Interconfessionele Basisschool De Vuurvogel in Zaandam

Het team van Interconfessionele Basisschool De Vuurvogel in Zaandam

Current section: team
Eemmeer 15 B
1509 Zaandam

Zie hier hoe het team van Interconfessionele Basisschool De Vuurvogel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Interconfessionele Basisschool De Vuurvogel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Interconfessionele Basisschool De Vuurvogel bij jullie?

Ontdek hoe goed Interconfessionele Basisschool De Vuurvogel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Interconfessionele Basisschool De Vuurvogel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.3%)
Man (18.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Interconfessionele Basisschool De Vuurvogel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (31.3%)
35-45 jaar (12.5%)
45-55 jaar (6.3%)
55-65 jaar (31.3%)
&ge;65 jaar (6.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Interconfessionele Basisschool De Vuurvogel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.5%)
Direct ondersteunend personeel (17.6%)
Management (5.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Interconfessionele Basisschool De Vuurvogel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leraren: Ons Plan bij Afwezigheid op De Vuurvogel

Het lerarentekort is een landelijke uitdaging, en ook op Interconfessionele Basisschool De Vuurvogel werken we continu aan oplossingen voor. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht zetten we alles op alles om uw kind een ononderbroken leerervaring te bieden. We streven ernaar dat alle leerlingen hun lessen volgen en niet naar huis gestuurd hoeven te worden. Hoewel we de continuïteit van het onderwijs waarborgen, kunnen we in uitzonderlijke situaties helaas geen 100% garantie geven. We informeren u tijdig over eventuele wijzigingen in het lesrooster.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

We werken op De Vuurvogel met het leerstofjaarklassensysteem. In principe kiezen we voor enkele groepen mits dit qua leerlingenaantal en formatie mogelijk is. Daarnaast hebben we er bij de groepen 1/2 bewust voor gekozen om de groepen 1 en 2 samen te voegen zodat de jonge kleuters van de oudere kleuters leren en andersom. Het van en met elkaar leren.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam op Basisschool De Vuurvogel

6

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB-er)
Rekenspecialist
Remedial Teacher (RT-er)
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Op Interconfessionele Basisschool De Vuurvogel zetten we ons in voor optimale leerresultaten. Ons toegewijde team biedt gespecialiseerde hulp aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van taal en rekenen. Wij geloven in een proactieve aanpak waarbij we vroegtijdig signaleren en effectieve strategieën inzetten. De Intern Begeleider (IB-er) is het centrale aanspreekpunt voor onderwijskwaliteit en leerlingenzorg. De IB-er coördineert het ondersteuningsteam, analyseert leerresultaten en werkt nauw samen met leerkrachten, ouders en externe partners om elke leerling de best mogelijke begeleiding te bieden. Onze Taalspecialist focust op het verbeteren van lees- en taalvaardigheden. Zij analyseert leerlinggegevens, adviseert leerkrachten over gepersonaliseerde instructie en selecteert passende lesmaterialen en interventies. De Rekenspecialist ondersteunt leerlingen met rekenuitdagingen en stimuleert ook leerlingen die extra uitdaging zoeken. Zij ontwikkelt effectieve lesmethoden en begeleidt leerlingen individueel of in kleine groepjes. Een Remedial Teacher (RT-er) biedt gerichte hulp bij specifieke leerproblemen, zoals lezen of spelling. De RT-er werkt buiten de klas in kleine groepen of individueel om de leerachterstanden aan te pakken. Voor leerlingen die meer uitdaging nodig hebben, is er de Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid. Deze specialist begeleidt leerlingen via de plusklas of Kangoeroegroep en adviseert over verrijkingsmogelijkheden. Onze school beschikt over speciale begeleidingsruimtes en prikkelarme werkplekken om een optimale leeromgeving te creëren. We werken ook samen met externe experts om onze ondersteuning continu te verbeteren.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider (IB-er)
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elke leerling. Onze Intern Begeleider coördineert de brede ondersteuning, waarbij ook een Orthopedagoog betrokken kan worden voor gespecialiseerd advies. De Gedragsspecialist biedt gerichte ondersteuning aan leerlingen met gedragsuitdagingen. Deze specialist werkt nauw samen met leerkrachten en ouders en onderhoudt contacten met het jeugdteam om een integrale aanpak te waarborgen.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Optimale Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider (IB-er)
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Het bevorderen van een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak staat centraal in onze aanpak. De Intern Begeleider coördineert de ondersteuning op het gebied van gedrag en werkorganisatie, en zorgt voor een gestructureerde aanpak. De Gedragsspecialist biedt individuele begeleiding en advies aan leerkrachten en ouders bij gedragsproblemen. Zij werkt samen met het jeugdteam voor een brede ondersteuning. De Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid kan ook een rol spelen bij het stimuleren van de werkhouding en het bieden van uitdaging.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke specialisten voor motorische en lichamelijke ontwikkeling hebben aangewezen, integreren we beweging en gezonde leefstijl actief in ons schoolprogramma.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Welzijn van Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

De Intern Begeleider fungeert als aanspreekpunt voor vragen rondom medisch handelen en persoonlijke verzorging binnen de schoolorganisatie.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Peuterspelen en Buitenschoolse opvang

Ontdek de Ondersteuning op Basisschool De Vuurvogel

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Een Gids voor Elk Kind

Op Interconfessionele Basisschool De Vuurvogel zetten we ons dagelijks in om elk kind de best mogelijke ondersteuning te bieden. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) is uw complete gids. Het beschrijft gedetailleerd hoe wij een veilige en stimulerende leeromgeving creëren, waarin ruimte is voor de unieke talenten en behoeften van iedere leerling. Binnen onze school omarmen we diversiteit en bieden we een scala aan faciliteiten en expertise om uw kind optimaal te begeleiden. Het SOP licht toe welke specifieke ondersteuning wij kunnen bieden, waar onze sterktes liggen en wat onze ambitieuze doelen zijn op het gebied van passend onderwijs. Dit document biedt zowel ouders als samenwerkingspartners een helder inzicht in onze onderwijsmethoden en ondersteuningsmogelijkheden. Verder werken we aan de uitbreiding van onze ondersteuningsmogelijkheden. Voor leerlingen die deelnemen aan onze interne plusklas of het creatieve klusatelier, streven we ernaar een persoonlijk Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) op te stellen. Dit plan zorgt voor een nog gerichtere monitoring, begeleiding en evaluatie van de individuele leerontwikkeling, zodat elk kind zijn of haar volledige potentieel kan bereiken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling op Basisschool De Vuurvogel

Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingsdoelen van ons schoolplan?

Onze school focust op essentiële speerpunten voor optimale kindontwikkeling. We zetten in op flexibele organisatie, zodat we altijd kwalitatief hoogstaand onderwijs garanderen, zelfs bij thuisonderwijs. Daarnaast bevorderen we 'Bildung' door bewegend leren te integreren en talentencircuits te introduceren. Dit draagt bij aan een brede vorming van onze leerlingen. Als Agora-school stimuleren we een rijke leer- en leefgemeenschap, waarbij onze mediators voor De Vreedzame School uitstekend zijn opgeleid om conflicten constructief te hanteren. Tot slot versterken we onze kwaliteitscultuur door te werken aan opbrengstgericht passend onderwijs en de implementatie van Expliciete Directe Instructie (EDI) voor effectieve leerresultaten.

Hoe monitort onze school de voortgang van de gestelde doelen?

Wij hanteren een proactieve aanpak om onze schoolontwikkelingsdoelen te realiseren. Door middel van gestructureerde bordsessies binnen het team houden we continu zicht op de behaalde resultaten en de voortgang van onze leerlingen.

Stimulering voor Jonge Kinderen: De Vuurvogel's Vroegschoolse Educatie

Toelichting van de school

Op Interconfessionele Basisschool De Vuurvogel geloven we in een naadloze overgang van de kinderopvang naar de basisschool. Daarom werken we nauw samen met TintelTuin om uw kind een vliegende start te geven. TintelTuin organiseert vier ochtenden per week peuterspelen direct in ons schoolgebouw. Deze samenwerking zorgt ervoor dat peuters spelenderwijs kennismaken met de thema's die ook centraal staan in onze kleuterklassen. Zo creëren we een doorlopende leerlijn die de ontwikkeling van uw kind optimaal ondersteunt. Deze gezamenlijke aanpak verrijkt de leerervaring van alle kinderen. Peuters en kleuters ondernemen regelmatig gezamenlijke activiteiten, inclusief inspirerende themaochtenden speciaal voor ouders. Dit bevordert niet alleen de sociale vaardigheden, maar versterkt ook de betrokkenheid van ouders bij het onderwijs. Bovendien, in samenwerking met andere basisscholen en kinderopvangorganisaties in de wijk, biedt De Vuurvogel een gevarieerd naschools programma aan. Kinderen kunnen zich inschrijven voor activiteiten op het gebied van sport, dans, zang, koken en techniek. Dit stimuleert hun talenten en interesses buiten de reguliere schooluren.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor peuters en kleuters bij De Vuurvogel?

Interconfessionele Basisschool De Vuurvogel biedt gespecialiseerde programma's om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Dit omvat gezamenlijke activiteiten en thema's die de overgang naar het basisonderwijs vergemakkelijken.

Interconfessionele Basisschool De Vuurvogel biedt gespecialiseerde programma's om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Dit omvat gezamenlijke activiteiten en thema's die de overgang naar het basisonderwijs vergemakkelijken.

Kindcentrum: Een veilige en stimulerende omgeving voor de allerkleinsten.

Met welke partners werkt De Vuurvogel samen voor de programma's voor jonge kinderen?

De Vuurvogel werkt succesvol samen met TintelTuin. Deze samenwerking garandeert een harmonieuze aansluiting tussen peuterspelen en het onderwijs in de kleuterklassen, wat essentieel is voor een optimaal leerrendement.

De Vuurvogel werkt succesvol samen met TintelTuin. Deze samenwerking garandeert een harmonieuze aansluiting tussen peuterspelen en het onderwijs in de kleuterklassen, wat essentieel is voor een optimaal leerrendement.

TintelTuin: Deskundige peuteropvang met een focus op doorlopende leerlijnen.
Team | Interconfessionele Basisschool De Vuurvogel in Zaandam | [2025] Schoolregister