Basisschool Dalton Kindcentrum de Tweemaster in Winschoten

Het team van Dalton Kindcentrum de Tweemaster in Winschoten

Current section: team
Piet Heinlaan 19
9675 Winschoten

Zie hier hoe het team van Dalton Kindcentrum de Tweemaster is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Dalton Kindcentrum de Tweemaster. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Dalton Kindcentrum de Tweemaster bij jullie?

Ontdek hoe goed Dalton Kindcentrum de Tweemaster bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Dalton Kindcentrum de Tweemaster zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Dalton Kindcentrum de Tweemaster. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (11.1%)
35-45 jaar (66.7%)
45-55 jaar (11.1%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Dalton Kindcentrum de Tweemaster werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (90%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Dalton Kindcentrum de Tweemaster gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Dalton Kindcentrum de Tweemaster

Bij Dalton Kindcentrum de Tweemaster streven we naar optimale continuïteit en kwaliteit van ons onderwijs. Wettelijke verlofmogelijkheden voor ons toegewijd personeel zijn vastgelegd in de CAO-PO. Buitengewoon verlof is enkel mogelijk bij bijzondere gebeurtenissen die samenvallen met de werkzaamheden. Om de lesopkomst te maximaliseren, vragen wij onze medewerkers vriendelijk om persoonlijke afspraken zoals doktersbezoeken of notarisbezoeken zoveel mogelijk buiten schooltijd in te plannen. Dit draagt bij aan een stabiele leeromgeving voor onze leerlingen. SOOOG heeft een gespecialiseerde PLUS-Pool opgericht om uitdagingen rondom personeelsvervanging aan te pakken. Deze pool bestaat uit toegewijde medewerkers die met prioriteit invallen bij ziekte of andere onvoorziene afwezigheid. Ondanks deze inspanningen kan het voorkomen dat er geen directe vervanging beschikbaar is. Ons protocol 'Voorkoming Lesuitval' beschrijft gedetailleerd de procedures die we binnen ons kindcentrum volgen bij afwezigheid van personeel. Onze hoogste prioriteit blijft het voorkomen van lesuitval, zodat elke leerling optimaal profiteert van ons boeiende Daltononderwijs.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Groepsbezetting 25/26:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Dalton Kindcentrum de Tweemaster

0

Taal en Rekenen: Versterking van Kernvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Dalton Kindcentrum de Tweemaster ontwikkelen onze coördinatoren het beleid voor taal en rekenen. Dit beleid wordt levendig bijgehouden op onze kwaliteitskaarten, wat zorgt voor een actueel document. Deze kwaliteitskaarten waarborgen onze doorlopende leerlijnen en de consistente aanpak binnen het onderwijs. Ze weerspiegelen onze toewijding aan uitmuntendheid in deze cruciale vakgebieden.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn centraal

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
KiVa-Team Winschoten

Toelichting van de school:

Ons toegewijde KiVa-team, bestaande uit twee collega's waarvan één de coördinator is, bevordert het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen. Dit team zorgt voor de jaarlijkse afname van de KiVa-monitor en neemt deel aan regioconferenties om op de hoogte te blijven van de laatste inzichten. Met een specifieke kwaliteitskaart voor dit domein, waarborgen we een consistente en effectieve aanpak ter bevordering van sociaal-emotionele vaardigheden bij alle leerlingen.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Professionele Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Binnen onze stichting beschikken we over gediplomeerde specialisten die ons adviseren en ondersteunen op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak. Deze samenwerking stelt ons in staat om op maat gemaakte ondersteuning te bieden aan leerlingen die extra begeleiding nodig hebben in deze specifieke leergebieden.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor de motorische en lichamelijke ontwikkeling maken wij gebruik van twee gespecialiseerde vakleerkrachten gymnastiek. Deze leerkrachten zijn ook actief op andere scholen. Daarnaast werken we samen met externe partners zoals Kinderfysiotherapie Prenger/Hoekman en het beweegcentrum wanneer kinderen extra ondersteuning nodig hebben op fysiek gebied. Via het SWV leggen we ook contacten met het paramedisch team van Cedin.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Verschillende teamleden van Dalton Kindcentrum de Tweemaster zijn opgeleid als BHV-er (Bedrijfshulpverlener), wat zorgt voor een veilige omgeving. We hechten veel waarde aan de gezondheid en het welzijn van onze leerlingen. Voor specifieke vragen en ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging, werken we nauw samen met de GGD. Zij bieden expertise en begeleiding waar nodig.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
2
Totaal specialisten
2
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Invalidetoilet

Optimale Leerlingondersteuning op Maat bij Dalton Kindcentrum de Tweemaster

Gedetailleerde Uitleg van Onze Ondersteuningsstructuur

Ondersteuningsroutes Binnen Ons Kindcentrum De intern begeleider fungeert als centraal aanspreekpunt voor alle zorgvragen rondom uw kind. Bij specifieke en complexe ondersteuningsbehoeften, schakelt de intern begeleider deskundig advies in van ons gespecialiseerde orthopedagogisch team of de Professionele Leergemeenschap (PLG) voor inclusiever onderwijs. Deze PLG, bestaande uit ervaren onderwijsassistenten, leerkrachtondersteuners en ambulante begeleiders, wordt versterkt door een onderwijskundige en tijdelijke professionals. Onze PLG en het orthopedagogisch team bieden proactief advies en praktische ondersteuning bij uitdagingen binnen passend onderwijs. Samen streven we ernaar het onderwijs optimaal af te stemmen op de unieke leerbehoeften van elk kind. Kindcentra kunnen volledig gebruikmaken van de diagnostische en therapeutische mogelijkheden van ons team, waardoor we snel en effectief kunnen handelen om elk kind de juiste plek en begeleiding te bieden. Passend Onderwijs: Een Gedeelde Verantwoordelijkheid Dalton Kindcentrum de Tweemaster is actief betrokken bij Samenwerkingsverband 20.01, dat alle schoolbesturen in de provincie Groningen en de gemeente Noordenveld omvat. Dit samenwerkingsverband streeft naar optimale ondersteuning en kennisdeling voor elk kind, onderverdeeld in regio's voor regulier en specialistisch onderwijs. De wet op passend onderwijs garandeert dat elk kind een plek krijgt op een school die aansluit bij zijn of haar talenten en mogelijkheden. Dit betekent dat alle leerlingen een passende plek verdienen, bij voorkeur op een reguliere basisschool, tenzij intensieve begeleiding in het speciaal onderwijs noodzakelijk is. Scholen beschikken over de faciliteiten om onderwijs op maat te bieden, waarbij de kwaliteiten en leerbehoeften van het kind centraal staan. Langdurig thuiszitten door een gebrek aan passende plaatsing wordt hiermee voorkomen. Elke school draagt zorgplicht om kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, een geschikte plek te bieden. Meer gedetailleerde informatie over ons passend onderwijsbeleid is te vinden op de website van onze stichting SOOOG onder 'informatie'. Daarnaast biedt de website van Samenwerkingsverband PO 20.01 inzicht in het ondersteuningsplan en de schoolprofielen, en de Rijksoverheid voorziet ouders van relevante informatie over passend onderwijs. Schoolondersteuningsprofiel (SOP): Onze Toewijding aan Ondersteuning Alle scholen binnen ons samenwerkingsverband hebben een gezamenlijk basisondersteuningsprofiel vastgesteld, aangevuld met de specifieke extra ondersteuningsmogelijkheden van elke school. Deze zijn gedetailleerd beschreven in het Schoolondersteuningsprofiel (SOP). Het SOP dient als leidraad voor het kiezen van de juiste school en voor het voeren van een constructief gesprek met de school. Een beknopte versie van dit profiel is beschikbaar in de bijlage met handige informatie voor ouders. Dyslexie: Een Doorlopende Lijn van Primair naar Voortgezet Onderwijs Vanaf groep 3 ontwikkelen leerlingen de vaardigheid van technisch lezen. Indien uw kind hierbij extra ondersteuning nodig heeft, biedt de basisschool hulp. Bij ernstige leesproblemen kan een screening op Ernstige Enkelvoudige Dyslexie (EED) plaatsvinden, mits na intensieve begeleiding de leestoetsen nog steeds lage scores vertonen. Ook wanneer een kind lees- en spellingsproblemen ondervindt die niet voldoen aan de criteria voor een officiële dyslexieverklaring, bieden wij gerichte ondersteuning binnen het reguliere onderwijs. Aanpassingen tijdens toetsmomenten zijn hierbij mogelijk, waardoor een aparte verklaring voor lichtere dyslexie niet altijd noodzakelijk is. Ouders hebben altijd de vrijheid om een externe dyslexiescreening te laten uitvoeren. Raadpleeg het dyslexieprotocol van de school voor specifieke details over onze aanpak. Toekomstvisie: Uitbreiding van Extra Ondersteuning Dalton Kindcentrum de Tweemaster blijft zich continu ontwikkelen. Onze ambitie is om externe expertise, zoals logopedisten en GGD-professionals, een vaste plek binnen onze school te geven. Dit bevordert de directe toegankelijkheid van gespecialiseerde hulp. Tevens streven we ernaar om groepsdoorbrekend te werken en onderwijs nog beter af te stemmen op het individuele niveau van elke leerling. Dit draagt bij aan een nog effectievere leerervaring voor alle kinderen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan: Transparantie in Onderwijs

Wat zijn de kernpunten van ons schoolplan voor 25-26?

Ons schoolplan voor schooljaar 25-26 focust op de verdere ontwikkeling van ons pedagogisch huis en het verfijnen van onze plannen voor ouderbetrokkenheid en burgerschap. We zetten vol in op het onderhouden en uitbreiden van ons Dalton-, KiVa- en IPC-onderwijs, met aandacht voor werkdruk en werkplezier. Daarnaast onderzoeken we inclusief onderwijs en de 'goede les' verder, met de nadruk op het versterken van basisvaardigheden in taal en lezen. Deze doelen zijn gedetailleerd uitgewerkt in onze schooljaarplannen en voorgelegd aan de Medezeggenschapsraad (MR). Jaarlijks evalueren we onze voortgang en passen we onze plannen aan om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen. De wettelijke verplichting om onderwijsresultaten te publiceren, nemen wij serieus. Echter, de kwaliteit van ons kindcentrum meten we niet enkel aan toetsresultaten. Verbeteringen die buiten de cijfers vallen, zoals vernieuwingen in ons gebouw en de uitbreiding van onze kinderopvang, zijn essentieel. Ons doel is een continue verbetering van werkprocessen die de realisatie van onze plannen garanderen, met een focus op het welzijn en de ontwikkeling van elk kind.

Hoe borgen wij onze onderwijsdoelen en kwaliteitsverbeteringen?

Voor een gestructureerde aanpak van kwaliteitsverbetering en het monitoren van onze onderwijsdoelen, maken wij gebruik van de module Mijnschoolplan binnen ParnasSys. Hierin leggen we alle gestelde doelen vast en volgen we de voortgang via diverse evaluatiemomenten gedurende het schooljaar. Deze evaluaties vinden plaats naar aanleiding van trainingen, overleggen en studiedagen, waardoor we continu kunnen bijsturen en optimaliseren. Dit zorgt ervoor dat onze plannen en de uitvoering ervan altijd actueel en effectief blijven, met aandacht voor zowel de leeropbrengsten als de bredere ontwikkeling van onze leerlingen en de schoolorganisatie.

Downloaden

Ontdek Ons Stimulerende Programma voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Dalton Kindcentrum de Tweemaster biedt een rijk programma voor jonge kinderen, gericht op een optimale start en een doorlopende ontwikkeling. Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) is speciaal ontworpen om kinderen met een potentieel risico op achterstanden extra ondersteuning te bieden. Dit zorgt ervoor dat zij vol vertrouwen aan hun basisschoolavontuur kunnen beginnen. Voorschoolse educatie vindt plaats in kinderdagverblijven en peuterspeelzalen, terwijl vroegschoolse educatie wordt geïntegreerd in de eerste twee groepen van onze basisschool. Onze VVE-programma's stimuleren op een speelse manier diverse ontwikkelingsgebieden. Naast taalontwikkeling besteden we veel aandacht aan sociaal-emotionele vaardigheden, cognitieve en motorische groei, rekenkundig inzicht en ruimtelijk begrip. Deze programma's, die starten vanaf de peuteropvang en doorlopen tot in groep 2, waarborgen een consistente ontwikkelingslijn. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, de zogenaamde 'doelgroepleerlingen', profiteren van gespecialiseerde programma's om hun ontwikkeling te bevorderen. Dit stelt hen in staat om soepel in te stromen in ons Kindcentrum en hun onderwijsloopbaan zonder onderbreking te vervolgen. Binnen ons Kindcentrum bieden we vroegschoolse educatie aan met methoden zoals fonemisch bewustzijn, het IEYC-programma (werken met thema's) en 'Met woorden in de weer'. We onderhouden nauwe banden met diverse opvangorganisaties en kinderdagverblijven voor kinderen met een VVE-indicatie. Veel van deze organisaties gebruiken Konnect voor een gestroomlijnde overdracht, waarbij de leerlijnen van de Gouwe Academie worden gevolgd. Met trots hebben we in schooljaar 24-25 ons kinderdagverblijf 'de Trompetvisjes' gelanceerd, in samenwerking met KiWi. Deze samenwerking opent veelbelovende deuren voor de aansluiting van jonge kinderen op het basisonderwijs. We werken momenteel aan de verdere uitwerking van dit initiatief. **Toelatingsbeleid voor vierjarigen:** Kindcentra binnen de Stichting Openbaar Onderwijs Oost Groningen hanteren een duidelijk toelatingsbeleid voor kinderen die binnenkort vier jaar worden. Kinderen zijn welkom vanaf hun vierde verjaardag, of zo spoedig mogelijk daarna in overleg. Tussen 3 jaar en 10 maanden en de vierde verjaardag kunnen kinderen, in samenspraak met ouders en school, komen kennismaken. Wettelijk is dit beperkt tot maximaal vijf dagen, waarbij de kinderen in deze fase nog geen leerlingen zijn in de zin van de wet.

Veelgestelde vragen

Biedt Dalton Kindcentrum de Tweemaster extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, ons Kindcentrum biedt specifieke programma's ter bevordering van de ontwikkeling van jonge kinderen.

Ja, ons Kindcentrum biedt specifieke programma's ter bevordering van de ontwikkeling van jonge kinderen.

Ontdek onze programma's voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt de school samen voor het jonge kind programma?

Wij werken nauw samen met KiWi om een naadloze overgang naar het basisonderwijs te garanderen.

Wij werken nauw samen met KiWi om een naadloze overgang naar het basisonderwijs te garanderen.

Team | Dalton Kindcentrum de Tweemaster in Winschoten | [2025] Schoolregister