Het Zuiderpad Samenwerkingsschool in Wijchen

Het team van Het Zuiderpad Samenwerkingsschool in Wijchen

Current section: team
Oudelaan 2102
6605 Wijchen

Zie hier hoe het team van Het Zuiderpad Samenwerkingsschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Het Zuiderpad Samenwerkingsschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Het Zuiderpad Samenwerkingsschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Het Zuiderpad Samenwerkingsschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Het Zuiderpad Samenwerkingsschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.8%)
Man (18.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Het Zuiderpad Samenwerkingsschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (17.4%)
35-45 jaar (26.1%)
45-55 jaar (21.7%)
55-65 jaar (26.1%)
&ge;65 jaar (8.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Het Zuiderpad Samenwerkingsschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.8%)
Direct ondersteunend personeel (9.1%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Het Zuiderpad Samenwerkingsschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek

Professionele Onderwijsvervanging op Het Zuiderpad Samenwerkingsschool

Op Het Zuiderpad Samenwerkingsschool garanderen we de continuïteit van kwalitatief hoogstaand onderwijs. Bij gepland verlof waarbij een vervangende leerkracht noodzakelijk is, zetten wij onze speciaal aangesloten vervangerspool in. Onze vervangerspool zorgt voor een efficiënte en betrouwbare invulling van vacatures. Mocht het voorkomen dat er onverhoopt geen vervanger beschikbaar is, dan lossen we dit intern op door flexibel met ons getalenteerde team te schuiven. Uw kind kan rekenen op deskundige begeleiding, zelfs bij afwezigheid van de vaste leerkracht. In zeer uitzonderlijke situaties, wanneer alle interne en externe vervangingsmogelijkheden zijn uitgeput, vragen we ouders om hun kind tijdelijk thuis te houden. Wij streven ernaar dit te allen tijde te voorkomen. Indien van toepassing en mogelijk, bieden wij onderwijs op afstand aan om de leerervaring van uw kind te waarborgen, zelfs in deze zeldzame omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Om beter te kunnen inspelen op ontwikkelingen en uitdagingen in het onderwijs (zoals het lerarentekort, werkdruk en passend onderwijs) richten we onze organisatie anders in. Dit is passend bij het bouwen aan een kwaliteitscultuur waarbij de leerkracht als professional in zijn kracht wordt gezet en teamleden leren van en met elkaar. De grootste verandering ten opzichte van voorgaande jaren, is dat een team leerkrachten een onderwijsteam vormt en samen verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van een groep leerlingen. De onderwijsteams worden ondersteunt door expertteams. Het expertteam heeft als verantwoordelijkheid om de expertise in het team verder te ontwikkelen, zorg te dragen voor doorgaande leerlijnen in het curriculum en de professionaliteit te verstevigen. Onze leerlingen zitten in basisgroepen met een gemiddelde groepsgrootte. Binnen deze basisgroep krijgen de kinderen instructie die passend is bij hun behoefte. De instructie van de kernvakken (rekenen, lezen, taal) vindt plaats in de basisgroepen. In de middagen is het mogelijk om groepsoverstijgend aandacht te besteden aan burgerschap en creatieve vakken. We werken gezamenlijk aan hetzelfde thema en sluiten onze activiteiten hierop aan.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Spel
28%
Taal activiteiten
18%
Rekenactiviteiten
18%
Thema's
12%
Bevordering sociale redzaamheid
10%
Werken met ontwikkelingsmateriaal
8%
Bewegingsonderwijs
4%
Schrijven
2%

Leerjaar 3 t/m 8

Overig
27.9%
Lezen
22.1%
Rekenen/wiskunde
21.4%
Taal
21.1%
Bewegingsonderwijs
6.1%
Engelse taal
1.4%

Ontdek Ons Team van Ondersteuningsspecialisten voor Uw Kind op Het Zuiderpad

6

Taal- en Rekenspecialisten: Fundament voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Op Het Zuiderpad Samenwerkingsschool zetten wij ons in voor de optimale ontwikkeling van elk kind. Ons toegewijde team van specialisten, waaronder een dyslexie- en rekenspecialist, biedt gerichte ondersteuning op het gebied van taal en rekenen. Daarnaast staan onze intern begeleiders, taalspecialisten en logopedisten klaar om leerlingen te helpen excelleren, met speciale aandacht voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Voor een gedetailleerde uitleg van onze aanpak en de specifieke expertise van onze specialisten, verwijzen wij u graag naar ons uitgebreide schoolondersteuningsprofiel, dat als bijlage beschikbaar is.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij geloven in een holistische benadering, waarbij de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind centraal staat. Ons team, bestaande uit een gedragsspecialist en intern begeleiders, biedt een veilige en ondersteunende omgeving. De specialist meer- en hoogbegaafdheid draagt bij aan de brede welzijn van onze leerlingen. Meer informatie over hoe wij sociale en emotionele groei bevorderen, vindt u in de bijlage met ons schoolondersteuningsprofiel.

3

Gedrag en Taakaanpak: Focus op Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Het Zuiderpad Samenwerkingsschool stimuleert een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak voor elke leerling. Onze gedragsspecialisten en intern begeleiders werken samen om leerlingen te ondersteunen bij uitdagingen op het gebied van gedrag en studie. De specialist meer- en hoogbegaafdheid biedt extra inzichten voor specifieke leertrajecten. Ontdek onze methoden voor gedragsmanagement en taakgericht leren in ons gedetailleerde schoolondersteuningsprofiel (zie bijlage).

0

Motorische Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke motorische specialisten zijn aangewezen, integreren wij beweging en fysieke activiteit actief in ons lesprogramma om de algehele ontwikkeling te stimuleren.

0

Persoonlijke Verzorging en Medische Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor vragen rondom persoonlijke verzorging en medische ondersteuning werken wij nauw samen met ouders en externe professionals om een passende oplossing te bieden voor elke individuele behoefte.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Uitmuntende Leerlingondersteuning op Maat: Ontdek Ons Aanbod

Gedetailleerde Toelichting van Het Zuiderpad Samenwerkingsschool

Ontdek hoe Het Zuiderpad Samenwerkingsschool uw kind optimaal ondersteunt. Ons uitgebreide schoolondersteuningsprofiel, beschikbaar als bijlage, biedt een compleet overzicht van de hulp die wij bieden. In principe zijn wij uitgerust om alle leerlingen te faciliteren zonder de noodzaak van een toelaatbaarheidsverklaring voor speciaal onderwijs. Voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften werken wij nauw samen met ouders en het onderwijszorgcentrum Kans & Kleur. Samen bepalen we de meest geschikte onderwijsplek binnen de scholen van Kans & Kleur, die mogelijk niet altijd de dichtstbijzijnde school is, maar wel de best passende voor uw kind. Toekomstige Uitbreiding van Extra Ondersteuning: Elk Kind Telt. Wij geloven dat elk kind uniek is, met eigen achtergronden en mogelijkheden. Daarom zetten we ons in om elk kind te leren kennen: wat zijn de sterke punten, waar is hulp nodig, en wat boeit het kind? Kinderen moeten zich gewaardeerd voelen en weten dat hun individuele talenten en interesses de basis vormen van ons onderwijs. Deze persoonlijke benadering is zichtbaar in al onze begeleidingsvormen. Wij stimuleren actieve deelname en betrokkenheid. Kinderen leren door te bewegen, te ontdekken en te doen, vaak in samenwerking met klasgenoten. We erkennen en waarderen de verschillen tussen leerlingen. De individuele talenten en het ontwikkelingsniveau van elk kind vormen het uitgangspunt voor zowel instructie als begeleiding. Dit geldt ook voor de voortdurende professionele ontwikkeling van onze medewerkers. Erkende Ongelijkheid betekent dat het onderwijs en de begeleiding niet voor iedereen hetzelfde zijn. Verschillen in leertempo worden omarmd. We evalueren de ontwikkeling van een kind in relatie tot zijn of haar persoonlijke mogelijkheden, met hoge verwachtingen en ambities. Door de instructie aan te passen, zorgen we ervoor dat elk kind, ongeacht niveau of leerstijl, succes kan ervaren en uitgedaagd wordt om het beste uit zichzelf te halen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Toewijding aan Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Bij Het Zuiderpad Samenwerkingsschool streven we naar excellente leerresultaten en een optimale ontwikkeling voor elk kind. Onze huidige opbrengsten vereisen een gerichte kwaliteitsverbetering om onze leerlingen optimaal voor te bereiden op hun toekomst. Na zorgvuldige zelfevaluatie hebben we duidelijke prioriteiten gesteld voor de komende schoolplanperiode. Deze doelen zijn ambitieus, haalbaar en gericht op het creëren van een veilige en uitdagende leeromgeving. We zetten vol in op effectieve lesmethoden en professionele samenwerking binnen ons team. Onze kernambities omvatten het welzijn en de intellectuele groei van onze leerlingen, de kwaliteit van onze instructie, en de synergie binnen ons team om ons onderwijs continu te verfijnen. We richten ons op de cognitieve, sociale en brede ontwikkeling, met een curriculum dat voldoet aan kerndoelen en referentieniveaus voor taal en rekenen. Dit aanbod is zorgvuldig verdeeld over de leerjaren, sluit aan bij de individuele behoeften van onze leerlingen en bereidt hen uitstekend voor op het vervolgonderwijs. Specifieke aandacht gaat uit naar burgerschapsonderwijs met de 'Blink Wereld' methode, wat een omgeving bevordert waarin leerlingen zichzelf kunnen zijn en leren over maatschappelijke diversiteit. Ook besteden we jaarlijks aandacht aan relationele en seksuele ontwikkeling met de 'Kriebels in je buik' methode, en koppelen we de lesstof aan actuele maatschappelijke gebeurtenissen. Centraal in deze periode staat de borging van een consistente pedagogische en didactische aanpak. We hebben heldere afspraken vastgelegd in onze 'kijkwijzers' over hoe teamleden handelen in de school. Door middel van professionele samenwerking, intervisie en open dialoog binnen ons team, leren we continu van en met elkaar om onze onderwijskwaliteit te waarborgen en te verbeteren.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?

Ons team werkt planmatig en datagedreven aan het verbeteren van de leerresultaten, volgens de 4D-aanpak: Data, Duiden, Doelen, Doen. De expertteams analyseren vakspecifieke data, creëren verbeterplannen en monitoren de voortgang nauwgezet. Afspraken en methodieken worden vastgelegd in onderwijsplannen, terwijl MT-leden en expertteamleden gedurende het schooljaar de voortgang in de groepen evalueren. We stimuleren collegiale samenwerking en kennisdeling door middel van onderwijsteams, waarin de leerlingontwikkeling centraal staat. We hanteren een cyclus van acht weken, waarin leerkrachten data-gestuurde doelen formuleren. Aan het einde van elke cyclus vindt een grondige evaluatie en bijstelling plaats, een proces dat we vijf keer per jaar herhalen. Dit zorgt voor continue verbetering en afstemming. Twee keer per jaar organiseren we een schoolbrede bespreking om de algehele schoolopbrengsten te analyseren. Deze analyse vertalen we naar concrete actiepunten op groeps- en individueel niveau, om zo de effectiviteit van ons onderwijs te maximaliseren.

Speciaal Programma voor Jonge Kinderen op Het Zuiderpad Samenwerkingsschool

Toelichting van de school

Op Het Zuiderpad Samenwerkingsschool bieden we een naadloze overgang voor onze jongste leerlingen. Wij werken nauw samen met 'De Eerste Stap', een gerenommeerde organisatie voor kinderopvang. Deze samenwerking omvat dagopvang, peuterspeelzaal en voor- en naschoolse opvang. Door middel van een zorgvuldige 'warme overdracht' zorgen we ervoor dat elk kind zich direct welkom en begrepen voelt, wat essentieel is voor een positieve start in ons basisonderwijs.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op basisschool Het Zuiderpad?

Het Zuiderpad Samenwerkingsschool zet extra in op de ontwikkeling van jonge kinderen met een speciaal programma. Dit programma is ontworpen om de overgang van kinderopvang naar basisschool zo soepel mogelijk te laten verlopen. We bieden activiteiten die aansluiten bij de belevingswereld van jonge kinderen, ter voorbereiding op de basisschoolperiode.

Het Zuiderpad Samenwerkingsschool zet extra in op de ontwikkeling van jonge kinderen met een speciaal programma. Dit programma is ontworpen om de overgang van kinderopvang naar basisschool zo soepel mogelijk te laten verlopen. We bieden activiteiten die aansluiten bij de belevingswereld van jonge kinderen, ter voorbereiding op de basisschoolperiode.

Unieke samenwerking met peuteropvang Oudelaan voor een vlotte start

Met welke partners werkt Het Zuiderpad Samenwerkingsschool samen voor het jonge kind?

Voor een optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen gaat Het Zuiderpad Samenwerkingsschool een strategische samenwerking aan. Onze partner, 'De Eerste Stap', is een toonaangevende organisatie op het gebied van kinderopvang, inclusief peuterspeelzalen en dagopvang. Deze samenwerking garandeert een consistente en stimulerende leeromgeving, vanaf de vroegste kinderjaren tot en met het primair onderwijs.

Voor een optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen gaat Het Zuiderpad Samenwerkingsschool een strategische samenwerking aan. Onze partner, 'De Eerste Stap', is een toonaangevende organisatie op het gebied van kinderopvang, inclusief peuterspeelzalen en dagopvang. Deze samenwerking garandeert een consistente en stimulerende leeromgeving, vanaf de vroegste kinderjaren tot en met het primair onderwijs.

Team | Het Zuiderpad Samenwerkingsschool in Wijchen | [2025] Schoolregister