Basisschool Tusken de Marren in Woudsend

De resultaten van Tusken de Marren in Woudsend

Current section: resultaten
Melchior Clantstritte 20
8551 Woudsend

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Tusken de Marren, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Tusken de Marren bij jullie?

Ontdek hoe goed Tusken de Marren bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden Beheersing op Tusken de Marren

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden getoetst in groep acht met een eind- of doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit geldt als een belangrijke graadmeter voor de kwaliteit van het basisonderwijs op scholen zoals Tusken de Marren.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Excelleren in Taal en Rekenen op Basisschool Tusken de Marren

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en een hoger niveau van taal- en rekenvaardigheid te bereiken voor het einde van groep acht. Dit ambitieuze doel draagt bij aan een optimale voorbereiding op vervolgonderwijs. Elke basisschool, waaronder Tusken de Marren, krijgt een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau. Deze waarde wordt door de inspectie bepaald op basis van de unieke leerlingpopulatie van de school, wat de persoonlijke ontwikkeling van onze leerlingen centraal stelt.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Tusken de Marren?

Bij Basisschool Tusken de Marren staat het individuele schooladvies centraal. Wij geloven dat elk kind uniek is en zich in zijn eigen tempo ontwikkelt. Daarom kijken we verder dan alleen schoolresultaten; we nemen leervaardigheden en de sociaal-emotionele groei mee voor een compleet beeld. Een passend schooladvies is cruciaal voor een zelfverzekerde start op de middelbare school. Wij hechten veel waarde aan de mening van het kind en voeren regelmatig persoonlijke gesprekken om dit te waarborgen.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkel Sterke Sociale Vaardigheden op Basisschool Tusken de Marren

Bij Basisschool Tusken de Marren in Woudsend geloven we sterk in de kracht van sociaal-emotioneel leren als fundament voor succes in zowel school als leven. Wij begeleiden kinderen actief in het ontwikkelen van essentiële vaardigheden voor zelfbewustzijn en positieve interacties met anderen. Onze focus ligt op het cultiveren van zelfinzicht, het versterken van zelfmanagementvaardigheden zoals impulsbeheersing, en het bevorderen van empathie en het vermogen om perspectieven van anderen te begrijpen. We leren kinderen effectief relaties aan te gaan, samen te werken en conflicten op een constructieve manier op te lossen, terwijl we ook hun capaciteit voor weloverwogen besluitvorming en verantwoordelijkheid voor eigen gedrag stimuleren. Sinds schooljaar 2024-2025 implementeren we met enthousiasme de Kwink! methode. Deze vernieuwende aanpak richt zich op preventie, met name op het tegengaan van pestgedrag, en benadrukt het belang van een veilige groepsdynamiek, gebaseerd op wederzijds vertrouwen. We streven naar een perfecte balans tussen het ontwikkelen van sociaal-emotionele vaardigheden en het 'schoolse' leren, omdat gedrag en leerprestaties onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en elkaar wederzijds versterken.

Stimuleren van positieve Relaties

Bevorderen van persoonlijke Competentie

Ondersteunen van Eigen Autonomie

Hoe bevordert Basisschool Tusken de Marren de sociale ontwikkeling van uw kind?

Onze school hanteert een aanpak gebaseerd op de inzichten van professor Luc Stevens, die stelt dat welbevinden, motivatie en leerplezier centraal staan wanneer behoeften aan relatie, autonomie en competentie worden vervuld. Ons schoolplan beschrijft gedetailleerd hoe we deze doelen nastreven via persoonsvorming, burgerschap en sociaal-emotionele vorming. Concreet integreren we sociaal-emotionele ontwikkeling in ons curriculum via wereldoriënterende vakken, excursies en diverse activiteiten. Vieringen van culturele en religieuze feesten, zoals Kerst en Pasen, bieden kinderen inzicht in de betekenis van geloof en cultuur. Dit draagt bij aan hun begrip van zowel lokale als mondiale gebeurtenissen. De Kwink! methode vormt hierbij een essentieel instrument om sociaal-emotionele groei te stimuleren en een positieve leeromgeving te creëren.

Welke systemen hanteert deze school voor het monitoren van sociale resultaten?

Basisschool Tusken de Marren maakt gebruik van de volgende registratiesystemen om de sociale opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen en te volgen:

  • Kanvas
  • Vensters

Met welke methodiek voor sociaal-emotioneel leren werkt deze school?

Voor het stimuleren van de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen, zet Basisschool Tusken de Marren de volgende effectieve methodiek in:

  • Kwink!

Inspectierapport Basisschool Tusken de Marren: Ontdek de Kwaliteit

Ontdek de kwaliteitsinformatie van basisschool Tusken de Marren. Sinds 1 augustus 2023 is onze school gestart als een nieuwe fusieschool. Op dit moment heeft de Onderwijsinspectie nog geen officiële kwaliteitsmeting uitgevoerd voor onze vernieuwde school. We kijken ernaar uit om binnenkort meer inzichten te delen over onze educatieve prestaties en ontwikkeling. Volg onze voortgang en blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in ons onderwijs.

Resultaten | Tusken de Marren in Woudsend | [2025] Schoolregister