
Het team van Basisschool St. Oda in Ysselsteyn
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool St. Oda is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool St. Oda. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool St. Oda bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool St. Oda bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool St. Oda zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool St. Oda. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool St. Oda werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool St. Oda gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Invulling van Leerkrachtvervanging op Basisschool St. Oda
In het hedendaagse onderwijs is een flexibele benadering van leerkrachtvervanging essentieel. Ziekteverzuim, persoonlijke verlofaanvragen en het toenemende aantal deeltijdbanen zorgen ervoor dat het uitdagend is om consistent dezelfde leerkracht voor een klas te behouden. Basisschool St. Oda streeft ernaar het aantal wisselende gezichten voor uw kind te minimaliseren, al is dit in de praktijk niet altijd haalbaar. Hierdoor kan het voorkomen dat leerlingen tijdelijk les krijgen van verschillende leerkrachten. Binnen de Stichting Primair Onderwijs Venray (SPOV), waar Basisschool St. Oda deel van uitmaakt, is een proactief beleid ontwikkeld om met de huidige krappe arbeidsmarkt om te gaan. Wanneer een reguliere vervanger niet direct beschikbaar is, worden diverse oplossingen ingezet om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Denk hierbij aan het combineren van klassen, het inzetten van flexibele parttimers en het tijdelijk assisteren door leerkrachten met speciale taken, zoals remedial teachers of intern begeleiders, tot een maximum van drie dagen per jaar. Ook leerkrachten in opleiding (werkplek in opleiding) dragen bij aan de continuïteit. Creatieve invullingen worden continu gezocht om het leerproces van de leerlingen te laten voortgaan. Pas wanneer alle mogelijke oplossingen zijn benut, kan er als ultieme maatregel worden overgegaan tot het naar huis sturen van leerlingen. Dit gebeurt echter alleen in zeer uitzonderlijke situaties en altijd na zorgvuldige afweging en directe communicatie met de ouders. De directie wordt bewust buiten de directe invulling van de vervanging gehouden om zich volledig te kunnen richten op onderwijskwaliteit, schoolorganisatie en het vinden van structurele oplossingen. Elke situatie is uniek en vereist een op maat gemaakte aanpak. Het besluit om leerlingen naar huis te sturen wordt nooit lichtvaardig genomen en zal altijd grondig worden gemotiveerd. De transparante communicatie met u als ouder staat hierbij centraal. De speciale zorg voor kinderen blijft te allen tijde een prioriteit, waardoor ook de inzet van gespecialiseerd personeel voor vervanging beperkt blijft om hun kerntaken te waarborgen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Begeleiding voor Elk Kind: Specialisten op Basisschool St. Oda
Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool St. Oda gelooft in een proactieve aanpak voor optimale leerresultaten. Onze school en de bijbehorende stichting beschikken over een breed scala aan interne specialisten. Deze experts kunnen ingezet worden om zowel individuele leerlingen als hele klassen extra ondersteuning te bieden. Indien specifieke expertise niet binnen onze organisatie aanwezig is, werken we samen met externe professionals om de best mogelijke begeleiding te garanderen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Een positief sociaal-emotioneel klimaat is essentieel voor de ontwikkeling van elk kind. Onze toegewijde specialisten binnen de school en de stichting staan klaar om te assisteren bij uitdagingen op dit gebied. Zij bieden gerichte ondersteuning om kinderen te helpen floreren. We werken nauw samen met externe deskundigen wanneer aanvullende expertise vereist is, altijd met het welzijn van uw kind als prioriteit.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Leren met Plezier
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Effectieve werkhouding en een positieve benadering van taken zijn cruciaal voor schoolsucces. Onze school beschikt over een team van interne specialisten die klaarstaan om leerlingen te begeleiden bij hun gedrag en taakaanpak. Zij zorgen voor een stimulerende leeromgeving. Daarnaast maken we gebruik van externe expertise om een breed scala aan ondersteuningsbehoeften te vervullen, waardoor elk kind de kans krijgt om zijn of haar potentieel te benutten.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel er momenteel geen specifieke motorische specialisten direct binnen onze school zijn aangesteld, zetten we ons in voor een actieve levensstijl. We integreren beweging in ons lesaanbod en maken gebruik van externe partners indien specifieke fysiotherapeutische of motorische begeleiding nodig is. Uw kind wordt gestimuleerd om fysiek en motorisch optimaal te ontwikkelen.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor specifieke medische behoeften of persoonlijke verzorging werken we nauw samen met ouders en gespecialiseerde externe zorgverleners. Onze schoolfaciliteiten zijn ingericht om waar mogelijk ondersteuning te bieden, in overleg met de betrokken professionals. De gezondheid en het welzijn van uw kind staan bij ons voorop, en we zorgen voor een veilige en ondersteunende omgeving.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Gepersonaliseerde Ondersteuning voor Elke Leerling bij St. Oda
Onze Visie op Leerlingontwikkeling en Extra Hulp
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Verbetering en Ontwikkeling: Kwaliteitszorg op Basisschool St. Oda
Wat zijn de kernambities van Basisschool St. Oda voor dit schooljaar?
Hoe realiseert Basisschool St. Oda de gestelde onderwijsdoelen?
Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool St. Oda
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal onderwijs aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool St. Oda?
Basisschool St. Oda zet zich actief in om jonge kinderen een vliegende start te geven met gespecialiseerde programma's. We bieden Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) aan, in samenwerking met lokale partners. Dit VVE-aanbod is ontworpen om de taalontwikkeling, cognitieve vaardigheden en sociaal-emotionele groei van jonge kinderen te bevorderen. Door spelenderwijs te leren, leggen we een sterke basis voor hun verdere schoolloopbaan binnen ons kinderdagverblijf en de kleuterklassen.
Met welke organisaties werkt Basisschool St. Oda samen voor het programma voor jonge kinderen?
Om een rijke leerervaring te garanderen, werkt Basisschool St. Oda nauw samen met diverse partners. Deze samenwerkingen verrijken het onderwijs voor onze jongste leerlingen en versterken de band met de gemeenschap van Ysselsteyn. We organiseren gezamenlijke vieringen en projecten, vaak in samenwerking met ouders en lokale instellingen, om kinderen een breder perspectief op leren en samenleven te bieden. Deze activiteiten stimuleren niet alleen hun ontwikkeling, maar betrekken ook de bredere omgeving bij hun schoolervaringen.