Andersenschool in Woerden

Het team van Andersenschool in Woerden

Current section: team
Andersenhof 2
3446 Woerden

Zie hier hoe het team van Andersenschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Andersenschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Andersenschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Andersenschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Andersenschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.9%)
Man (21.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Andersenschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (21.1%)
35-45 jaar (42.1%)
45-55 jaar (36.8%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Andersenschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (84.2%)
Direct ondersteunend personeel (10.5%)
Management (5.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Andersenschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Drama
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Vervanging van Leerkrachten op de Andersenschool: Een Zorgeloze Aanpak

Bij de Andersenschool staat de continuïteit van uw kinderlijke ontwikkeling centraal. Onvoorziene omstandigheden zoals ziekte, buitengewoon verlof of studiedagen kunnen ervoor zorgen dat een leerkracht tijdelijk afwezig is. Wij hebben een gestructureerd plan om uw kind altijd les te laten krijgen. Onze eerste prioriteit is het waarborgen van een stabiele leeromgeving. Daarom zetten we binnen de school direct onze eigen krachten in. Denk hierbij aan duo-leerkrachten, collega's van andere groepen of leden van het directieteam. Zij nemen met plezier de zorg voor de klas over. Indien interne vervanging niet mogelijk is, schakelen wij onze betrouwbare invalpool in. Deze pool bestaat uit gekwalificeerde onderwijsprofessionals die flexibel inzetbaar zijn. Wij streven ernaar om via deze weg altijd een passende oplossing te vinden. Hoewel we proberen dit te allen tijde te vermijden, kan het voorkomen dat de invalpool niet direct over beschikbare krachten beschikt. In uitzonderlijke gevallen verdelen we de leerlingen tijdelijk over andere klassen. Dit is een laatste redmiddel, omdat we het belangrijk vinden dat elke leerling de aandacht krijgt die hij of zij verdient. De Andersenschool committeert zich aan het vinden van de beste oplossing voor uw kind. Het naar huis sturen van leerlingen is absoluut geen optie. Wij zorgen ervoor dat het onderwijs gewaarborgd blijft, stap voor stap, met de hoogste zorg en aandacht voor elke leerling.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op de Andersenschool lopen tal van vakleerkrachten rond.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op de Andersenschool

3

Extra Ondersteuning Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Remedial Teacher Andersenschool
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Zorg Coördinator Basisonderwijs

Toelichting van de school:

Onze toegewijde specialisten, waaronder een ervaren remedial teacher en een specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen, bieden essentiële ondersteuning aan leerkrachten. Samen zorgen zij ervoor dat elke leerling op de Andersenschool in Woerden kan profiteren van passend onderwijs, afgestemd op individuele behoeften en leerstijlen. De zorg coördinator fungeert als centraal aanspreekpunt voor alle ondersteuningsvragen binnen onze basisschool.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Zorg Coördinator Basisonderwijs

Toelichting van de school:

Voor de brede ontwikkeling van onze leerlingen is er speciale aandacht voor het sociaal-emotionele welzijn. Onze specialist meer- en hoogbegaafdheid en de zorg coördinator bewaken de groei van ieder kind. De zorg coördinator speelt een cruciale rol in het waarborgen van een consistente en ondersteunende leeromgeving, waarin ieder kind zich veilig en gewaardeerd voelt. Dit draagt bij aan een positieve schoolervaring en een gezonde ontwikkeling op alle fronten.

3

Gedrag, Werkhouding en Leeraanpak

Beschikbare specialisten:

Remedial Teacher Andersenschool
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Zorg Coördinator Basisonderwijs

Toelichting van de school:

De Andersenschool zet zich actief in voor een optimale werkhouding en effectieve taakaanpak bij alle leerlingen. Onze remedial teachers bieden gerichte hulp bij leeruitdagingen. De zorg coördinator coördineert de inspanningen van de remedial teachers en richt zich, naast academische resultaten, ook op de ondersteuning van gedrag en leervaardigheden. Dit alles met als doel om elke leerling de best mogelijke kansen te bieden om zijn of haar potentieel te benutten.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Kinderoefentherapeut Woerden
Vakleerkrachten Lichamelijke Opvoeding

Toelichting van de school:

De fysieke ontwikkeling van onze leerlingen krijgt volop aandacht met onze twee gekwalificeerde vakleerkrachten Lichamelijke Opvoeding. Zij stimuleren een actieve en gezonde levensstijl. Daarnaast onderhouden wij een waardevolle samenwerking met een gespecialiseerde kinderoefentherapeut. Deze therapeut is elke maandag op onze school aanwezig. Deze expertise draagt bij aan de algehele ontwikkeling en het welzijn van onze leerlingen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op de Andersenschool hebben wij momenteel geen specifieke specialisten aangesteld voor medisch handelen en persoonlijke verzorging. Voor specifieke vragen of behoeften op dit gebied werken wij nauw samen met ouders en externe zorgprofessionals.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Kinderoefentherapeut
Keuken

Ontdek de Ondersteuning voor Elke Leerling op de Andersenschool

Gedetailleerde Toelichting van Onze School

De Andersenschool biedt een uitgebreid Schoolondersteuningsprofiel dat de mogelijkheden en grenzen schetst voor passend onderwijs aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Dit profiel bevestigt dat onze school voldoet aan de basisondersteuning zoals vastgesteld door het samenwerkingsverband. Daarnaast specificeren we voor welke leerlingen met bijzondere behoeften ons team een passend arrangement kan bieden. Wij geloven in een ononderbroken ontwikkeling voor al onze leerlingen, van groep 1 tot en met groep 8. We erkennen dat sommige kinderen extra zorg nodig hebben om optimaal te kunnen groeien, of dit nu komt door leer-, fysieke of gedragsproblemen. Voor kinderen die meer uitdaging aankunnen, bieden we speciale mogelijkheden zoals de 'vakkendag'. Om de zorgverbreding efficiënt te coördineren, heeft de Andersenschool een toegewijde Zorgcoördinator en een Coördinator Hoogbegaafdheid (HB). Zij ondersteunen onze leerkrachten en onderhouden waardevolle contacten met externe hulpverleningsinstanties. De vooruitgang van elke leerling wordt nauwlettend gevolgd met het CITO-leerlingvolgsysteem. Naast methodegebonden toetsen, toetsen we de leerlingen tweemaal per jaar met CITO-toetsen op het gebied van rekenen, lezen en spelling. Dit geeft ons een helder beeld van hun academische ontwikkeling. Wanneer een leerling extra ondersteuning nodig heeft, informeren we de ouders proactief. Soms volstaat extra uitleg of een aangepaste leerstof, wat we vastleggen in handelingsplannen of een Individueel Ontwikkelingsplan (IOP). De Andersenschool maakt deel uit van Samenwerkingsverband Passenderwijs, wat ons kader biedt voor Passend Onderwijs. Toekomstgericht Aanbod voor Extra Ondersteuning De Andersenschool is continu in ontwikkeling, ook op het gebied van leerlingondersteuning. We zetten ons actief in om toekomstbestendig passend onderwijs te realiseren. Ons doel is om het ondersteuningsaanbod binnen de klas verder te optimaliseren en uit te breiden met gespecialiseerde remedial teachers. Komend schooljaar ligt de focus op het versterken van ons reken- en leesonderwijs in alle groepen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling op de Andersenschool

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Kwaliteitszorg op de Andersenschool betekent dat we onze beloftes aan leerlingen, ouders en collega's waarmaken. Dit omvat een professionele cultuur waarin afspraken worden nagekomen en elkaar wordt aangesproken. Ons actief kwaliteitsbeleid onderscheidt het bewaken en verbeteren van de onderwijskwaliteit. We zetten diverse middelen in om dit dagelijks te waarborgen, zoals jaarlijkse teamevaluaties en een zorgkalender met geplande toetsen. Daarnaast gebruiken we methodeonafhankelijke en -afhankelijke toetsen, een leerlingvolgsysteem en voeren we leerling- en groepsbesprekingen. Onderwijsplannen en ontwikkelingsgesprekken met leerkrachten, ondersteund door directie en de coördinator Zorg, garanderen dat we inspelen op de individuele behoeften van elk kind. De directie en coördinator Zorg fungeren als coaches en begeleiders voor het team en controleren de organisatie en documentatie van klassen. Ons schoolplan en de schoolgids bieden een duidelijk kader. Nieuwe leerkrachten ontvangen begeleiding van een mentor en ondersteuning vanuit de stichting. Ouder- en kindgesprekken, overleg met de oudervereniging en medezeggenschapsraad, evenals tevredenheidsonderzoeken, versterken onze kwaliteitsborging. Om de kwaliteit continu te verbeteren, stellen we elke vier jaar een strategisch schoolplan op, met jaarlijkse actieplannen. Een nascholingsplan wordt jaarlijks opgesteld, waarbij leerkrachten eigen ontwikkelingswensen kunnen aangeven, gericht op schoolontwikkeling en speerpunten. Studiedagen verdiepen visie, teamontwikkeling en personeelsbeleid. Burgerschap is essentieel op de Andersenschool. We bevorderen respect, zelfontwikkeling en begrip van de democratische rechtsstaat en de wereld. Hiervoor zetten we methodes in zoals De Kanjertraining, Alles in Eén en Da Vinci. Kunst- en cultuureducatie via KUVO, muziekonderwijs, een sponsorloop voor het goede doel en gastlessen van organisaties als Bureau Halt en De Derde Kamer verrijken ons onderwijsaanbod.

Hoe monitort de Andersenschool haar onderwijsdoelen?

Onze scholenmonitor en jaarplannen bieden een gestructureerde aanpak om onze onderwijsdoelen nauwlettend te volgen en te realiseren.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op de Andersenschool

Toelichting van de school

De Andersenschool in Woerden biedt een stimulerende omgeving voor alle jonge kinderen. Wij geloven in een warme en veilige start, waarbij we de natuurlijke nieuwsgierigheid en leergierigheid van jonge kinderen stimuleren. Ons onderwijs is gericht op de brede ontwikkeling van uw kind, zowel op sociaal-emotioneel als cognitief gebied. Onze school is trots op haar betrokken team van ervaren leerkrachten die zich dagelijks inzetten om elk kind de aandacht te geven die het verdient. We creëren een sfeer waarin kinderen zich gezien en gehoord voelen, wat essentieel is voor een positieve schoolervaring. Door middel van speelse activiteiten en gerichte oefeningen leggen we een solide basis voor hun verdere schoolcarrière. Wij nodigen u van harte uit om kennis te maken met de Andersenschool en te ervaren hoe wij uw kind een fantastische start bieden. Ontdek ons unieke onderwijsaanbod en de warme, ondersteunende gemeenschap die wij te bieden hebben.

Veelgestelde vragen

Biedt de Andersenschool extra ondersteuning en activiteiten voor jonge kinderen?

Ja, de Andersenschool heeft speciaal ontwikkeld aanbod om de overgang naar de basisschool soepeler te laten verlopen voor jonge kinderen. Dit omvat een geleidelijke kennismaking met de schoolomgeving en educatieve activiteiten die aansluiten bij hun belevingswereld. We zorgen ervoor dat uw kind zich snel thuis voelt en met plezier naar school gaat. Ons programma is ontworpen om de vroege ontwikkeling te stimuleren door middel van spelenderwijs leren en creatieve projecten. We focussen op het ontwikkelen van essentiële vaardigheden zoals taal, rekenen en sociale interactie. Dit alles gebeurt in een veilige en uitnodigende omgeving waar elk kind kan groeien.

Ja, de Andersenschool heeft speciaal ontwikkeld aanbod om de overgang naar de basisschool soepeler te laten verlopen voor jonge kinderen. Dit omvat een geleidelijke kennismaking met de schoolomgeving en educatieve activiteiten die aansluiten bij hun belevingswereld. We zorgen ervoor dat uw kind zich snel thuis voelt en met plezier naar school gaat. Ons programma is ontworpen om de vroege ontwikkeling te stimuleren door middel van spelenderwijs leren en creatieve projecten. We focussen op het ontwikkelen van essentiële vaardigheden zoals taal, rekenen en sociale interactie. Dit alles gebeurt in een veilige en uitnodigende omgeving waar elk kind kan groeien.

Nauwe banden met lokale peuterspeelzalen voor een soepele overgang

Met welke organisaties werkt de Andersenschool samen voor het jonge kind programma?

De Andersenschool onderhoudt waardevolle contacten met diverse peuterspeelzalen in de regio. Deze samenwerkingen faciliteren een goede afstemming en een vloeiende overgang van peuterspeelzaal naar basisschool. Hoewel we momenteel geen formele samenwerkingen hebben met andere externe partijen specifiek voor dit programma, staan we altijd open voor initiatieven die de ontwikkeling van jonge kinderen ten goede komen. We streven ernaar om een solide basis te leggen voor een succesvolle schoolloopbaan.
Team | Andersenschool in Woerden | [2025] Schoolregister