Vereniging Nutsschool Wassenaar in Wassenaar

Het team van Vereniging Nutsschool Wassenaar in Wassenaar

Current section: team
Zijllaan 39
2242 Wassenaar

Zie hier hoe het team van Vereniging Nutsschool Wassenaar is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Vereniging Nutsschool Wassenaar. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Vereniging Nutsschool Wassenaar bij jullie?

Ontdek hoe goed Vereniging Nutsschool Wassenaar bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Vereniging Nutsschool Wassenaar zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Vereniging Nutsschool Wassenaar. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (5.9%)
35-45 jaar (17.6%)
45-55 jaar (29.4%)
55-65 jaar (47.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Vereniging Nutsschool Wassenaar werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.5%)
Direct ondersteunend personeel (17.6%)
Management (5.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Vereniging Nutsschool Wassenaar gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Engelse taal
Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Tekenen
Wetenschap en Technologie

Flexibele Leerkrachtvervanging op de Nutsschool Wassenaar

Bij de Vereniging Nutsschool Wassenaar garanderen we een continue leerervaring voor uw kind. Mocht een leerkracht onverhoopt afwezig zijn wegens ziekte, gepland verlof of noodzakelijke professionele ontwikkeling, dan zetten we direct onze interne flexibele schil in. Onze prioriteit ligt bij het benaderen van duo-collega's voor directe vervanging. Lukt dit onverhoopt niet, dan mobiliseren we onze getalenteerde ambulante leerkrachten, gespecialiseerde vakdocenten, onze toegewijde intern begeleiders of de directie om de klassen draaiende te houden. Bij vervanging door een stagiair, verzekeren we dat deze altijd onder het deskundige toezicht en de eindverantwoordelijkheid van een ervaren leerkracht de lessen verzorgen. Voor langdurige afwezigheid werken we proactief aan duurzame oplossingen om de onderwijskwaliteit te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De leerlingen zijn verdeeld over 9 groepen die als volgt zijn opgebouwd:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

3

Taal en rekenen

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

T.b.v. het leesaanbod zijn er binnen onze school twee leesspecialisten opgeleid. Daarnaast beschikken wij over twee medewerkers die zich hebben gespecialiseerd in het aanbod voor meer-en hoogbegaafdheid. Verder ondersteunt onze interne RTer leerlingen met dyslexie en coordineert zij samen met de intern begeleider de hulp voor deze leerlingen.

2

Sociaal-emotioneel

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Coordinator Kanjertrainer.

Toelichting van de school:

Onze medewerkers hebben de scholing Kanjertraining gevolgd.

2

Gedrag, werkhouding en taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Remedial teacher

Toelichting van de school:

Onze specialisten hebben een specifieke opleiding gevolgd en houden de kennis up to date m.b.v. het volgen van cursussen en literatuur. T.b.v. gedrag , werkhouding en taakaanpak ondersteunen zij tevens onze leerlingen bij het aanleren en onderhouden van de executieve functies.

1

Motorische en lichamelijke ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Leerkracht bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

De leerlingen in groep 3 t/m 8 krijgen les van een bevoegd leerkracht bewegingsonderwijs. Verder is een externe fysiotherapeut een dagdeel aanwezig (op indicatie).

1

Medisch handelen en persoonlijke verzorging

Beschikbare specialisten:

BHV'ers en ontruimingscoördinator

Toelichting van de school:

BHV'ers volgen jaarlijks een herhalingscursus.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Technieklokaal
Speellokaal
Chromebooks voor de leerlingen van groep 3 t/m 8
Gezamenlijke centrale hal

Gepersonaliseerde Ondersteuning voor Elk Kind op de Nutsschool Wassenaar

Ontdek Ons Uitgebreide Zorgbeleid en Ondersteuningsaanbod

De Vereniging Nutsschool Wassenaar biedt op maat gemaakte ondersteuning aan al onze leerlingen. We zetten ons in voor kinderen met specifieke leerbehoeften, maar ook voor leerlingen die extra intellectuele uitdaging zoeken. Ons zorgbeleid is ontworpen om elke leerling de best mogelijke kansen te bieden, ongeacht hun individuele behoeften of talenten. Dit integrale aanbod zorgt ervoor dat uw kind zich optimaal kan ontwikkelen binnen onze veilige en stimulerende leeromgeving. **Coördinatie en Expertise:** De interne begeleider (IB'er) is het centrale aanspreekpunt voor de zorg aan leerlingen. Deze rol coördineert de ondersteuning op basis van ons schoolondersteuningsprofiel en werkt nauw samen met het schoolteam. De IB'er neemt deel aan overleg met andere basisscholen in Wassenaar om kennis en ervaring uit te wisselen en gezamenlijke scholingsinitiatieven te ontwikkelen. Dit versterkt ons gezamenlijke streven naar kwalitatief hoogstaand onderwijs voor alle kinderen. **Teamoverleg en Handelingsplannen:** Regelmatige groepsbesprekingen met het schoolteam zorgen ervoor dat leerlingen die extra aandacht nodig hebben, zowel op het gebied van leren als gedrag, tijdig worden geïdentificeerd. De IB'er faciliteert deze besprekingen en bewaakt de uitvoering van de gemaakte afspraken. Begeleiding vindt plaats via specifieke handelingsplannen, uitgevoerd door de remedial teacher (RT'er), de groepsleerkracht of andere teamleden. Soms werken we met kleine groepjes leerlingen om gerichte ondersteuning te bieden. De school beschikt over een uitgebreide collectie aan hulpmiddelen en didactische toetsen om het leerproces te optimaliseren. **Beleid voor Meerbegaafdheid en Dyslexie:** Voor kinderen die meer intellectuele uitdaging nodig hebben dan het reguliere curriculum biedt de Nutsschool Wassenaar een specifiek beleid voor meerbegaafde leerlingen. We hebben ook criteria opgesteld voor dyslexieverklaringen, in samenwerking met andere scholen in Wassenaar, om een zorgvuldige toewijzing van ondersteuningsmiddelen te garanderen. **Samenwerking met Externe Partijen:** De Nutsschool Wassenaar werkt nauw samen met de Schooladviesdienst Wassenaar (SAD) voor extra ondersteuning en kwaliteitsverbetering van ons onderwijs. De SAD biedt gespecialiseerde hulp aan kinderen met leerproblemen en kan psychologisch en didactisch onderzoek uitvoeren. Daarnaast onderhouden we contacten met de GGD/JGZ Zuid Holland West voor jeugdgezondheidszorg, het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) voor ondersteuning aan ouders en kinderen, de Onderwijsraad (WOR) voor afspraken over onderwijs en de gemeente, en Passend Primair Onderwijs (PPO) voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. Ook bieden we ondersteuning via Schoolmaatschappelijk Werk (SMW) Kwadraad, dat gratis en vertrouwelijke hulp biedt aan gezinnen. **Toekomstvisie:** Onze ambitie is om via een brede ontwikkeling onze leerlingen optimaal te begeleiden. Door middel van 'groepsplanloos werken' zetten we in op passende zorg voor alle leerlingen, of ze nu extra ondersteuning nodig hebben om de leerstof te beheersen of juist extra uitdaging zoeken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan van Nutsschool Wassenaar

Welke Ontwikkelingsdoelen Bevat Ons Schoolplan voor 2023-2024?

Voor het schooljaar 2023-2024 richt de Vereniging Nutsschool Wassenaar zich op het realiseren van onze kernambities, zoals vastgelegd in ons strategisch schoolplan. Deze ambities zetten de toon voor onze onderwijsontwikkeling. Ambitie 1: Persoonlijke Aandacht en Veiligheid. We waarborgen de Kanjertraining in elke groep, met duidelijke afspraken vastgelegd in een kwaliteitskaart. In februari 2024 introduceren we een vernieuwd rapportagesysteem. We koesteren de sterke 'Nutscommunity' door korte communicatielijnen met ouders en actieve ouderbetrokkenheid. Onze schoolvisie en unieke kenmerken zijn zichtbaar in de schoolgids, het schoolplan en op onze website. Ambitie 2: Maximaal Potentieel Benutten. Vanaf juni 2024 werken we groepsplansloos, wat we vastleggen in een kwaliteitskaart. Met de EDI-methode en effectief Snappet-gebruik bieden we een gedifferentieerd lesprogramma, met extra focus op kernvaardigheden zoals lezen, rekenen en spelling. Ons beleid rondom schermtijd is gevalideerd in januari 2024. Het huiswerkbeleid is vastgesteld in oktober 2023. De leerlijnen voor groep 1 en 2, beheerd via Parnassys, zijn geborgd in juni 2024 en vastgelegd in een kwaliteitskaart. Onze kwaliteitszorg is verder versterkt met de 'Kwaliteitsbieb Nuts', waar alle documenten in juni 2024 zijn geëvalueerd. De governancestructuur is per ALV 2023 doorgevoerd. De implementatie van de nieuwe CITO-toetsen (In Beeld) vond plaats in oktober 2023, ter vervanging van het huidige systeem. Ambitie 3: Wereldburgerschap en Betrokkenheid. In januari 2024 hebben we alle aspecten van ons burgerschapsonderwijs, conform het inspectiekader, geborgd in een kwaliteitskaart. Al onze onderscheidende activiteiten, inclusief die voor burgerschap, zijn in juni 2024 vastgelegd in kwaliteitskaarten en prominent getoond op onze website. Ambitie 4: Actueel en Breed Onderwijsaanbod. In het schooljaar 2023-2024 investeren we verder in vaklessen en de integratie ervan met het groepsgerichte onderwijs. We onderzoeken de mogelijkheden voor centrale projecten. Een onderzoek naar de voordelen van lesgeven in halve groepen is in november 2023 afgerond, met uitwerking van verbetervoorstellen in de tweede helft van het schooljaar.

Hoe Streeft Onze School Naar Continue Kwaliteitsverbetering en Samenwerking?

Het continu verbeteren van ons onderwijs is een diepgewortelde traditie bij de Vereniging Nutsschool Wassenaar. Elk jaar selecteren we specifieke thema's voor verbetering, vaak in samenwerking met de Schooladviesdienst (SAD). Deze thema's omvatten management, teamontwikkeling en groepsdynamiek. Onze doelstellingen worden vastgelegd in begeleidingsafspraken en de resultaten worden gedocumenteerd in ons schoolplan. Een aparte kwaliteitsmap bevat alle relevante instrumenten en procedures. Voor het komende schooljaar ligt de nadruk op kwaliteitszorg, leesonderwijs, didactische vaardigheden en zorgverbreding. Actieve Samenwerking met Onderwijsinstanties. We werken op diverse fronten samen om kwalitatief hoogstaand onderwijs te garanderen voor alle kinderen in Wassenaar. Deze samenwerking bevordert het delen van expertise en het afstemmen van onderwijsaanpakken. Onze samenwerkingsverbanden omvatten: Uitwisseling van ervaringen en netwerken met de Schooladviesdienst. Overleg over lesmethoden en didactische strategieën met de Schooladviesdienst. Afstemming van vakantieroosters met het primair en voortgezet onderwijs. Organisatie van gezamenlijke sport- en culturele evenementen. Op bestuurlijk niveau is er al lange tijd een geformaliseerde samenwerking via de stichting ScholenCollectief Wassenaar.

Downloaden

Optimale Start voor Uw Kind: Ons Jonge Kind Programma

Toelichting van de school

Bij Vereniging Nutsschool Wassenaar geloven we in een naadloze overgang naar de basisschool. Om een optimale doorlopende leerlijn te garanderen, vragen wij ouders vriendelijk om essentiële informatie te delen tijdens het aanmeldingsproces. We onderhouden nauwe banden met voorschoolse opvanginstellingen. Indien nodig, zorgen wij voor een soepele overdracht van informatie bij de overgang naar groep 1 en 2, zodat uw kind zich direct thuis voelt.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijsaanbod is er voor jonge kinderen op onze school?

Vereniging Nutsschool Wassenaar biedt een rijk en stimulerend programma voor de allerkleinsten. Dit programma is ontworpen om de nieuwsgierigheid te prikkelen en een solide basis te leggen voor verdere ontwikkeling. We focussen op spelenderwijs leren en sociale interactie binnen een veilige omgeving.

Vereniging Nutsschool Wassenaar biedt een rijk en stimulerend programma voor de allerkleinsten. Dit programma is ontworpen om de nieuwsgierigheid te prikkelen en een solide basis te leggen voor verdere ontwikkeling. We focussen op spelenderwijs leren en sociale interactie binnen een veilige omgeving.

Ontdek ons uitgebreide aanbod voor jonge kinderen, inclusief samenwerkingen met externe kinderopvang en peuterspeelzalen.

Met welke partners werkt de school samen voor het jonge kind programma?

Voor een holistische benadering van de ontwikkeling van jonge kinderen, werkt Vereniging Nutsschool Wassenaar samen met diverse gespecialiseerde partners. Deze samenwerkingen met Norlandia, Dolfijn, Big Ben Kids, The Clown Club en VaraB0 zorgen ervoor dat we een breed scala aan expertise en faciliteiten kunnen bieden, afgestemd op de behoeften van elk kind.

Voor een holistische benadering van de ontwikkeling van jonge kinderen, werkt Vereniging Nutsschool Wassenaar samen met diverse gespecialiseerde partners. Deze samenwerkingen met Norlandia, Dolfijn, Big Ben Kids, The Clown Club en VaraB0 zorgen ervoor dat we een breed scala aan expertise en faciliteiten kunnen bieden, afgestemd op de behoeften van elk kind.

Samenwerking met vooraanstaande kinderopvang: Norlandia, Dolfijn, Big Ben Kids, The Clown Club, VaraB0.
Team | Vereniging Nutsschool Wassenaar in Wassenaar | [2025] Schoolregister