Basisschool De Hoeksteen Christelijk Onderwijs
Dreef 6
5325 XD Well

Schoolweging

Schoolweging
28.86
Spreiding
5.71

De schoolweging van De Hoeksteen Well is 28,86 , met een spreiding van 5,71 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Met 96,5% score voor het fundamenteel niveau overstijgt de school de landelijke norm van 85% aanzienlijk. De school lijkt hiermee een stevige basiskwaliteit te waarborgen voor alle leerlingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

61,1% van de leerlingen behaalt het streefniveau voor taal/rekenen, ruim boven de door de inspectie berekende signaleringswaarde voor deze school. Dit reflecteert de effectieve basisondersteuning ondanks dalende leerlingenaantallen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De adviezen tonen een tweesplitsing: 38,5% vmbo-(g)t en 23,1% vwo (beide boven regionale percentages van 16,5% en 18,6%). Praktijkonderwijs komt met 0% niet voor, tegen 1,01% regionaal. De combinatie van hoge theoretische adviezen en ontbrekend laag advies wijst op een selectieve leerlingenpopulatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsDe Hoeksteen WellGemeente AmsterdamNederland
LIB175.07177.01175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

86,7% van de leerlingen stroomt uit op adviesniveau, significant boven het landelijk gemiddelde (62,9%). Slechts 6,7% zit onder advies, wat mogelijk samenhangt met de zorgvuldige advisering bij een krimpende, homogene leerlingenpopulatie.