Skoalle de Sinnewizer
Welfingstrjitte 5
9241 GM Wijnjewoude

Schoolweging

Schoolweging
30.65
Spreiding
5.96

De schoolweging van Skoalle de Sinnewizer is 30,65 , met een spreiding van 5,96 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

91,4% van de leerlingen behaalt het fundamentele niveau, ruim boven de inspectienorm van 85%. Dit benadrukt de effectieve basiskwaliteit, vooral gezien de schoolweging van 30,65 die wijst op een complexere populatie dan landelijk gemiddeld.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Het streefniveau wordt behaald door 43,1% van de leerlingen, wat net onder de signaleringswaarde van 45,5% ligt. Dit reflecteert de complexere leerlingenpopulatie, maar de school presteert relatief beter dan vergelijkbare scholen in praktijkgericht onderwijs (28% vmbo-k advies vs. 9,17% regionaal).

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Er is een sterke nadruk op vmbo-k (28%) en havo/vwo-combinaties (16%), terwijl het praktijkonderwijs met 2,5% van de adviezen relatief laag blijft (vergelijkbaar: 1,01% regionaal). Opvallend is het hoge percentage vwo-adviezen (12%), wat bijna gelijk ligt aan landelijke trends (18,61%). Dit past bij een school die ambitie combineert met zorgvuldige doorstroombegeleiding.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsSkoalle de SinnewizerGemeente AmsterdamNederland
LIB176175.23176

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

De tussenresultaten worden gemeten met het leerlingvolgsysteem van Cito. De analyse van deze resultaten wordt middels de zelfevaluatie gedaan. De resultaten worden op groeps- en op schoolniveau geanalyseerd en geduid. Tijdens de groepsbespreking met de IB-er en de leerkracht wordt deze analyse omgezet in een groepsaanpak en/of een individuele aanpak. De resultaten en aanpak worden inzichtelijk gemaakt in een groepsoverzicht en door de leerkracht gepresenteerd in de teamvergadering.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

36% van de leerlingen presteert boven hun advies, aanzienlijk hoger dan de vergelijkingsgroep (25,27%). Slechts 8% zit onder advies (landelijk: 11,81%), wat de kwaliteit van advisering onderstreept. Dit sluit aan bij de beschreven focus op ‘passend adviseren’ in het schoolplan.

Sociale ontwikkeling

De school hecht veel waarde aan een veilige schoolomgeving en een excellent pedagogisch klimaat. Op onze school nemen wij onze leerlingen mee in het meedenken over het schoolgebeuren. Onze leerlingen leren zelf verantwoordelijkheid te nemen voor het geheel. LEES MINDER

Veilige schoolomgeving

Excellent pedagogisch klimaat

Actief burgerschap

Wat is de werkwijze van Skoalle de Sinnewizer voor sociale ontwikkeling?

De leerkrachten van Skoalle de Sinnewizer werken aan een veilige schoolomgeving en een goed pedagogisch klimaat door middel van de Gouden Weken, oplossingsgericht werken, actief burgerschap, sociale integratie en de ABC-methode. De leerlingen kennen de schoolregels en stellen samen de groepsregels op.

Welke registratievormen gebruikt Skoalle de Sinnewizer om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Skoalle de Sinnewizer gebruikt Zien, Kindbegrip en oplossingsgericht werken om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Skoalle de Sinnewizer?

Skoalle de Sinnewizer maakt gebruik van Goed gedaan, SOEMO-kaarten, Taakspel en oplossingsgericht werken/oplossingen in de klas voor sociaal-emotioneel leren.