Basisschool In de Lichtkring in Zeewolde

Het team van Basisschool In de Lichtkring in Zeewolde

Current section: team
Naarderweg 2
3891 Zeewolde

Zie hier hoe het team van Basisschool In de Lichtkring is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool In de Lichtkring. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool In de Lichtkring bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool In de Lichtkring bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool In de Lichtkring zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90.9%)
Man (9.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool In de Lichtkring. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (9.1%)
25-35 jaar (9.1%)
35-45 jaar (27.3%)
45-55 jaar (27.3%)
55-65 jaar (27.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool In de Lichtkring werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (70%)
Direct ondersteunend personeel (10%)
Indirect ondersteunend personeel (10%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool In de Lichtkring gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Leerkrachtvervanging bij Basisschool In de Lichtkring

Bij Basisschool In de Lichtkring zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. We hanteren een gestructureerd proces om de best mogelijke vervanging te garanderen. Onze prioriteit ligt bij het inschakelen van de duo-collega, die al bekend is met de klas en de leerlingen. Indien de duo-collega niet beschikbaar is, doen we een beroep op 'VervangingsManager'. Dit is een gespecialiseerde vervangingspool, speciaal opgericht voor de Gereformeerde scholen in Midden-Nederland, wat zorgt voor gekwalificeerde en betrouwbare leerkrachten. We erkennen dat het vinden van vervanging een uitdaging kan zijn in de huidige markt. Mocht het onverhoopt toch niet lukken om een vervanger te vinden, dan kan een groep tijdelijk vrij zijn. In dergelijke gevallen wordt de groep van een andere leerkracht tijdelijk opgevangen in een andere klas, om de impact op de leerlingen te minimaliseren. Ouders die opvang nodig hebben voor hun kind tijdens een onverwachte vrije dag, kunnen dit melden bij de directeur. Uw kind is dan welkom in een andere klas. Om u als ouder zo spoedig mogelijk te informeren over eventuele groepsafwezigheid, maken we gebruik van het communicatieplatform PARRO. Zo bent u altijd direct op de hoogte van belangrijke updates rondom de school.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek ons team van specialisten voor extra ondersteuning op Basisschool In de Lichtkring.

2

Ontwikkel uw kind met onze specialisten voor taal en rekenen.

Beschikbare specialisten:

Gecertificeerde Rekenspecialist
Deskundige Taalspecialist

Toelichting van de school:

Onze toegewijde taal- en rekencoördinator verrijken ons lesaanbod voortdurend. Zij blijven op de hoogte van de nieuwste onderwijsontwikkelingen en adviseren ons team. Dit zorgt voor een optimaal en versterkt taal- en rekenonderwijs voor elke leerling.

2

Sociaal-emotionele ontwikkeling en gedrag met onze deskundigen.

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider (IB-er)

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist biedt gerichte ondersteuning bij sociaal-emotionele uitdagingen. Zij deelt expertise en initieert schoolbrede activiteiten die de persoonlijke groei bevorderen. Onze IB-er deelt haar brede kennis in netwerken en werkt nauw samen met het team om passende ondersteuning te bieden aan leerlingen met specifieke behoeften. Regelmatige kennisbijeenkomsten vergroten onze expertise continu.

1

Verbeter de werkhouding en taakaanpak met onze gedragsexpert.

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist is een waardevolle bron voor leerkrachten bij vragen over leerlinggedrag. Zij informeert over nieuwe inzichten en leidt initiatieven die de sociaal-emotionele ontwikkeling stimuleren. In samenwerking met externe experts, zoals Het Klein Bolwerk, versterken we de executieve functies en aanpakvaardigheden van onze leerlingen.

1

Stimuleer motorische vaardigheden met onze vakspecialist gym.

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Gymnastiek

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde gymdocent verzorgt dynamische gymlessen die de motorische ontwikkeling bevorderen. Bijzonderheden met betrekking tot motoriek worden gedeeld met leerkrachten en de intern begeleider. Indien nodig schakelen we fysiotherapeuten, PMT-experts, logopedisten of ambulante begeleiders in voor aanvullende ondersteuning.

0

Deskundige hulp bij medische handelingen en persoonlijke verzorging.

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van medische handelingen of persoonlijke verzorging, werken we nauw samen met ouders. Samen met gespecialiseerde deskundigen zoeken we naar de meest passende oplossingen en ondersteuning.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Intraverte voor motorisch sociale begeleiding (PMT)
Dyslexiebegeleiding
Huiswerkbegeleiding door JAM
Bovenschoolse hoogbegaafdheidsgroep

Passend Onderwijs en Extra Ondersteuning bij Basisschool In de Lichtkring

Ons Ondersteuningsaanbod voor Elke Leerling

Basisschool In de Lichtkring in Zeewolde biedt een warme, christelijke leeromgeving waar elk kind wordt gezien en gewaardeerd. Ouders kiezen voor onze school vanwege de sterke christelijke identiteit en de focus op een brede ontwikkeling, waarbij we uitgaan van de mogelijkheden van elk kind. Ons onderwijs is gebouwd op drie pijlers: een solide basis leggen, zorgen voor een brede ontwikkeling en het unieke talent van ieder kind erkennen. Vanuit onze christelijke overtuiging geloven we in het zien van kansen in plaats van beperkingen. De ontwikkeling van een kind wordt beoordeeld ten opzichte van zichzelf, met daarnaast aandacht voor groeps- en schoolniveau door middel van opbrengstgericht werken. Als onderdeel van samenwerkingsverband Zeeluwe, werken we nauw samen met andere basisscholen in Zeewolde om Passend Onderwijs te organiseren. Ons doel is om zoveel mogelijk kinderen binnen het reguliere onderwijs te kunnen begeleiden en een ononderbroken ontwikkelingsproces te garanderen. Hiervoor maken we gebruik van het Expertise Punt Zeewolde voor specialistische ondersteuning. Meer details over de aangesloten schoolbesturen en ons specifieke ondersteuningsprofiel, dat richting geeft aan onze aanpak voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften, vindt u op de website van Zeeluwe (www.zeeluwe.nl). Wij blijven ons onderwijs en ondersteuningsaanbod continu evalueren en verbeteren. Door middel van scholing en samenwerking met deskundigen zorgen we ervoor dat we optimaal kunnen inspelen op de onderwijsbehoeften van onze leerlingen. Deze inspanningen worden vastgelegd om duurzame kwaliteit te waarborgen voor de toekomst.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Groei en Ontwikkeling Centraal

Welke concrete doelen borgen ons schoolplan voor leerlingontwikkeling?

Ons team evalueert continu welke registraties de leerlingontwikkeling optimaal ondersteunen en welke administratieve lasten we kunnen verminderen. Vanaf de start volgen we systematisch de kennis en vaardigheden van onze leerlingen via een geavanceerd leerling- en onderwijsvolgsysteem. Voor de kernvakken taal en rekenen/wiskunde gebruiken we vanaf groep 3 gevalideerde toetsen van Cito en/of DIA om de voortgang te meten en referentieniveaus te bepalen. Leraren vergelijken deze resultaten met de verwachte ontwikkeling, wat ons in staat stelt het onderwijs perfect af te stemmen op de specifieke behoeften van zowel groepen als individuele leerlingen. Minimaal twee keer per jaar analyseren we de ontwikkeling van leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. We identificeren stagnatiepunten en mogelijke oorzaken, waarna we gerichte acties ondernemen om eventuele achterstanden weg te werken. Vanaf groep 4 werken we met SNAPPET aan de leerdoelen voor rekenen en spelling. Wekelijks monitoren we de voortgang om te verzekeren dat de groei op het gewenste niveau blijft. Twee keer per jaar stellen we de streefdoelen bij op basis van de halfjaarlijkse CITO of DIA toetsanalyses. Voor teamevaluatie en om de effectiviteit van ons onderwijs te waarborgen, analyseren we de midden- en eindtoetsen van CITO en DIA, evenals de algemene leeropbrengsten. Deze analyse wordt zowel door de leerkrachten per groep als door de schoolleider en intern begeleider op schoolniveau uitgevoerd. We hanteren een eigen norm per groep, gebaseerd op onze leerlingenpopulatie. Voor groepen 3-8 geldt dat minimaal 50% van de leerlingen een A- of B-score behaalt op CITO-toetsen, en maximaal 75% een A-, B- of C-score. De schoolleider, intern begeleider of een vakspecialist onderzoekt de kwaliteit van onze vakdidactiek, onder andere door middel van flitsbezoeken en observaties in de groepen. Deze observaties worden altijd besproken met de betreffende leerkrachten. Medewerkers evalueren hun eigen competenties tweejaarlijks via feedback met behulp van de competentievragenlijsten van MijnBardo. Jaarlijks stellen we voor diverse functies binnen de school specifieke competentievragenlijsten samen, direct gekoppeld aan onze kwaliteitsdoelen. Ons schoolplan 2019-2023 vormt de basis voor de jaarplannen. Het jaarplan 2020, opvraagbaar bij de schoolleiding, legt de focus op de te ontwikkelen kwaliteitsthema's. Dit plan wordt regelmatig besproken tijdens teambesprekingen en gedeeld met ouders via contactmomenten en de leerlingenraad. Ouders worden via nieuwsbrieven geïnformeerd over de ontwikkelingen, en hebben twee keer per jaar de gelegenheid om mee te denken tijdens ouderavonden of klankbordgroepen.

Hoe garandeert Basisschool In de Lichtkring de doorlopende ontwikkeling van elke leerling?

We registreren de leerlingresultaten nauwgezet in ParnasSys, ons leerlingvolgsysteem. Hierin leggen we niet-methode toetsen, methodegebonden toetsen (rekenen, taal, etc.), gespreksverslagen, groepsplannen, leerlingnotities en individuele plannen van aanpak vast. Deze plannen beschrijven de onderwijsbehoeften van het kind en worden tweemaal per jaar bijgewerkt om de actualiteit te waarborgen. Ons team beoordeelt kritisch welke registraties de meeste waarde toevoegen aan het zicht op de leerling. Om een ononderbroken leerontwikkeling te garanderen, hanteren we een zorgvuldige kwaliteitscyclus voor elke leerling. De leerkracht stelt dagelijks lesdoelen op en toetst of deze behaald zijn. Op basis van observaties tijdens de les wordt de planning voor de volgende dag gemaakt. Bij de instructie houden we rekening met de individuele leerbehoefte van elk kind. Sommige leerlingen kunnen direct zelfstandig aan de slag na een korte uitleg, terwijl anderen meer begeleiding nodig hebben. Om te controleren of de leerstof begrepen is, stellen we gerichte begripsvragen. Voor de lange termijn doelen leggen we het onderwijsaanbod voor rekenen, taal en lezen vast in een groepsplan. Hierin wordt de werkwijze van de leerkracht en de leerling per instructieniveau beschreven, waarbij rekening wordt gehouden met de instructiebehoefte. Elk groepsplan wordt halfjaarlijks geëvalueerd. Op basis van deze evaluatie wordt de beginsituatie en het aanbod voor het volgende halfjaar bepaald. De tussentoetsen van DIA spelen hierbij een cruciale rol. Als een leerling qua vaardigheidsgroei of onderwijsbehoefte afwijkt van zijn of haar instructiegroep, wordt dit besproken en wordt de leerling in een passendere groep geplaatst. De leerkrachten evalueren de groepsplannen continu, met speciale aandacht aan het einde van elke planperiode. Om de ontwikkeling van elke leerling optimaal te volgen, bespreken we de onderwijsbehoeften en het instructieniveau met de leerling en de ouders tijdens voortgangsgesprekken. Indien nodig passen we de plannen aan. Meerdere keren per jaar vinden er groeps- en leerlingbesprekingen plaats met de intern begeleider, waarbij de voortgang van de groep en individuele leerlingen wordt geanalyseerd. Soms volstaat een groepsplan niet om de onderwijsbehoeften van een leerling adequaat te beschrijven en te monitoren. In dergelijke gevallen kan een individueel plan worden opgesteld, vaak voor leerlingen die extra ondersteuning ontvangen. In overleg met externe partners zoals de schoolbegeleidingsdienst of hulpverlening, wordt gekeken of aanvullende ondersteuning nodig is. Aan het einde van de basisschoolperiode maken alle leerlingen een verplichte eindtoets. Deze toets toont wat zij gedurende hun basisschooltijd hebben geleerd. De leerkracht geeft een passend advies voor het vervolgonderwijs. Indien de toetsresultaten hoger uitvallen dan het advies, wordt dit advies heroverwogen. Bij lagere scores is dit niet verplicht. De eindtoets is geen examen; leerlingen kunnen hier niet voor slagen of zakken.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen bij Basisschool In de Lichtkring

Toelichting van de school

Basisschool In de Lichtkring in Zeewolde biedt een stimulerende en veilige omgeving voor de allerkleinsten. Wij geloven in een warme overgang van thuis naar school, waarbij we de natuurlijke nieuwsgierigheid en ontwikkelingsdrang van jonge kinderen koesteren. Onze aanpak is gericht op spelenderwijs leren, sociale interactie en het ontwikkelen van essentiële vaardigheden. We zorgen voor een soepele start, zodat elk kind zich welkom en gewaardeerd voelt in onze schoolgemeenschap. Ontdek de mogelijkheden voor uw kind bij ons.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt Basisschool In de Lichtkring voor jonge kinderen?

Basisschool In de Lichtkring biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen om een optimale start te garanderen. Dit omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang, gericht op het stimuleren van de ontwikkeling in de cruciale vroege jaren. Daarnaast faciliteren we ook naschoolse opvang (BSO), zodat ouders een complete en betrouwbare zorgoplossing hebben. Deze programma's zijn ontworpen om de nieuwsgierigheid te prikkelen en een veilige, speelse leeromgeving te creëren.

Basisschool In de Lichtkring biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen om een optimale start te garanderen. Dit omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang, gericht op het stimuleren van de ontwikkeling in de cruciale vroege jaren. Daarnaast faciliteren we ook naschoolse opvang (BSO), zodat ouders een complete en betrouwbare zorgoplossing hebben. Deze programma's zijn ontworpen om de nieuwsgierigheid te prikkelen en een veilige, speelse leeromgeving te creëren.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Naschoolse opvang (BSO)

Met welke partners werkt Basisschool In de Lichtkring samen voor het programma voor jonge kinderen?

Om een naadloze en verrijkende ervaring voor onze jongste leerlingen te garanderen, werkt Basisschool In de Lichtkring nauw samen met toegewijde partners. Een belangrijke samenwerking is met 'Kleine Ark'. Deze samenwerking stelt ons in staat om hoogwaardige educatieve en zorggerelateerde diensten te bieden die de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal ondersteunen, zowel binnen als buiten schooltijd.

Om een naadloze en verrijkende ervaring voor onze jongste leerlingen te garanderen, werkt Basisschool In de Lichtkring nauw samen met toegewijde partners. Een belangrijke samenwerking is met 'Kleine Ark'. Deze samenwerking stelt ons in staat om hoogwaardige educatieve en zorggerelateerde diensten te bieden die de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal ondersteunen, zowel binnen als buiten schooltijd.

Kleine Ark
Team | Basisschool In de Lichtkring in Zeewolde | [2025] Schoolregister