
Schoolweging
De schoolweging van St. Bonifaciusschool is 29,73 , met een spreiding van 7,33 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | St. Bonifaciusschool | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Door middel van toetsen en observaties volgen wij de vorderingen van de individuele leerlingen en de groepen. Alle leerkrachten houden de resultaten van de kinderen schriftelijk bij middels cijfers en woordbeoordelingen in het digitale leerlingvolgsysteem. Drie keer per jaar houden wij schoolbesprekingen met alle leerkrachten naar aanleiding van de vorderingen van de leerlingen. De doelen voor de individuele leerling zijn: - het tijdig signaleren van leerlingen die achterblijven, zodat ook tijdig hulp geboden kan worden; - het signaleren van beter presterende leerlingen zodat meer uitdagende stof kan worden geboden. Het doel op groepsniveau is: - het tijdig signaleren van mogelijke tekorten in de didactiek, zodat gewenste maatregelen kunnen worden genomen. Het doel op schoolniveau is: - de kwaliteit van ons onderwijs bewaken. Hiervoor gebruiken we de volgende toetsen en observaties: Methodegebonden toetsen Alle leerkrachten houden de resultaten van de toetsen zoals dictees en hoofdstuktoetsen bij in de klassenmap en/of op de computer. Methode-onafhankelijke toetsen (CITO) Twee keer per jaar worden de CITO toetsen afgenomen voor lezen, spelling, rekenen/wiskunde, begrijpend lezen en woordenschat. De uitslagen van deze toetsen worden ingevoerd in het leerlingvolgsysteem. Zo kunnen wij de voortgang van de leerlingen door de jaren heen goed volgen. Route 8 - eindtoets In groep 8 doet maken de leerlingen de eindtoets van Route 8. Observatie In de groepen 1 en 2 wordt door middel van observatielijsten de ontwikkeling van de kinderen gevolgd. Zien! In alle groepen gebruiken we de observatielijsten van Zien! om de sociaal emotionele ontwikkeling van de leerlingen te volgen. De resultaten worden ingevoerd in een bijbehorend digitaal volgsysteem. Op basis van de resultaten worden lhandelingssuggesties ingezet om de sociaal emotionele ontwikkeling te ondersteunen. Leerlingvolgsysteem Onze school hanteert een geautomatiseerd digitaal leerlingvolgsysteem, genaamd Parnassys. Per leerling worden de resultaten van de afgenomen Cito-toetsen op diverse wijzen weergegeven. De vorderingen kunnen worden afgelezen per leerjaar en per vakgebied (technisch lezen, spelling, rekenen/wiskunde, begrijpend lezen). Het systeem biedt de mogelijkheid de vorderingen te registreren en te delen met ouders middels een ouderportaal.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Op onze school proberen we de leerlingen te leren hoe ze sociaal competent kunnen zijn. Omdat wij willen dat onze leerlingen – uw kinderen – goed met elkaar om kunnen gaan. Zowel in de klas, op het schoolplein, op straat als thuis. We doen dat door zelf het goede voorbeeld te geven. Bijvoorbeeld door de leerlingen vooral te vertellen wat ze goed doen en niet steeds te benadrukken wat ze niet goed doen. Daarnaast geven we ook lessen sociale competentie. Naast het leren jezelf goed te presenteren, leren ze ook goed met elkaar om te gaan. We gebruiken de hiervoor de handelingssuggesties van Zien!. LEES MINDER
Goed gedrag op school
Goed gedrag thuis
Goed gedrag op straat
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
In de school wordt jaarlijks een leerlingtevredenheidsonderzoek gehouden onder de leerlingen van groep 6, 7 en 8. Op deze anonieme vragenlijst kunnen de leerlingen aangeven hoe tevreden ze zijn over verschillende onderdelen in de school en andere thema's zoals pesten, veiligheid en sociaal gedrag.Indien uit dit onderzoek blijkt dat er aandachtspunten zijn in een groep, wordt nader onderzoek gestart om te bekijken op welke wijze we het best hulp kunnen bieden.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Enquêtetool van Vensters.