De Finne in Warten

De resultaten van De Finne in Warten

Current section: resultaten
De Greiden 1
9003 Warten

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Finne, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past De Finne bij jullie?

Ontdek hoe goed De Finne bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau Taal en Rekenen op De Finne

Op Basisschool De Finne streven we ernaar dat alle leerlingen aan het einde van groep 8 een solide basis hebben in taal en rekenen. Dit essentiële niveau, gemeten via de doorstroomtoets, is cruciaal voor hun verdere schoolcarrière. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor het behalen van dit fundamentele niveau. Bij Basisschool De Finne laten we zien hoe onze leerlingen presteren ten opzichte van deze belangrijke norm.

Grafiek

Grafiek laden...

Ambitie Niveau: Streefniveau Taal en Rekenen op Basisschool De Finne

Naast het fundamentele niveau, zetten we ons bij Basisschool De Finne in om onze leerlingen uit te dagen het hogere streefniveau te bereiken. Dit ambitieniveau draagt bij aan een bredere ontwikkeling en betere kansen voor de toekomst. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifiek streefniveau vast, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Dit percentage dient als maatstaf voor de schoolprestaties en geeft aan hoeveel leerlingen we minimaal willen laten uitblinken in taal en rekenen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Finne?

Op Basisschool De Finne in Warten wordt het schooladvies voor het voortgezet onderwijs zorgvuldig samengesteld. Dit advies is het resultaat van nauwe samenwerking tussen de leerkrachten van groep 8, de intern begeleider en de schoolleiding. Onze aanpak is gebaseerd op een brede evaluatie van de leerling, waarbij we kijken naar de leerhouding, aangeleerde vaardigheden en de behaalde leerresultaten. We gebruiken zowel doorlopende methodeonafhankelijke toetsen als methodegebonden resultaten om een compleet beeld te vormen. De doorstroomtoets in groep 8 is een cruciaal onderdeel dat, samen met alle andere verzamelde gegevens, leidt tot het definitieve schooladvies. Om ouders en leerlingen goed voor te bereiden, starten we al in groep 7 met het bespreken van voorlopige adviezen, zodat het definitieve advies geen verrassing is. Ontdek hier de specifieke doorstroomadviezen van de leerlingen van Basisschool De Finne.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Finne: Een Veilige Basis

Bij Basisschool De Finne geloven we sterk in de integrale ontwikkeling van elk kind. Naast academische kennis leggen we een stevige nadruk op het vormen van sociale, zelfstandige en verantwoordelijke individuen. Deze focus is zichtbaar in de manier waarop onze leerlingen met elkaar omgaan, weloverwogen keuzes maken, effectief samenwerken en reflecteren op hun gedrag. Onze aanpak is afgestemd op de unieke onderwijsbehoeften van elk kind, met als doel een veilige, sociaal vaardige en verantwoordelijke groei te waarborgen. We stimuleren zelfstandigheid, samenwerking en reflectie, in lijn met onze kernwaarden. Elk kind krijgt de ruimte om te leren in zijn eigen tempo en vanuit zijn natuurlijke mogelijkheden. We besteden extra aandacht aan positief sociaal gedrag, de ontwikkeling van sociale vaardigheden en het maken van verantwoorde keuzes. In situaties waar onrust wordt ervaren, zetten we actief in op het creëren van een positief pedagogisch klimaat. Rust, respect en een veilige leeromgeving staan hierbij centraal. Om deze doelen te bereiken, hanteren we een specifieke aanpak. We maken gebruik van de effectieve Kanjertraining en ontvangen waardevolle ondersteuning van een schoolpedagoog. Bovendien betrekken we ouders nauw bij de gedragsontwikkeling van hun kind. Onze leerkrachten zijn geschoold in deze methoden, zodat we gezamenlijk een harmonieuze en stimulerende schoolsfeer kunnen garanderen.

Vertrouwen en veiligheid als fundament

Rustige en respectvolle interacties

Gezamenlijke groei en ontwikkeling

Hoe bevordert Basisschool De Finne de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Onze visie op sociale ontwikkeling is verweven in alle aspecten van ons onderwijs. De kernwaarden – verantwoordelijkheid, zelfstandigheid, samenwerking, reflectie en effectiviteit – zijn door het team bepaald en vormen de ruggengraat van ons onderwijs. Met een duidelijke structuur en heldere afspraken weten leerlingen wat er van hen verwacht wordt, wat bijdraagt aan een voorspelbare en veilige omgeving. We volgen de sociaal-emotionele ontwikkeling systematisch via observaties en groepsplannen. Deze aanpak komt tot uiting in gezamenlijke gesprekken, taakbesprekingen, het actief oefenen van sociale vaardigheden en het stimuleren van zelfreflectie. Door ouders nauw te betrekken, zorgen we voor een consistente aanpak tussen school en thuis, waardoor kinderen zich veilig en gewaardeerd voelen. Onze aanpak is gebaseerd op de volgende principes: 'We willen van nature leren', waarbij nieuwsgierigheid de drijfveer is; 'We zijn een mini-maatschappij', waar leren in interactie met anderen centraal staat; 'We zijn gelijkwaardig maar niet gelijk', met respect voor unieke leerpaden; 'Je bent goed zoals je bent', met waardering voor ieders eigenheid; 'We kunnen altijd herstellen', waar fouten maken deel uitmaakt van het leerproces; 'De sleutel ben ik', waarbij leerlingen mede-eigenaar zijn van hun leerproces; en 'Ik doe ertoe', met de nadruk op het gevoel gezien en gewaardeerd te worden. Pestgedrag wordt proactief voorkomen met de Kanjertraining en aangepakt volgens ons anti-pest protocol. De sociaal-emotionele ontwikkeling wordt vastgelegd in het Kanjer Volg- en Advies Systeem (KanVAS), een door het ministerie goedgekeurd systeem met een Cotan-keurmerk. De Kanjertraining, die wekelijks op het rooster staat, bevordert positief gedrag, emotionele balans en respectvolle interacties. Meer informatie vindt u op www.kanjertraining.nl.

Welke registratiemethode gebruikt De Finne voor sociale vooruitgang?

Basisschool De Finne monitort de sociale ontwikkeling van leerlingen met behulp van het Kanvas systeem.

  • Kanvas

Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren zet De Finne in?

Voor het sociaal-emotioneel leren maakt Basisschool De Finne gebruik van de Kanjer trainingen.

  • Kanjertraining

Inspectierapport Basisschool De Finne: Kwaliteit en Ontwikkeling

De Inspectie van het Onderwijs voert periodiek diepgaande onderzoeken uit naar het functioneren van basisscholen. Minimaal elke vier jaar wordt het schoolbestuur geëvalueerd op aspecten als kwaliteitszorg, onderwijskwaliteit en financieel beheer. Naast het bestuurlijke onderzoek bezoekt de inspectie ook diverse scholen om de onderwijspraktijk ter plaatse te beoordelen. De meest recente bevindingen van deze onderzoeken zijn publiekelijk toegankelijk via de website van de Onderwijsinspectie. In september 2020 heeft een thematisch inspectiebezoek plaatsgevonden, gericht op kwaliteitsverbetering en adaptief handelen binnen onze schoolpopulatie. De conclusie van dit bezoek was positief: De Finne is geplaatst in het basisarrangement. Dit betekent dat de inspectie voldoende vertrouwen heeft in onze onderwijsontwikkelingen en dat we de komende vier jaar zonder aanvullend inspectiebezoek onze ingezette koers kunnen voortzetten. Er is geen specifiek rapport op schoolniveau opgemaakt naar aanleiding van dit themabezoek. Wel is onze school meegenomen in een uitgebreider bovenschools inspectierapport, waar de algehele bevindingen van het bestuurlijke onderzoek zijn vastgelegd. Meer details over dit onderzoek kunt u vinden via de onderstaande links.

Resultaten | De Finne in Warten | [2025] Schoolregister