
Schoolweging
De schoolweging van De Lisdodde Wanneperveen is 30,13 , met een spreiding van 5,90 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 97,4% score op het fundamenteel niveau overtreft de school ruimschoots de landelijke signaleringswaarde van 85%. Deze consistentie (ook in coronajaren) onderstreept het sterk beredeneerd aanbod voor basisvaardigheden.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Duidelijke focus op theoretische leerwegen: 25% vwo-advies (vs. 18,6% landelijk). Praktijkonderwijs blijft beperkt (0%), in contrast met 1,01% regionaal. De brede adviesrange (van 16,67% vmbo-b tot 25% vwo) sluit aan bij de hoge schoolweging en diverse populatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | De Lisdodde Wanneperveen | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
207.1 | 199.72 | 199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
42,86% van de leerlingen presteert boven advies (vs. 25,27% landelijk), wat aansluit bij het intensieve maatwerkbeleid. Het lage percentage onderadvies (14,29%) bevestigt de zorgvuldige advisering, ondanks de complexe leerlingenpopulatie.
Sociale ontwikkeling
In onze kwaliteitskaart 'Kanjerbeleid' beschrijven we jaarlijks de resultaten, analyses en doelen/aanpak voor een nieuwe periode.
Verbinding
Wat is de werkwijze van KC De Lisdodde voor sociale ontwikkeling?
KC De Lisdodde creëert een veilige omgeving door incidenten zoals pesten en agressie te voorkomen. De school investeert in een goede vertrouwensband, een prettig klimaat en heldere regels. Incidenten worden geregistreerd en gedeeld met de ouders. De school voert een sociaal veiligheidsbeleid uit en heeft een aanspreekpunt (Patricia van Dooren) voor pesten. Het doel is via kwaliteitskaart en kanjerbeleid de sociale veiligheid te monitoren. De sociale opbrengsten worden gevolgd via Kanvas.
Welke registratievorm(en) gebruikt KC De Lisdodde om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
KC De Lisdodde gebruikt Kanvas om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt KC De Lisdodde?
KC De Lisdodde gebruikt Kanjer trainingen als methode voor sociaal-emotioneel leren.