Andersenschool in Woerden

De resultaten van Andersenschool in Woerden

Current section: resultaten
Andersenhof 2
3446 Woerden

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Andersenschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Andersenschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Andersenschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Andersenschool Woerden: Taal en Rekenen

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm: minimaal 85% van alle leerlingen dient dit basisniveau te halen. Deze 85% fungeert als de landelijke signaleringswaarde, die de basis vormt voor de beoordeling van het fundamentele niveau op alle basisscholen, inclusief de Andersenschool.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Andersenschool Woerden: Excelleren in Onderwijs

Het streefniveau op de Andersenschool daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basisvaardigheden. Ons doel is om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. Voor iedere school, inclusief de Andersenschool, bepaalt de inspectie een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau. Deze waarde is afgestemd op de unieke leerlingpopulatie en dient als maatstaf voor de schoolprestaties.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Andersenschool?

Per schooljaar 2023-2024 is de procedure voor het schooladvies voor het voortgezet onderwijs vernieuwd. Deze aanpassing bevordert gelijke kansen door een uniforme aanmeldingsperiode voor alle leerlingen bij het voortgezet onderwijs. De periode tussen het voorlopige schooladvies en de doorstroomtoets is verkort. Dit zorgt ervoor dat de vaardigheden van leerlingen in taal en rekenen nauwkeuriger worden gemeten op het moment van de toets, wat bijdraagt aan een eerlijkere beoordeling voor elke leerling. Het vernieuwde tijdpad voor schooladviezen en doorstroomtoetsen: - Aanmelden voor doorstroomtoets: 1 oktober tot 15 november. - Ontvangst voorlopig schooladvies: 10 tot 31 januari. - Afname doorstroomtoets: Eerste of tweede volle week van februari. - Uitslag doorstroomtoets: Uiterlijk 15 maart. - Definitief schooladvies: Uiterlijk 24 maart. - Centrale aanmeldweek voortgezet onderwijs: 25 tot 31 maart. Op de Andersenschool wordt het schooladvies zorgvuldig samengesteld door de povo-commissie. Deze commissie waarborgt een deskundige beoordeling van de leerontwikkeling van elk kind. De samenstelling van de commissie voor oriënterende schooladviezen (midden groep zeven) omvat de directeur, de zorgcoördinator en de leerkrachten van groep 7 en hoogbegaafdengroep 7. Voor de voorlopige en definitieve schooladviezen worden de leerkrachten van groep 8 en hoogbegaafdengroep 8 toegevoegd. Bij de advisering van meer- en hoogbegaafde leerlingen kan de hoogbegaafdencoördinator worden betrokken om een optimaal advies te garanderen.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op de Andersenschool: Groeien in Respect en Zelfvertrouwen

De Andersenschool in Woerden is meer dan een school; het is een levendige en veilige gemeenschap waar kinderen, ouders en leerkrachten samenwerken en elkaar inspireren. Onze schoolomgeving is ontworpen om een warme en gastvrije sfeer te bieden, waarin elk kind zich welkom voelt en deel uitmaakt van de groep, terwijl de eigen individualiteit behouden blijft. Respect vormt de kern van onze schoolcultuur. We koesteren respect voor medeleerlingen, leerkrachten en de bredere wereld om ons heen. Deze fundamentele waarde stelt kinderen in staat om zich optimaal te ontplooien, nieuwsgierigheid te ontwikkelen en hun unieke talenten te ontdekken en te benutten. Bij ons wordt leren een avontuur. Kinderen worden aangemoedigd om hun natuurlijke nieuwsgierigheid te volgen, wat leidt tot diepgaand begrip en persoonlijke groei. We creëren een omgeving waarin iedereen zich veilig voelt om te leren, te experimenteren en te excelleren, met volop ruimte voor individuele ontwikkeling.

Veiligheid: Een geborgen omgeving voor alle leerlingen.

Verantwoordelijkheid: Kinderen leren zelfstandig en proactief te handelen.

Respect: Wederzijds respect als fundament voor samenleven en leren.

Hoe bevordert de Andersenschool de sociale en emotionele ontwikkeling van kinderen?

Op de Andersenschool stimuleren we de sociaal-emotionele ontwikkeling door kinderen te helpen zichzelf beter te begrijpen, hun gevoelens te uiten en effectief met anderen om te gaan. We maken hierbij gebruik van de effectieve Kanjertraining. Door middel van de Kanjertraining reflecteren leerlingen op hun gedrag in diverse dagelijkse situaties. Ze leren over geldende schoolregels, hoe ze hun behoeften duidelijk kunnen communiceren en hoe ze positieve relaties met klasgenoten opbouwen. Centraal staan hierbij specifieke tussendoelen voor sociaal-emotionele groei.

Welke registratiemethoden gebruikt de Andersenschool voor het monitoren van sociale opbrengsten?

De Andersenschool hanteert specifieke registratiemethoden om de sociale opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen en te volgen. Dit stelt ons in staat om de voortgang en ontwikkeling van elk kind effectief te begeleiden. Onze primaire registratiemiddelen zijn: * Kijk! * Kanvas

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op de Andersenschool?

De Andersenschool zet met succes de Kanjertraining in als onze primaire methode voor sociaal-emotioneel leren. Deze training is speciaal ontworpen om kinderen te voorzien van de vaardigheden die nodig zijn voor een gezonde persoonlijke en sociale ontwikkeling. Door middel van de Kanjertraining leren leerlingen hoe ze positief met elkaar om kunnen gaan, conflicten kunnen oplossen en een sterk gevoel van eigenwaarde kunnen ontwikkelen. De methode is een integraal onderdeel van ons onderwijsprogramma.

Inspectierapport Andersenschool: Kwaliteit en Ontwikkeling in Basisonderwijs

De Andersenschool in Woerden is een dynamische basisschool vol ambitie. Ons toegewijde team zet zich dagelijks in voor een continue verbetering van ons onderwijs. Wij geloven sterk in het potentieel van elk kind en streven ernaar om individuele talenten te ontdekken en te stimuleren. Onze focus ligt op kernvaardigheden zoals lezen, aangevuld met een rijke cultuur en muziekeducatie. Technologie, zoals chromebooks, wordt bewust ingezet ter ondersteuning van het leerproces. Vanaf groep 1 bieden we al Engels aan en besteden we extra aandacht aan onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen. Ontdek de unieke aanpak van de Andersenschool, waar ontwikkeling centraal staat.

Resultaten | Andersenschool in Woerden | [2025] Schoolregister