School met de Bijbel in Zegveld

Het team van School met de Bijbel in Zegveld

Current section: team
Nieuwstraat 9
3474 Zegveld

Zie hier hoe het team van School met de Bijbel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van School met de Bijbel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past School met de Bijbel bij jullie?

Ontdek hoe goed School met de Bijbel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij School met de Bijbel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 70% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (70%)
Man (30%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij School met de Bijbel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (22.2%)
35-45 jaar (22.2%)
45-55 jaar (11.1%)
55-65 jaar (44.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij School met de Bijbel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (90%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor School met de Bijbel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek

Vervanging van Leerkrachten: Zo Zorgen Wij Voor Continuïteit

Bij de School met de Bijbel begrijpen we het belang van een stabiele leeromgeving voor uw kind. Wanneer een leerkracht wegens ziekte, studie of bijscholing tijdelijk afwezig is, zetten we primair in op vervanging binnen ons eigen, vertrouwde team. Dit zorgt voor herkenbaarheid en continuïteit in de klas, wat essentieel is voor de ontwikkeling van uw kind. Indien interne vervanging niet mogelijk is, maken we gebruik van de gespecialiseerde invalpool KLASWIJS, die expertise biedt in het christelijk basisonderwijs. Deze samenwerking garandeert kwalitatieve ondersteuning, zelfs bij onvoorziene afwezigheid van leerkrachten. In uitzonderlijke situaties waarin geen geschikte vervanging gevonden kan worden, informeren wij u tijdig. Groepen kunnen dan tijdelijk samengevoegd worden met andere klassen, of beschikbare interne begeleiders en remedial teachers springen bij. We streven ernaar om uw kind zo min mogelijk te belasten. Hoewel zeldzaam, kan het voorkomen dat een klas een dag niet kan deelnemen aan de lessen. In dergelijke gevallen bieden wij altijd noodopvang op school. Uw kind is bij ons altijd welkom en veilig, ook in minder courante omstandigheden. Wij doen ons uiterste best om de onderwijsactiviteiten te allen tijde doorgang te laten vinden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

“Jorai” is een christelijke basisschool in het dorp Zegveld. De school staat in het (midden van) Het Groene Hart. Het is een school waar waarden en normen belangrijk zijn. Alle kinderen zijn welkom. De kinderen op “Jorai” krijgen de ruimte zich te ontwikkelen en te groeien! Er werkt een ervaren en gedreven team met oog voor ieder kind. Moderne (leer)middelen zijn aanwezig. De school is trots op de leerlingen, hun resultaten en de grote betrokkenheid van ouders en verzorgers.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Specialisten voor Extra Ondersteuning op Onze Basisschool

3

Taal- en Rekenzorg: Specialistische Hulp voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Onze school, School met de Bijbel, biedt gespecialiseerde hulp voor taal- en rekenvaardigheden. Een toegewijde taalspecialist staat klaar om leerlingen te ondersteunen bij hun ontwikkeling. Daarnaast verwelkomen we op maandagen een ervaren logopedist van 'Silderhuis Logopedie'. Deze professional voert grondige onderzoeken uit en biedt gerichte behandelingen om communicatievaardigheden te verbeteren.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wij streven naar een omgeving waarin elk kind zich sociaal en emotioneel veilig voelt. Hoewel er geen specifieke sociaal-emotionele specialisten direct op school aanwezig zijn, werken onze leerkrachten nauw samen met ouders en het ondersteunend netwerk om het welzijn van elk kind te waarborgen.

1

Gedrag en Werk aanpak: Begeleiding voor Optimale Prestaties

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider / Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Onze kwaliteitscoördinator, tevens intern begeleider, is meerdere dagen per week op school om leerkrachten en leerlingen te ondersteunen bij uitdagingen op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak. Zij observeert leerlingen die extra aandacht nodig hebben en gaat met hen in gesprek om passende ondersteuning te bieden. Deze specialist werkt nauw samen met de leerkrachten. Regelmatig overleg over groepsdynamiek en individuele leerlingontwikkeling zorgt ervoor dat er proactief gehandeld kan worden. Zo garanderen we een doelgerichte en planmatige aanpak om elke leerling optimaal te laten presteren.

1

Motorische Ontwikkeling: Bewegen en Leren met Plezier

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut / Kinderoefentherapeut

Toelichting van de school:

Voor de motorische ontwikkeling van onze leerlingen werken we samen met 'Beter Bewegen' uit Woerden. Een fysiotherapeut is wekelijks op school aanwezig om kinderen die extra ondersteuning nodig hebben te helpen met hun motorische vaardigheden. Deze gespecialiseerde kinderoefentherapie richt zich op de motorische ontwikkeling van kinderen van 0 tot 18 jaar. De therapie sluit aan bij de dagelijkse activiteiten en bewegingen van het kind, waarbij spelenderwijs leren centraal staat. Ook voor kinderen met sensorische informatieverwerkingsproblemen (SI) bieden wij passende begeleiding, zowel op school als in de praktijk.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn van Kinderen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Het welzijn en de persoonlijke verzorging van onze leerlingen staan hoog in het vaandel. Hoewel er geen specifieke medische specialisten direct op school werkzaam zijn, werken we nauw samen met ouders en externe zorgverleners om ervoor te zorgen dat aan alle behoeften op dit gebied wordt voldaan.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
5
Totaal specialisten
5
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gemeenschappelijke hal
BSO-ruimte

Individuele Ondersteuning en Talentontwikkeling op School met de Bijbel

Onze Aanpak voor Elke Leerling

Bij School met de Bijbel Zegveld staat het welzijn en de ontwikkeling van uw kind centraal. We creëren een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich thuis voelt en zijn of haar unieke talenten kan ontdekken en ontplooien. We houden rekening met individuele behoeften en verschillen, zodat uw kind zich optimaal kan ontwikkelen. Indien extra begeleiding nodig is, staat de groepsleerkracht van uw kind klaar om te helpen. Daarnaast is onze kwaliteitscoördinator, Bea Pak, beschikbaar om specifieke vragen over zorg en ondersteuning te beantwoorden. Uw betrokkenheid en vragen zijn essentieel voor ons. Toekomstgerichte Educatie: Uitbreiding van Ondersteuningsaanbod Onze school, School met de Bijbel Zegveld, streeft ernaar om leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften nog beter te ondersteunen. We investeren in gespecialiseerde expertise op de volgende gebieden: het jonge kind (al gerealiseerd), Remedial Teaching (RT), lichamelijke opvoeding en taalontwikkeling (ook al gerealiseerd). Bovendien maken we gebruik van een strategisch makelaarsmodel. Hierbij betrekken we externe specialisten van organisaties zoals Driestar Educatief, het Samenwerkingsverband en andere deskundige instanties. Diensten van 'Woerden Wijzer' en 'Zegveld Zorgt' worden eveneens regelmatig ingeschakeld om de best mogelijke ondersteuning op afroep te garanderen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan Fides

Wat zijn de strategische doelen van ons schoolplan?

Ons strategisch beleidsplan, 'Fides', focust op twee kernpijlers: Eigenaarschap en Onderwijsvernieuwing. Op schoolniveau passen we dit toe met het WHY-HOW-WHAT principe. WAAROM: Dit is onze kernovertuiging, de drijfveer achter alles wat we doen op school. HOE: Hierin bepalen we onze strategie om onze doelen te bereiken. WAT: Concrete acties en methoden die we inzetten om onze doelstellingen te realiseren. Deze doelen worden jaarlijks uitgewerkt in gedetailleerde plannen, met als hoofdonderwerpen: 1. Toekomst en Vitaliteit: We versterken onze christelijke identiteit en zichtbaarheid in Zegveld. Ons doel is een positieve, christelijke school te zijn waar kinderen zich thuis voelen en medewerkers graag werken. We verbinden geloof en dagelijks leven, waarbij Bijbelse verhalen, zang en christelijke feestdagen centraal staan. We nodigen alle ouders en kinderen uit, ongeacht hun achtergrond, en verdiepen het geloofsonderwijs voor hen die dat wensen. Onze kernwaarden - samen, respect, verantwoordelijkheid - leven we actief voor. 2. Kwaliteitszorg: We waarborgen continuïteit en verdieping in ons onderwijs, zowel cognitief als sociaal-emotioneel. Dit doen we door helder klassenmanagement, een eenduidige didactische aanpak en een consistente doorgaande lijn in de school. We gebruiken het volgsysteem "leerling in beeld" voor adaptieve toetsing en diepgaande analyse, zodat leerlingen hun eigen groei kunnen zien. Ook de sociaal-emotionele ontwikkeling en sociale veiligheid worden nauwgezet gevolgd en ondersteund. We werken aan burgerschapsonderwijs conform wettelijke kaders en onze schoolidentiteit. Een rijke, actuele leesomgeving en stimulerende leesactiviteiten bevorderen leesplezier. Voor rekenen gebruiken we de methode WIG5, ondersteund door een rekencoördinator. Leerkrachten creëren een stimulerend leerklimaat en activeren leerlingen op gestructureerde wijze, met aandacht voor individuele onderwijsbehoeften. We implementeren vernieuwde leerlijnen voor taal, met een focus op taalvaardigheid, schrijven en lezen, ondersteund door een nieuw rapport voor groep 1-2. We kiezen bewust voor actuele methodes voor Engels, taal/spelling en godsdienst. De doorgaande lijn wordt continu geborgd en geëvalueerd. 3. Persoonlijk Meesterschap: Onze professionele leerkrachten zijn toegewijd aan kwalitatief goed onderwijs. Sinds 1 januari 2023 werken we binnen de nieuwe vereniging Fides, wat kansen biedt voor expertiseontwikkeling en -deling. Ons doel is de professionalisering van leerkrachten, het borgen van goede praktijken, het versterken van zwakke punten en het delen van opgedane kennis binnen Jorai en Fides. Eigenaarschap is hierbij essentieel. Leerkrachten ontwikkelen zich door interne en externe scholing, en delen hun kennis tijdens studiemomenten op school- en verenigingsniveau.

Hoe vertalen we schoolplan doelen naar de praktijk?

De overkoepelende doelen uit ons schoolplan worden vertaald naar specifieke, haalbare doelen in onze jaarplannen. Deze jaarplannen worden jaarlijks geëvalueerd en bijgesteld, waarbij we twee keer per jaar de voortgang bespreken. De definitieve versie van het schoolplan, inclusief de bijgestelde jaarplannen, wordt aan het einde van het schooljaar voorgelegd aan het team, het bestuur en de Medezeggenschapsraad (MR).

Optimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen: Ons VVE Programma

Toelichting van de school

Ontdek hoe School met de Bijbel in Zegveld jonge kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong ondersteunt. Ons speciaal ingerichte programma, "Peuterpret", biedt voorschoolse educatie die essentieel is voor een succesvolle start op de basisschool. Door de nauwe samenwerking en de fysieke nabijheid van onze peuterspeelzaal in hetzelfde gebouw, garanderen we een soepele overgang en optimale aandacht voor elke leerling. Wij geloven in een warme overdracht. Elk kind van vier jaar dat de stap naar onze basisschool Jorai maakt, wordt zorgvuldig besproken door de pedagogisch medewerkers van "Peuterpret" en onze leerkrachten. Dit zorgt ervoor dat we uw kind direct de juiste ondersteuning kunnen bieden, afgestemd op de individuele behoeften en ontwikkeling, wat bijdraagt aan een vliegende start. Ons toegewijde team zet zich in om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren. Hierin kan elk kind ontdekken, leren en groeien. Wij nodigen u van harte uit om de voordelen van ons aanbod voor jonge kinderen zelf te ervaren.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt School met de Bijbel voor de allerkleinsten?

School met de Bijbel biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen. Dit omvat voorschoolse educatie via "Peuterpret", onze eigen peuterspeelzaal. Dit programma is speciaal ontworpen om kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong extra ondersteuning te bieden. Het doel is om een solide basis te leggen voor hun verdere schoolcarrière, waardoor ze met vertrouwen aan het basisonderwijs kunnen beginnen.

School met de Bijbel biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen. Dit omvat voorschoolse educatie via "Peuterpret", onze eigen peuterspeelzaal. Dit programma is speciaal ontworpen om kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong extra ondersteuning te bieden. Het doel is om een solide basis te leggen voor hun verdere schoolcarrière, waardoor ze met vertrouwen aan het basisonderwijs kunnen beginnen.

Met welke externe partners werkt onze basisschool samen voor het programma voor jonge kinderen?

Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen onderhoudt School met de Bijbel nauwe banden met externe partners. Een belangrijke samenwerking is met "Kind en Co Ludens". Deze samenwerking versterkt ons aanbod voor jonge kinderen en zorgt ervoor dat we gebruikmaken van de expertise en middelen van gespecialiseerde kinderopvangorganisaties. Samen streven we naar de best mogelijke start voor elk kind.

Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen onderhoudt School met de Bijbel nauwe banden met externe partners. Een belangrijke samenwerking is met "Kind en Co Ludens". Deze samenwerking versterkt ons aanbod voor jonge kinderen en zorgt ervoor dat we gebruikmaken van de expertise en middelen van gespecialiseerde kinderopvangorganisaties. Samen streven we naar de best mogelijke start voor elk kind.