
Het team van Bs de Disselboom in Wintelre
Current section: teamZie hier hoe het team van Bs de Disselboom is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Bs de Disselboom. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Bs de Disselboom bij jullie?
Ontdek hoe goed Bs de Disselboom bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Bs de Disselboom zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Bs de Disselboom. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Bs de Disselboom werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Bs de Disselboom gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten: Onze Aanpak voor Continuïteit
Bij Basisschool De Disselboom garanderen we de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. We begrijpen dat lesuitval voor zowel leerlingen als ouders ontwrichtend kan zijn. Daarom zetten we alles op alles om dit te minimaliseren. Onze flexibele vervangingsstrategie omvat diverse opties. Bij ziekte of noodzakelijk verlof van een leerkracht, schakelen we direct het P-centrum in om een externe vervanger te vinden. Stichting Veldvest investeert haar volledige vervangingsbudget in het waarborgen van onderwijskwaliteit. Dit doen we door gebruik te maken van een pool van vaste invallers, nieuwe kandidaten met tijdelijke contracten en gedeelde vervangerspools met SKOzoK. Daarnaast benutten we de expertise van parttime leerkrachten met vaste contracten en werken we samen met pedagogisch medewerkers van Kindpartners NummerEen en Korein. Zij versterken onze onderwijsteams wanneer nodig. Deze brede aanpak, ondersteund door de flexibele regelgeving sinds de Wet Werk en Zekerheid, stelt ons in staat om creatieve oplossingen te vinden. Indien een vervanger niet direct beschikbaar is, implementeren we verantwoorde alternatieven. Groepen kunnen tijdelijk worden opgesplitst en verdeeld over andere klassen, zodat het leerproces ongestoord doorgaat. Bij langdurige afwezigheid rouleren we de opvang van de klas, waarbij we indien mogelijk ook samenwerken met andere scholen binnen ons netwerk voor personele ondersteuning. Onze gedegen voorbereidingen en organisatorische maatregelen zorgen voor een robuuste vervangingspraktijk. De prioriteit ligt altijd bij het voortzetten van het onderwijs en het garanderen van een veilige en stimulerende leeromgeving voor al onze leerlingen. Kinderen naar huis sturen is hierbij nooit een optie.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Basisschool de Disselboom is onderdeel van een multifunctioneel gebouw. In het gebouw is een grote sportzaal en een culturele ruimte, waar de school ook gebruik van mag maken. Ook huisvest de kinderopvang en een fysiotherapeut in het gebouw. De school heeft ruime en lichte lokalen op twee verdiepingen. Daarnaast hebben we de beschikking over een grote zolder, waar met kleinere groepen gewerkt kan worden en waar ruimte is voor creatieve vakken. Op de bovenverdieping zijn het kantoor voor het aansturingsteam (AT), een kantoor voor de managementondersteuner en een spreekkamer gehuisvest en bevindt zich ook de personeelskamer. De school is gecentreerd in het midden van het dorp in een woonwijk en heeft een vrij toegankelijke speelplaats. In groep 4 t/m 8 hebben de leerlingen de beschikking over een iPad of Chromebook. In alle lokalen is een digitaal schoolbord aanwezig. Clusteractiviteiten We werken groepsdoorbrekend aan schoolbrede thema’s, gericht op bijv. aardrijkskunde, natuur en techniek en geschiedenis. We zullen met de producten en circuits extra insteken op de kerndoelen die horen bij burgerschap, ICT-vaardigheden, Wereld Oriëntatie en techniek. We besteden op deze manier meer aandacht aan de 21st century skills, die zo belangrijk zijn voor de toekomst van onze leerlingen. Kennisoverdracht, leren leren en burgerschap KiVa is een preventief, schoolbreed programma, gericht op het versterken van de sociale veiligheid en het tegengaan van pesten op basisscholen. Het programma zet in op positieve groepsvorming, zodat ieder kind met plezier naar school gaat. Met KiVa worden de sociale vaardigheden en de sociaal emotionele ontwikkeling van leerlingen gestimuleerd. Zo verbeteren de sociale veiligheid en het pedagogisch klimaat op school. Groepsproblemen, zoals pesten, worden met KiVa effectief voorkomen. Het programma zet inhoudelijk in op preventie maar bevat ook curatieve onderdelen waarmee problemen worden opgelost. Op school is een leerlingenraad actief die meedenkt over praktische zaken, zoals de bibliotheek of het buitenspelen.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling bij Bs de Disselboom
Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze toegewijde leermonitoren blinken uit in didactiek en monitoren de voortgang in de kernvakken. Zij bieden gerichte ondersteuning aan zowel leerlingen als leerkrachten, om zo optimaal mogelijk leerresultaten te garanderen. Wij zetten in op een sterke basis voor alle leerlingen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Orthopedagogen, verbonden aan de Beleidsgroep Passend Onderwijs van Veldvest, versterken onze leerkrachten met hun expertise. Zij bieden cruciale ondersteuning en professionalisering voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Onze regisseur met Master-EN expertise coördineert dit traject.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimaliseren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor een optimale gedragsontwikkeling en werkhouding verwijzen we naar de informatie onder het aandachtsgebied Sociaal-Emotioneel. Onze specialisten werken nauw samen om een gestructureerde en effectieve taakaanpak te waarborgen. Wij geloven in een positieve leeromgeving die gedrag en motivatie stimuleert.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op dit moment is er geen specifieke specialist aangewezen voor motorische en lichamelijke ontwikkeling binnen ons directe team. Wij stimuleren echter wel actief beweging tijdens onze gymlessen en pauzes. Voor specifieke vragen kunnen ouders altijd contact opnemen met de leerkracht.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bs de Disselboom heeft momenteel geen gespecialiseerd personeel voor medisch handelen en persoonlijke verzorging. Wij richten ons op de educatieve behoeften van onze leerlingen. Ouders met specifieke zorgvragen worden geadviseerd om contact op te nemen met de schoolleiding voor een mogelijke doorverwijzing.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Extra Ondersteuning en Begeleiding voor Leerlingen op Basisschool De Disselboom
Ontdek ons uitgebreide ondersteuningsaanbod
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitszorg en Schoolplan: De Disselboom's Toekomstvisie
Wat zijn de toekomstgerichte doelen van ons schoolplan?
Hoe realiseert De Disselboom haar onderwijsdoelen?
Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool De Disselboom
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool De Disselboom extra begeleiding en programma's voor jonge kinderen?
Absoluut, Basisschool De Disselboom zet zich in voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen met een speciaal samengesteld aanbod. Dit omvat: * Een warm welkom en een gestructureerde voorbereiding op de basisschool. * Regelmatige, gezamenlijke activiteiten met onze partners om een soepele overgang te garanderen. * Intensieve samenwerking met kinderopvangorganisaties voor een doorlopende leerlijn.
Met welke vooraanstaande kinderopvangpartners werkt Basisschool De Disselboom samen?
Basisschool De Disselboom heeft een strategische samenwerkingsovereenkomst met NummerEen Kinderopvang. Deze samenwerking garandeert een naadloze integratie tussen kinderopvang en basisonderwijs, met als doel de ontwikkeling van elk kind optimaal te ondersteunen.