
Schoolweging
De schoolweging van Kors Breijer is 31,15 , met een spreiding van 7,56 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 97,2% score voor het fundamenteel niveau overtreft de school ruimschoots de landelijke norm van 85%. Dit resultaat is consistenter dan bij vergelijkbare scholen (95,7%), wat wijst op sterke basisvaardigheden in taal en rekenen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
63,1% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 45,5% en het vergelijkingsgemiddelde van 57,3%. Dit onderstreept de effectiviteit van het maatwerkonderwijs voor getalenteerde leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De school geeft relatief ambitieuze adviezen: 28% vwo (vs. 18,6% regio) en 20% havo/vwo. Opvallend is het aandeel 'onbekende adviezen' (6%), mogelijk gerelateerd aan de complexe leerlingenpopulatie. Praktijkgerichte adviezen (vmbo-b/k) blijven beperkt tot 2%, onder het regionale gemiddelde.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | Gemeente Amsterdam | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Onze tussenresultaten worden gemeten door de inzet van Cito Leerling in Beeld. In januari en juni van elk schooljaar worden de Cito toetsen afgenomen in de groepen 3 t/m 8. De resultaten worden geëvalueerd op school, groeps en/of individueel niveau. Op basis van de analyse van deze toetsen maken we plannen voor de groep kinderen die extra instructie of oefenstof nodig hebben (intensief), voor de kinderen die meer uitdaging nodig hebben (verrijking) en de kinderen die het meest gebaat zijn bij de reguliere leerstof (basis). Met deze planmatige en gedifferentieerde werkwijze, werken we handelingsgericht. Zo stemmen we tijdig en gericht het onderwijsaanbod af op ieders behoefte en krijgen we grip op de onderwijskwaliteit. In ons Schoolondersteuningsprofiel staat beschreven wat wij bieden aan extra ondersteuning naast de basisondersteuning. Maar ook waar de grenzen aan onze zorg liggen. In de groepen 1/2 wordt de ontwikkeling gevolgd door de inzet van Kijk! De tussentijdse opbrengsten worden bovenschools (op bestuursniveau) besproken
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 5,1% van de leerlingen presteert onder advies (landelijk 11,8%), terwijl 28,2% bovenadviezer is. Deze prestatie benadrukt de zorgvuldige advisering en doorlopende begeleiding, zoals beschreven in het schoolondersteuningsplan.
Sociale ontwikkeling
Onze school hecht veel waarde aan de lessen uit de methode voor sociale vaardigheiden "De Vreedzame school". Door wekelijks gericht aandacht te besteden aan sociale vaardigheden en gevoelens, leren de kinderen hun emoties kennen en ermee omgaan. Daarnaast vinden we het belangrijk dat ieder kind zich gezien voelt, zowel door de leerkracht als door de andere kinderen van de groep. Om die reden gaan wij met kinderen in gesprek en hebben oor voor het verhaal van ieder kind. Kinderen mogen zelf aangeven in Zien! observatielijsten hoe zij het op school ervaren, wat zij heel goed kunnen en waar zij hulp bij nodig hebben. We leren kinderen om te verwoorden wat zij denken of vinden, daarnaast uit te leggen hoe een situatie is ontstaan en wat een oplossing zou kunnen zijn. Jezelf kunnen zijn geeft aan dat je je veilig voelt in de groep, bij andere kinderen en bij de meesters of juffen. Wij vinden dat dit de voorwaarde is om tot leren te komen. LEES MINDER
Vreedzaam
Oog voor ieder kind
Jezelf zijn
Wat is de werkwijze van Brede School Kors Breijer voor sociale ontwikkeling?
Brede School Kors Breijer ziet de school als een samenleving in het klein en heeft gezamenlijk kernwaarden gekozen, de Vreedzaam methode en een grondwet opgesteld met basisregels. De Kors Breijer Grondwet en de groepsafspraken zorgen ervoor dat iedereen zich prettig voelt. De school gebruikt de ZIEN-lijst voor leerlingen van groep 3 t/m 8 en KIJK! registratie voor kleuters om sociaal welbevinden in kaart te brengen en de aanpak hierop af te stemmen. Kinderen vanaf groep 5 vullen ook de ZIEN lijsten in.
Welke registratievorm(en) gebruikt Brede School Kors Breijer om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Brede School Kors Breijer gebruikt Kijk! en Zien om sociale opbrengsten in kaart te brengen.