
De resultaten van Basisschool J. Henri Dunant in Wijk en Aalburg
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool J. Henri Dunant, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool J. Henri Dunant bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool J. Henri Dunant bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: Basis voor Succes op Basisschool J. Henri Dunant
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd middels de eindtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het fundamenteel niveau. Basisschool J. Henri Dunant streeft ernaar dit niveau voor al haar leerlingen te garanderen, met een focus op een solide basis voor de toekomst.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling op Basisschool J. Henri Dunant
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamenteel niveau en markeert een ambitieus doel voor leerlingen aan het einde van groep acht. Het aandeel leerlingen dat dit niveau behaalt, wordt per school vastgesteld door de inspectie, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie. Op Basisschool J. Henri Dunant zetten we ons in om onze leerlingen te stimuleren dit hogere niveau te bereiken, wat bijdraagt aan hun verdere academische en persoonlijke groei.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool J. Henri Dunant?
Bij Basisschool J. Henri Dunant geloven we sterk in het potentieel van elke leerling. We streven ernaar om een omgeving te creëren waarin zij de kansen krijgen die ze verdienen, met een gezonde balans tussen ambitie en realisme. Ons adviesproces kijkt verder dan alleen toetsresultaten. We nemen de volledige ontwikkeling van het kind in overweging, inclusief hun leerhouding, inzet en de ondersteunende omgeving thuis. Deze holistische benadering zorgt voor een weloverwogen en persoonlijk schooladvies. Onze ervaring leert dat ongeveer 65% van onze leerlingen na drie jaar middelbare school nog steeds succesvol presteert op het niveau van het oorspronkelijke advies.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale en Emotionele Ontwikkeling op Basisschool J. Henri Dunant
Op Basisschool J. Henri Dunant streven we ernaar kinderen de essentiële vaardigheden aan te reiken voor een sterke sociaal-emotionele basis. Deze fundamenten ondersteunen hun groei, zowel nu als in de toekomst. Onze aanpak richt zich op vijf kerncompetenties die cruciaal zijn voor de ontwikkeling van elk kind: zelfbesef, zelfmanagement, besef van de ander, het hanteren van relaties en het maken van weloverwogen keuzes. Zelfbesef helpt kinderen hun eigen emoties te begrijpen en te koppelen aan hun lichaam. Zelfmanagement stelt hen in staat gedachten en handelingen te controleren, wat leidt tot betere probleemoplossende vaardigheden en effectieve keuzes. Het besef van de ander leert kinderen dat iedereen unieke gevoelens en gedachten heeft, en hoe ze hun gedrag hierop kunnen aanpassen. Vaardigheden in relatiebeheer omvatten het opbouwen en onderhouden van positieve interacties, het vermijden van uitsluiting en het weerstaan van groepsdruk. Ten slotte leren kinderen door middel van 'keuzes maken' hoe ze hun verworven kennis, vaardigheden en houding kunnen toepassen om verantwoordelijke beslissingen te nemen voor zichzelf, anderen en hun omgeving.
Respect voor elkaar en de omgeving
Plezier in leren en samenwerken
Vertrouwen in eigen kunnen en elkaar
Hoe bevordert Basisschool J. Henri Dunant sociale ontwikkeling bij leerlingen?
Wij hanteren de Kanjertraining als de ruggengraat voor onze visie op sociale ontwikkeling. Deze methodiek, die diep geworteld is in onze schoolcultuur, benadrukt de kernwaarden veiligheid, vertrouwen en respect. Uitingen van de Kanjertraining zijn zichtbaar in ons schoolgebouw, tijdens de lessen en, belangrijker nog, in de dagelijkse interacties tussen leerlingen, leerkrachten en ouders. Door consequent dezelfde communicatiestijl en houding te hanteren, creëren we een omgeving waarin iedereen zich gehoord en gewaardeerd voelt.
Welke registratiemethoden worden gebruikt voor het monitoren van sociale opbrengsten?
Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen nauwkeurig te volgen, maken we gebruik van specifieke registratiemethoden. Dit stelt ons in staat om effectieve begeleiding te bieden en de ontwikkeling op dit gebied te documenteren. Momenteel zetten we hiervoor Kanvas in, een systeem dat ons helpt om de sociale leerdoelen van elk kind in kaart te brengen en te evalueren.
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden op school toegepast?
Basisschool J. Henri Dunant zet zich actief in voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van haar leerlingen door middel van gerichte methoden. We maken hierbij specifiek gebruik van de Kanjer trainingen, een bewezen effectieve aanpak om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van essentiële sociale en emotionele vaardigheden.
Officiële Inspectierapporten Basisschool J. Henri Dunant: Inzicht in Onderwijskwaliteit
Basisschool J. Henri Dunant, gevestigd in Wijk en Aalburg, streeft naar excellentie in het basisonderwijs. Ontdek de resultaten van de onderwijsinspectie en zie hoe onze school presteert op het gebied van leerlingontwikkeling en onderwijsprogramma. Onze school, met 150 leerlingen, wordt regelmatig getoetst door de onderwijsinspectie om de kwaliteit en effectiviteit van ons onderwijs te waarborgen. Wij nodigen u uit om de officiële rapporten in te zien voor een compleet beeld van onze educatieve aanpak. Op deze pagina vindt u directe links naar de inspectiedossiers, zodat u eenvoudig de bevindingen kunt bekijken. Dit geeft transparantie over onze inspanningen om elk kind een stimulerende en leerzame omgeving te bieden.