Basisschool Tusken de Marren in Woudsend

Het team van Tusken de Marren in Woudsend

Current section: team
Melchior Clantstritte 20
8551 Woudsend

Zie hier hoe het team van Tusken de Marren is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Tusken de Marren. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Tusken de Marren bij jullie?

Ontdek hoe goed Tusken de Marren bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Tusken de Marren zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90.9%)
Man (9.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Tusken de Marren. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (30%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (30%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Tusken de Marren werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (72.7%)
Direct ondersteunend personeel (9.1%)
Indirect ondersteunend personeel (9.1%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Tusken de Marren gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Engelse taal
Muziek

Vervanging Leerkrachten: Continuïteit in Onderwijs bij Tusken de Marren

Bij Basisschool Tusken de Marren garanderen we een stabiele leeromgeving met maximaal twee vaste gezichten per groep. Deze aanpak zorgt voor herkenbaarheid en continuïteit in de dagelijkse begeleiding van uw kind. Onze toegewijde leerkrachten werken nauw samen met onderwijsassistenten om elke leerling optimale aandacht te bieden. Onvoorziene afwezigheid van een leerkracht, bijvoorbeeld door bijscholing of ziekte, wordt proactief opgevangen. We zetten primair in op interne oplossingen, waarbij collega's uit het eigen team de lessen overnemen. Dit minimaliseert de impact op de groep en de lesstof. Indien interne vervanging niet mogelijk is, schakelen we het gespecialiseerde supportteam van de BMS in. Zij bieden professionele en betrouwbare vervangingskrachten, zodat het onderwijs voor uw kind altijd doorgaat. Uw kind kan rekenen op kwalitatief goed onderwijs, ongeacht de omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool Tusken de Marren

4

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Basisschool Tusken de Marren investeert in optimale taal- en rekenontwikkeling met een team van toegewijde specialisten. Onze school profiteert van de expertise van een taalspecialist vanuit het gerenommeerde Lectoraat Meertaligheid en Geletterdheid van NHL/Stenden, wat zorgt voor innovatieve lesmethoden. Daarnaast bieden we de mogelijkheid voor specifieke ondersteuning via de 'taalstiper' (Frysk) en maken we gebruik van een waardevolle samenwerking met de BMS-scholen in SWF om specialistische kennis in te vliegen waar nodig.

3

Sociaal-emotionele Ontwikkeling: Groei met Kwink

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Leerkrachten

Toelichting van de school:

Bij Tusken de Marren staat de sociaal-emotionele groei van elk kind centraal. Al onze leerkrachten volgen gespecialiseerde scholing voor 'Kwink', onze effectieve methode voor sociaal-emotionele vorming, wat een veilige en positieve leeromgeving garandeert. Via onze samenwerking met de kring SWF, bestaande uit 9 BMS-scholen, hebben we toegang tot orthopedagogische ondersteuning van OPF (Orthopedagogenpraktijk Friesland, Heerenveen) en de expertise van een Specialist meer- en hoogbegaafdheid.

3

Gedrag en Taakaanpak: Professionele Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij bieden gerichte ondersteuning voor gedrag, werkhouding en taakaanpak om elk kind succesvol te laten zijn. Dankzij onze samenwerking met de kring SWF, een samenwerkingsverband van 9 BMS-scholen, kunnen wij rekenen op professionele orthopedagogische ondersteuning van OPF (Orthopedagogenpraktijk Friesland, Heerenveen). Bovendien is expertise van een Specialist meer- en hoogbegaafdheid beschikbaar om onze leerlingen optimaal te begeleiden.

0

Motorische Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool Tusken de Marren stimuleert de motorische ontwikkeling van onze leerlingen. We maken gebruik van de deskundigheid van het Steunpunt Onderwijs Noord voor gespecialiseerde ondersteuning waar nodig. Jaarlijks beoordeelt een specialist van beweegteam Súdwest Fryslân de motorische ontwikkeling van onze kleuters en biedt passende begeleiding.

0

Medische Zorg en Verzorging: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen zijn onze hoogste prioriteit. Alle medewerkers van ons Integraal Kindcentrum (IKC) volgen jaarlijks de BHV-training, waardoor we voorbereid zijn op eerste hulp bij ongevallen in elke situatie. Voor complexere medische handelingen hanteren we strikt de richtlijnen van het protocol Medisch Handelen van de Bisschop Möller Stichting, en we kunnen indien nodig specialisten inschakelen via het Steunpunt Onderwijs Noord.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Werk- en instructielokaal
Leerplein voor de peuters en kleuters
Leerplein voor de groepen 3 t/m 8
BSO en werkruimte

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op Tusken de Marren

Ons Zorgbeleid: Een Duidelijke Uitleg

Elke basisschool, waaronder Basisschool Tusken de Marren, hanteert een zorgplicht. Dit betekent dat wij proactief onderzoeken welke specifieke ondersteuning uw kind nodig heeft en of wij deze binnen onze huidige mogelijkheden kunnen bieden. Onze basisondersteuning is ontworpen om de meeste leerlingen optimaal te begeleiden. Wanneer echter blijkt dat de onderwijsbehoeften van uw kind onze zorgstructuur overstijgen, werken we nauw samen met u en externe experts. Samen zoeken we naar de meest geschikte vervolgplek. Voor plaatsing in speciaal basisonderwijs (S(B)O) is een toelaatbaarheidsverklaring (TLV) vereist van het samenwerkingsverband SWV Friesland. Deze aanvraag wordt door ons, in samenspraak en met instemming van u als ouder, voorbereid met een ontwikkelingsperspectiefplan (OPP). Hoewel alle kinderen welkom zijn op Tusken de Marren, stellen wij duidelijke grenzen aan de ondersteuning die wij kunnen bieden, om de kwaliteit voor alle leerlingen te waarborgen. Grenzen in Didactische Ondersteuning: Wij kunnen de benodigde ondersteuning mogelijk niet bieden voor kinderen met zeer specifieke onderwijsbehoeften die individuele leerlijnen vereisen of een één-op-één begeleidingssetting nodig hebben. Ook als een kind ondanks onze inspanningen onvoldoende vooruitgang boekt op didactisch of sociaal-emotioneel gebied, zoeken we naar alternatieven. Grenzen in Sociaal-Emotionele Ondersteuning: Veiligheid staat voorop. Indien kinderen of ouders de veiligheid van medeleerlingen of leerkrachten in gevaar brengen, ondanks inzet van interne en externe interventies, is dit een grens. Ook kinderen die door sociaal-emotionele problematiek (welbevinden, gedrag, regels) niet meer effectief kunnen leren in de groep, of die door overvraging of overprikkeling niet functioneren, of die vanwege een sterke structuurbehoefte niet passen in een combinatiegroep, vereisen mogelijk gespecialiseerdere zorg. Grenzen op Fysiek/Medisch Gebied: Voor medische handelingen die buiten het protocol ‘Medische handelingen op scholen’ vallen, zijn onze leerkrachten niet bevoegd. Kinderen met specifieke fysieke of verbale beperkingen die een aanpak vereisen die buiten onze zorgstructuur valt, kunnen niet altijd de benodigde ondersteuning krijgen. Ook structurele zindelijkheidsproblemen die intensieve verzorging vereisen zonder externe hulp, kunnen een uitdaging vormen. Grenzen op Organisatorisch Gebied: De groepsdynamiek en de algehele schoolorganisatie spelen een rol. Factoren zoals het aantal kinderen met specifieke behoeften in een groep, de rust en veiligheid, de impact op het leerproces van andere kinderen, de deskundigheid van het personeel, de teamcontinuïteit en de differentiatiemogelijkheden van de school worden meegewogen. Daarnaast kunnen huisvestingsfactoren, zoals de benodigde individuele werkruimtes, therapieruimtes of gespreksruimtes, de ondersteuningsmogelijkheden beperken. Wij streven ernaar om altijd in open dialoog met u als ouder de best mogelijke oplossingen te vinden, waarbij de behoeften van uw kind centraal staan. Onze Toekomstige Ambities voor Extra Ondersteuning: Voor het komende jaar zetten wij vol in op een versterkte samenwerking met kinderopvangpartners. Vroege signalering van ontwikkelingsachterstanden en gezamenlijke ondersteuning voor peuters en kleuters zijn hierbij prioriteit. We willen onze expertise op het gebied van gedrags- en werkhoudingsproblematieken verder uitbouwen en kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong nog beter kunnen begeleiden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteitsborging op Basisschool Tusken de Marren

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Basisschool Tusken de Marren werkt de komende jaren aan een toekomstbestendige onderwijsomgeving. Dit omvat de integratie van een kindcentrum (IKC) en de voorbereiding op nieuwbouw, wat een significante ontwikkeling is na de fusie. Onze prioriteiten liggen bij de sociale en emotionele ontwikkeling van leerlingen, burgerschapsvorming en het waarborgen van een veilige leeromgeving. We zetten in op pedagogisch-didactische verbeteringen, met speciale aandacht voor de ontwikkeling van het kleuteronderwijs en de volledige IKC-integratie. Ook het taalbeleid en de zichtbaarheid van leerontwikkelingen zijn essentieel. Daarnaast focussen we op het optimaliseren van onze interne processen en overlegstructuren. We streven naar een cultuur gebaseerd op eigen kracht en hoge verwachtingen, met een sterke verbinding met de lokale gemeenschap en de regio. Het vinden en verbinden van gekwalificeerd personeel, met aandacht voor werkplezier en werkdruk, is cruciaal voor onze groei en ontwikkeling. Financiële stabiliteit en adequate huisvesting vormen de basis voor ons schoolconcept.

Hoe waarborgt de school de onderwijskwaliteit en leerlingontwikkeling?

De kwaliteitsborging binnen Basisschool Tusken de Marren is een integraal onderdeel van onze bedrijfsvoering, ondersteund door de overkoepelende organisatie. Dit proces omvat regelmatige PDCA-gesprekken tussen schoolleiding en bestuur, interne onderwijsaudits en zelfevaluaties. We monitoren continu of ons onderwijs is afgestemd op de individuele behoeften van leerlingen, zodat zij zich ononderbroken kunnen ontwikkelen. Instrumenten zoals kwaliteitskaarten, dashboards, trendanalyses van leerresultaten en groepsbezoeken met observaties helpen ons hierbij. Deze methodieken zorgen voor een continue verbetercyclus. Voor onze medewerkers investeren we in binding en motivatie door middel van een gestructureerde gesprekkencyclus, persoonlijke ontwikkelingsplannen (POP) en de competentiemeter. Betrokkenheid bij de schoolontwikkeling, omgevingsanalyses en periodiek contact met de omgeving versterken onze identiteit en vitale bedrijfsvoering.

Ontdek ons Programma voor Jonge Kinderen in Woudsend

Toelichting van de school

Sinds 13 mei 2024 is Basisschool Tusken de Marren een Integraal Kindcentrum (IKC). In samenwerking met kinderopvangorganisatie Eigen&Wijzer bieden we een doorlopende leerlijn voor kinderen van 0 tot 6 jaar. Onze gezamenlijke pedagogische en thematische aanpak stimuleert de optimale ontwikkeling van jonge kinderen. Peuters en kleuters delen een uitdagend speel- en leerplein, wat samenwerking en een soepele overgang bevordert. Onze onderwijsprofessionals en pedagogisch medewerkers versterken elkaar door gezamenlijke scholing. Dit verrijkt ons taalaanbod, inclusief Friese peuteropvang, en verdiept ons aanbod voor kinderen met specifieke onderwijs- of opvoedingsbehoeften, zoals Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Kennismaking voor Nieuwe Gezinnen Wanneer uw kind vier jaar wordt, nodigen we u graag uit voor een persoonlijke kennismaking. Tijdens een kopje koffie en een rondleiding leert u onze school kennen en maken we kennis met uw toekomstige kleuter. We bespreken samen de onderwijsbehoeften van uw kind, waarna u een weloverwogen keuze kunt maken voor onze basisschool. Na inschrijving plannen we een driehoeksgesprek, ongeveer 8 weken voor de vierde verjaardag van uw kind. De pedagogisch medewerker van Eigen&Wijzer zal hiervoor contact opnemen. Dit gesprek vindt plaats met u, de toekomstige leerkracht en de pedagogisch medewerker. Het doel is een soepele overdracht van essentiële informatie over de ontwikkeling van uw kind, zoals temperament, gezinssituatie, zindelijkheid en medische gegevens. Als uw kind Eigen&Wijzer nog niet bezoekt, kan de leerkracht een huisbezoek afleggen voor een persoonlijke kennismaking. Wenmomenten voor een Goede Start Uw kind wennt voorafgaand aan de vierde verjaardag gedurende ongeveer 10 dagdelen. Deze wendagen worden in overleg met u en de leerkracht gepland, startend vanaf 5 weken voor de vierde verjaardag. Kinderen die direct na de zomervakantie jarig zijn, kunnen vaak al meteen in de nieuwe groep starten.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op onze school?

Onze school biedt diverse extra faciliteiten voor de allerkleinsten, waaronder professionele kinderopvang, VVE-programma's en gespecialiseerde zorg door onze Jonge Kind Specialisten.

Onze school biedt diverse extra faciliteiten voor de allerkleinsten, waaronder professionele kinderopvang, VVE-programma's en gespecialiseerde zorg door onze Jonge Kind Specialisten.

Professionele Kinderopvang
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang
Integraal Kindcentrum (IKC) Diensten
Specialistische Ondersteuning Jonge Kind door Twee Leerkrachten

Met welke partners werkt de school samen voor het jonge kind programma?

Wij werken nauw samen met Eigen&Wijzer om een naadloze en verrijkende ervaring voor jonge kinderen te garanderen, van kinderopvang tot aan de start van de basisschool.

Wij werken nauw samen met Eigen&Wijzer om een naadloze en verrijkende ervaring voor jonge kinderen te garanderen, van kinderopvang tot aan de start van de basisschool.

Team | Tusken de Marren in Woudsend | [2025] Schoolregister