
Schoolweging
De schoolweging van St. Vitus is 32,59 , met een spreiding van 6,20 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 90,1% van de leerlingen dat het fundamenteel niveau haalt, overschrijdt de school de inspectienorm van 85%. Dit benadrukt een stevige basiskwaliteit, ondanks de lagere score t.o.v. vergelijkbare scholen (94,8%).
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een nadruk op praktische leerwegen: 50% vmbo-b en 8,3% praktijkonderwijs (vs. 5,5% en 1,0% bij vergelijkbare scholen). Tegelijkertijd is er beperkte doorstroom naar havo/vwo (8,3% elk), wat lager ligt dan regionale trends. Dit past bij de schoolweging en onderstreept maatwerk in advisering.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | St. Vitus | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
We volgende leerlingen middels de leerlijnen in Parnassys. De resultaten worden teambreed regelmatig besproken zowel tijdens de groepsbesprekingen als tijdens de inhoudelijke zorgvergaderingen. De resultaten van de kinderen volgen we, vanaf groep 3, binnen het Cito- leerlingvolgsysteem. Aan de hand van al deze gegevens brengen we onderwijsbehoefte in kaart van alle leerlingen. Twee keer in het jaar maakt de intern begeleider een overzicht waar de school m.b.t. de resultaten staat en wordt dit binnen het team besproken.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is het hoge percentage leerlingen dat onder advies presteert (28,6% vs. 11,8% landelijk). Dit kan samenhangen met de complexe populatie. De school zet in op intensievere begeleiding, zoals beschreven in het ondersteuningsplan, om deze trend te keren.
Sociale ontwikkeling
KiVa is een preventief, schoolbreed programma gericht op het versterken van de sociale veiligheid en het tegengaan van pesten. KiVa zet in op positieve groepsvorming en stimuleert de sociale vaardigheden en de sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen. Daarmee worden de sociale veiligheid en het pedagogisch klimaat op school verbeterd. Binnen KiVa ligt de nadruk op de groep als geheel en dus niet op specifieke individuen. Ons motto luidt dan ook: ‘Samen maken we er een fijne school van!’ LEES MINDER
Welbevinden/ positief
Vertrouwen
Respect
Wat is de werkwijze van IKC St. Vitus voor sociale ontwikkeling?
Welbevinden en betrokkenheid zijn de voorwaarden om te komen tot leren. De leerkrachten monitoren door middel van de kijkwijzer van Zien en de vragenlijsten uit KiVa het welbevinden en de betrokkenheid van de leerlingen. Tijdens de groepsbesprekingen worden de resultaten besproken en daar waar nodig worden er acties uitgezet.
Welke registratievormen gebruikt IKC St. Vitus om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
IKC St. Vitus gebruikt Zien als registratievorm om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren gebruikt IKC St. Vitus?
IKC St. Vitus gebruikt KiVa als methode voor sociaal-emotioneel leren.