Protestants Christelijke Basisschool De Regenboog
Keteldiep 50
3891 CN Zeewolde

Schoolweging

Schoolweging
28.78
Spreiding
6.41

De schoolweging van De Regenboog Zeewolde is 28,78 , met een spreiding van 6,41 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Met 98,73% score voor het fundamenteel niveau overtreft de school zowel de landelijke inspectienorm (85%) als het regionale gemiddelde (96,37%). Alle leerlingen behalen hiermee minimaal het basisniveau.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

De school behaalt een streefniveau van 72,15%, ruim boven de signaleringswaarde van 48,6% en het regionale gemiddelde van 60,51%. Dit onderstreept de effectiviteit van het aanbod voor hogere cognitieve vaardigheden.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Er is een sterke nadruk op theoretische leerwegen: 32,14% vwo-advies en 21,43% havo/vwo-advies (vs. 18,61% en 10,93% landelijk). Praktijkonderwijs (7,14%) blijft boven regionaal gemiddelde (1,01%), passend bij het brede onderwijsprofiel.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsDe Regenboog ZeewoldeGemeente AmsterdamNederland
LIB177.6176.6175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Slechts 7,14% presteert onder advies (vs. 11,81% landelijk), terwijl 21,43% boven verwachting presteert. Dit demonstreert de nauwkeurigheid van advisering en effectieve doorstroombegeleiding, zoals beschreven in het schoolbeleid.