Basisschool De Schelp in Wervershoof

Het team van Basisschool De Schelp in Wervershoof

Current section: team
Europasingel 110
1693 Wervershoof

Zie hier hoe het team van Basisschool De Schelp is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Schelp. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Schelp bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Schelp bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Schelp zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 94.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (94.4%)
Man (5.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Schelp. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (31.6%)
35-45 jaar (21.1%)
45-55 jaar (31.6%)
55-65 jaar (15.8%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Schelp werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.8%)
Direct ondersteunend personeel (11.1%)
Indirect ondersteunend personeel (11.1%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Schelp gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invulling van Leerkrachtafwezigheid bij Basisschool De Schelp

Bij Basisschool De Schelp garanderen wij continue educatie, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van een stabiele leeromgeving voor uw kind. We zetten eerst intern de expertise van duo-partners of andere bekwame collega's in om de lessen soepel te laten verlopen. Deze flexibele inzet zorgt voor minimale onderbreking van het onderwijsproces. Indien interne oplossingen niet volstaan, activeren wij ons netwerk met het SKOWF invalteam of andere erkende vervangingsorganisaties. Zo verzekeren we een gekwalificeerde vervanger. In uitzonderlijke situaties, waarbij geen vervanging mogelijk is, kan de directie genoodzaakt zijn een groep tijdelijk naar huis te sturen. Dit betreurenswaardige scenario wordt altijd zo spoedig mogelijk met u gecommuniceerd. Mocht dit leiden tot opvangproblemen, bieden wij flexibele noodopvang in een andere klas. Wij streven ernaar u direct te informeren over alle ontwikkelingen en oplossingen met betrekking tot leerkrachtvervanging.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Alweer verschillende jaren geleden werd duidelijk dat de situatie met hele grote groepen, in met name de middenbouw, niet wenselijk was voor leerlingen, leerkrachten en ouders. Met het team is toen gekeken naar een evenwichtigere verdeling, waarbij het onderwijs en de leerlingen zelf beter tot hun recht komen. Wij hebben toen, in goed overleg met de MR, als team besloten om te gaan werken met combinatiegroepen. Hierdoor kunnen we kleinere groepen formeren en is er meer aandacht voor alle kinderen. Het aanbod in de combinatiegroepen is hetzelfde als bij de homogene groepen en wordt met collega's onderling nauwgezet afgestemd.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Ondersteuningsspecialisten op Basisschool De Schelp

6

Taal, Rekenen en Verrijkingsonderwijs

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern begeleider
Rekenspecialist
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Leesspecialist

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Schelp bieden we gerichte ondersteuning voor taal en rekenen. Kinderen met lees- of spellingsmoeilijkheden ontvangen extra begeleiding van de leerkracht. Indien nodig, bieden we gespecialiseerde hulp. Hoewel we geen dyslexie-onderzoek uitvoeren, bespreken we vermoedens met u en verwijzen we door voor extern onderzoek en behandeling van Ernstige Dyslexie (ED). Kinderen die thuis een andere taal spreken, krijgen in de kleutergroepen extra taalhulp. Vanaf groep 3 kunnen nieuwkomers terecht in een regionale taalklas voor maximaal anderhalf jaar. Voor rekenproblemen geldt een vergelijkbare aanpak: extra uitleg in de klas en, indien nodig, gespecialiseerde begeleiding. We testen niet op dyscalculie. Kinderen die extra uitdaging nodig hebben, krijgen verrijkend lesmateriaal en opdrachten. Ons schoolteam, inclusief de Intern Begeleider en gespecialiseerde leerkrachten, vormt een adviesteam. Dit team deelt expertise en ondersteunt collega's bij specifieke hulpvragen. Observaties en gezamenlijke advisering zorgen voor een optimale aanpak. Specialisten dragen ook bij aan de ontwikkeling van ons onderwijsbeleid. Bij specifieke expertisebehoeften schakelen we externe specialisten in via ons samenwerkingsverband of daarbuiten. Onze specialisten zijn: Rixt Romkema (Intern Begeleider), Bianca Neuvel (Taal/Leesspecialist), Erna Neefjes (Leesspecialist), Wendy Roet (Rekenspecialist) en Krista Knijn (Specialist meer- en hoogbegaafdheid).

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Kanjercoördinator

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Door middel van de Kanjermethode en doorlopende bijscholing van onze leerkrachten, stimuleren we positieve sociale interacties en zelfinzicht. Jaarlijks evalueren we de sociaal-emotionele vooruitgang middels de Kanvas-vragenlijst, een essentieel onderdeel van de Kanjeraanpak. Dit geeft ons waardevolle inzichten om elk kind optimaal te begeleiden. Onze toegewijde Kanjercoördinator Anne Meester en gedragsspecialist Eriska Koopman staan klaar om kinderen te ondersteunen bij hun sociaal-emotionele groei.

2

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Specialist meer- en hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Basisschool De Schelp biedt proactieve ondersteuning bij gedrag, werkhouding en leerstrategieën. Duidelijke school- en klasregels vormen de basis voor een positief leerklimaat en het voorkomen van gedragsproblemen. Onze gedragsspecialist, specialist meer- en hoogbegaafdheid en de Intern Begeleider werken nauw samen om leerlingen te helpen bij het ontwikkelen van een effectieve werkhouding en studievaardigheden. Zij bieden gerichte begeleiding en adviseren leerkrachten bij specifieke leerbehoeften. Voor specifieke ondersteuning zijn Eriska Koopman (Gedragsspecialist), Krista Besteman-Knijn (Specialist meer- en hoogbegaafdheid) en Rixt Romkema (Intern Begeleider) beschikbaar.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen gespecialiseerde motorische coaches in huis hebben, zetten we onze vakdocent lichamelijke ontwikkeling in voor ondersteuning. Bij complexere hulpvragen werken we samen met externe specialisten, altijd in afstemming met de ouders. Samen met u als ouder zoeken we naar de beste oplossingen voor de motorische ontwikkeling van uw kind.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool De Schelp volgt strikte protocollen voor medicatie en medisch handelen. We streven ernaar zieke leerlingen, inclusief degenen met chronische aandoeningen, zoveel mogelijk te betrekken bij het schoolleven, eventueel via online lessen. Ons gebouw is rolstoeltoegankelijk. Voor specifieke behoeften op het gebied van persoonlijke verzorging of medisch handelen, werken we samen met de Gemeente Medemblik. Zij kunnen de juiste expertise en ondersteuning bieden wanneer dit binnen onze schoolfaciliteiten niet aanwezig is.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Centrale hal/extra werkruimte
Gymnastiekzaal (naast de school gelegen)

Extra Ondersteuning op Maat: Ontwikkeling van Elke Leerling op Basisschool De Schelp

Ons Beleid voor Individuele Begeleiding en Grenzen

Op Basisschool De Schelp hanteren we al jaren duidelijke afspraken voor het bieden van extra ondersteuning aan onze leerlingen. Deze structuur is essentieel om elk kind de best mogelijke begeleiding te garanderen en hun ontwikkeling optimaal te stimuleren. In dit overzicht lichten we toe welke ondersteuning wij als school kunnen bieden en waar eventuele grenzen liggen. Ons primaire doel is om leerlingen de hulp te bieden die zij nodig hebben om succesvol te zijn. Echter, er zijn situaties waarin de benodigde ondersteuning de capaciteiten van onze school overstijgt. Dit kan het geval zijn bij ernstige behoefte aan specialistische hulp die wij niet intern kunnen leveren, of wanneer het gedrag van een leerling een risico vormt voor de veiligheid van zichzelf, medeleerlingen of ons team. In dergelijke gevallen kunnen wij niet de adequate zorg garanderen. Daarom hanteren wij strikte protocollen en gedragsregels, die open communicatie met ouders bevorderen. Samenwerking en transparantie zijn cruciaal voor het creëren van een veilige leeromgeving waarin elk kind zich gewaardeerd voelt. Door continue dialoog zorgen we ervoor dat de ondersteuning optimaal aansluit bij de individuele behoeften. Dit document beschrijft de specifieke afspraken binnen onze school en de praktische implicaties voor de begeleiding van uw kind. We maken gebruik van een sanctieladder die gewenst en ongewenst gedrag definieert, inclusief de consequenties hiervan. Dit gedragsprotocol is bekend bij ons gehele team en alle ouders, en wordt toegepast bij situaties die de veiligheid in het geding brengen. Bij aanhoudende gedragsproblemen, ondanks diverse interventies, waarschuwingen en gesprekken met ouders, waarbij een leerling structureel grensoverschrijdend gedrag vertoont, kan een tijdelijke schorsing van school (time-out thuis) noodzakelijk zijn. Dit beleid waarborgt de veiligheid en het leerproces van alle leerlingen. Wij bieden extra ondersteuning zolang de school de volgende aspecten kan garanderen: * Het welzijn en de ontwikkeling van de leerling die ondersteuning ontvangt. * De leerontwikkeling van zowel de individuele leerling als de gehele groep. * Een veilige omgeving waarin alle leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen en de leerkracht voldoende aandacht kan bieden. Ons doel is dat alle leerlingen volledig kunnen participeren binnen de klas. Soms kan de benodigde ondersteuning echter de faciliteiten van onze school overstijgen. Dit is bijvoorbeeld het geval bij leerlingen die: * Constante, intensieve individuele begeleiding van de leerkracht vereisen. * Complexe gedragsproblematiek of meervoudige problematiek vertonen. * Regelmatige en langdurige behandeling van externe psychologen of therapeuten nodig hebben. * Een ernstige ontwikkelingsstoornis hebben (zoals autisme, ADHD, gedragsstoornissen) die gespecialiseerde zorg en intensieve begeleiding vraagt. * Aanzienlijke leerproblemen, geheugenproblemen, begrip en/of vertraagde ontwikkeling ervaren, vaak in combinatie met andere beperkingen. * Een ernstige taalontwikkelingsstoornis (TOS) hebben. * Een (zeer) ernstige verstandelijke beperking hebben. * Ernstig slechtziend of blind zijn. * Ernstig slechthorend of doof zijn. * Een (zeer) ernstige lichamelijke beperking hebben. * Medische behandelingen of continue zorg nodig hebben die wij niet kunnen bieden. * Gevaarlijk gedrag vertonen dat niet verandert ondanks interventies. * Aanhoudend grensoverschrijdend gedrag vertonen, zoals agressie (slaan, bijten, schoppen), vernieling, schelden, of gedrag dat gericht is op het veroorzaken van emotionele schade. **Toekomstig Aanbod en Ambities voor Extra Ondersteuning:** Op Basisschool De Schelp streven we ernaar elk kind de gelegenheid te bieden zich volledig te ontplooien. Dit betekent dat we extra aandacht schenken aan leerlingen die meer uitdaging nodig hebben, evenals aan degenen die extra ondersteuning bij hun leerproces behoeven. De komende jaren investeren we significant in een passend aanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen, zowel binnen als buiten de klas. Dit zorgt ervoor dat deze kinderen gezien, erkend en uitgedaagd worden op hun eigen niveau. Parallel hieraan ontwikkelen we programma's voor leerlingen die meer moeite hebben met leren, om zo aan te sluiten bij hun specifieke onderwijsbehoeften en een veilige, stimulerende leeromgeving te garanderen. Om dit te realiseren, evalueren we continu ons onderwijs en de geboden ondersteuning. We toetsen voortdurend of ons aanbod aansluit bij de actuele behoeften van onze leerlingen. Het welzijn en de academische ontwikkeling van de kinderen staan hierbij altijd centraal. Waar nodig implementeren we effectieve interventies om snel in te spelen op veranderende behoeften. Onze ambities en specifieke doelen voor het komende schooljaar worden vastgelegd in ons jaarplan. Dit document beschrijft de concrete actiepunten en hoe we de ondersteuningsstructuur verder optimaliseren, met als ultiem doel een succesvolle ontwikkeling voor ieder kind op Basisschool De Schelp.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling op Basisschool De Schelp

Wat zijn de kernambities en doelen van ons schoolplan?

Het schoolplan van Basisschool De Schelp is een strategisch document, ontwikkeld door de directie met waardevolle inbreng van het voltallige team en de Medezeggenschapsraad. Deel A van het schoolplan omvat ons onderwijskundig beleid, personeelsbeleid en kwaliteitsbeleid, inclusief onze meerjarenbeleidsvoornemens. Hierin leggen we vast hoe we onze basiskwaliteit willen handhaven en onze ambities voor ontwikkeling en vernieuwing willen realiseren. Deel B, het jaarplan, is een jaarlijkse uitwerking van Deel A. Dit plan wordt ieder jaar geëvalueerd en bijgesteld om continuïteit in onze verbeteringen te waarborgen. Het schoolplan weerspiegelt onze kernwaarden en de educatieve visie die we onze leerlingen willen meegeven voor de toekomst. De concrete ontwikkelpunten voor het komende jaar staan beschreven in het jaarplan, voortkomend uit de strategische doelen van het schoolplan. Deze 'big rocks' en overige ontwikkelpunten kunt u vinden onder 'prioriteiten' in onze schoolgids. Het volledige jaarplan is beschikbaar op onze website en wordt elk jaar in samenwerking met het team opgesteld. Wij zetten ons continu in voor de ontwikkeling van ons onderwijs, met als doel het beste te bieden aan elk kind. Dit realiseren we door gerichte activiteiten, regelmatige afstemming en overleg, en door het aanbieden van studiemiddagen en scholing aan ons team. De voortgang binnen de onder-, midden- en bovenbouw, evenals teamoverstijgende doelen, worden regelmatig geëvalueerd en waar nodig bijgestuurd. Om onze kwaliteitszorg te borgen, betrekken we actief teamleden, ouders en leerlingen bij belangrijke onderwerpen. Dit doen we onder andere via onze leerlingenraad en enquêtes, waarmee we de meningen van alle betrokkenen peilen en eventuele verbeterpunten integreren in onze plannen. Ons adviesteam, met specifieke expertise van leerkrachten en de intern begeleider, speelt een cruciale rol in het coördineren en benutten van alle aanwezige kennis binnen de organisatie.

Hoe realiseert Basisschool De Schelp haar onderwijsdoelen?

Onze kwaliteitszorg is gericht op het zichtbaar maken van het totale leerproces, met een focus op zowel de basiskwaliteit als onze specifieke schoolambities. De basiskwaliteit waarborgen we door te zorgen voor een veilige leeromgeving (klimaat), optimale leerresultaten (potentieel) en een goed ingericht onderwijsproces. De ontwikkelingen op het gebied van basiskwaliteit monitoren we driemaal per jaar via een schoolscan, die onderdeel is van ons jaarplan. Deze scan helpt ons oorzaken van signalen te analyseren en actiepunten te formuleren. Naast de basiskwaliteit hebben we ook eigen schoolambities geformuleerd, die we in het jaarplan uitwerken. Hierin beschrijven we aan welke ambities we werken en hoe we de resultaten meten. Minimaal tweemaal per jaar voeren we een zelfevaluatie uit om onze kwaliteiten en ambities verder te onderzoeken. Voor schooljaar 2025-2026 richten we ons op de volgende kerngebieden: * **Effectief Leesonderwijs:** We verbeteren het leesonderwijs met rijke teksten die aansluiten bij wereldoriëntatie, om begrip en leesplezier te vergroten. Leerkrachten worden geschoold in strategieën en het gebruik van diverse teksten om de leesmotivatie te stimuleren. * **Kleuteronderwijs: Spel als Basis:** In de kleutergroepen staat spel centraal. We zorgen voor een rijke leeromgeving, deskundige begeleiding en materialen die aansluiten bij de ontwikkelingsbehoeften van jonge kinderen. De spelontwikkeling wordt gedeeld met ouders. * **Schrijfonderwijs:** We onderzoeken en optimaliseren ons schrijfonderwijs met als doel een doorlopende leerlijn te ontwikkelen die past bij onze visie. Dit omvat de keuze voor schrijfgerei, de integratie van schrijven in andere vakken en de keuze voor blok- of verbonden schrift. * **Rekenonderwijs met Bareka:** We bevorderen het gebruik van Bareka om de rekenontwikkeling van leerlingen nauwkeurig te volgen en gerichte ondersteuning te bieden. Zo streven we ernaar dat alle leerlingen de rekenbasis op hun niveau beheersen. * **Programmeren in de Klas:** Ter voorbereiding op de verplichting vanaf 2028, ontwikkelen we een doorlopende leerlijn programmeren. Kinderen leren logisch denken en probleemoplossend vermogen met behulp van technologie en educatieve tools. * **Opleidingsschool:** Sinds 2024-2025 functioneren we als opleidingsschool voor het iPabo/Inholland-partnerschap. We werken aan een heldere rolverdeling, leerresultaten en feedbackvaardigheden, met als doel studenten optimaal te begeleiden binnen onze kwaliteitsstructuur. * **Passend Onderwijs – Hoogbegaafdheid:** Samen met De Werenfridus ontwikkelen we een structureel aanbod voor hoogbegaafde leerlingen, zowel klassikaal als via een gezamenlijke voorziening, met actieve signalering en afstemming op onderwijsbehoeften. De specifieke uitwerking van deze doelen voor schooljaar 2025-2026 is terug te vinden in ons jaarplan. **Verantwoording en Dialoog:** Driemaal per jaar verantwoorden wij onze voortgang aan het bestuur middels managementrapportages. Jaarlijks rapporteren we ook aan de MR, ouders en Vensters PO. Diverse monitoringstools helpen ons om de realisatie van onze gestelde doelen en ambities te borgen.

Speciaal Aanbod Jonge Kind Basisschool De Schelp Wervershoof

Toelichting van de school

Basisschool De Schelp in Wervershoof biedt een stimulerende omgeving voor jonge kinderen om hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen. We geloven in een speelse en educatieve aanpak die de nieuwsgierigheid prikkelt en een sterke basis legt voor toekomstig leren. Ons team van toegewijde leerkrachten zorgt voor een veilige en warme sfeer waarin elk kind zich gewaardeerd voelt. Wij zetten ons in om kinderen in de leeftijd van 4 tot 12 jaar uitstekend basisonderwijs te bieden. Door middel van diverse lesmethoden en activiteiten stimuleren we de creativiteit, sociale vaardigheden en academische groei van onze leerlingen. Ontdek de voordelen van ons onderwijs en de warme gemeenschap op De Schelp.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma is er voor jonge kinderen op Basisschool De Schelp?

Basisschool De Schelp richt zich op een breed aanbod voor alle jonge kinderen binnen ons basisonderwijs. We integreren speelse leeractiviteiten die aansluiten bij de belevingswereld van jonge leerlingen. Dit zorgt ervoor dat de overgang naar de basisschool soepel verloopt en kinderen direct gestimuleerd worden in hun ontwikkeling. Ons doel is om een veilige en inspirerende omgeving te creëren waar jonge kinderen zich optimaal kunnen ontplooien. Via diverse methoden en individuele aandacht bieden we een solide basis voor hun verdere schoolcarrière.

Met welke kinderopvangorganisaties werkt Basisschool De Schelp samen?

Basisschool De Schelp werkt nauw samen met vooraanstaande kinderopvangpartners om een doorlopende ontwikkeling voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen zijn essentieel voor een soepele overgang van kinderopvang naar basisschool. Onze partners zijn onder andere Partou (voorheen Smallsteps) en Berend Botje. Deze organisaties delen onze visie op kindontwikkeling en bieden aanvullende diensten zoals buitenschoolse opvang. Meer informatie over de locaties en diensten van onze partners is te vinden via de volgende links: - Partou (voorheen Smallsteps): http://www.partou.nl/kinderopvang/wervershoof/bso-dorpsstraat-75-77 - Berend Botje: http://www.berendbotje.nl/locaties/wervershoof-de-dijkwerkers/buitenschoolse-opvang-wervershoof-de-dijkwerkers
Team | Basisschool De Schelp in Wervershoof | [2025] Schoolregister