
De resultaten van Openbare Basisschool Woold in Winterswijk
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Basisschool Woold, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van Openbare Basisschool Woold
De schoolweging van Woold is 28,37 , met een spreiding van 5,14 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Hoe goed past Openbare Basisschool Woold bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Woold bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
Met 98,6% van de leerlingen dat het fundamentele niveau haalt, overstijgt de school ruimschoots de inspectienorm van 85%. Dit ligt 2,2% hoger dan het landelijk gemiddelde, wat duidt op een stevige basiskwaliteit in taal en rekenen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Het streefniveau wordt door 62,4% van de leerlingen behaald, ruim boven de signaleringswaarde van 48,6%. Deze prestatie overtreft het vergelijkingsgemiddelde (60,5%) en benadrukt de effectieve ondersteuning van hogere cognitieve vaardigheden.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Basisschool Woold?
De schooladviezen tonen een sterke nadruk op middelbare en hogere leerwegen: 33,3% vmbo-(g)t en 20% havo-advies. Opvallend is het relatief hoge percentage praktijkonderwijsadvies (6,67% vs. 1,01% bij vergelijkbare scholen). Het vwo-advies (13,3%) blijft iets achter bij het landelijk gemiddelde (18,6%), mogelijk door de spreiding in leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Woold | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Toetsing en afsluiting Op onze school zorgen we voor een ordelijk verloop van de toetsing en afsluiting van een leerperiode. Tussentijds meten we de ontwikkeling van de leerlingen m.b.v. het Cito-leerlingvolgsysteem. De resultaten worden ingevoerd in het LVS Parnassys. De toetsen worden afgenomen conform de opgestelde agenda en de Cito-voorschriften (aangevuld met schoolvoorschriften). Ouders worden op de rapportenavonden geïnformeerd over de toets resultaten. In leerjaar 8 doen alle leerlingen mee aan de eindtoets (behoudens wettelijke uitzonderingen). Ouders krijgen in dat jaar ook een VO-advies voor hun kind. De adviesprocedure hebben we beschreven in het zorgplan. De belangrijkste kenmerken(en eigen kwaliteitsaspecten) van onze school zijn: Onze school beschikt over een leerlingvolgsysteem (ParnasSys). Onze school beschikt over een toetskalender. Onze school neemt de toetsen af conform de voorschriften. Onze school informeert de ouders over de toetsresultaten. Onze school neemt een eindtoets af in leerjaar 8 (Cito). Onze school geeft ouders een VO-advies conform de beschreven procedure.
Zitten de oud-leerlingen van Openbare Basisschool Woold in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
37,5% van de leerlingen presteert onder hun schooladvies, ruim boven het landelijk gemiddelde (11,8%). Dit kan wijzen op voorzichtig adviseren of uitdagingen in de aansluiting op het voortgezet onderwijs. Geen enkele leerling stroomde door boven advies, tegen 25,3% nationaal.
Sociale ontwikkeling
Er wordt structureel aandacht besteed aan de sfeer in de groep. De leerkracht heeft een open houding ten opzichte van de leerlingen maar stelt daarbij grenzen en maakt duidelijk dat deze consequent worden bewaakt. Er wordt structureel aandacht besteed aan de sfeer in de groep. We zijn een talentfluisterschool. Twee leerkrachten zijn gekwalificeerde Blij met mij - trainers. We zijn een Kanjerschool. LEES MINDER
Welbevinden
Betrokkenheid
Grenzen stellen & respect
Wat is de werkwijze van Openbare Basisschool Woold voor sociale ontwikkeling?
De kernwaarden van Openbare Basisschool Woold zijn: wederzijds respect, saamhorigheid, welbevinden, betrokkenheid en grenzen stellen. De school biedt regels en duidelijkheid, maar geeft leerlingen ook ruimte om zaken op hun eigen manier te doen. Er is structureel aandacht voor de sfeer in de groep. De leerkracht heeft een open houding ten opzichte van de leerlingen, stelt grenzen en bewaakt deze consequent. De school is een talentfluisterschool en heeft Kanjertraining. Twee leerkrachten zijn gekwalificeerde Blij met mij - trainers en iedere leerkracht is Kanjertrainer.
Welke registratievorm(en) gebruikt Openbare Basisschool Woold om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Openbare Basisschool Woold gebruikt Zien en Kanjertraining om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Openbare Basisschool Woold?
Openbare Basisschool Woold gebruikt de volgende methoden voor sociaal-emotioneel leren: Beter omgaan met jezelf en de ander, Een doos vol gevoelens, Kanjertrainingen, Pestkoppen stoppen, SOEMO-kaarten, Talentenbouwers en Blij met mij.