De Finne in Warten

Het team van De Finne in Warten

Current section: team
De Greiden 1
9003 Warten

Zie hier hoe het team van De Finne is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Finne. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Finne bij jullie?

Ontdek hoe goed De Finne bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Finne zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (86%)
Man (14%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Finne. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (50%)
45-55 jaar (12.5%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (21.2%)
55-65 jaar (19.3%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Finne werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Management (14.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Finne gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Vervanging van Leerkrachten en Onderwijsondersteuners op De Finne

Deskundige invulling bij uitval van personeel. Op Basisschool De Finne streven we naar continuïteit in het onderwijs. Wanneer een leerkracht of onderwijsondersteuner onverhoopt uitvalt, zetten wij alles op alles om tijdig een gekwalificeerde vervanger te vinden. Ons doel is om de impact op de leerlingen zoveel mogelijk te beperken. Creatieve oplossingen bij schaarste aan vervangers. Soms kan het voorkomen dat het vinden van een externe invaller uitdagender is. In dergelijke situaties kijkt ons toegewijde team eerst naar interne oplossingen. Dit kan betekenen dat leerlingen, waar mogelijk, tijdelijk worden verdeeld over andere klassen om een optimale leeromgeving te garanderen. Prioriteit voor leerlingenwelzijn en onderwijscontinuïteit. In uitzonderlijke gevallen, waarbij de beschikbaarheid van vervanging echt beperkt is, kan besloten worden om een specifieke groep voor één dag thuis te laten. Deze beslissing wordt altijd genomen met het welzijn van de leerlingen en de kwaliteit van het onderwijs als hoogste prioriteit. Wij communiceren dergelijke situaties altijd tijdig met de betrokken ouders en verzorgers.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

We werken in het schooljaar 2025-2026 met de volgende leerkrachten verdeling:

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bewegingsonderwijs
20%
Bevordering sociale redzaamheid/zelfredzaamheid
18%
Taalkundige ontwikkeling
16%
Motoriek (fijn en grove)
16%
Rekenkundige ontwikkeling
16%
Muziekonderwijs
8%
Creativiteit
6%

Leerjaar 3 t/m 8

Rekenen/wiskunde
20.9%
Taal
18.7%
Lezen
15.4%
Wereldoriëntatie
13.7%
Kunstzinnige en creatieve vorming
11%
Overig
11%
Bewegingsonderwijs
6%
Levensbeschouwing
2%
Engelse taal
1.3%

Ontdek ons team van specialisten voor optimale ondersteuning op Basisschool De Finne

2

Taalontwikkeling en rekenvaardigheid: extra hulp voor succes

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor brede ondersteuning
Taalspecialist voor gerichte taalontwikkeling

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Finne zetten we vol in op taalontwikkeling en rekenvaardigheid. Onze toegewijde taalspecialist en intern begeleider werken nauw samen om elke leerling de nodige aandacht te geven. Deze experts bieden extra ondersteuning op maat, zodat leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen op deze cruciale gebieden. Wij geloven in een sterke basis voor de toekomst van elk kind.

3

Sociaal-emotionele ontwikkeling: een veilige en positieve leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor sociaal welzijn
Intern begeleider als centraal aanspreekpunt
Kanjertraining voor sociale vaardigheden

Toelichting van de school:

Wij hechten enorm veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Onze gedragsspecialist, die tevens onze intern begeleider is, heeft hiervoor een gespecialiseerde opleiding gevolgd. Door middel van de Kanjertraining stimuleren we positieve sociale interacties en een veilige sfeer in de klas. Ons team is er om elk kind te ondersteunen in zijn of haar persoonlijke groei.

2

Gedrag, werkhouding en aanpak: stimuleren van zelfstandigheid en motivatie

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsinzichten
Intern begeleider voor onderwijscontinuïteit

Toelichting van de school:

Onze school biedt gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak. Onze gedragsspecialist, die tevens onze intern begeleider en kwaliteitsfunctionaris is, speelt hierin een sleutelrol. Binnen onze stichting Proloog hebben we toegang tot een HB-specialist die waardevol advies geeft over de begeleiding van hoogbegaafde leerlingen. Daarnaast biedt Proloog een Plusklas, waarvoor we een duidelijk beleid hanteren. Dit gebeurt altijd in nauwe samenwerking met de intern begeleider, de leerkracht en de onderwijsadviseur, om zo de beste aanpak te garanderen.

1

Motorische en lichamelijke ontwikkeling: stimuleren van actief leren

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor brede ontwikkelingsondersteuning

Toelichting van de school:

Voor leerlingen die baat hebben bij logopedische ondersteuning, faciliteren wij deze zorg op school. Een externe logopedist is beschikbaar om kinderen tijdens schooltijd te begeleiden. Deze aanpak zorgt ervoor dat leerlingen met spraak- of taalontwikkelingsproblemen de nodige hulp krijgen zonder dat dit ten koste gaat van hun schooltijd. We streven naar een integrale aanpak voor de ontwikkeling van elk kind.

0

Medische zorg en persoonlijke verzorging: aandacht voor elk kind

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Finne zorgen we voor een veilige en ondersteunende omgeving. Hoewel we geen specifieke medische professionals in vaste dienst hebben voor medisch handelen of persoonlijke verzorging, werken we nauw samen met externe experts en ouders om te voldoen aan de individuele behoeften van onze leerlingen. Uw kind staat bij ons centraal.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal

Individuele Leerlingondersteuning op Basisschool De Finne

Ons Toekomstgerichte Aanbod voor Extra Ondersteuning

Op Basisschool De Finne staat de persoonlijke ontwikkeling van elke leerling centraal. Onze toegewijde leerkrachten bieden gerichte ondersteuning, versterkt door het inzetten van gespecialiseerde leraarondersteuners. Zij nemen, indien nodig, een deel van de zorg op zich, zodat elke leerling de aandacht krijgt die hij of zij verdient. We hanteren een proactieve zorgaanpak, waarbij de leerkracht en onze intern begeleider nauw samenwerken. Met hoge verwachtingen voor al onze leerlingen stimuleren we groei en succes. Waar mogelijk passen we convergente differentiatie toe, wat betekent dat we ons inspannen om alle leerlingen minimaal het fundamentele niveau in lezen, spellen en rekenen te laten bereiken. Zo bouwen we samen aan een solide basis voor de toekomst.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie en Doelen voor Basisschool De Finne

Wat zijn de kernambities in ons vierjarige schoolplan (2023-2027)?

Basisschool De Finne hanteert een ambitieus vierjarig schoolplan, lopend van 2023 tot en met 2027. Dit plan vormt de leidraad voor onze onderwijsontwikkeling. Voor het schooljaar 2025-2026 focussen we primair op drie essentiële pijlers. Ten eerste willen we het pedagogisch klimaat versterken, met een sterke nadruk op onze Daltonvisie en een herstelgerichte pedagogische aanpak. Ten tweede zetten we vol in op de verdere ontwikkeling van ons Daltononderwijs. Dit omvat het herijken van onze visie en het vertalen hiervan naar concrete leerdoelen binnen het dagelijkse onderwijs. Ten derde streven we naar een significante verbetering van de leerresultaten op het gebied van begrijpend lezen, rekenen en spelling, om zo de basisvaardigheden van onze leerlingen te optimaliseren.

Welke initiatieven ondersteunen we voor onderwijsverbetering en resultaatgerichtheid?

Onze school investeert continu in de kwaliteit van het onderwijs door middel van diverse effectieve methoden. Regelmatige klassenbezoeken door de directie, intern begeleider of collega's bevorderen collegiale consultatie en directe feedback. Ontwikkelgesprekken, zowel voor het team als individuele leerkrachten, stimuleren professionele groei. We ondersteunen dit met gerichte teamscholing en individuele bijscholingstrajecten. De Plan-Do-Check-Act cyclus wordt systematisch toegepast om continu te monitoren en bij te sturen. Resultaten worden geanalyseerd met behulp van methodegebonden toetsen en het leerlingvolgsysteem, wat leidt tot inhoudelijke teamoverleggen en studie(mid)dagen. Daarnaast hanteren we de cyclus van Handelingsgericht Werken, inclusief groepsbezoeken en besprekingen met de intern begeleider, en stellen we kwaliteitskaarten op om onze voortgang te documenteren.

Stimulerend Aanbod Jonge Kinderen Basisschool De Finne

Toelichting van de school

Ontdek de bijzondere aandacht voor onze jongste leerlingen op basisschool De Finne in Warten. Wij bieden een warme en veilige omgeving waar jonge kinderen spelenderwijs de wereld ontdekken. Onze aanpak is gericht op de ontwikkeling van sociale, emotionele en cognitieve vaardigheden. Met een focus op individuele aandacht en een gestructureerd, maar flexibel lesprogramma, zorgen we ervoor dat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Leerlingen worden gestimuleerd om nieuwsgierig te blijven en ontdekken hun eigen talenten in een inspirerende omgeving. De Finne is dé plek voor een fantastische start van de schoolcarrière.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt De Finne voor jonge kinderen?

Basisschool De Finne heeft een toegewijd programma ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te bevorderen. Dit programma is afgestemd op de specifieke behoeften van kleuters en biedt een stimulerende leerervaring. Wij richten ons op een speelse kennismaking met schoolse vaardigheden, waarbij de nadruk ligt op sociaal-emotionele groei en de ontwikkeling van creativiteit. Zo leggen we een stevige basis voor hun verdere schoolloopbaan.

Met welke partners werkt De Finne samen voor het jonge kind programma?

Voor een naadloze overgang en optimale ondersteuning van jonge kinderen werkt basisschool De Finne nauw samen met gerenommeerde partners. Deze samenwerkingen waarborgen een consistente pedagogische aanpak en een rijke leeromgeving. Een van onze waardevolle samenwerkingspartners is Kinderopvang it Roekeltsje. Via hen garanderen we een doorlopende lijn in de ontwikkeling en begeleiding van uw kind, van kinderopvang tot aan de basisschool.

Voor een naadloze overgang en optimale ondersteuning van jonge kinderen werkt basisschool De Finne nauw samen met gerenommeerde partners. Deze samenwerkingen waarborgen een consistente pedagogische aanpak en een rijke leeromgeving. Een van onze waardevolle samenwerkingspartners is Kinderopvang it Roekeltsje. Via hen garanderen we een doorlopende lijn in de ontwikkeling en begeleiding van uw kind, van kinderopvang tot aan de basisschool.

Team | De Finne in Warten | [2025] Schoolregister