
Schoolweging
De schoolweging van Het Zuiderpad is 30,36 , met een spreiding van 5,97 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Het Zuiderpad | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Op het Zuiderpad worden de tussenresultaten gemeten volgens het CITO-leerlingvolgsysteem. We analyseren deze gegevens op school- groeps- en leerlingniveau. Tijdens studiedagen bespreken we met het team de analyse en maken we plannen voor verbetering vanuit de invloed van de leerkracht. De leerkracht bekijkt de toets uitslagen nauwkeurig om op basis van deze gegevens het onderwijsaanbod op groeps-en individueel niveau voor de komende periode aan te laten sluiten bij de behoefte van de groep en de individuele leerlingen. De gegevens worden tevens opgenomen in het opbrengstenkatern dat jaarlijks wordt geschreven.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Het onderwijs op Het Zuiderpad brengt kinderen kennis, vaardigheden en houdingen bij die nodig zijn om een actieve rol te kunnen spelen in de eigen leefomgeving en in de samenleving. Kennis van democratie, grond- en mensenrechten, duurzame ontwikkeling, conflicthantering, sociale verantwoordelijkheid, gelijkwaardigheid en het omgaan met en respecteren van maatschappelijke diversiteit. Het expertteam pedagogisch handelen monitort de thema's zoals ze uitgewerkt zijn in ons plan sociaal emotioneel leren. Hierbij staan de volgende thema's centraal: - besef van zichzelf - besef van de ander - zelfmanagement - relaties kunnen hanteren - keuzes maken LEES MINDER
Samenwerken
Weerbaarheid
Conclicthantering
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
De sociale veiligheid kenmerkt zich door de preventieve aanpak gericht op de bevordering van positief sociaal gedrag en sociale competenties. We hebben aandacht voor regels en routines binnen de hele school en zorgen hierbij voor een eenduidige aanpak binnen het gehele team. Iedere groep maakt in het begin van het schooljaar samen een groepsmissie. Wij gebruiken de methodes ‘Goed gedaan’ en 'Taakspel' om het sociaal emotioneel leren te bevorderen.