Franciscus-School voor Basisonderwijs in Zaltbommel

Het team van Franciscus-School voor Basisonderwijs in Zaltbommel

Current section: team
Aakstraat 6
5301 Zaltbommel

Zie hier hoe het team van Franciscus-School voor Basisonderwijs is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Franciscus-School voor Basisonderwijs. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Franciscus-School voor Basisonderwijs bij jullie?

Ontdek hoe goed Franciscus-School voor Basisonderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Franciscus-School voor Basisonderwijs zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 93.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (93.8%)
Man (6.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Franciscus-School voor Basisonderwijs. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3.2%)
25-35 jaar (29%)
35-45 jaar (22.6%)
45-55 jaar (25.8%)
55-65 jaar (19.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Franciscus-School voor Basisonderwijs werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.9%)
Direct ondersteunend personeel (18.8%)
Indirect ondersteunend personeel (3.1%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Franciscus-School voor Basisonderwijs gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging op de Franciscus-School: Een Betrouwbaar Netwerk

Onze school, Franciscus-School, garandeert continuïteit in het onderwijs door middel van een efficiënt vervangingsbeleid. We maken gebruik van een eigen vervangerspool, beheerd door Bommelerwijs, die zorgt voor gekwalificeerde leerkrachten bij kortdurende afwezigheid. Dit netwerk waarborgt dat uw kind altijd les krijgt van een bevoegd docent. Daarnaast is Bommelerwijs aangesloten bij de regionale vervangerspool OMC-073, wat ons toegang geeft tot een breder scala aan beschikbare professionals. Bij onvoorziene omstandigheden zetten we deze pool in om een naadloze lesvoortgang te verzekeren. Uw kind kan rekenen op deskundige begeleiding, elke dag weer. Ook parttime collega's worden flexibel ingezet om extra onderwijstijd te garanderen. Hun flexibiliteit is essentieel voor het opvangen van specifieke lesbehoeften. Bovendien verrijken we ons onderwijsaanbod met externe expertise. Via Qrabbl nodigen we vakprofessionals uit, zoals kunstenaars, technici, theatermakers, game designers, artiesten en wetenschappers. Zij bieden inspirerende workshops en gastlessen die het leerproces van uw kind verlevendigen. Deze unieke ervaringen vergroten de creativiteit en kennis van onze leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op de Franciscusschool zijn de lesdagen en weken voor alle leerjaren gelijk. Er is geen verschil in onderwijstijd voor kleuter/onderbouw en/of bovenbouw. Standaard gaan we uit van de verplichte 940 lesuren per schooljaar.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal
Voor- tussen en naschoolse opvang en peuterarrange
Bibliotheek op school
Buitenlesarena

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Franciscus-School: Kwaliteitszorg en Schoolplan voor Toekomstig Onderwijs

Wat zijn de kerndoelen van het Franciscus-School schoolplan 2023-2027?

Het Franciscus-School schoolplan 2023-2027 stelt duidelijke doelen voor de komende jaren, onderverdeeld in strategische en operationele actiepunten. De strategische doelen voor de periode 2025-2026 omvatten de verdere ontwikkeling van betekenisvol thematisch onderwijs met OGO en IPC. Docenten krijgen een coachende rol om leerlingen te begeleiden in hun 'zone van naaste ontwikkeling', wat leidt tot meer inzicht en vaardigheidsontwikkeling. Verder wordt ingezet op het versterken van basisvaardigheden, met name in taal en rekenen, door effectieve differentiatie. Talentontwikkeling krijgt ook prioriteit door een breed onderwijsaanbod te creëren waar leerlingen hun unieke kwaliteiten kunnen ontdekken. Operationeel zijn er diverse aandachtspunten. Binnen onderwijskundig beleid wordt gefocust op creatieve vorming en data-gedreven opbrengstenanalyse voor taal en rekenen. Personeelsbeleid richt zich op gerichte professionalisering en een sterke professionele cultuur door scholing en samenwerking. Organisatorisch wordt ingezet op verdere ouderbetrokkenheid en het waarborgen van sociale veiligheid. Kwaliteitsbeleid omvat leerlingenparticipatie in schoolzaken en werkdrukverlaging door efficiënt klassenmanagement. Tot slot is er aandacht voor de persoonsontwikkeling van leerlingen, met nadruk op maatschappelijke, culturele en levensbeschouwelijke thema's voor een brede meningsvorming.

Hoe bevordert de Franciscusschool actief burgerschap en respect?

Burgerschapsonderwijs is een kernonderdeel van ons onderwijs, verweven met onze katholieke identiteit en gericht op de relatie met jezelf, anderen en de wereld. We benaderen burgerschap holistisch, waarbij respect, inclusiviteit, tolerantie en verdraagzaamheid centraal staan. In de onderbouw (groepen 1-4) wordt burgerschap geïntegreerd via spel en betekenisvolle activiteiten, dicht bij de belevingswereld van jonge kinderen. Thema's als regels, afspraken, conflictoplossing en diverse feestdagen komen hierbij aan bod. Voor de bovenbouw (groepen 5-8) gebruiken we het IPC-curriculum, dat actief burgerschap vanuit diverse invalshoeken behandelt. Dit curriculum stimuleert samenwerking, communicatie, veerkracht, aanpassingsvermogen en ethisch handelen. Leerlingen verkennen hun eigen identiteit en leren samenleven met andere culturen. We voldoen aan de wettelijke burgerschapsopdracht door aandacht te besteden aan democratische waarden, sociale competenties, respect voor diversiteit en het creëren van een oefenomgeving voor actief burgerschap. Leerlingen leren de basiswaarden van de democratische rechtsstaat, respecteren verschillen en dragen bij aan een pluriforme samenleving. Alle leerlingen nemen deel aan deze essentiële burgerschapsactiviteiten.

Hoe monitort en evalueert de Franciscusschool haar onderwijsdoelen?

De Franciscusschool hanteert een gestructureerde aanpak om haar onderwijsdoelen te bereiken en te monitoren. We maken gebruik van een specifiek monitoringsysteem om de voortgang van diverse streefdoelen en aandachtspunten nauwlettend te volgen. Grote strategische thema's worden regelmatig geagendeerd tijdens studiedagen voor het gehele team. Hierbij wordt externe expertise ingeschakeld om de professionalisering te bevorderen. Verschillende werkgroepen zijn actief betrokken bij de ontwikkeling en bewaking van de gestelde doelen. Jaarlijks leggen we verantwoording af over ons ontwikkelingsproces in een uitgebreid jaarverslag. Dit zorgt voor transparantie en continuïteit in onze kwaliteitszorg, zodat we ons onderwijs steeds verder kunnen optimaliseren.

Ontdek ons Aanbod voor Jonge Kinderen in Zaltbommel

Toelichting van de school

De Franciscus-School in Zaltbommel biedt een stimulerende omgeving voor jonge kinderen om hun schoolcarrière te starten. We geloven in een warme en veilige plek waar kinderen spelenderwijs leren en zich volop kunnen ontwikkelen. Ons onderwijs is gericht op de brede ontwikkeling van uw kind, met aandacht voor sociale, emotionele en cognitieve vaardigheden. Wij zorgen voor een soepele overgang van peuteropvang naar de basisschool. Ontdek hoe wij uw kind een vliegende start geven op de Franciscus-School, dé basisschool voor Zaltbommel en omstreken.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Franciscus-School voor jonge kinderen?

De Franciscus-School biedt diverse extra faciliteiten om jonge kinderen optimaal te ondersteunen in hun ontwikkeling. Dit omvat specifieke programma's gericht op voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze programma's zijn ontworpen om kinderen een voorsprong te geven en hen spelenderwijs kennis te laten maken met de basisschoolomgeving. We zorgen voor een uitdagende en leerzame start.

De Franciscus-School biedt diverse extra faciliteiten om jonge kinderen optimaal te ondersteunen in hun ontwikkeling. Dit omvat specifieke programma's gericht op voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze programma's zijn ontworpen om kinderen een voorsprong te geven en hen spelenderwijs kennis te laten maken met de basisschoolomgeving. We zorgen voor een uitdagende en leerzame start.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt Franciscus-School samen voor het jonge kind?

Voor een naadloze aansluiting tussen kinderopvang en basisschool, werkt de Franciscus-School nauw samen met Kanteel Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt ervoor dat kinderen die gebruik maken van de opvang van Kanteel, zoals bij Brede School De Uitkijk, een soepele overgang ervaren naar onze school. Kanteel Kinderopvang biedt kwalitatieve opvang en educatie die aansluit bij onze schoolvisie.

Voor een naadloze aansluiting tussen kinderopvang en basisschool, werkt de Franciscus-School nauw samen met Kanteel Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt ervoor dat kinderen die gebruik maken van de opvang van Kanteel, zoals bij Brede School De Uitkijk, een soepele overgang ervaren naar onze school. Kanteel Kinderopvang biedt kwalitatieve opvang en educatie die aansluit bij onze schoolvisie.

Team | Franciscus-School voor Basisonderwijs in Zaltbommel | [2025] Schoolregister