Openbare Basisschool De Jagersplas in Zaandam

Het team van Openbare Basisschool De Jagersplas in Zaandam

Current section: team
Voor navigatie: Bergumermeer Zaandam
1509 Zaandam

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Jagersplas is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Jagersplas. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Jagersplas bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Jagersplas bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Jagersplas zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 95% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (95%)
Man (5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Jagersplas. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (30%)
25-35 jaar (30%)
35-45 jaar (10%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (10%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Jagersplas werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.9%)
Direct ondersteunend personeel (15.8%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (5.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Jagersplas gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Leerkrachten: Onze Aanpak bij Afwezigheid

Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, zoals bij ziekte of verlof, zetten wij primair in op interne oplossingen om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Onze prioriteit ligt bij het intern opvangen van lesuitval. Dit doen we door flexibel gebruik te maken van onze beschikbare leerkrachten, ondersteund door onze toegewijde leraarondersteuners en onderwijsassistenten. Bij kortdurende afwezigheid kan het voorkomen dat leerlingen tijdelijk verdeeld worden over andere klassen. Dit zorgt ervoor dat de lesdoelen behaald worden en uw kind betrokken blijft bij het leerproces. Indien interne oplossingen niet volstaan en er voldoende tijd is, schakelen we externe krachten in. Dit kan een ervaren invalleraar zijn of zelfs een creatieve professional met een specifieke pedagogische opleiding, die een dagdeel invulling geeft met een inspirerend kunstproject. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle vervangingsmogelijkheden zijn uitgeput, informeren wij ouders via onze schoolapp om de kinderen thuis te houden zodat wij de nodige tijd hebben om een structurele oplossing te vinden. Dit proberen we te allen tijde te voorkomen, en vorig schooljaar zijn we hierin grotendeels geslaagd. We verzoeken ouders in dergelijke situaties om indien mogelijk zelf opvang te regelen. Mocht dit echter een uitdaging zijn, dan vragen wij u dit te melden. Samen zoeken we dan naar een passende oplossing om uw kind zo goed mogelijk te blijven ondersteunen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Begeleiding op Basisschool De Jagersplas: Specialisten voor Elke Uitdaging

5

Taal- en Rekenhulp: Vloeiend Leren en Cijferen

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider (IB'er)
Rekenspecialist
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Onze Intern Begeleider fungeert als centraal aanspreekpunt voor alle extra ondersteuningstrajecten van leerlingen. In nauwe samenwerking met de groepsleerkrachten identificeren wij de specifieke leerbehoeften. De primaire ondersteuning vindt plaats binnen de vertrouwde omgeving van de klas, verzorgd door de eigen leerkracht of een interne onderwijsassistent. Wanneer deze aanpak onvoldoende blijkt, adviseren wij, in overleg met ouders, over mogelijke externe expertise om de ontwikkeling optimaal te stimuleren.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Sterke Kinderen, Positieve Groep

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)
Gecertificeerd Kanjertraining Coördinator

Toelichting van de school:

Binnen onze klassen passen wij de Kanjertraining toe om sociale vaardigheden te bevorderen. In de middenbouwgroepen introduceren we bovendien de Rots en Watertraining, gericht op zelfvertrouwen en weerbaarheid. Bij sociaal-emotionele vraagstukken is de Intern Begeleider het eerste aanspreekpunt binnen de school. Zij coördineert de benodigde extra begeleiding om elk kind zich veilig en gewaardeerd te laten voelen.

0

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

3

Motorische Ontwikkeling: Actief en Vaardig Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)
Fysiotherapeut
Motorisch Remedial Teacher (MRT)

Toelichting van de school:

Onze toegewijde vakdocent bewegingsonderwijs biedt waar nodig gespecialiseerde Motorische Remedial Teaching (MRT) aan. Dit helpt leerlingen om hun fysieke vaardigheden te verbeteren en te ontwikkelen. Daarnaast is er wekelijks een logopediste aanwezig op school. Zij richt zich specifiek op onderwijsgerelateerde logopedische ondersteuning, essentieel voor een goede communicatie en leerprestaties.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Podium
Bij elke groep extra werkplekken in de gang
Ruime aula waar groepjes kunnen werken
Afgesloten buitenspeelhoek gr 1-2 in de patio
Speel-werkruimte gr 1-2 op de gang

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling op De Jagersplas

Hoe Basisschool De Jagersplas Leerlingen Extra Begeleidt

Bij Openbare Basisschool De Jagersplas geloven we in een persoonlijke aanpak. Wanneer een leerling extra hulp nodig heeft om het lesaanbod volledig te benutten of als er behoefte is aan gespecialiseerde diagnostiek, schakelen we waar mogelijk externe experts in. Deze aanpak gebeurt altijd in nauwe samenspraak met de ouders. Samen met ouders en ons deskundige team stellen we duidelijke leerdoelen op. Deze doelen worden regelmatig geëvalueerd om de voortgang te waarborgen. Onze intern begeleider en schoolondersteuner spelen hierbij een cruciale rol, naast de dagelijkse begeleiding door de eigen leerkracht. Onze school biedt een breed scala aan specialisten om uw kind optimaal te ondersteunen. Dit omvat zowel school-eigen experts zoals beeldcoaches en dyslexiespecialisten, als specialisten via ons bestuur, waaronder autisme- en gedragsspecialisten. Tevens werken we samen met het Samenwerkingsverband (SWV) voor expertise op gebieden als langdurig zieke leerlingen en kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. Daarnaast beschikken we over diverse voorzieningen, van voorschoolse programma's zoals de peuteracademie tot gespecialiseerde klassen voor hoogbegaafde leerlingen en leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij de Nederlandse taal (NT2). Deze voorzieningen zijn erop gericht om elke leerling de best mogelijke kansen te bieden. Veiligheid en welzijn staan voorop. Daarom hanteren we strikte protocollen op gebieden als huiselijk geweld, dyslexie, medisch handelen en sociale veiligheid. Ook protocollen voor rouwverwerking, leerplicht en anti-pestbeleid (Kanjerprotocol) zijn aanwezig om een veilige en gestructureerde leeromgeving te garanderen. Momenteel werken we aan de uitbreiding van onze zorg, met name op het gebied van logopedie. Gezien de grote vraag naar ondersteuning bij spraak-taalontwikkeling en woordenschat, willen we onze samenwerking met logopedisten verder verdiepen. Dit om de ontwikkeling van alle leerlingen op De Jagersplas te stimuleren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid: Schoolplan en Pedagogische Visie

Wat Zijn de Educatieve Doelstellingen in Ons Schoolplan?

Dit schooljaar richten we ons op cruciale gebieden zoals rekenonderwijs, sociaal-emotionele ontwikkeling en gedragsmanagement, didactische vaardigheden en de optimalisatie van onze leerlingzorgcyclus. Voor het schooljaar 2025-2026 werken we aan een herziening van ons schoolplan om ons onderwijs continu te verbeteren. Onze zes belangrijkste speerpunten voor het komende jaar zijn: Het versterken van didactische werkwijzen met de focus op het EDI-instructiemodel, waarbij we de kwaliteit van instructie, hoge verwachtingen en effectieve differentiatie centraal stellen. Het bevorderen van een positief pedagogisch klimaat door middel van preventief en inclusief handelen, met als doel de algehele veiligheid te vergroten. De Kanjermethode wordt hierbij geïmplementeerd, inclusief specifieke teamtrainingen. Het verbeteren van schoolresultaten door gerichte aandacht te besteden aan de basisvaardigheden lezen, rekenen en spelling. Het verstevigen van onze Integrale Kindvoorziening (IKC) met een consistente pedagogische aanpak. Het stimuleren van een professionele leercultuur waarin samenwerking en leren van en met elkaar centraal staan, met inzet van interne specialisten en collegiale klassenconsultaties. Alle klassen werken aan thematische projecten die schoolbreed worden uitgerold, met integratie van wereldoriëntatie, burgerschap, techniek en praktische leesvaardigheden.

Hoe Zorgt Onze School Voor het Bereiken van de Gestelde Doelen?

Om onze ambitieuze doelen te realiseren, hebben we een gedetailleerd implementatieplan opgesteld. Dit plan beschrijft de specifieke doelstellingen en de methoden voor monitoring, zodat we de voortgang nauwkeurig kunnen volgen. Elk kwartaal evalueren we gezamenlijk als team de voortgang richting onze gestelde doelen en de effectiviteit van onze aanpak. Twee keer per jaar vindt er een gezamenlijke evaluatie plaats met het team en het schoolbestuur om de behaalde resultaten te bespreken en te analyseren. We monitoren de schoolontwikkeling ook door middel van klassenbezoeken en het observeren van elkaars lessen. Dit draagt bij aan een continu leerproces. Naast de directie en de intern begeleider, kunnen ook collega's in hun rol als teamspecialist of door middel van onderlinge observaties bijdragen aan de ontwikkeling. Zij bieden waardevolle feedback, met name bij specifieke leerdoelen, wat onze lerende cultuur versterkt.

Optimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen: Opvang en Onderwijs Gecombineerd

Toelichting van de school

Openbare Basisschool De Jagersplas biedt in samenwerking met kinderopvangpartner Babino een geïntegreerde aanpak voor kinderen van 0 tot 13 jaar. Dit unieke concept 'onderwijs en opvang onder één dak' zorgt voor een naadloze ontwikkelingslijn. De overgang van kinderopvang naar de basisschool wordt hierdoor soepel en vertrouwd. Onze gezamenlijke focus op een doorlopende leerlijn garandeert optimale kansen voor elke ontwikkeling. Ontdek onze flexibele opvangmogelijkheden: Kinderdagverblijf (0-4 jaar) van maandag tot en met vrijdag van 07:00 tot 18:30 uur. Peuteropvang (2-4 jaar) is beschikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08:45 tot 11:45 uur. Daarnaast bieden we voorschoolse opvang van 07:00 tot 08:30 uur en naschoolse opvang van 14:30 tot 18:30 uur, zodat u altijd kunt rekenen op flexibele opvang.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool De Jagersplas?

Onze school verrijkt het aanbod voor jonge kinderen met gespecialiseerde programma's die aansluiten bij hun ontwikkelingsfase. Dit omvat toegewijde kinderopvang en stimulerende peuteropvang. We focussen op een doorlopende leerlijn, wat betekent dat de overgang van opvang naar school naadloos verloopt. Dit integrale kindcentrum biedt een veilige en stimulerende omgeving voor de eerste levensjaren.

Onze school verrijkt het aanbod voor jonge kinderen met gespecialiseerde programma's die aansluiten bij hun ontwikkelingsfase. Dit omvat toegewijde kinderopvang en stimulerende peuteropvang. We focussen op een doorlopende leerlijn, wat betekent dat de overgang van opvang naar school naadloos verloopt. Dit integrale kindcentrum biedt een veilige en stimulerende omgeving voor de eerste levensjaren.

Flexibele kinderopvang
Stimulerende peuteropvang en VVE
Integraal kindcentrum

Met welke partners werkt Basisschool De Jagersplas samen voor het jonge kind?

Openbare Basisschool De Jagersplas werkt nauw samen met Babino, een gerenommeerde kinderopvangorganisatie. Deze samenwerking waarborgt een consistente en hoogwaardige aanpak voor de opvang en ontwikkeling van jonge kinderen. Samen met Babino creëren we een vertrouwde omgeving waar kinderen van 0 tot 4 jaar zich optimaal kunnen ontwikkelen, met aandacht voor zowel speelse als educatieve activiteiten.

Openbare Basisschool De Jagersplas werkt nauw samen met Babino, een gerenommeerde kinderopvangorganisatie. Deze samenwerking waarborgt een consistente en hoogwaardige aanpak voor de opvang en ontwikkeling van jonge kinderen. Samen met Babino creëren we een vertrouwde omgeving waar kinderen van 0 tot 4 jaar zich optimaal kunnen ontwikkelen, met aandacht voor zowel speelse als educatieve activiteiten.

Team | Openbare Basisschool De Jagersplas in Zaandam | [2025] Schoolregister