CBS Het Baken in Westerlee

Het team van CBS Het Baken in Westerlee

Current section: team
2e Garstelaan 17 A
9678 Westerlee

Zie hier hoe het team van CBS Het Baken is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van CBS Het Baken. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past CBS Het Baken bij jullie?

Ontdek hoe goed CBS Het Baken bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij CBS Het Baken zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 75% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (75%)
Man (25%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij CBS Het Baken. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (42.9%)
35-45 jaar (0%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (57.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij CBS Het Baken werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (57.1%)
Direct ondersteunend personeel (42.9%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor CBS Het Baken gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Invulling van Personeelsvervanging bij CBS Het Baken

Bij CBS Het Baken zorgen we voor een stabiele leeromgeving, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze leerkrachten. Voor dringende vervangingen, zoals bij ziekte of gepland verlof, maken we gebruik van een deskundige vervangingspool die beheerd wordt door ons bovenschools bestuur. Dit garandeert dat we snel kunnen schakelen en gekwalificeerd personeel kunnen inzetten. Indien flexibele inzet vanuit de pool niet toereikend is, bundelen we onze krachten en zoeken we intern naar passende oplossingen. De gezamenlijke verantwoordelijkheid voor onze school staat hierbij centraal. In uitzonderlijke situaties, waarin het vinden van vervanging onverhoopt niet lukt, kan het voorkomen dat een klas tijdelijk niet op school kan worden opgevangen. Dit is een uiterste redmiddel dat we slechts in het belang van de continuïteit van het onderwijs toepassen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De Vereniging Christelijk Onderwijs Midden en Oost-Groningen (www.vco-middenenoostgroningen.nl ) Het bestuur Onze school wordt bestuurd door het bestuur van de Vereniging Christelijk Onderwijs Midden- en Oost-Groningen. (VCO Midden- en Oost-Groningen) Van deze vereniging kunnen ouders/verzorgers lid of donateur worden. Als u lid wilt worden, dan vragen wij u in te stemmen met grondslag en doel van de vereniging. De grondslag en het doel van de vereniging zijn de bouwstenen om de scholen van de VCO Midden- en Oost-Groningen echte en hechte levensgemeenschappen van mensen te doen zijn waar alle kinderen en hun ouders van harte welkom zijn! Scholen die een goede voorbereiding zijn op een samenleving die niet alleen een kwaliteitsopleiding vraagt, maar boven alles kwaliteit in MENS-ZIJN! Het lidmaatschap houdt in, dat u verkozen kunt worden in de schoolcommissie. U steunt daarmee niet alleen de VCO Midden- en Oost-Groningen, ook de schoolkas heeft er baat bij. De minimum bijdrage voor leden bedraagt € 7,50 per kalenderjaar. U kunt ook donateur worden. De minimum bijdrage voor donateurs bedraagt € 5,00 per kalenderjaar. Deze bijdragen ontvangen wij als school volledig van de vereniging terug. Het geld wordt besteed voor activiteiten binnen de school. Jaarlijks verstuurt de VCO Midden- en Oost Groningen een brief met een betalingsverzoek voor het lidmaatschapsgeld of de donateursbijdrage. Voor meer informatie kunt u terecht bij de directie van de school of bij leden van de schoolcommissie. Het lidmaatschap eindigt niet automatisch wanneer uw kind(eren) de basisschool verla(a)t(en). U kunt het lidmaatschap beëindigen door een e-mail te sturen aan het secretariaat van de VCO Midden- en Oost-Groningen (info@vcomog.nl) of schriftelijk naar: VCO Midden- en Oost-Groningen, Transportweg 2, 9645KX te Veendam De VCO Midden- en Oost-Groningen bestuurt de volgende scholen voor christelijk basisonderwijs: CBS De Wegwijzer Bellingwolde CBS Mons Sinaï Heiligerlee CBS De Loopplank Blijham CBS De Lichtboei Oostwold/Midwolda CBS Annewieke Scheemda CBS De Parel Muntendam CBS Het Baken Westerlee CBS De Wegwijzer Slochteren CBS Groen van Prinsterer Nieuwe Pekela CBS De Vossenburcht Winschoten CBS De 7Sprong Oude Pekela CBS Maranatha Winschoten CBS ‘t Haimstee Veendam CBS De Wegwijzer Zuidbroek CBS De Kern Veendam CBS De Regenboog Hoogezand CBS Het Galjoen Hoogezand CBS De Hoeksteen Hoogezand CBS De Zonnewijzer Siddeburen en de samenwerkingsschool: Dorpsschool Meeden Het College van Bestuur van de VCO Midden- en Oost-Groningen wordt gevormd door:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten bij CBS Het Baken

1

Taal en Rekenen: Sterke Basis voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze Intern Begeleider, een sleutelfiguur in ons onderwijsteam, biedt proactieve ondersteuning aan leerkrachten, met een focus op de essentiële vakgebieden taal en rekenen. Deze specialist onderhoudt tevens waardevolle contacten met externe deskundigen op het gebied van dyslexie en logopedie, en monitort nauwgezet de leerresultaten van onze leerlingen, waarbij analyses worden opgesteld om het onderwijs continu te verbeteren. CBS Het Baken investeert in preventieve maatregelen en een breed scala aan ondersteuningsmogelijkheden om elke leerling optimaal te laten presteren. Denk hierbij aan het preventieve computerprogramma 'Bouw Lezen' voor groep 2 tot en met 4, speciaal ontworpen om leesachterstanden vroegtijdig te signaleren en te voorkomen. Onze aanvullende ondersteuningsprogramma's omvatten de inzet van onderwijsassistenten vanuit VCOMOG, het innovatieve hulpmiddel 'Wijzer in Executieve Functies' voor het oefenen van belangrijke cognitieve vaardigheden, en gerichte programma's zoals 'Rekensprint' voor het automatiseren van rekenvaardigheden en 'Spellingsprint' voor spellingcompetentie. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij rekenen, bieden we 'Rekenroute', een methode die een gepersonaliseerde leerlijn mogelijk maakt, gericht op het behalen van fundamentele rekenvaardigheden. Onze leerkrachten worden continu bijgeschoold, met een specifieke leescoördinator, hoogbegaafdheidscoördinator en een BOUW! coördinator die expertise delen. De dagelijkse extra ondersteuning wordt verzorgd door onze toegewijde leerkrachten en onderwijsassistenten, die nauw samenwerken onder leiding van de leerkracht en Intern Begeleider. Deze ondersteuning kan zowel individueel als in kleine groepjes plaatsvinden, binnen en buiten de klas. Als basisondersteuning hanteren we eigentijdse methodes zoals Alles Telt Q en Taal Actief, ondersteund door betrokken en deskundige leraren. Aanvullend bieden we instructielessen volgens het EDI-model, verlengde instructie, aangepaste materialen, en verrijkings- of compactingsmogelijkheden. Programma's als Rekenroute, Bouw, Bareka, Rekensprint, en protocollen voor dyslexie en dyscalculie, samen met samenwerkingen met logopedisten, Kentalis en dyslexiebehandelaars, versterken onze aanpak. Een aparte reken- en taalcoördinator bewaakt de kwaliteit. Bij specifieke ondersteuningsbehoeften voor leerlingen of groepen, faciliteert de intern begeleider het aanvraagproces voor arrangementen en wordt de ondersteuning vastgelegd in een Ontwikkelingsperspectiefplan of groepsplan, in nauwe samenspraak met ouders en het kind.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

CBS Het Baken hecht groot belang aan het sociaal-emotionele welzijn van onze leerlingen. We onderhouden een nauwe band met de jeugdverpleegkundige van de GGD en ons VESTE expertiseteam van VCOMOG, die waardevolle ondersteuning bieden bij vragen over de sociaal-emotionele ontwikkeling. Als basisondersteuning maken we gebruik van een effectieve methode voor sociaal-emotionele ontwikkeling, aangevuld met signaleringsvragenlijsten zoals de Succes!Spiegel en LIB. Dit stelt ons in staat om de ontwikkeling van elk kind te volgen en tijdig in te spelen op behoeften. Daarnaast bieden we aanvullende ondersteuning door middel van individuele kind- en leergesprekken, extra lessen gericht op burgerschap, en gerichte observatie met 'Kleuter in Beeld'. Deze interventies versterken de sociale en emotionele vaardigheden van onze leerlingen. Indien een leerling of groep behoefte heeft aan meer specifieke ondersteuning op sociaal-emotioneel gebied, coördineert de intern begeleider het aanvraagproces voor arrangementen. De leerkrachten stellen vervolgens, in samenspraak met ouders en het kind, de benodigde ondersteuning vast in het Ontwikkelingsperspectiefplan of groepsplan.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Optimale Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Ons expertiseteam VESTE, met daarin een gespecialiseerde orthopedagoog, biedt ons waardevolle ondersteuning bij het bevorderen van positief gedrag, een effectieve werkhouding en een optimale taakaanpak binnen onze school. Onze basisondersteuning omvat de methode KWINK, die expliciet aandacht besteedt aan sociaal-emotionele ontwikkeling en gedrag, aangevuld met een duidelijk gedragsprotocol dat onze afspraken vastlegt. Dit creëert een veilige en gestructureerde leeromgeving voor alle leerlingen. Ter aanvulling bieden we diverse strategieën, zoals het programma 'Wijzer in Executieve Functies' om belangrijke cognitieve vaardigheden te ontwikkelen, de inzet van een pedagoog, op maat gemaakte rustmomenten en de expertise van onze gedragscoördinator via VESTE. Daarnaast participeren we actief in het RJO 12- overleg, een samenwerking tussen gemeente, scholen en politie. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, coördineert de intern begeleider het aanvraagproces voor specifieke arrangementen. De concrete ondersteuning wordt vervolgens vastgelegd in het Ontwikkelingsperspectiefplan of groepsplan, in nauwe samenwerking met ouders en het kind.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Elke week genieten onze leerlingen van twee gymlessen, verzorgd door een gekwalificeerde vakleerkracht, wat bijdraagt aan hun algehele motorische ontwikkeling en lichamelijke fitheid. Dit vormt de basis van onze aanpak op dit gebied. Aanvullend bieden we specifieke bewegingslessen voor de kleutergroepen en zorgen we voor fysieke aanpassingen in de klas indien nodig. We onderhouden nauwe samenwerkingen met het Paramedisch Team van Cedin, kinderfysiotherapeuten, kinderartsen, huisartsen en de GGD om een integrale aanpak te garanderen. Wanneer een leerling extra ondersteuning behoeft op het gebied van motorische of lichamelijke ontwikkeling, faciliteert de intern begeleider het proces voor het aanvragen van de benodigde arrangementen. De leerkrachten leggen de afgesproken ondersteuning vervolgens vast in het Ontwikkelingsperspectiefplan van de leerling, in samenspraak met de ouders.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Ons protocol medische handelingen waarborgt een veilige en gestructureerde aanpak voor medisch handelen binnen onze school. Dit vormt de basis van onze zorgverlening op dit gebied. Ter aanvulling op deze basis bieden we intensieve samenwerking met de jeugdverpleegkundige en jeugdarts van de GGD, organiseren we viermaal per jaar een Onderwijs-Zorg-Overleg en onderhouden we nauwe banden met VESTE, ons expertiseteam van VCOMOG. Deze samenwerkingen verzekeren een proactieve en deskundige benadering van medische zorg en persoonlijke verzorging. Indien een leerling behoefte heeft aan meer specifieke ondersteuning met betrekking tot medisch handelen of persoonlijke verzorging, coördineert de intern begeleider het aanvraagproces voor de benodigde arrangementen. De leerkrachten stellen de gedetailleerde ondersteuning vervolgens vast in het Ontwikkelingsperspectiefplan van de leerling, in nauwe afstemming met ouders en het kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Leerplein

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling bij CBS Het Baken

Hoe Wij Extra Begeleiding Bieden

Bij CBS Het Baken geloven we dat elk kind uniek is en eigen leertrajecten verdient. De meeste van onze 90 leerlingen ontwikkelen zich uitstekend met de standaard basisondersteuning die wij bieden. Voor die leerlingen die net dat beetje extra nodig hebben, staat ons toegewijde team klaar. Wij maken gebruik van de expertise van ons VESTE-team en vragen waar nodig arrangementen aan bij het schoolbestuur. Onze onderwijsassistenten spelen een cruciale rol in het realiseren van deze extra ondersteuning. Onze drie onderwijsassistenten zetten zich dagelijks in voor onze leerlingen. Ze ondersteunen bij klassenverkleining, bieden extra begeleiding binnen de groepen zodat leerkrachten zich kunnen focussen op instructie, en geven individuele aandacht buiten de klas. Passend Onderwijs: Een Verhaal van Samenwerking Sinds 1 augustus 2014 is de wet Passend Onderwijs van kracht, wat een nieuwe impuls heeft gegeven aan hoe we leerlingen ondersteunen. De kern van deze wet is de samenwerking tussen reguliere en speciale scholen. Elke school heeft een zorgplicht: de school waar een leerling is aangemeld, zorgt voor een passende plek. Dit betekent ook dat scholen en gemeenten intensief samenwerken met jeugdhulpverlening. Het doel is integrale ondersteuning, waarbij we de regelgeving vanuit Den Haag verminderen en meer lokale oplossingen creëren binnen onze regio. Onze Regio en Samenwerking Voor onze regio omvat dit de samenwerking tussen schoolbesturen van primair en speciaal (basis)onderwijs in de gehele provincie Groningen en de gemeente Noordenveld. Samen stellen we de minimale basisondersteuning vast die op elke school wordt geboden. Daarnaast hebben alle scholen hun specifieke extra ondersteuningsmogelijkheden beschreven in een ondersteuningsprofiel, dat u kunt vinden op onze schoolwebsite. De verdeling van middelen voor passend onderwijs gebeurt naar rato van het aantal leerlingen. Dit stelt ons in staat om, in nauwe samenspraak met u als ouders en andere partners, de ondersteuning continu te verbeteren. Handelingsverlegenheid en Verwijzing Als een school, ondanks alle inspanningen, niet kan voldoen aan de ondersteuningsbehoefte van uw kind, zoeken we samen naar een beter passende plek. Dit kan ook binnen het speciaal (basis)onderwijs zijn. Hiervoor is een toelaatbaarheidsverklaring nodig, die de school aanvraagt bij de Commissie van Advies van het samenwerkingsverband, altijd in afstemming met u als ouders. Meer informatie over dit proces vindt u op de website van het samenwerkingsverband (www.passendonderwijsgroningen.nl) onder 'Commissie van Advies'. U kunt ook contact opnemen met ons ondersteuningsteam VESTE ( veste@vcomog.nl) voor vragen. Informatie voor Ouders over Passend Onderwijs Als ouders bent u onze belangrijkste partner. Wij zorgen voor dagelijkse communicatie over de ontwikkeling van uw kind. Meer algemene informatie over passend onderwijs in onze regio is te vinden op https://po2001.passendonderwijsgroningen.nl/. Deze website bevat een speciaal tabblad met informatie gericht op ouders. Ook de websites www.passendonderwijs.nl (ministerie OCW) en www.passendonderwijsenouders.nl bieden uitgebreide informatie over samenwerkingsverbanden en passend onderwijs. Ondersteuning en Advies voor Ouders Voor specifieke vragen over passend onderwijs kunt u terecht bij het adviespunt van Ouders & Onderwijs via 088-6050101. Voor meldingen over onderwijs en zorg kunt u contact opnemen met het meldpunt van Ieder(in) op 085 – 400 70 22. De VCO Midden- en Oost-Groningen, via ons expertise team VESTE, fungeert als regievoerder voor de zorgplicht. Contactgegevens Commissie van Advies: Telefoon: 06-48214378 E-mail: info@cvagroningen.nl Postadres: Postbus 8061, 9702 KB Groningen Gegevens Samenwerkingsverband Passend Onderwijs PO 20.01: Contactpersoon: Ramona van der Velde E-mail: ramonavandervelde@po2001.nl Telefoon: 06-25427653 Website: http://po2001.passendonderwijsgroningen.nl *Speciale vermelding voor leerlingen met visuele of auditieve beperkingen: zij kunnen voor plaatsing in speciaal onderwijs terecht bij respectievelijk Visio en Kentalis. Deze instituten hanteren hun eigen onderzoekscommissie voor toelaatbaarheid. Toekomstplannen: Ons Streven naar Verbetering van Ondersteuning CBS Het Baken heeft de ambitie om het onderwijsaanbod continu te verbeteren. We willen de eigenaarschap van kinderen in hun leerproces vergroten en hen actiever betrekken. Dit doen we door leergesprekken te voeren en kinderen te voorzien van constructieve feedback en 'feedforward'. Daarnaast streven we ernaar het aanbod beter af te stemmen op de specifieke onderwijsbehoeften van elke leerling. Zo willen we leerlingen zo lang mogelijk binnen onze vertrouwde schoolomgeving begeleiden. Wanneer we echter merken dat we niet meer de juiste en adequate ondersteuning kunnen bieden, zullen we, in samenspraak met u en VESTE, een toelaatbaarheidsverklaring (TLV) aanvragen. Dit proces verloopt altijd in nauwe samenwerking met u, om de overgang naar een andere onderwijssetting zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan: Ontwikkeling bij CBS Het Baken

Welke Ontwikkelingsdoelen Bevat Ons Schoolplan 2023-2027?

Ons schoolplan 2023-2027 legt de strategische koers uit voor de komende jaren. Jaarlijks vertalen we deze ambitie naar een concreet schooljaarplan, met specifieke doelen voor het aankomende schooljaar. Deze doelen zijn gebaseerd op inzichten uit ons schoolplan, schooljaarverslagen, analyses, tevredenheidsonderzoeken, audits en inspectierapporten. Voor het schooljaar 2024-2025 richten we ons op drie kerngebieden. We onderzoeken met de aanpak van stichting LeerKRACHT effectief rekenonderwijs door onze opbrengsten te analyseren en verbeteracties te plannen, met als doel de rekenvaardigheid te verhogen en een doorlopende lijn te waarborgen. Tevens versterken we ons didactisch handelen door de focus te leggen op de EDI-aanpak. Daarnaast integreren we cultuuronderwijs op een herkenbare en doelgerichte manier in onze planning met behulp van stichting LeerKRACHT, vastgelegd in een kwaliteitskaart. Tot slot onderzoeken we, eveneens met LeerKRACHT, hoe we de ontwikkeling van leerlingen en ouders optimaal kunnen informeren, bijvoorbeeld via rapporten of portfolio's.

Hoe Realiseren Wij Onze Schoolontwikkelingsdoelen?

De doelen uit ons schooljaarplan zijn gekoppeld aan thematische periodes, volgens de bewezen methodiek van LeerKRACHT. Aan het einde van elke themaperiode evalueren we de voortgang middels een retrospective en maken we afspraken voor borging en verdere ontwikkeling. Als team voeren we tussentijdse evaluaties uit in februari en een eindevaluatie in juni. Dit stelt ons in staat om de voortgang richting onze gestelde doelen nauwkeurig te monitoren. Na de evaluatie van het schooljaarplan wordt een nieuw plan opgesteld voor het volgende schooljaar. Het schooljaarplan is een transparant document dat we delen met ons team, de schoolcommissie (MR), het bestuur en de onderwijsinspectie, wat onze commitment aan kwaliteitsverbetering onderstreept.

Ontdek het Jonge Kind Programma op CBS Het Baken

Toelichting van de school

CBS Het Baken in Westerlee biedt een warm en stimulerend leeromgeving voor jonge kinderen. Wij geloven in een persoonlijke aanpak waarbij elk kind de ruimte krijgt om zich optimaal te ontwikkelen. Ons onderwijs is gericht op het spelenderwijs ontdekken van de wereld, met aandacht voor zowel cognitieve als sociaal-emotionele vaardigheden. We creëren een veilige basis voor de eerste schooljaren. Ontdek hoe wij het verschil maken voor uw kind op onze school. We nodigen u van harte uit om de sfeer te proeven en de mogelijkheden te bespreken.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft CBS Het Baken voor jonge kinderen?

CBS Het Baken richt zich op een brede ontwikkeling voor alle jonge kinderen binnen ons reguliere basisonderwijs. We bieden een gestructureerd en speels leerprogramma dat aansluit bij de behoeften van kleuters. Onze ervaren leerkrachten zorgen voor een uitdagende en veilige omgeving waarin elk kind kan groeien. We leggen de nadruk op spelend leren en sociale interactie om een stevige basis te leggen. We streven ernaar om alle jonge kinderen een rijke leerervaring te bieden, aangepast aan hun individuele tempo en leerstijl.

Met welke partners werkt CBS Het Baken samen voor het jonge kind?

CBS Het Baken werkt nauw samen met belangrijke partners in de kinderopvang om een soepele overgang naar de basisschool te garanderen. We onderhouden sterke banden met peuterspeelzaal 'de Speulhörn' en kinderopvang 'Het Witte Toverhuisje'. Deze samenwerkingen zorgen voor afstemming in pedagogische aanpak en leerdoelen. Door deze samenwerkingen bieden we een doorlopende ontwikkelingslijn voor jonge kinderen in Westerlee, van de opvang tot aan de start van het basisonderwijs.

CBS Het Baken werkt nauw samen met belangrijke partners in de kinderopvang om een soepele overgang naar de basisschool te garanderen. We onderhouden sterke banden met peuterspeelzaal 'de Speulhörn' en kinderopvang 'Het Witte Toverhuisje'. Deze samenwerkingen zorgen voor afstemming in pedagogische aanpak en leerdoelen. Door deze samenwerkingen bieden we een doorlopende ontwikkelingslijn voor jonge kinderen in Westerlee, van de opvang tot aan de start van het basisonderwijs.

Peuterspeelzaal 'de Speulhörn'
Team | CBS Het Baken in Westerlee | [2025] Schoolregister