Het Timpaan school voor basisonderwijs in Wehl

Het team van Het Timpaan school voor basisonderwijs in Wehl

Current section: team
Koningin Wilhelminastr 10
7031 Wehl

Zie hier hoe het team van Het Timpaan school voor basisonderwijs is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Het Timpaan school voor basisonderwijs. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Het Timpaan school voor basisonderwijs bij jullie?

Ontdek hoe goed Het Timpaan school voor basisonderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Het Timpaan school voor basisonderwijs zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 77.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (77.8%)
Man (22.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Het Timpaan school voor basisonderwijs. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (14.3%)
35-45 jaar (17.9%)
45-55 jaar (32.1%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (3.6%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Het Timpaan school voor basisonderwijs werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.5%)
Direct ondersteunend personeel (14.8%)
Management (3.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Het Timpaan school voor basisonderwijs gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging op Het Timpaan: Zekerheid voor Uw Kind

Bij Het Timpaan, uw toegewijde basisschool in Wehl, zorgen we voor een stabiele leeromgeving. Daarom zijn we aangesloten bij het Personeelscluster Oost-Nederland (PON), een samenwerkingsverband dat gespecialiseerde ondersteuning biedt. Alle vervangingen binnen onze school worden efficiënt geregeld via de professionele vervangingspool van het PON. Dit garandeert dat gekwalificeerde leerkrachten snel beschikbaar zijn wanneer dat nodig is. Daarnaast hebben we een team van toegewijde collega's die bereid zijn extra uren te maken bij onverwachte afwezigheid. Hun flexibiliteit draagt bij aan de continuïteit van het onderwijs voor uw kind. In het zeldzame geval dat er ondanks deze maatregelen geen leerkracht beschikbaar is voor de groep van uw kind, bieden we op de eerste dag van de afwezigheid opvang op school. We streven ernaar de impact op het leerproces tot een minimum te beperken. Mocht een vervanging langer dan één dag duren, dan kunnen we u vragen om uw kind op de tweede dag van de afwezigheid thuis op te vangen. We waarderen uw begrip en medewerking in deze uitzonderlijke situaties, zodat we de beste zorg kunnen blijven bieden aan alle leerlingen van Het Timpaan.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De kleutergroepen zijn heterogeen samengesteld. Dit doen we, zodat oudere en jongere kinderen van elkaar leren. Het creëren van een veilige schoolomgeving voor uw kind vinden wij voor ieder kind van groot belang. Vanaf groep 3 worden de kinderen zo mogelijk in jaargroepen geplaatst. Na klassikale instructie wordt door de leerkracht verlengde instructie gegeven aan kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. Dit gebeurt bij ieder vak. Buiten de klaslokalen bevinden zich leerpleinen. Kinderen werken er zelfstandig of onder begeleiding van de onderwijsassistent of leraar-ondersteuner. Zij ondersteunt de leerkracht wanneer kinderen met specifieke onderwijsbehoeften extra begeleiding nodig hebben. De leraar-ondersteuner werkt ook met instructiegroepen. De ochtend begint met een inloop. De school is open vanaf 8.15 uur en de kinderen gaan naar het lokaal waar de leerkracht hen ontvangt. Naast de aandacht voor de cognitieve vakken vinden wij het belangrijk dat kinderen leren hoe je met elkaar omgaat. In de groepen 5 en 7 bieden we daarvoor een sociale vaardigheidstraining aan naast de reguliere methode. Wij werken samen met de muziekschool en Gruitpoort voor de expressieve vakken. We bieden arrangementen aan voor kinderen die makkelijk lerend zijn in verschillende vormen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Specialisten voor Optimale Ondersteuning op Basisschool Het Timpaan

4

Taal en Rekenen: Expertise voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Hoogbegaafdheid Specialist
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op basisschool Het Timpaan bieden we gespecialiseerde ondersteuning door een team van ervaren vakexperts. Ons team omvat specialisten voor rekenen, taal, motoriek, begaafdheid en praktisch leren. Deze vakspecialisten werken nauw samen met onze intern begeleiders om een naadloze ondersteuning te garanderen. Leerkrachten ontvangen waardevolle coaching van deze specialisten en kunnen bij hen terecht met specifieke pedagogische en didactische vragen. Daarnaast dragen de vakspecialisten bij aan de professionele ontwikkeling van ons onderwijsteam door middel van gerichte bijscholing. Ze blijven tevens op de hoogte van de nieuwste inzichten en methodieken binnen hun expertisegebieden.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Binnen Het Timpaan monitoren onze intern begeleiders de sociaal-emotionele ontwikkeling van alle leerlingen gedurende het schooljaar. Zij bespreken de voortgang met de leerkrachten, met speciale aandacht voor de groepsdynamiek. Onze gedragsspecialist biedt extra ondersteuning aan leerkrachten wanneer er behoefte is aan verdieping op het gebied van sociaal-emotionele ontwikkeling of groepsdynamiek. We zetten effectieve programma's in om de sociale cohesie en het welzijn van de leerlingen te bevorderen. Leerkrachten voeren regelmatig kindgesprekken. Indien nodig kan de gedragsspecialist ook individuele gesprekken voeren met leerlingen die specifieke ondersteuning nodig hebben op sociaal-emotioneel vlak.

2

Gedrag en Taakaanpak: Stimuleren van Leren en Focus

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Zowel onze gedragsspecialist als de intern begeleider staan klaar om leerkrachten te ondersteunen bij specifieke uitdagingen in de klas. Dit betreft zowel de werkhouding als de taakaanpak van leerlingen. Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, zoals meer- en hoogbegaafde kinderen, schakelen we ook onze talentbegeleider in. Samen zorgen we voor een optimale leeromgeving waarin elke leerling zich kan ontwikkelen en focussen op zijn of haar taken.

2

Motorische Ontwikkeling: Beweging en Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Motoriekspecialist

Toelichting van de school:

Op Het Timpaan beschikt een van onze leerkrachten over een specialisatie in de motorische ontwikkeling van kinderen. In de kleuterklassen screenen wij leerlingen op verzoek van leerkrachten of ouders. Deze screenings kunnen leiden tot extra oefeningen in de klas of thuis, of een doorverwijzing naar onze fysiotherapeut. De fysiotherapeut is wekelijks aanwezig en biedt ondersteuning tijdens schooluren. Vanaf groep 3 verzorgt een gymdocent van het Sportbedrijf een wekelijkse gymles. Leerlingen die extra begeleiding behoeven, kunnen deelnemen aan een aanvullende bewegingsles gedurende ongeveer tien weken.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Indien medische handelingen of persoonlijke verzorging noodzakelijk zijn, gaan we altijd in gesprek met de ouders. We streven naar een zorgvuldige en respectvolle aanpak. Onze medewerkers worden, indien mogelijk, getraind door ouders of gespecialiseerde zorgverleners, zoals verpleegkundigen of kinderthuiszorg. Hierbij volgen we strikte protocollen die ook door de ouders worden ondertekend. Deze samenwerking garandeert dat de benodigde zorg op een veilige en deskundige manier wordt verleend binnen onze schoolomgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Atrium en leerpleinen
Stil werkruimte
De gymzaal ligt naast de school

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling op Het Timpaan

Ons Aanbod voor Extra Ondersteuning en Talentontwikkeling

Op basisschool Het Timpaan in Wehl bieden we een gedifferentieerd lesprogramma aan op drie niveaus. Dit stelt ons in staat om effectief tegemoet te komen aan de diverse ondersteuningsbehoeften van onze leerlingen, zodat zij de lesstof optimaal kunnen volgen. Voor leerlingen die een individueel leertraject volgen, stellen onze intern begeleiders in samenwerking met ouders een persoonlijk ontwikkelingsperspectief op. Onze school beschikt over gespecialiseerde interne expertise om kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, optimaal te begeleiden. Bovendien kunnen we een beroep doen op externe specialisten. Wij hebben specifieke deskundigheid op het gebied van gedragsproblematiek, waaronder ADHD en autistische stoornissen, waarover we zeer tevreden zijn. Verder bieden we gespecialiseerde hulp bij dyslexie, sociaal-emotionele ontwikkeling en hoogbegaafdheid. Voor meer- en hoogbegaafde kinderen hebben we speciale programma's buiten de reguliere lesgroepen. Als begaafdheidsprofielschool garanderen we hoogwaardig onderwijs voor deze talentvolle leerlingen. Onze expertise op het gebied van dyscalculie is volop in ontwikkeling en verspreid over diverse teamleden. Dit voordeel van een grote school maakt ons minder kwetsbaar bij uitval van personeel. Momenteel werken we samen met externe experts voor leerlingen met een visuele beperking en een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Toekomstgericht Aanbod voor Extra Ondersteuning In het schooljaar 2021-2022 hebben we op Het Timpaan een nieuw programma geïntroduceerd voor groep 8-leerlingen die baat hebben bij praktisch leren. Zij volgen een dagelijks programma met praktische opdrachten die aansluiten bij de leerdoelen van de groep. Deze groep staat bekend als "de Beverbende". Daarnaast bieden we voor meerbegaafde kinderen speciale plusklassen aan: de "Joey's" voor de jongste leerlingen en de "Kangoeroegroep" voor de oudere kinderen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Optimale Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan op Het Timpaan

Wat zijn de ambitieuze doelen van ons schoolplan?

Kwaliteitszorg is de motor achter de continue ontwikkeling van Het Timpaan. Wij hanteren een cyclisch leerproces waarbij we systematisch de kwaliteit van onze beleidsterreinen onder de loep nemen. Dit omvat beschrijving, realisatie, beoordeling en evaluatie, alles gericht op het handhaven en verbeteren van onze onderwijskwaliteit. Onze kwaliteitszorg focust op schoolbrede ontwikkeling en de groei van ons gehele team. Het doel is het primair proces te verbeteren en te vernieuwen, en het leervermogen van onze medewerkers te vergroten. Voor de schoolplanperiode 2019-2023 zetten we in op de volgende kerndoelen: * Ontwikkeling tot begaafdheidsprofielschool met een geborgd aanbod voor hoogbegaafde leerlingen. * Implementatie van blokplannen voor effectief reken- en spellingonderwijs. * Optimalisatie van de inzet van onderwijsassistenten voor gerichte (verlengde) instructie aan deelgroepen. * Actieve betrokkenheid van leerlingen bij het stellen van onderwijsdoelen om hun eigenaarschap te versterken. * Implementatie van een digitaal leerlingdossier (overstap naar Parnassys) voor heldere formulering van onderwijsbehoeften en optimale opvolging van leerlingontwikkelingen. * Zorgen dat in 2023 minimaal 50% van onze leerkrachten een master, academische Pabo-opleiding, specialistische vakopleiding heeft afgerond of hierin scholing volgt. * Vakbekwaamheid van alle leerkrachten, ondersteund door de Timpaanacademie en hun bekwaamheidsdossiers. * Het bezit van de benodigde gymbevoegdheid door al onze leerkrachten.

Hoe realiseren we onze schoolse doelen?

De strategische en schoolbrede doelen van Het Timpaan zijn gedetailleerd beschreven in ons schoolplan, dat u kunt vinden via Schoolvensters. Hierin staat ook vermeld welke middelen en instrumenten we inzetten om deze doelen te bereiken. Bovendien specificeren we hoe we de voortgang meten en welke criteria we hanteren om te bepalen of een doel succesvol is behaald. Dit zorgt voor transparantie en gerichte actie.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen (0-6 jaar)

Toelichting van de school

Bij Kindcentrum Het Timpaan bundelen onze toegewijde onderwijzers en pedagogisch medewerkers hun krachten. Wij werken als één hecht team om onze unieke visie voor kinderen van 0 tot 6 jaar te realiseren. Dit doen we binnen onze Professionele Leergemeenschappen (PLG), waar we continu samenwerken aan de ontwikkeling en implementatie van ons aanbod. Onze programma's voor voor- en vroegschoolse educatie bieden een naadloze overgang van de peuterspeelgroep naar groep 1. Peuters en kleuters spelen samen rondom boeiende thema's, wat zorgt voor een rijke leeromgeving. Regelmatig organiseren we gezamenlijke activiteiten voor alle kinderen van 0 tot 6 jaar. De intern begeleiders van Het Timpaan observeren tweemaal per jaar de kinderen in de groep. Indien nodig en met uw toestemming, kunnen zij ook ondersteuning bieden bij specifieke ontwikkelingsvragen van uw kind.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Het Timpaan voor jonge kinderen?

Kindcentrum Het Timpaan biedt een rijk en afwisselend programma voor jonge kinderen. Dit omvat voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en een geïntegreerde peuteropvang. Wij geloven in de kracht van een doorlopende leerlijn voor kinderen van 0 tot 6 jaar. Dit betekent dat de overgang van de peuterspeelzaal naar de kleuterklas soepel verloopt. Peuters en kleuters leren en spelen gezamenlijk, wat de sociale en cognitieve ontwikkeling stimuleert. Daarnaast zetten we onze expertise in als integraal kindcentrum, waarbij onderwijs en opvang naadloos op elkaar aansluiten. Dit creëert een veilige en stimulerende omgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.

Kindcentrum Het Timpaan biedt een rijk en afwisselend programma voor jonge kinderen. Dit omvat voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en een geïntegreerde peuteropvang. Wij geloven in de kracht van een doorlopende leerlijn voor kinderen van 0 tot 6 jaar. Dit betekent dat de overgang van de peuterspeelzaal naar de kleuterklas soepel verloopt. Peuters en kleuters leren en spelen gezamenlijk, wat de sociale en cognitieve ontwikkeling stimuleert. Daarnaast zetten we onze expertise in als integraal kindcentrum, waarbij onderwijs en opvang naadloos op elkaar aansluiten. Dit creëert een veilige en stimulerende omgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Integraal Kindcentrum concept

Met welke partners werkt Kindcentrum Het Timpaan samen voor het jonge kind?

Kindcentrum Het Timpaan werkt nauw samen met Ester Gelsing Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en hoogwaardige aanpak voor de allerkleinsten. Door deze samenwerking kunnen we een doorlopende leerlijn garanderen, van de eerste peuterjaren tot en met de basisschoolleeftijd. We delen kennis en expertise om de ontwikkeling van elk kind optimaal te ondersteunen. Meer informatie over Ester Gelsing Kinderopvang vindt u op hun website.

Kindcentrum Het Timpaan werkt nauw samen met Ester Gelsing Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en hoogwaardige aanpak voor de allerkleinsten. Door deze samenwerking kunnen we een doorlopende leerlijn garanderen, van de eerste peuterjaren tot en met de basisschoolleeftijd. We delen kennis en expertise om de ontwikkeling van elk kind optimaal te ondersteunen. Meer informatie over Ester Gelsing Kinderopvang vindt u op hun website.

Team | Het Timpaan school voor basisonderwijs in Wehl | [2025] Schoolregister