
Het team van Bloemcampschool in Wassenaar
Current section: teamZie hier hoe het team van Bloemcampschool is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Bloemcampschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Bloemcampschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Bloemcampschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Bloemcampschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 82.1% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Bloemcampschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Bloemcampschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Bloemcampschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervangingsbeleid Bloemcampschool: Continuïteit van Leren GGarandeerd
Bij de Bloemcampschool zetten we ons in voor de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Ons doel is om de impact op uw kind zo klein mogelijk te houden en een stabiele leeromgeving te waarborgen. Om dit te realiseren, hanteren we een zorgvuldig vervangingsprotocol. Eerst kijken we naar de inzetbaarheid van onze eigen leerkrachtondersteuners. Zij zijn de eerste schakel in het waarborgen van de dagelijkse lesactiviteiten. Indien dit niet volstaat, schakelen we professionele externe vervangers in of benaderen we leerkrachten binnen ons team die flexibel inzetbaar zijn. Voor de bovenbouwgroepen (groep 5 t/m 8) geldt dat bij langdurige afwezigheid leerlingen maximaal twee dagen worden opgevangen in andere klassen. Bij uitzonderlijk lange afwezigheid zoeken we naar passende interne oplossingen om de groep te blijven bedienen. Alleen in zeer uitzonderlijke situaties, na alle mogelijke inspanningen, kan een groep naar huis worden gestuurd, waarbij wij u uiteraard tijdig en transparant informeren. Voor de jongste leerlingen (groep 1 t/m 4) hanteren we een strikter beleid. Verdeelings van deze groepen is geen optie om de vertrouwde omgeving te behouden. We focussen ons volledig op het vinden van een passende interne vervangingsoplossing. Mocht dit, ondanks onze inspanningen, niet lukken, dan kan ook hier, als allerlaatste redmiddel, de groep naar huis worden gestuurd, met voorafgaande communicatie naar de ouders.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
De opdracht van de school is het verzorgen van primair onderwijs aan leerlingen tussen 4 en 12 jaar. Het onderwijs op de school voldoet aan de door de overheid opgestelde kerndoelen en referentieniveaus. Er is een leerlingvolgsysteem, jaarlijks worden methoden-onafhankelijke toetsen afgenomen bij de cognitieve vakken in januari (M-toets) en juni (E-toets). Trendanalyses worden besproken en er worden plannen van aanpak opgesteld die aansluiten bij de leerbehoefte van leerlingen. Bij de kleuters werken we met Mijn kleutergroep, waardoor er sprake is van een beredeneerd aanbod. Vanaf groep 3 volgen we leerlingen met de DIA-toetsen. In groep 4 en groep 6 nemen we de NSCCT (niet schoolse capaciteiten test) af. Midden groep 7 ontvangen leerlingen en ouders een voorlopige uitstroomverwachting. Midden groep 8 ontvangen de leerlingen hun advies voor de middelbare school. Met al deze gegevens kunnen we dan na het eindadvies en de doorstroomtoets, per leerling en voor de groep als geheel, bepalen of de gestelde ambities behaald zijn en we dus tevreden kunnen zijn over de opbrengsten van ons onderwijs. De school voldoet aan de basisondersteuning, zoals beschreven in het schoolondersteuningsprofiel en verzorgt onderwijs aan leerlingen die binnen de kaders van dit ondersteuningsprofiel passen.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek de Ondersteunende Specialisten op de Bloemcampschool
Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op de Bloemcampschool zetten we vol in op effectief taal- en rekenonderwijs. We bieden gedifferentieerde instructie, verlengde leertijd en specifieke aanpakken zoals SMART-start en huiswerk op maat. Dit alles valt onder onze basisondersteuning, ook wel ondersteuningsniveau 0 en 1 genoemd. Onze school telt zes gespecialiseerde krachten: twee rekenspecialisten (voor de onder- en bovenbouw), een taalspecialist, twee NT2-specialisten en een gedragsspecialist. Zij ondersteunen leerkrachten, de directie en leerlingenteams met waardevol advies. Dit advies wordt zorgvuldig gedocumenteerd in Parnassys en vormt de kern van onze basisondersteuning. Indien een leerling meer intensieve hulp nodig heeft, schalen we op naar ondersteuningsniveau 2 of hoger. In deze gevallen kunnen externe partners zoals het Kanslokaal of gespecialiseerde hulpverleners ingeschakeld worden. Bij structurele, diepgaande ondersteuningsvragen stellen we een ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) op. De Bloemcampschool hanteert een helder beleid: we bieden de meest passende ondersteuning, zo licht als mogelijk en zo zwaar als nodig, om elke leerling optimaal te laten groeien in taal en rekenen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal. We gebruiken de methode Kwink voor preventieve en thematische lessen vanaf groep 1. Vanaf groep 5 versterken we de groepscohesie en het pedagogisch klimaat met Klassekracht. Deze aanpak valt onder onze basisondersteuning (niveau 0 en 1). Bij extra ondersteuningsbehoeften is de leerkracht de eerste contactpersoon. Zij kunnen de kwaliteitscoördinator, gedragsspecialist, specialist meer- en hoogbegaafdheid of de anti-pest coördinator inschakelen. De aanpak wordt afgestemd op de individuele leerling en vastgelegd in overleg met ouders. Wanneer de ondersteuning uitgebreider moet, wordt deze opgeschaald naar niveau 2 of 3. De kwaliteitscoördinator coördineert dit en betrekt externe experts zoals het Kanslokaal of de Ambulante Educatieve Dienst (AED) voor gespecialiseerde begeleiding. Bij langdurige externe ondersteuning wordt een ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) opgesteld, dat minimaal jaarlijks wordt geëvalueerd. De Bloemcampschool garandeert zo een proactieve en effectieve aanpak voor de sociaal-emotionele groei van elk kind, met samenwerking en het welzijn van de leerling als prioriteit.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Begeleiding op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De leerkracht pakt vragen rondom gedrag, werkhouding en taakaanpak primair op, eventueel in samenwerking met de kwaliteitscoördinator. We zetten diverse interventies in, zoals individuele gedragsdoelen, structuurkaarten en beloningssystemen. Ook de gedragsspecialist of anti-pest coördinator kan adviseren; dit valt onder ondersteuningsniveau 0 of 1. Afspraken worden vastgelegd in Parnassys en regelmatig geëvalueerd. Mocht de huidige ondersteuning niet volstaan, dan schalen we op naar niveau 2 of 3. De school behoudt hierbij de regie, maar kan externe deskundigen zoals het Kanslokaal of de Ambulante Educatieve Dienst (AED) inschakelen voor interventies. In situaties die intensieve begeleiding vereisen, stellen we vaak een ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) op. Dit zorgt voor een gestructureerde en effectieve aanpak, waarbij de voortgang van de leerling nauwlettend wordt gevolgd en bijgestuurd.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Deskundige Begeleiding
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De kwaliteitscoördinator coördineert de ondersteuning voor motorische en lichamelijke ontwikkeling. Hoewel we intern geen specifieke motoriek specialist hebben, werken we nauw samen met een kinderfysiotherapeut die wekelijks op school aanwezig is. Leerlingen kunnen via de school worden doorverwezen voor gespecialiseerde hulp. Daarnaast kan een remedial teacher worden ingeschakeld voor gerichte ondersteuning op academisch gebied, wat indirect ook de motorische vaardigheden kan beïnvloeden. Deze begeleiding valt doorgaans onder ondersteuningsniveau 1 of 2. Bij langdurige of intensieve begeleiding, altijd in overleg met ouders, stellen we een ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) op. Dit plan borgt de continuïteit en effectiviteit van de ondersteuning, met als doel de motorische en lichamelijke ontwikkeling van elk kind te optimaliseren.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgvuldige Protocollering
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor medisch handelen en persoonlijke verzorging volgt de Bloemcampschool strikte protocollen en werkt nauw samen met ouders en externe zorgverleners. De school zorgt voor een veilige en ondersteunende omgeving waarin specifieke zorgbehoeften van leerlingen worden gerespecteerd en adequaat worden aangepakt volgens de geldende richtlijnen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek Onze Aandacht voor Elke Leerling: Passend Onderwijs op de Bloemcampschool
Gedetailleerde Uitleg van Onze Ondersteuningsstructuur
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitsborging en Schoolplan Bloemcampschool
Welke Toekomstige Ambities Bevat Ons Schoolplan?
Hoe Zorgt de Bloemcampschool Voor Continue Schoolontwikkeling?
Downloaden
Ontdek Ons Schoolplan: Download HierOntdek ons aanbod voor jonge kinderen op de Bloemcampschool
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal onderwijs aanbod biedt de Bloemcampschool voor jonge kinderen?
De Bloemcampschool biedt een speciaal afgestemd programma voor de allerkleinsten, gericht op een optimale ontwikkeling en een prettige schoolervaring vanaf de start.
Met welke partners werkt de Bloemcampschool samen voor het jonge kind?
De school onderhoudt waardevolle samenwerkingsverbanden met vooraanstaande organisaties zoals Norlandia en Villa Boom om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken.