Franciscus-School voor Basisonderwijs in Zaltbommel

De resultaten van Franciscus-School voor Basisonderwijs in Zaltbommel

Current section: resultaten
Aakstraat 6
5301 Zaltbommel

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Franciscus-School voor Basisonderwijs, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Franciscus-School voor Basisonderwijs bij jullie?

Ontdek hoe goed Franciscus-School voor Basisonderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamentele Leerprestaties op de Franciscus-School

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. We meten dit in groep acht met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit basisniveau. Dit betekent dat 85% van de leerlingen dit fundamentele beheersingsniveau moet halen. Deze norm geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten Franciscus-School: Ambitie en Resultaten

Het streefniveau op de Franciscus-School ligt hoger dan het fundamentele niveau. Ons doel is om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen aan het einde van groep acht dit ambitieuze niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen het streefniveau naar verwachting moeten halen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Franciscus-School voor Basisonderwijs?

Ontdek hoe de Franciscus-School in Zaltbommel haar leerlingen optimaal voorbereidt op het voortgezet onderwijs. Op deze pagina vindt u gedetailleerde informatie over de adviesprocedure en de nieuwe tijdsplanning. Wij bieden een helder overzicht van het Nederlandse onderwijssysteem, inclusief de verschillende leerroutes en de specifieke adviesprocedure. Een visuele infographic vat de belangrijkste stappen van het adviesproces samen, dat al in groep 6 start met ontwikkelgesprekken. Deze gesprekken met leerlingen en ouders zijn cruciaal om de voortgang te bespreken en aandachtspunten te identificeren. We belichten welke factoren meewegen bij het schooladvies en wie hierbij betrokken zijn, zodat u volledig geïnformeerd bent. Daarnaast vindt u een overzicht van VO-scholen in en rond Zaltbommel met contactgegevens. Op 10 oktober 2023 organiseren we een informatieavond voor ouders van groep 7 en 8 over de overstap naar het voortgezet onderwijs. Ouders van groep 6 zijn ook van harte welkom! Meer details volgen via de Uitkijkpost.

Grafiek

Grafiek laden...

Bevordering van Sociale Ontwikkeling op de Franciscus-School

De Franciscus-School in Zaltbommel creëert een inspirerende en veilige leeromgeving waar de sociale ontwikkeling van elk kind centraal staat. Wij zetten proactief in op het voorkomen van problemen en lossen conflicten constructief op, samen met onze leerlingen. Om de sociale veiligheid te versterken en pestgedrag tegen te gaan, maken we gebruik van twee bewezen programma's: "Koffer vol Sfeer" en het gerenommeerde KiVa-programma. Deze programma's worden schoolbreed toegepast en vormen de basis voor een positief pedagogisch klimaat. Vanaf groep 3 vullen leerlingen jaarlijks de KiVa-monitor in, die waardevolle inzichten biedt via sociogrammen. Leerlingen uit groep 6 tot en met 8 nemen deel aan de sociale veiligheidsmonitor van Werken Met Kwaliteit Primair Onderwijs (WMKPO). Deze uitgebreide rapportages stellen ons in staat om onze aanpak continu te evalueren en te verbeteren, met als doel de algehele ontwikkeling en het welzijn van onze leerlingen te optimaliseren.

Betrokkenheid bij elke leerling

Continue persoonlijke ontwikkeling

Een veilige en stimulerende leeromgeving

Hoe bevordert de Franciscus-School de sociale ontwikkeling van leerlingen?

De Franciscus-School hanteert de KiVa-methodiek, een effectief, schoolbreed preventieprogramma dat zich richt op het versterken van sociale veiligheid en het actief tegengaan van pesten. KiVa stimuleert positieve groepsvorming en bevordert de sociale en emotionele vaardigheden van kinderen, wat leidt tot een verbeterd sociaal klimaat op school. De focus ligt op de groep als geheel, met het motto: 'Samen maken we er een fijne school van!' Het team wordt voortdurend bijgeschoold, recent in augustus 2023, en werkt met vijf uniforme KiVa-regels die zichtbaar zijn in de school. Bij meldingen van pestgedrag intervenieert de leerkracht direct. Indien nodig biedt de KiVa-werkgroep ondersteuning aan zowel pesters als gepeste leerlingen, met een 'no blame'-aanpak, om een veilige en prettige omgeving voor iedereen te waarborgen.

Welke methoden gebruikt de Franciscus-School om sociale resultaten te meten?

De Franciscus-School meet sociale opbrengsten met behulp van de volgende erkende registratievormen:

  • KiVa-programma
  • Werken met Kwaliteit Primair Onderwijs (WMKPO)

Met welke methoden voor sociaal-emotioneel leren werkt de Franciscus-School?

Voor het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen maken wij gebruik van de volgende bewezen methode:

  • KiVa

Onderwijsinspectie Franciscus-School: Kwaliteit en Resultaten

De Franciscus-School in Zaltbommel staat garant voor kwalitatief hoogstaand basisonderwijs. Onze school wordt regelmatig geëvalueerd door de onderwijsinspectie om de onderwijskwaliteit te waarborgen en te verbeteren. Ontdek hier de bevindingen en de positieve beoordelingen die de inspanningen van ons toegewijde team weerspiegelen. Wij nodigen u uit om de officiële rapporten in te zien en de educatieve uitmuntendheid van onze basisschool te ervaren.

Resultaten | Franciscus-School voor Basisonderwijs in Zaltbommel | [2025] Schoolregister