
Het team van Basisschool Gerardus Majella in Wervershoof
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool Gerardus Majella is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Gerardus Majella. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool Gerardus Majella bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool Gerardus Majella bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool Gerardus Majella zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Gerardus Majella. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool Gerardus Majella werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Gerardus Majella gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten op Basisschool Gerardus Majella: Een Vraag en Antwoord
Ontdek hoe Basisschool Gerardus Majella de continuïteit van het onderwijs waarborgt. Bij onvoorziene afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten, zoals bij ziekte of noodzakelijk verlof, zetten wij ons in voor een passende oplossing. Wij werken met een eigen invalpool, samengesteld uit toegewijde medewerkers van SKO West-Friesland, om de kwaliteit van het onderwijs te handhaven. Onze prioriteit ligt bij het intern oplossen van de vervanging, bijvoorbeeld door flexibele inzet van part-time leerkrachten. Indien dit niet volstaat, maken we gebruik van onze specifieke invalpool. Daarnaast verrijken we ons onderwijsaanbod door een succesvolle samenwerking met Lukida. Zij brengen freelance vakspecialisten in, die kinderen inspireren met diverse disciplines zoals muziek, dans en drama, resulterend in unieke themadagen. In uitzonderlijke situaties waarin geen directe vervanging mogelijk is, informeren wij u direct. We begrijpen dat dit impact heeft op uw dagelijkse planning en werkzaamheden. Daarom moedigen we ouderlijke samenwerking aan voor kinderopvang. Lukt dit niet, dan worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over andere klassen om het leerproces te minimaliseren. Indien groepen langdurig geen fysiek onderwijs op school kunnen ontvangen, onderzoeken we gezamenlijk hoe thuisonderwijs op een effectieve manier kan worden ingericht. Dit is enkel een laatste redmiddel om de educatieve voortgang te garanderen. LEES MINDER: Meer Informatie over Ons Onderwijsbeleid
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Wij hebben 5 groepen, waarbij twee leerjaren zijn samengevoegd tot één groep en komend jaar start er 1 enkele jaargroep. Dat geeft de volgende indeling: groep 1/2, groep 2/3, groep 4, groep 5/6 en groep 7/8. Na februari start er een tweede kleutergroep, waardoor de kinderen opnieuw ingedeeld worden.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Basisschool Gerardus Majella: Een Overzicht
Taal, Rekenen en Digitale Vaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool Gerardus Majella geloven we in gepersonaliseerde aandacht voor elke leerling. Voor taalontwikkeling bieden we gerichte ondersteuning bij lezen en spelling, met preventieve programma's zoals 'Bouw!' voor leerlingen in groep 2 tot en met 4 die extra hulp nodig hebben. Leerlingen met lees- of spellingsuitdagingen ontvangen aanvullende begeleiding in de klas. Indien nodig wordt deze ondersteuning op maat uitgebreid. We screenen niet op dyslexie, maar bespreken eventuele vermoedens met u en adviseren over vervolgonderzoek en behandeling buiten de school. Voor leerlingen die thuis een andere taal spreken, bieden we extra ondersteuning in groep 1 en 2. Vanaf groep 3 kunnen nieuwkomers terecht op regionale scholen met speciale taalklassen voor een optimale integratie en taalverwerving. Kinderen met rekenproblemen krijgen extra uitleg en begeleiding. Als de reguliere aanpak niet volstaat, bieden we gespecialiseerde ondersteuning. Dyscalculie screenen we niet, maar we staan open voor overleg. Hoogbegaafde leerlingen en kinderen die extra uitdaging nodig hebben, krijgen verrijkte lesstof en compacte basisstof om hun talenten optimaal te benutten. De Leertuin biedt hierbij extra mogelijkheden. Onze aanpak voor kinderen die leren lastiger vinden, is gericht op het identificeren van de oorzaak, zoals concentratie, IQ, geheugen of executieve functies, en het bieden van aangepaste instructie, visuele ondersteuning of extra tijd. Marlissa, onze toegewijde rekenspecialist, ondersteunt collega's en de schoolleiding met expertise op het gebied van rekenonderwijs. Yvonne, de kwaliteitscoördinator, zet zich in voor leerlingen met speciale onderwijsbehoeften en bewaakt de onderwijskwaliteit in nauwe samenwerking met het team. Jorien, onze ICT-specialist, onderzoekt en implementeert passende onderwijssoftware om het leerproces te verrijken.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welbevinden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Het welbevinden en de sociale interacties van onze leerlingen staan centraal. We monitoren actief hoe leerlingen met elkaar omgaan en hoe zij hun emoties uiten en reguleren. Bij signalen van onveiligheid of druk op het welzijn, voeren we gesprekken met alle betrokkenen voor een zorgvuldige analyse. Indien nodig stellen we individuele of groepsgerichte handelingsplannen op, en kunnen we expertise van het Samenwerkingsverband (SWV) inschakelen. Onze Kwaliteitscoördinator heeft gespecialiseerde trainingen gevolgd op het gebied van faalangst en coaching om leerlingen optimaal te begeleiden.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Preventie van gedragsproblemen staat voorop door het hanteren van duidelijke regels en verwachtingen binnen de school en de klas. Voor leerlingen met uitdagend gedrag hanteren we een gestructureerde routekaart die positief gedrag stimuleert, met consequenties bij verbetering. Voor groepen met complexe gedragsuitdagingen passen we de 'Klassekracht'-methodiek toe. Om de werkhouding van leerlingen te verbeteren, maken we gebruik van effectieve strategieën zoals de 'beertjes van Meichenbaum'. Problemen met de taakaanpak kunnen voortkomen uit diverse factoren, waaronder faalangst, motivatiegebrek of cognitieve uitdagingen. Het is essentieel om de onderliggende oorzaken, zoals zwakke executieve functies, te onderzoeken om passende ondersteuning te bieden.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Leerlingondersteuning op Basisschool Gerardus Majella
Ons Schoolbeleid voor Extra Ondersteuning
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling
Wat Zijn de Kernambities van Ons Schoolplan?
Hoe Zorgt Onze School Voor Optimale Leerresultaten en Welzijn?
Downloaden
Ontdek Ons Schoolplan: Download HierOptimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij Gerardus Majella
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal aanbod heeft Basisschool Gerardus Majella voor jonge kinderen?
Met welke partners werkt Basisschool Gerardus Majella samen voor het jonge kind programma?
Basisschool Gerardus Majella onderhoudt een waardevolle samenwerking met Peuterspeelzaal Pippeloentje, onderdeel van Kinderopvang Berend Botje, om een naadloze ontwikkeling voor jonge kinderen te garanderen.