Basisschool Mariaschool in Zandvoort

Het team van Mariaschool in Zandvoort

Current section: team
Louis Davidscarre 1
2042 Zandvoort

Zie hier hoe het team van Mariaschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Mariaschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Mariaschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Mariaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Mariaschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Mariaschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (22.2%)
35-45 jaar (11.1%)
45-55 jaar (44.4%)
55-65 jaar (22.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Mariaschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (33.3%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Mariaschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Lerarenvervanging op de Mariaschool: Een Duidelijk Plan

Op de Mariaschool in Zandvoort zorgen we voor een gestroomlijnde aanpak bij het regelen van lerarenvervanging. Onze prioriteit is het waarborgen van kwalitatief hoogstaand onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een vaste leerkracht. We hanteren een zorgvuldig opgesteld protocol om de continuïteit te garanderen. Ons vervangingsplan start met het inschakelen van de bovenschoolse vervangingspool, die bestaat uit ervaren en gekwalificeerde leerkrachten. Indien dit niet direct mogelijk is, kijken we naar interne oplossingen om de impact op de leerlingen te minimaliseren. Dit omvat de inzet van collega's binnen de school die bereid zijn extra uren te maken. Daarnaast zetten we onze toegewijde leerkrachtondersteuners en onderwijsassistenten in voor ondersteuning en eventuele vervanging, onder begeleiding van ervaren collega's. Ook stagiairs, die nauwlettend worden gemonitord, kunnen een rol spelen in het bieden van continuïteit tijdens de lesuren. Als laatste redmiddel, en enkel in uitzonderlijke situaties, kan overwogen worden om leerlingen tijdelijk te verdelen over andere groepen of, in het uiterste geval, leerlingen naar huis te sturen. Deze maatregelen zijn vastgesteld in overleg met de Medezeggenschapsraad (MR) en vormen onderdeel van ons noodplan, opgesteld naar aanleiding van het landelijke lerarentekort. Meer informatie over ons onderwijsbeleid en de aanpak bij uitval van personeel is altijd opvraagbaar bij de schoolleiding van de Mariaschool.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De groepsleerkrachten zijn verantwoordelijk voor de groep waaraan zij lesgeven en zijn het aanspreekpunt voor ouder(s)/verzorger(s). Binnen het team hebben leerkrachten extra expertise opgedaan. Zo is er een leescoördinator, een cultuurcoördinator, ICT-er, specialist hoogbegaafdheid, een rekenspecialist en een gedragsspecialist. We maken in de organisatie gebruik van elkaars expertise. Alle leerkrachten volgen met grote regelmaat de juiste nascholingstrajecten; dit om continu het juiste onderwijs te kunnen aanbieden.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind op de Mariaschool

4

Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Rekenspecialist
Remedial teacher
Specialist meer- en hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op de Mariaschool in Zandvoort zetten we ons in voor een sterke taal- en rekenontwikkeling. Onze gespecialiseerde leerkrachten en begeleiders bieden gerichte hulp. De intern begeleider coördineert de ondersteuning, terwijl de rekenspecialist en remedial teacher zich richten op individuele leerbehoeften. Onze specialist meer- en hoogbegaafdheid zorgt voor uitdagende leertrajecten. We geloven in een aanpak die elk kind de kans geeft om zijn of haar potentieel volledig te benutten op het gebied van taal en rekenvaardigheid.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welbevinden Centraal

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Remedial teacher
Specialist meer- en hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staan voorop aan de Mariaschool. We creëren een veilige en ondersteunende leeromgeving. Onze intern begeleider, remedial teacher en specialist meer- en hoogbegaafdheid werken nauw samen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden en emotionele veerkracht. We bieden individuele begeleiding en groepsprogramma's om elk kind te ondersteunen in zijn of haar persoonlijke groei en positieve zelfbeeld.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Focus op Leren

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Remedial teacher
Specialist meer- en hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Een goede werkhouding en een positieve taakaanpak zijn essentieel voor leerprestaties. De Mariaschool biedt gespecialiseerde begeleiding. Onze specialisten, waaronder de intern begeleider en remedial teacher, helpen kinderen met gedragsuitdagingen en bieden strategieën voor een effectieve aanpak van taken. Wij stimuleren zelfstandigheid, concentratie en doorzettingsvermogen, zodat elk kind optimaal kan leren en presteren in een gestructureerde omgeving.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Remedial teacher
Vakleerkracht Gymnastiek
Gezonde School

Toelichting van de school:

Bewegen is cruciaal voor de ontwikkeling van kinderen. De Mariaschool stimuleert een actieve levensstijl. Onze vakleerkracht gymnastiek verzorgt uitdagende bewegingslessen, terwijl de intern begeleider en remedial teacher ondersteuning bieden bij eventuele motorische ontwikkelingsachterstanden. Als Gezonde School promoten we een gezonde leefstijl, waarbij beweging en sport een belangrijke rol spelen in het fysieke en mentale welzijn van onze leerlingen.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

BHV'ers

Toelichting van de school:

De veiligheid en gezondheid van onze leerlingen zijn van het grootste belang. De Mariaschool beschikt over een toegewijd team voor medische ondersteuning. Onze drie gediplomeerde BHV'ers (Bedrijfshulpverleners) zijn getraind om adequaat te handelen bij calamiteiten en medische situaties. Zij zorgen voor een veilige omgeving waarin kinderen zich vrij voelen om te leren en te spelen, en staan klaar om professionele hulp te bieden wanneer dat nodig is.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
15
Totaal specialisten
15
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Ondersteuningsruimte
Multifunctionele aula
Digitale Bewegend Leren Muur XWall

Optimale Leerlingontwikkeling: Individuele Ondersteuning op Maat

Ons Toekomstig Aanbod voor Extra Educatieve Begeleiding

Op de Mariaschool zetten we vol in op de individuele ontwikkeling van elke leerling. Kinderen die extra begeleiding nodig hebben, ontvangen deze zowel binnen als buiten de lesuren. Onze toegewijde leerkrachten en gespecialiseerde leraarondersteuners werken nauw samen om een stimulerende leeromgeving te creëren. Hierdoor krijgt iedere leerling de aandacht en ondersteuning die nodig is om succesvol te zijn. Wij geloven dat persoonlijke aandacht de sleutel is tot academisch en sociaal-emotioneel succes. Ontdek hoe wij uw kind helpen groeien in een veilige en ondersteunende omgeving.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Mariaschool: Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan

Wat zijn de kerndoelen van het schoolplan van Mariaschool?

Bij Mariaschool streven we ernaar om uitmuntend onderwijs te leveren door continu te focussen op kwaliteit en de professionele ontwikkeling van ons team. We hanteren bewezen kwaliteitssystemen om toekomstgericht onderwijs te waarborgen, gebaseerd op de pijlers Leren (nieuwsgierigheid en kennis), Werken (vaardigheden) en Leven (betrokken houding). Wij vinden het essentieel dat leerlingen leren zelfstandige keuzes te maken en een waardevolle bijdrage leveren aan de samenleving. Vanuit onze christelijke traditie respecteren en waarderen we de levensbeschouwingen van alle leerlingen en hun families. Onze kernwaarden – liefde, respect, verantwoordelijkheid, geborgenheid en betrouwbaarheid – vormen de basis van onze pedagogische aanpak. Elk vier jaar stellen we een uitgebreid schoolplan op. Dit plan definieert de kwaliteitsdoelen voor ons onderwijs, personeel, de organisatie en onze samenwerkingsverbanden, en biedt een duidelijke visie voor de toekomst.

Hoe realiseert Mariaschool de onderwijsdoelen en bevordert het burgerschap?

Ons schoolplan, ontwikkeld in samenwerking met het team en de Medezeggenschapsraad (MR), vormt de basis voor onze jaarlijkse plannen. Elk jaar evalueren we de voortgang en stellen we nieuwe doelen vast, die we eveneens met het team en de MR bespreken. Om deze doelen te bereiken, implementeren we vernieuwingen, specifieke activiteiten en interventies, ondersteund door gerichte nascholing. Processen zoals bordsessies stimuleren de samenwerking tussen leerkrachten. We monitoren continu de leerresultaten en groei van de leerlingen om ons onderwijs te optimaliseren. Door collegiale consultatie en klassenbezoeken faciliteren we kennisdeling en leren van elkaar. Daarnaast hanteren we een systematische aanpak met audits, zelfevaluaties en schoolbezoeken, gecoördineerd door het bestuur van WijWijzer, om onze onderwijskwaliteit te waarborgen. Burgerschap is integraal onderdeel van ons curriculum; het wordt niet als apart vak gegeven, maar is verweven in levensbeschouwing, wereldoriëntatie en klassengesprekken. Leerlingen leren respectvol om te gaan met elkaar en ontwikkelen een verantwoordelijkheidsgevoel voor de samenleving. De leerlingenraad, met vertegenwoordigers uit groep 5 t/m 8, biedt leerlingen een platform om actief deel te nemen aan schoolzaken en hun mening te uiten over maatschappelijke thema's, zowel lokaal als wereldwijd.

Voor- en Vroegschoolse Educatie Mariaschool Zandvoort

Toelichting van de school

De Mariaschool in Zandvoort biedt een naadloze overgang van voor- en vroegschoolse educatie naar het basisonderwijs. Wij werken nauw samen met Kindercentrum Ducky Duck, gevestigd in ons gedeelde gebouw De Blauwe Tram. Deze unieke samenwerking zorgt voor korte communicatielijnen en regelmatige afstemming. Ontdek hoe onze gezamenlijke aanpak de ontwikkeling van uw kind optimaal ondersteunt vanaf de jongste jaren.

Veelgestelde vragen

Biedt de Mariaschool extra educatieve programma's voor jonge kinderen?

De Mariaschool richt zich op een sterke basis voor alle leerlingen. Voor gespecialiseerde voor- en vroegschoolse educatie werken wij samen met externe partners. Deze samenwerking waarborgt een hoogwaardige voorbereiding op de basisschool, zodat uw kind optimaal start.

Met welke organisaties werkt de Mariaschool samen voor de jongste leerlingen?

De Mariaschool werkt samen met toonaangevende kinderopvangorganisaties om de beste voor- en vroegschoolse educatie te garanderen. Onze belangrijkste partner is Kindercentrum Ducky Duck, met hun programma Peuterspeelzaal Rakker, om een soepele overgang naar ons basisonderwijs te faciliteren.

De Mariaschool werkt samen met toonaangevende kinderopvangorganisaties om de beste voor- en vroegschoolse educatie te garanderen. Onze belangrijkste partner is Kindercentrum Ducky Duck, met hun programma Peuterspeelzaal Rakker, om een soepele overgang naar ons basisonderwijs te faciliteren.

Team | Mariaschool in Zandvoort | [2025] Schoolregister