Dit advies wordt zorgvuldig samengesteld door een team van specialisten, waaronder orthopedagogen, onderwijskundige experts en de leerkrachten, gebaseerd op uitgebreide observaties en toetsresultaten. In december van groep 8 wordt het definitieve schooladvies vastgesteld. Om de meest actuele gegevens te garanderen, die ook cruciaal zijn voor de overdracht naar het voortgezet onderwijs, nemen we, met toestemming van ouders, de ADIT-toets af. Dit proces waarborgt een accurate weergave van de leerlingontwikkeling. De uitstroom van onze leerlingen reflecteert hun individuele progressie. Het traject van advisering, inclusief het voorlopig advies, de ADIT-meting met een verwachte uitstroomindicator, en het uiteindelijke advies, wordt bevestigd door de ROUTE-8 toets. We hebben geen adviezen hoeven bij te stellen gedurende dit proces. Bij analyse van leerlingen in het derde jaar van het voortgezet onderwijs, blijkt dat ruim 20% van onze leerlingen momenteel onder hun oorspronkelijke schooladvies presteert. Dit percentage is tweemaal zo hoog als het landelijk gemiddelde. Deze data vereisen onze constante aandacht en integreren we in de definitieve adviezen. Desondanks volgt bijna 80% van onze leerlingen het onderwijs op of boven het niveau van hun schooladvies, wat een positieve trend aangeeft.
Grafiek
Grafiek laden...
Positieve Sociale Ontwikkeling op De Stuifheuvel
Op Speciaal Basisonderwijs De Stuifheuvel hechten we enorm veel waarde aan de sociale en emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Als gecertificeerde Vreedzame School integreren we dit programma wekelijks in alle groepen. Onze aanpak richt zich op het versterken van zelfkennis en weerbaarheid, zodat kinderen zich veilig en gewaardeerd voelen. Leerlingen leren respectvol met elkaar om te gaan, positieve feedback te geven ('opstekers') en negatieve interacties ('afbrekers') te vermijden. We bieden een gestructureerde aanpak voor conflicthantering, geïnspireerd door het model van de Pauw. Leerlingen leren om conflicten op te lossen via een duidelijk stappenplan: 'STOP! Afkoelen!', 'Praat en luister', 'Bedenk oplossingen' en 'Kies een win-win-oplossing'. Dit helpt hen om op een constructieve manier met uitdagingen om te gaan.
Individuele acceptatie en verbondenheid
Zorgzaamheid en wederzijds respect
Ontplooiing van persoonlijke talenten
Hoe bevordert De Stuifheuvel de sociale vaardigheden van leerlingen?
De Stuifheuvel stimuleert sociale ontwikkeling door de wekelijkse lessen van 'De Vreedzame School'. Hierbij leren leerlingen over zelfkennis, weerbaarheid, respectvolle communicatie en effectieve conflictoplossing, met als doel een positieve en veilige schoolomgeving te creëren.
Welke methoden gebruikt De Stuifheuvel voor sociaal-emotioneel leren?
Onze school maakt gebruik van bewezen methoden om sociaal-emotioneel leren te bevorderen. Dit omvat de Vreedzame School aanpak en de Rots en Water trainingen, die actief worden ingezet in de groepen.
- Vreedzame School
- Rots en Water trainingen in de groepen
Hoe monitort De Stuifheuvel de sociale vooruitgang van leerlingen?
Voor het monitoren van sociale opbrengsten maken wij gebruik van gestructureerde registratievormen. Deze helpen ons om de sociaal-emotionele groei van elke leerling nauwkeurig in kaart te brengen en te volgen.
- Leerlijnen vanuit Parnassys
- Kindbegrip vanuit Parnassys
Inspectierapport Speciaal Basisonderwijs De Stuifheuvel: Onze Kwaliteit en Vooruitgang
De Onderwijsinspectie heeft in juni 2013 een bezoek gebracht aan Speciaal Basisonderwijs De Stuifheuvel. Uit dit bezoek is gebleken dat de school haar hoge kwaliteitsstandaarden van voorgaande jaren succesvol heeft weten te handhaven. Daarnaast heeft De Stuifheuvel significante stappen gezet in verdere ontwikkeling, wat positief is beoordeeld door de inspectie. Dit bevestigt onze toewijding aan uitstekend onderwijs voor alle leerlingen. De Stuifheuvel blijft zich inzetten voor een veilige en stimulerende leeromgeving waarin elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Ons team werkt continu aan kwaliteitsverbetering en innovatieve lesmethoden.