Bs de Disselboom in Wintelre

Het team van Bs de Disselboom in Wintelre

Current section: team
Kerkstraat 12
5513 Wintelre

Zie hier hoe het team van Bs de Disselboom is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Bs de Disselboom. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Bs de Disselboom bij jullie?

Ontdek hoe goed Bs de Disselboom bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Bs de Disselboom zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Bs de Disselboom. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (9.1%)
25-35 jaar (27.3%)
35-45 jaar (45.5%)
45-55 jaar (9.1%)
55-65 jaar (9.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Bs de Disselboom werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (83.3%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Bs de Disselboom gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Onze Aanpak voor Continuïteit

Bij Basisschool De Disselboom garanderen we de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. We begrijpen dat lesuitval voor zowel leerlingen als ouders ontwrichtend kan zijn. Daarom zetten we alles op alles om dit te minimaliseren. Onze flexibele vervangingsstrategie omvat diverse opties. Bij ziekte of noodzakelijk verlof van een leerkracht, schakelen we direct het P-centrum in om een externe vervanger te vinden. Stichting Veldvest investeert haar volledige vervangingsbudget in het waarborgen van onderwijskwaliteit. Dit doen we door gebruik te maken van een pool van vaste invallers, nieuwe kandidaten met tijdelijke contracten en gedeelde vervangerspools met SKOzoK. Daarnaast benutten we de expertise van parttime leerkrachten met vaste contracten en werken we samen met pedagogisch medewerkers van Kindpartners NummerEen en Korein. Zij versterken onze onderwijsteams wanneer nodig. Deze brede aanpak, ondersteund door de flexibele regelgeving sinds de Wet Werk en Zekerheid, stelt ons in staat om creatieve oplossingen te vinden. Indien een vervanger niet direct beschikbaar is, implementeren we verantwoorde alternatieven. Groepen kunnen tijdelijk worden opgesplitst en verdeeld over andere klassen, zodat het leerproces ongestoord doorgaat. Bij langdurige afwezigheid rouleren we de opvang van de klas, waarbij we indien mogelijk ook samenwerken met andere scholen binnen ons netwerk voor personele ondersteuning. Onze gedegen voorbereidingen en organisatorische maatregelen zorgen voor een robuuste vervangingspraktijk. De prioriteit ligt altijd bij het voortzetten van het onderwijs en het garanderen van een veilige en stimulerende leeromgeving voor al onze leerlingen. Kinderen naar huis sturen is hierbij nooit een optie.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Basisschool de Disselboom is onderdeel van een multifunctioneel gebouw. In het gebouw is een grote sportzaal en een culturele ruimte, waar de school ook gebruik van mag maken. Ook huisvest de kinderopvang en een fysiotherapeut in het gebouw. De school heeft ruime en lichte lokalen op twee verdiepingen. Daarnaast hebben we de beschikking over een grote zolder, waar met kleinere groepen gewerkt kan worden en waar ruimte is voor creatieve vakken. Op de bovenverdieping zijn het kantoor voor het aansturingsteam (AT), een kantoor voor de managementondersteuner en een spreekkamer gehuisvest en bevindt zich ook de personeelskamer. De school is gecentreerd in het midden van het dorp in een woonwijk en heeft een vrij toegankelijke speelplaats. In groep 4 t/m 8 hebben de leerlingen de beschikking over een iPad of Chromebook. In alle lokalen is een digitaal schoolbord aanwezig. Clusteractiviteiten We werken groepsdoorbrekend aan schoolbrede thema’s, gericht op bijv. aardrijkskunde, natuur en techniek en geschiedenis. We zullen met de producten en circuits extra insteken op de kerndoelen die horen bij burgerschap, ICT-vaardigheden, Wereld Oriëntatie en techniek. We besteden op deze manier meer aandacht aan de 21st century skills, die zo belangrijk zijn voor de toekomst van onze leerlingen. Kennisoverdracht, leren leren en burgerschap KiVa is een preventief, schoolbreed programma, gericht op het versterken van de sociale veiligheid en het tegengaan van pesten op basisscholen. Het programma zet in op positieve groepsvorming, zodat ieder kind met plezier naar school gaat. Met KiVa worden de sociale vaardigheden en de sociaal emotionele ontwikkeling van leerlingen gestimuleerd. Zo verbeteren de sociale veiligheid en het pedagogisch klimaat op school. Groepsproblemen, zoals pesten, worden met KiVa effectief voorkomen. Het programma zet inhoudelijk in op preventie maar bevat ook curatieve onderdelen waarmee problemen worden opgelost. Op school is een leerlingenraad actief die meedenkt over praktische zaken, zoals de bibliotheek of het buitenspelen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling bij Bs de Disselboom

4

Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider met expertise.
Orthopedagoog voor gespecialiseerde begeleiding.
Rekenspecialist voor rekenvaardigheden.
Specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen.

Toelichting van de school:

Onze toegewijde leermonitoren blinken uit in didactiek en monitoren de voortgang in de kernvakken. Zij bieden gerichte ondersteuning aan zowel leerlingen als leerkrachten, om zo optimaal mogelijk leerresultaten te garanderen. Wij zetten in op een sterke basis voor alle leerlingen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor brede ondersteuning.
Orthopedagoog voor gespecialiseerde hulp.

Toelichting van de school:

Orthopedagogen, verbonden aan de Beleidsgroep Passend Onderwijs van Veldvest, versterken onze leerkrachten met hun expertise. Zij bieden cruciale ondersteuning en professionalisering voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Onze regisseur met Master-EN expertise coördineert dit traject.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor integrale aanpak.
Orthopedagoog voor gedragsanalyses.
Specialist voor uitdaging op maat.

Toelichting van de school:

Voor een optimale gedragsontwikkeling en werkhouding verwijzen we naar de informatie onder het aandachtsgebied Sociaal-Emotioneel. Onze specialisten werken nauw samen om een gestructureerde en effectieve taakaanpak te waarborgen. Wij geloven in een positieve leeromgeving die gedrag en motivatie stimuleert.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment is er geen specifieke specialist aangewezen voor motorische en lichamelijke ontwikkeling binnen ons directe team. Wij stimuleren echter wel actief beweging tijdens onze gymlessen en pauzes. Voor specifieke vragen kunnen ouders altijd contact opnemen met de leerkracht.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Bs de Disselboom heeft momenteel geen gespecialiseerd personeel voor medisch handelen en persoonlijke verzorging. Wij richten ons op de educatieve behoeften van onze leerlingen. Ouders met specifieke zorgvragen worden geadviseerd om contact op te nemen met de schoolleiding voor een mogelijke doorverwijzing.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Gymlokaal

Extra Ondersteuning en Begeleiding voor Leerlingen op Basisschool De Disselboom

Ontdek ons uitgebreide ondersteuningsaanbod

Wij geloven in de kracht van samenwerking om uw kind de best mogelijke ontwikkeling te bieden. Basisschool De Disselboom werkt nauw samen met diverse partners om een breed scala aan ondersteuning te garanderen voor elke leerling. Onze samenwerkingspartners: Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG): Elke school in de gemeente Eersel heeft een toegewijde CJG-medewerker. Deze professional staat klaar om u te adviseren bij opvoed- of ontwikkelingsvragen en kan uw kind doorverwijzen naar gespecialiseerde jeugdhulp. Tevens is er de mogelijkheid voor kortdurende, directe ondersteuning aan uw kind. De CJG-medewerker houdt regelmatig spreekuren op school, waar u vrijblijvend kunt binnenlopen of een afspraak kunt maken. Jeugdgezondheidszorg (JGZ): De JGZ van GGD Brabant-Oost, bestaande uit een deskundig team van jeugdartsen, verpleegkundigen en gedragswetenschappers, ondersteunt alle kinderen en hun ouders vanaf de zwangerschap tot 18 jaar. Zij bieden preventieve zorg en begeleiding, en zijn een waardevolle bron van informatie voor een gezonde ontwikkeling. Dyslexiebehandeling: Voor kinderen met lees- en spellingproblemen door dyslexie bieden wij gespecialiseerde hulp. Door middel van op maat gemaakte leesprogramma's en intensieve begeleiding op school verbeteren wij de lees- en spellingvaardigheden van uw kind. Onze gespecialiseerde behandelaren zorgen voor een effectieve aanpak. Ambulante Dienstverlening: In specifieke situaties bieden wij de mogelijkheid voor specialistische ondersteuning. Een externe expert kan met u meedenken over het opstellen van een ontwikkelingsperspectief, om zo de groei van uw kind optimaal te faciliteren. Remedial Teaching en Externe Hulp: Hoewel de wet het niet toestaat om verlof te verlenen voor externe remedial teaching tijdens schooltijd, verwijzen wij u graag naar beschikbare hulpverlening zoals logopedie, fysiotherapie en psychotherapie. Wij vragen u vriendelijk om deze afspraken zoveel mogelijk buiten schooltijd in te plannen en ons te informeren via een formulier, zodat we een compleet overzicht behouden. Toekomstvisie voor Extra Ondersteuning (Schooljaar 2025-2026): Volgend schooljaar focussen wij op verdere optimalisatie van onze ondersteuningsstructuur. We zetten succesvolle initiatieven voort, met nadruk op talentontwikkeling, het stimuleren van autonomie en het toepassen van procesgericht werken en didactische coaching. Wij streven naar optimale cognitieve resultaten, met speciale aandacht voor het vak Nederlands. Onze professionalisering is gericht op het versterken van deze kernvakken. Bovendien besteden we in het komende jaar veel aandacht aan het uitdragen van voorbeeldgedrag en het naleven van onze kernwaarden door het gehele team. Samen met de leerlingen werken we zo aan de versterking van sociale competenties.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan: De Disselboom's Toekomstvisie

Wat zijn de toekomstgerichte doelen van ons schoolplan?

Bij Basisschool De Disselboom maken we kinderen klaar voor de toekomst. We zetten vol in op hun brede ontwikkeling, zowel intellectueel als persoonlijk. Ons beleid is gebaseerd op drie pijlers die voortkomen uit de leertheorieën van Veldvest. Deze pijlers helpen ons om kinderen wijzer te maken, hen de ruimte te geven om zelf te ontdekken en hen te leren samenwerken. Binnen vier jaar willen we bereiken dat onze leerlingen niet alleen kennis opdoen, maar ook vaardigheden ontwikkelen die hen zelfstandig en met vertrouwen hun plek in de maatschappij laten innemen. Ouders en school werken hierbij nauw samen, met het kind altijd centraal.

Hoe realiseert De Disselboom haar onderwijsdoelen?

Wij werken systematisch aan duurzame kwaliteitsverbetering door middel van opbrengstgericht werken. Dit betekent dat we continu streven naar het maximaliseren van de leerresultaten en de ontwikkeling van elke leerling. Kwaliteitszorg bij ons is meer dan alleen resultaten meten. Het gaat om het stellen van de juiste vragen: doen we de goede dingen, doen we ze goed, en hoe kunnen we ons onderwijs steeds verder optimaliseren? Dit doen we met helder beleid, concrete doelstellingen en een continue evaluatiecyclus. Onze schoolleiding stimuleert de professionele groei van ons team en identificeert actief sterke punten en ontwikkelpunten. Met een actueel professionaliseringsplan zorgen we ervoor dat ons onderwijs altijd voldoet aan de hoogste standaarden en aansluit bij de behoeften van onze leerlingen.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool De Disselboom

Toelichting van de school

Basisschool De Disselboom onderhoudt een nauwe en waardevolle samenwerking met NummerEen Kinderopvang, een toonaangevende organisatie in De Kempen en Veldhoven. NummerEen Kinderopvang biedt een breed scala aan diensten, waaronder dagopvang voor kinderen van 0 tot 4 jaar, buitenschoolse opvang voor kinderen van 4 tot 13 jaar, en een gespecialiseerd peuterprogramma. Voor alle leerlingen van onze basisschool zijn deze diensten toegankelijk, wat zorgt voor een naadloze aansluiting op het onderwijs. Door frequente communicatie tussen de ervaren pedagogisch medewerkers van NummerEen en onze toegewijde leerkrachten, stimuleren we een harmonieuze overgang van kinderopvang naar de basisschool. Dit bevordert een prettige en veilige start voor elk kind. Ter versterking van deze samenwerking organiseren onze leerkrachten van groep 1/2, in samenwerking met de pedagogisch medewerkers van NummerEen, regelmatig speciale peutermomenten. Deze interactieve sessies bieden jonge kinderen de kans om onze inspirerende schoolomgeving te verkennen en stellen onze leerkrachten in staat om toekomstige leerlingen alvast te leren kennen. Zo creëren we een warme en vertrouwde start voor onze jongste talenten.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Disselboom extra begeleiding en programma's voor jonge kinderen?

Absoluut, Basisschool De Disselboom zet zich in voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen met een speciaal samengesteld aanbod. Dit omvat: * Een warm welkom en een gestructureerde voorbereiding op de basisschool. * Regelmatige, gezamenlijke activiteiten met onze partners om een soepele overgang te garanderen. * Intensieve samenwerking met kinderopvangorganisaties voor een doorlopende leerlijn.

Absoluut, Basisschool De Disselboom zet zich in voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen met een speciaal samengesteld aanbod. Dit omvat: * Een warm welkom en een gestructureerde voorbereiding op de basisschool. * Regelmatige, gezamenlijke activiteiten met onze partners om een soepele overgang te garanderen. * Intensieve samenwerking met kinderopvangorganisaties voor een doorlopende leerlijn.

Kinderopvang diensten in de regio
Kwalitatieve peuteropvang en VVE-programma's

Met welke vooraanstaande kinderopvangpartners werkt Basisschool De Disselboom samen?

Basisschool De Disselboom heeft een strategische samenwerkingsovereenkomst met NummerEen Kinderopvang. Deze samenwerking garandeert een naadloze integratie tussen kinderopvang en basisonderwijs, met als doel de ontwikkeling van elk kind optimaal te ondersteunen.

Basisschool De Disselboom heeft een strategische samenwerkingsovereenkomst met NummerEen Kinderopvang. Deze samenwerking garandeert een naadloze integratie tussen kinderopvang en basisonderwijs, met als doel de ontwikkeling van elk kind optimaal te ondersteunen.

Team | Bs de Disselboom in Wintelre | [2025] Schoolregister