
De resultaten van Basisschool St. Oda in Ysselsteyn
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool St. Oda, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool St. Oda bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool St. Oda bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Toekomstig Succes op Basisschool St. Oda
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt gemeten in groep acht middels de doorstroomtoets, een cruciale graadmeter voor de schoolprestaties. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit percentage dient als een objectieve norm voor alle basisscholen in Nederland, inclusief onze school. Op Basisschool St. Oda streven we ernaar dit fundamentele niveau voor al onze leerlingen te waarborgen, zodat zij een solide basis meekrijgen voor hun verdere schoolloopbaan.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Excellentie op Basisschool St. Oda
Naast het fundamentele niveau hanteren we ook het streefniveau, een ambitieuzer doel dat de verdere ontwikkeling van onze leerlingen weerspiegelt. Het is ons doel dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit hogere niveau bereikt aan het einde van groep acht. De inspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke samenstelling van de leerlingenpopulatie. Dit maakt een eerlijke vergelijking mogelijk en stimuleert continue verbetering. Basisschool St. Oda zet zich in om leerlingen te stimuleren hun potentieel volledig te benutten en het streefniveau te behalen, ter voorbereiding op vervolgonderwijs en toekomstige uitdagingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool St. Oda?
Bij Basisschool St. Oda in Ysselsteyn begeleiden we leerlingen en ouders zorgvuldig naar het juiste vervolgonderwijs. Het eerste voorlopige schooladvies ontvangen leerlingen en ouders aan het einde van groep 7. In januari van groep 8 volgt een gesprek om dit advies te bespreken, nog voordat de resultaten van de doorstroomtoets bekend zijn. Ons doel is om het maximale uit elk kind te halen. We zorgen ervoor dat ieder kind een plek krijgt in het voortgezet onderwijs dat het beste bij zijn of haar capaciteiten en ontwikkeling past. De uiteindelijke schoolkeuze voor het voortgezet onderwijs is een gezamenlijke beslissing, gebaseerd op meerdere factoren. Het schooladvies wordt zorgvuldig samengesteld door de leerkracht van groep 8, in samenwerking met de intern begeleider, adjunct-directeur en de leerkrachten van groep 6 en 7. Alle gegevens uit het leerlingdossier, rapporten en toetsresultaten worden geanalyseerd. Naast de leerprestaties kijken we ook naar de inzet, motivatie, taakwerkhouding, zelfstandigheid en de algemene interesse van het kind. Ook de eigen verwachtingen van de leerlingen worden in de klas besproken. De leerkracht vult het digitaal overdrachtsdossier (LDOS) in en bespreekt dit uitgebreid met de ouders. Na de uitslag van de Doorstroomtoets, die in februari wordt afgenomen, melden ouders hun kind eind maart zelf aan bij het voortgezet onderwijs. De eindverantwoordelijkheid en de definitieve keuze liggen bij de ouders. De Doorstroomtoets is een objectieve meting die de schoolvorderingen van een kind vergelijkt met leeftijdsgenoten en scholen met een vergelijkbare populatie. Deze toets dient ter ondersteuning van het schooladvies en de leerlingen worden hier actief op voorbereid. Het is belangrijk te weten dat de Doorstroomtoets niet doorslaggevend is voor de plaatsing in het voortgezet onderwijs. Na de aanmeldingen voor het voortgezet onderwijs worden leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften doorgesproken door de groep 8 leerkracht en de afdelingsleider van de brugklassen, om een soepele overgang te waarborgen.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool St. Oda: Leren voor de Toekomst
Basisschool St. Oda: Een Levendige Leergemeenschap in hetHart van de Samenleving. Wij geloven dat leren verder gaat dan de schoolbanken. Op St. Oda openen we onze deuren naar de wereld om ons heen. Uw kind leert actief betrokken te zijn bij de leefomgeving, met aandacht voor mens, dier en natuur. We stimuleren verantwoordelijkheid voor zichzelf, anderen en onze planeet op een veilige, betrouwbare en duurzame manier, beginnend in de directe omgeving. Door deze betrokkenheid ontstaat motivatie. Uw kind voelt het nut van leren en komt daardoor in beweging. We bereiden uw kind voor op een toekomst vol uitdagingen waarin kritisch denken, creativiteit en samenwerking centraal staan. De wereld verandert snel en wij leren uw kind om zich continu aan te passen en nieuwe vaardigheden te ontwikkelen. Samenwerken en Talenten Ontwikkelen: De Kracht van Projectmatig Leren. In een wereld die constant evolueert, leren kinderen nu voor beroepen die nog niet bestaan. Daarom stimuleren wij op St. Oda het benutten van elkaars talenten. Leerlingen werken samen in projecten, waarbij ze leren zorgdragen, creëren, onderzoeken en presenteren. We moedigen beweging aan met oog voor welzijn en individuele talenten. Leren van de omgeving en van elkaar staat centraal. Kennis wordt gedeeld en ervaringen opgedaan, waardoor de traditionele schoolmuren vervagen. Zo creëren we een leeromgeving die uw kind optimaal voorbereidt op de toekomst. Stimuleren van Eigenaarschap: Uw Kind Neemt de Regie. Wij geloven in de kracht van zelfstandig leren en persoonlijke ontwikkeling. Op Basisschool St. Oda krijgt uw kind de ruimte en ondersteuning om zelf de regie te nemen over zijn of haar leerproces. Door leerdoelen inzichtelijk te maken, kan uw kind een eigen leerroute uitstippelen. Met behulp van diverse tools kan uw kind kiezen hoe en in welk tempo de leerdoelen behaald worden, passend bij de individuele leerstijl. Onze leerkrachten begeleiden uw kind hierbij, zodat het maximale uit zichzelf kan halen. Zo ontwikkelt uw kind eigenaarschap en wordt het een leven lang enthousiaste leerling.
Samen Leven: Respect en Samenwerking
Samen Werken: Elkaar Versterken
Zelfstandig Leren: Eigen Verantwoordelijkheid en Groei
Hoe bevordert Basisschool St. Oda de sociale ontwikkeling van uw kind?
Op Basisschool St. Oda is het aanbod voor sociale ontwikkeling volledig geïntegreerd in ons Jeelo onderwijsprogramma. Dit programma is opgebouwd rond drie kernpijlers die niet alleen tijdens de Jeelo lessen, maar gedurende de gehele schooldag aandacht krijgen, wat zorgt voor een holistische benadering van sociale vaardigheden.
Welke instrumenten gebruikt St. Oda voor het monitoren van sociale vooruitgang?
Om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken wij gebruik van de volgende registratievormen: * Sociaal Emotionele Vragenlijst * Edumaps
Welke methodieken zet St. Oda in voor sociaal-emotioneel leren?
Voor het sociaal-emotioneel leren van uw kind, maakt Basisschool St. Oda gebruik van bewezen effectieve methodieken: * Rots & Water * Jeelo
Inspectierapport Basisschool St. Oda: Kwaliteit van Ons Onderwijs
Ontdek de resultaten van de meest recente onderwijsinspectie voor Basisschool St. Oda in Ysselsteyn. Wij streven naar excellent onderwijs en transparantie over onze prestaties. Dit rapport geeft een gedetailleerd beeld van hoe de school functioneert op diverse gebieden, zoals pedagogisch klimaat, leerresultaten en onderwijsaanbod. Lees verder voor de officiële bevindingen. Op deze pagina vindt u de belangrijkste informatie en directe links naar de officiële rapporten. Zo kunt u zelf de kwaliteit en ontwikkeling van ons basisonderwijs beoordelen.