Jozefschool Weesp in Weesp

Het team van Jozefschool Weesp in Weesp

Current section: team
Fort Diemerdamstraat 69
1384 Weesp

Zie hier hoe het team van Jozefschool Weesp is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Jozefschool Weesp. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Jozefschool Weesp bij jullie?

Ontdek hoe goed Jozefschool Weesp bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Jozefschool Weesp zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 70.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.4% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (70.7%)
Man (29.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Jozefschool Weesp. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (14.3%)
35-45 jaar (31%)
45-55 jaar (28.6%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (2.4%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (27.4%)
45-55 jaar (19.8%)
55-65 jaar (16.2%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Jozefschool Weesp werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (72.5%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Indirect ondersteunend personeel (10%)
Management (5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Jozefschool Weesp gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Leerkrachten op de Jozefschool Weesp: Een Duidelijk Protocol

Onvoorziene afwezigheid van leerkrachten, bijvoorbeeld door ziekte, vraagt om een snelle en effectieve oplossing. De Jozefschool Weesp hanteert een duidelijk protocol om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Ouders worden proactief geïnformeerd via Parro, zodat zij op de hoogte zijn van eventuele wijzigingen. Onze school beschikt over een flexibel team van ambulante leerkrachten die ingezet kunnen worden voor directe vervanging. Mocht er onverhoopt geen directe match zijn, dan zorgen we voor een slimme herverdeling van leerlingen over bestaande lesgroepen. Dit minimaliseert de impact op het leerproces van uw kind. In uitzonderlijke situaties, waarbij alle reguliere vervangingsopties zijn uitgeput, kunnen we ouders vragen hun kind een dag thuis te laten. We verzekeren u echter dat er altijd een opvangoplossing beschikbaar is voor ouders of verzorgers die zelf geen alternatieve opvang kunnen regelen. De zorg voor uw kind staat bij ons voorop.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op de Jozefschool Weesp: Onze Specialisten

0

Taal en Rekenen: Succesvolle Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor leerlingen met dyslexie bieden wij intensieve begeleiding via specifieke programma's zoals Bouw! en Connect lezen. Dyslexiekaarten personaliseren de ondersteuning, zodat elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Externe onderwijsassistenten ondersteunen leerlingen met taalachterstanden en ontwikkelingsachterstanden, wat de individuele aandacht vergroot. Met 'Rekenroute' zorgen we voor effectieve remediëring voor rekenen, zodat alle leerlingen de gestelde leerdoelen behalen en een sterke rekenbasis ontwikkelen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Begeleiding op Maat

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde gedragsexperts coachen leerlingen met persoonlijke doelen en gerichte gesprekken. We pakken uitdagingen zoals boosheid of pestgedrag proactief aan, met als doel een positieve sociale ontwikkeling te stimuleren.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Focus op Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist biedt gerichte hulp aan leerlingen die concentratieproblemen of moeite hebben met taakgerichtheid. Door middel van een gestructureerd stappenplan en een veilige 'time in/time out' plek bevorderen we een positieve werkhouding en zelfreflectie. Met ingang van schooljaar 2025-2026 versterken we ons team met een interne specialist voor meer- en hoogbegaafdheid, om deze leerlingen optimale uitdaging en begeleiding te bieden.

0

Motorische Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wij besteden veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen, hoewel we momenteel geen specifieke motoriek specialist in dienst hebben. Onze toegewijde gymdocenten monitoren de voortgang en signaleren eventuele aandachtspunten. Bij zorgen over de motorische vaardigheden van een leerling, werken we nauw samen met ouders om de best mogelijke ondersteuning te garanderen en de fysieke ontwikkeling te stimuleren.

3

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

EHBO-certificering
BHV-certificering
Diabetes Getrainde Leerkrachten/IB

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over 8 BHV'ers en 3 EHBO'ers, waaronder gymdocenten en conciërges, die getraind zijn om eerste hulp te verlenen en veiligheidsprotocollen te volgen. Dit zorgt voor een veilige leeromgeving op beide locaties. De schoolarts en schoolverpleegkundige van de Jeugdgezondheidszorg (JGZ) volgen de gezondheid en ontwikkeling van onze leerlingen. Zij bezoeken de school periodiek en staan klaar voor extra consultaties bij specifieke zorgen of vragen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Beeldende vorming lokaal
Keuken

Uitmuntende Ondersteuning voor Elke Leerling op de Jozefschool

Ons Toegewijde Ondersteuningsaanbod Uitgelegd

De Jozefschool Weesp is trots op haar lidmaatschap van Samenwerkingsverband Unita. Dit partnerschap stelt ons in staat om deskundige ondersteuning te bieden wanneer leerlingen specifieke onderwijsbehoeften hebben die buiten ons reguliere aanbod vallen. Unita denkt actief met ons mee en biedt oplossingen wanneer wij als school niet de juiste passende plek kunnen garanderen voor een leerling. Samen zorgen we ervoor dat elk kind de educatie krijgt die het verdient, zelfs in uitdagende situaties. Daarnaast werken we nauw samen met het Ouder-Kind Team (OKT) Weesp. Wij erkennen dat externe factoren zoals gezinsveranderingen, scheidingen of ziekte de ontwikkeling en leerprestaties van een kind kunnen beïnvloeden. Het OKT biedt gespecialiseerd advies en ondersteuning bij zowel opvoedkundige vraagstukken als bij het omgaan met deze persoonlijke omstandigheden. Voor de toekomst ambieert de Jozefschool Weesp om haar leerkrachten continu te ontwikkelen tot specialisten. Voor het schooljaar 2025-2026 richten we ons specifiek op het opleiden van experts op het gebied van hoogbegaafdheid, lezen en rekenen, om zo de kwaliteit van ons onderwijs verder te verhogen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Schoolplan Jozefschool Weesp

Wat zijn de kernambities van het schoolplan van de Jozefschool Weesp?

Het schoolplan van de Jozefschool Weesp, geldig voor de periode 2023-2027, beschrijft onze onderwijskundige en organisatorische verbeterdoelen. We focussen op vier hoofdgebieden om de kwaliteit en ambitie te waarborgen. Onze school streeft naar een hoog niveau van kwaliteit en ambitie in alle facetten van het onderwijs. Dit vertaalt zich in continue ontwikkeling en verbetering. We investeren in het vakmanschap van onze leerkrachten door middel van gerichte professionalisering en ondersteuning. Zo zorgen we voor een team dat up-to-date is met de laatste onderwijsontwikkelingen. De ontwikkeling en begeleiding van elke leerling staan centraal. We monitoren de voortgang nauwgezet en bieden individuele ondersteuning waar nodig. We bieden een passend en uitdagend onderwijsaanbod voor alle leerlingen, rekening houdend met diverse leerstijlen en behoeften. Burgerschapsvorming is geïntegreerd in ons curriculum en komt terug in diverse leergebieden. De basiswaarden van onze school zijn vrijheid van meningsuiting, gelijkwaardigheid, begrip, verdraagzaamheid en autonomie, met een duidelijke afwijzing van onverdraagzaamheid en discriminatie. Onze ambitie is om leerlingen brede kennis en een sterk verantwoordelijkheidsbesef mee te geven, zodat zij volwaardig kunnen deelnemen aan de samenleving als wereldburgers. Dit wordt uitgewerkt in een document over Wereldburgerschap en Sociale Integratie.

Hoe monitort de Jozefschool Weesp de voortgang en behaalt zij haar onderwijsdoelen?

De Jozefschool Weesp werkt continu aan de verbetering van de onderwijskwaliteit door resultaten te analyseren en het onderwijsaanbod daarop aan te passen. We monitoren onze grote verbeterdoelen cyclisch en evalueren regelmatig op verschillende niveaus. De kwaliteitskalender geeft aan hoe en wanneer we leerlingen, ouders en leerkrachten betrekken bij het bewaken en monitoren van onze kwaliteit. Jaarplannen en verbeterplannen worden minimaal vier keer per jaar geëvalueerd in het kwaliteitsteam en tijdens teambijeenkomsten. Hierbij stellen we gezamenlijk successen en aandachtspunten vast. De bevindingen uit deze evaluaties worden verwerkt in de jaarplannen voor het volgende schooljaar. Ouders worden actief geïnformeerd over de resultaten en de plannen die hieruit voortvloeien. Binnen de burgerschapsvorming reflecteren leerlingen per project op hun persoonlijke leerdoelen. Leerkrachten bespreken de ontwikkeling van leerlingen met ouders tijdens oudergesprekken en via rapportfolio's. Jaarlijkse evaluaties, inclusief effectiviteitsmetingen en resultaatbeoordelingen, worden besproken in het managementteam en met het gehele team om de onderwijsdoelen te waarborgen.

Stimulerend Aanbod Jonge Kind: Groep 1-2 op Jozefschool Weesp

Toelichting van de school

Op de Jozefschool Weesp bieden we jonge kinderen een inspirerende leeromgeving waar zij zich op hun eigen tempo kunnen ontwikkelen. In onze groepen 1-2 staat spelend leren centraal, met uitdagende spelhoeken en boeiende ontwikkelingsmaterialen. Door gezamenlijke voorbereiding van het lesaanbod per thema, met de leerdoelen voor jonge kinderen als leidraad, garanderen we een samenhangend en contextrijk leerproces. Elk thema wordt verbonden met de praktijk door middel van leuke uitstapjes of interessante gastbezoeken. Zo leren onze leerlingen spelenderwijs de wereld om hen heen kennen en ontwikkelen ze belangrijke vaardigheden voor de toekomst.

Veelgestelde vragen

Biedt de Jozefschool Weesp extra ondersteuning voor jonge kinderen?

De Jozefschool Weesp richt zich op een rijk en gestructureerd aanbod binnen de reguliere groepen 1-2, wat een solide basis legt voor verdere ontwikkeling. Specifieke extra programma's zijn momenteel niet beschikbaar.

Met welke partners werkt de Jozefschool Weesp samen voor kinderopvang en buitenschoolse opvang?

De Jozefschool Weesp werkt nauw samen met gerenommeerde kinderopvangpartners om een naadloze overgang en doorlopende ontwikkeling voor jonge kinderen te waarborgen. Deze samenwerkingen omvatten onder andere Unikidz en Kind en Co Ludens, die hoogwaardige opvang en educatieve activiteiten aanbieden.

De Jozefschool Weesp werkt nauw samen met gerenommeerde kinderopvangpartners om een naadloze overgang en doorlopende ontwikkeling voor jonge kinderen te waarborgen. Deze samenwerkingen omvatten onder andere Unikidz en Kind en Co Ludens, die hoogwaardige opvang en educatieve activiteiten aanbieden.

Team | Jozefschool Weesp in Weesp | [2025] Schoolregister