Basisschool Openbare basisschool In 't Veld in Zaandam

Het team van Openbare basisschool In 't Veld in Zaandam

Current section: team
Rosmolenstraat 103
1502 Zaandam

Zie hier hoe het team van Openbare basisschool In 't Veld is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare basisschool In 't Veld. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare basisschool In 't Veld bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare basisschool In 't Veld bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare basisschool In 't Veld zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.7% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90.9%)
Man (9.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.7%)
Man (17.3%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare basisschool In 't Veld. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.1%)
25-35 jaar (36.4%)
35-45 jaar (9.1%)
45-55 jaar (18.2%)
55-65 jaar (24.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (27%)
35-45 jaar (26.9%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (16.4%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare basisschool In 't Veld werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (67.6%)
Direct ondersteunend personeel (20.6%)
Indirect ondersteunend personeel (5.9%)
Management (5.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare basisschool In 't Veld gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Leerkrachtvervanging op Basisschool In 't Veld

Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is door ziekte, stellen wij alles in het werk om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Het vinden van gekwalificeerde vervangers is een uitdaging, maar op Basisschool In 't Veld hanteren we een proactieve aanpak. Onze prioriteit ligt bij het bieden van een stabiele leeromgeving. We kijken eerst intern naar beschikbare collega's die een lesperiode kunnen overnemen. Indien dit niet mogelijk is, worden leerlingen tijdelijk verdeeld over andere klassen, met name vanaf groep 3, om de lesdoelen te kunnen blijven behalen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer interne oplossingen ontoereikend zijn, kan het voorkomen dat leerlingen voor één dag naar huis worden gestuurd. Bij langdurige afwezigheid van een leerkracht worden mogelijk meerdere groepen voor een dag naar huis gestuurd om de kwaliteit te handhaven. Voor situaties met zeer langdurige afwezigheid kan het bestuur van Zaan Primair besluiten tot het implementeren van een vierdaagse schoolweek. Dit besluit wordt genomen met het welzijn van de leerlingen en de continuïteit van het onderwijs als hoogste prioriteit.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op obs In 't Veld werken een aantal specialisten:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool In 't Veld: Ons Specialisten Team

8

Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Hulp op Maat

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist
Spraak-Taalspecialist

Toelichting van de school:

Basisschool In 't Veld zet zich in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. We werken samen met Zien in de Klas voor een gespecialiseerde dyslexiespecialist en met Kentalis voor een deskundige spraak-taalspecialist. Onze toegewijde intern begeleider is drie dagen per week beschikbaar om leerlingen te monitoren en te ondersteunen. Daarnaast is een orthopedagoog van het Dienstencentrum verbonden aan onze school, wat zorgt voor extra expertise op het gebied van leerontwikkeling. Met vijf dagen per week verschillende remedial teachers (RT-ers) bieden we gerichte hulp. Een van onze leerkrachten is gespecialiseerd in taal en een ander in rekenen, wat de directe ondersteuning binnen de klas versterkt. Voor leerlingen met specifieke behoeften op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid, is een specialist beschikbaar via het bestuur van Zaan Primair.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedragsondersteuning

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

De sociale en emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal. Binnen onze brede onderwijsaanpak, die ook locatie Hannie Schaft omvat, is een gedragsspecialist actief om leerlingen te begeleiden. Onze intern begeleider is drie dagen per week aanwezig om leerlingen en leerkrachten te ondersteunen. Een leraarondersteuner biedt bovendien twee dagen per week waardevolle hulp. Voor leerlingen met een niet-Nederlandse taalachtergrond is er ook een NT-2 leerkracht beschikbaar. Daarnaast kunnen wij een beroep doen op de expertise van de schoolondersteuner, die tevens orthopedagoog is en verbonden aan het Dienstencentrum, voor brede ondersteuning.

4

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Wij stimuleren een positieve werkhouding en een gestructureerde taakaanpak bij alle leerlingen. Onze gedragsspecialist, die werkzaam is binnen de bredere organisatie van Over de Brug, biedt specifieke ondersteuning. De intern begeleider is vier dagen per week beschikbaar om de voortgang van leerlingen te bewaken en waar nodig extra begeleiding te bieden. Een remedial teacher is drie dagen per week aanwezig om leerlingen te helpen. Verder maken we gebruik van de expertise van de schoolondersteuner, die tevens orthopedagoog is en deel uitmaakt van het Dienstencentrum. Dit team zorgt voor een integrale aanpak van gedrag en leerstrategieën.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Fysiotherapeut

Toelichting van de school:

Basisschool In 't Veld besteedt aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van elk kind. Onze intern begeleider en remedial teachers bieden ondersteuning bij leer- en ontwikkelingsvragen. Voor specifieke begeleiding op het gebied van motoriek en fysieke ontwikkeling hebben we een fysiotherapeut beschikbaar. Deze specialist is één dag per week op onze school aanwezig om leerlingen te assisteren.

1

Veiligheid en Eerste Hulp: Training en Paraatheid

Beschikbare specialisten:

BHV/EHBO

Toelichting van de school:

De veiligheid van onze leerlingen is van het grootste belang. Daarom zijn meerdere van onze medewerkers getraind en gecertificeerd voor Bedrijfshulpverlening (BHV) en Eerste Hulp Bij Ongevallen (EHBO). Deze collega's staan paraat om in geval van nood snel en adequaat te handelen, wat bijdraagt aan een veilige leeromgeving op onze basisschool.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
21
Totaal specialisten
21
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
dyslexiebegeleiding, logopedie, fysiotherapie

Extra Ondersteuning op Maat voor Elke Leerling bij Basisschool In 't Veld

Hoe OBS In 't Veld Leerlingen Helpt Bloeien

Openbare Basisschool In 't Veld biedt een stimulerende leeromgeving voor alle kinderen. Wij zetten ons in voor zorgniveau 1, 2 en 3, zodat elke leerling de aandacht krijgt die hij of zij verdient. Ons team is toegewijd aan het leveren van kwalitatief hoogstaand onderwijs in de klas. Naast de reguliere lessen zetten wij ons in om leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van taal, rekenen of sociaal-emotionele ontwikkeling te helpen. Met gespecialiseerde medewerkers, zoals een NT2-leerkracht en een leraarondersteuner, bieden we gerichte hulp. Samenwerking met Dienstencentrum Zaan Primair: Een Netwerk van Expertise. Onze school maakt deel uit van Zaan Primair, een organisatie die gelooft in de kracht van "Als anders mag, kan alles". Dit betekent dat we samenwerken met een breed scala aan specialisten. Denk hierbij aan experts op het gebied van rekenen, taal, gedrag, executieve functies, jonge kinderen en hoogbegaafdheid. Deze specialisten adviseren en begeleiden ons bij het creëren van een inclusieve onderwijscontext. Ze helpen ons om aangepaste lesprogramma's te ontwikkelen waar alle leerlingen van profiteren. Dit draagt bij aan een schoolomgeving waarin iedereen zich welkom en gesteund voelt. Vanuit het Dienstencentrum bieden we ondersteuning op leerling-, groeps- en schoolniveau. Ook de coördinatie van bovenschoolse Plusklassen verloopt via dit centrum. Zij onderhouden een uitgebreid netwerk van externe professionals in onderwijs, zorg en jeugdhulpverlening. Elke school heeft een toegewijde schoolmaatschappelijk werker. Deze professional fungeert als een belangrijke schakel tussen ouders en de school. Zij kunnen ondersteuning bieden bij opvoedingsvragen of helpen bij het leggen van contacten met de jeugdhulpverlening. Tevens staan zij klaar om ouders en school bij te staan bij eventuele communicatieproblemen. Ons Onderzoeksteam: Inzicht en Implementatie. Het Dienstencentrum beschikt over een deskundig onderzoeksteam met orthopedagogen. Dit team voert handelingsgerichte onderzoeken uit, zoals intelligentietests en analyses van executieve functies, sociaal-emotionele ontwikkeling en gedrag. Observaties om onderwijsbehoeften in kaart te brengen en adviezen te geven behoren ook tot de mogelijkheden. Het uitgangspunt bij al onze activiteiten is het versterken van het systeem rond de leerling. We streven ernaar om de omgeving van het kind optimaal te ondersteunen. Toekomstplannen voor Verdergaande Ondersteuning. Binnen onze school zijn medewerkers in opleiding tot EDI-coach en leraarondersteuner. Dit onderstreept onze voortdurende inzet om de kwaliteit van het onderwijs en de ondersteuning aan onze leerlingen te verbeteren. We blijven investeren in de professionele ontwikkeling van ons team.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan voor Basisonderwijs

Wat zijn de onderwijsambities voor het schooljaar 2024-2025 op Basisschool In 't Veld?

Onze school streeft naar voortdurende verbetering van het onderwijs voor alle leerlingen. Voor het schooljaar 2024-2025 richten we ons op de implementatie van een nieuwe methode voor technisch lezen en de start van een schoolbibliotheek. Daarnaast onderzoeken we een nieuwe aanpak voor taal en spelling, en borgen we de effectiviteit van EDI en onze rekenmethode om het rekenonderwijs te versterken. We passen het aanbod voor groep 1-2 aan en herijken onze algemene visie op onderwijs. Op het gebied van zorg volgen we de ontwikkeling van elke leerling nauwkeurig en zetten we onderwijsassistenten effectief in. Verbetering van de interne communicatie tussen teamleden, leerlingen en ouders is ook een belangrijk aandachtspunt, waarvoor we regelmatig tevredenheidspeilingen uitvoeren.

Hoe realiseert Basisschool In 't Veld de gestelde onderwijsdoelen?

De realisatie van onze schoolse doelen wordt gedetailleerd beschreven in ons schoolplan. Dit plan bevat de specifieke strategieën en actiepunten die we hanteren. De voortgang en effectiviteit van onze inspanningen worden periodiek geëvalueerd. Deze evaluaties, samen met ons ambitieplan en jaarverslag, vormen de basis voor bijsturing en verdere ontwikkeling van ons onderwijsbeleid.

Stimulerend Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool In 't Veld

Toelichting van de school

Obs In 't Veld investeert in een naadloze overgang voor uw kind met onze nauwe samenwerking met Babino. Door gezamenlijk overleg tussen school en kinderopvang, versterken we de educatieve doorgaande lijn. Dit zorgt voor een soepele en vertrouwde start op de basisschool voor alle jonge leerlingen. Wij geloven in een gestructureerde aanpak die de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal ondersteunt.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt Obs In 't Veld voor jonge kinderen?

Obs In 't Veld biedt een rijk en stimulerend programma specifiek gericht op de behoeften van jonge kinderen. Dit omvat onze betrokkenheid bij Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en de toegankelijke peuteropvang. Deze initiatieven bereiden kinderen uitstekend voor op de uitdagingen en leermogelijkheden van de basisschool.

Obs In 't Veld biedt een rijk en stimulerend programma specifiek gericht op de behoeften van jonge kinderen. Dit omvat onze betrokkenheid bij Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en de toegankelijke peuteropvang. Deze initiatieven bereiden kinderen uitstekend voor op de uitdagingen en leermogelijkheden van de basisschool.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang

Met welke kinderopvangorganisatie werkt onze basisschool samen?

Obs In 't Veld werkt nauw samen met Babino, een erkende kinderopvangorganisatie. Deze samenwerking garandeert een consistente en kindgerichte benadering van de vroege educatie. Samen met Babino zorgen we voor een optimale ontwikkeling en een soepele overgang naar onze school.

Obs In 't Veld werkt nauw samen met Babino, een erkende kinderopvangorganisatie. Deze samenwerking garandeert een consistente en kindgerichte benadering van de vroege educatie. Samen met Babino zorgen we voor een optimale ontwikkeling en een soepele overgang naar onze school.

Team | Openbare basisschool In 't Veld in Zaandam | [2025] Schoolregister