de Fonkelsteen in Zaltbommel

De resultaten van de Fonkelsteen in Zaltbommel

Current section: resultaten
Prins Clausstraat 2 B
5301 Zaltbommel

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van de Fonkelsteen, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past de Fonkelsteen bij jullie?

Ontdek hoe goed de Fonkelsteen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Elke Leerling

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels de eindtoets, ook wel doorstroomtoets genoemd. De Onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit betekent dat 85% van alle leerlingen aan deze standaard moet voldoen, een norm die gelijk is voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling op de Fonkelsteen

Het streefniveau is een ambitieuzer doel dan het fundamenteel niveau, met als streven dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen dit niveau bereikt tegen het einde van groep acht. Voor elke basisschool wordt de specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau vastgesteld door de inspectie, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie van de school. Dit percentage dient als maatstaf voor schoolprestaties.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van de Fonkelsteen?

Bij basisschool de Fonkelsteen stellen we het schooladvies centraal. Dit advies wordt na een grondig en persoonlijk traject bepaald, waarbij we kijken naar het welbevinden, de betrokkenheid en de individuele capaciteiten van elke leerling. Onze leerkrachten uit de bovenbouw, de intern begeleider en de directie werken nauw samen om een passend advies te garanderen. Vanaf groep 7 betrekken we ook de leerlingen en hun ouders actief bij dit belangrijke proces, zodat we samen de beste vervolgstappen kunnen zetten.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Fonkelsteen

Op basisschool De Fonkelsteen staat het welbevinden en de betrokkenheid van elke leerling centraal. Onze slogan 'Samen jezelf ontwikkelen' is meer dan een motto; het is de kern van onze aanpak, zichtbaar en voelbaar in de dagelijkse schoolomgeving. Wij omarmen diversiteit en zien de unieke verschillen tussen kinderen als een waardevolle basis voor groei. Door kinderen kansen te bieden, het goede voorbeeld te geven en hen te begeleiden, leren ze verantwoordelijkheid te nemen en hun eigen tempo te respecteren.

Welbevinden van elke leerling

Betrokkenheid bij het leerproces

Verantwoordelijkheid nemen en dragen

Hoe bevordert Basisschool De Fonkelsteen de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Wij creëren een positieve en veilige leeromgeving waarin kinderen sociaal vaardig gedrag ontwikkelen. Gesprekken voeren we volgens de Ervaringsgerichte dialoog, waarbij we actief luisteren en doorvragen om het kind echt te begrijpen. Daarnaast integreren we de Fides-methodiek, gericht op het versterken van zelfvertrouwen en weerbaarheid. Dit vullen we aan met 'geluklessen' rond thema's als dankbaarheid, talenten en positief denken. We monitoren de sociale vooruitgang via ons Iep-systeem, dat hoofd, hart en handen integreert.

Welke methoden gebruikt De Fonkelsteen voor het registreren van sociale resultaten?

Voor het nauwkeurig in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt Basisschool De Fonkelsteen gebruik van:

  • IEP: een systeem dat hoofd, hart en handen integreert om de sociale ontwikkeling te volgen.

Welke programma's voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op De Fonkelsteen?

Basisschool De Fonkelsteen zet diverse programma's in om het sociaal-emotioneel leren te stimuleren:

  • Werkvormen EGO
  • Fides: een methode ter versterking van zelfvertrouwen en weerbaarheid.
  • De Gelukskoffer: voor lessen gericht op positieve psychologie en welzijn.

Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit en Ontwikkeling bij Basisschool De Fonkelsteen

Bij basisschool De Fonkelsteen zijn we bijzonder trots op het uitstekende pedagogisch klimaat dat we dagelijks cultiveren. Dit is de hoogst mogelijke beoordeling en weerspiegelt onze toewijding aan een veilige en stimulerende leeromgeving voor elk kind. Kwaliteitsverbetering is onze constante drijfveer. We zien het als een dagelijkse opdracht om ons onderwijs continu te evalueren en te optimaliseren, zodat leerlingen het beste krijgen wat het basisonderwijs te bieden heeft. Het bestuur van Signum biedt ons hierbij waardevolle ondersteuning en begeleiding. Ontdek meer over onze school en de resultaten van de onderwijsinspectie. Wij streven naar transparantie en delen graag onze successen en verbeterpunten.

Resultaten | de Fonkelsteen in Zaltbommel | [2025] Schoolregister