Rehobothschool

Het team van Rehobothschool in Waddinxveen

Current section: team
Sperwerhoek 4
2743 Waddinxveen

Zie hier hoe het team van Rehobothschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rehobothschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Rehobothschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Rehobothschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Rehobothschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.9%)
Man (21.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.5%)
Man (17.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rehobothschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10.5%)
25-35 jaar (21.1%)
35-45 jaar (21.1%)
45-55 jaar (26.3%)
55-65 jaar (15.8%)
&ge;65 jaar (5.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Rehobothschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (68.4%)
Direct ondersteunend personeel (26.3%)
Management (5.3%)

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Het onderwijs op de Rehobothschool

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

100%

Leerjaar 3 t/m 8

Overig
23.9%
Rekenen/wiskunde
19.4%
Lezen
12.4%
Taal
10.8%
Wereldoriëntatie
9.7%
Levensbeschouwing
9.3%
Bewegingsonderwijs
6%
Kunstzinnige en creatieve vorming
5.1%
Engelse taal
3.5%

Specialistische Ondersteuning op de Rehobothschool: Een Diepgaand Overzicht

4

Taal- en Rekenzwakke Leerlingen en Hoogbegaafdheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Onze school telt vier toegewijde specialisten die zich richten op taal- en rekenvaardigheden en de begeleiding van meer- en hoogbegaafde leerlingen. De interne begeleider en rekenspecialist werken nauw samen met het managementteam om het taal- en rekenonderwijs te optimaliseren. Zij ontwikkelen een beleidsplan dat de ondersteuning en uitdagingen voor elke leerling in kaart brengt. Deze proactieve aanpak zorgt ervoor dat elke leerling de kans krijgt om zijn of haar volledige potentieel te benutten, zowel op het gebied van taal als rekenen.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Voor een optimale sociaal-emotionele ontwikkeling en gedragsmatige ondersteuning beschikt de Rehobothschool over vier deskundige specialisten. De intern begeleider is het centrale aanspreekpunt voor leerkrachten en ouders bij signalen van sociaal-emotionele uitdagingen. Zij coördineert de inzet van de juiste specialist om passende ondersteuning te bieden. Deze samenwerking garandeert een veilige en stimulerende leeromgeving waarin elk kind zich gesteund voelt om zijn of haar persoonlijke groei te realiseren.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Drie gedreven specialisten, waaronder de gedragsspecialist en intern begeleider, bieden gerichte ondersteuning bij gedrag, werkhouding en taakaanpak. Zij werken nauw samen om leerlingen te helpen bij het ontwikkelen van effectieve studievaardigheden en een positieve leerhouding. Dit gebeurt in constante dialoog met leerkrachten en ouders. Door deze gespecialiseerde aanpak wordt de zelfstandigheid en het leerplezier van de leerlingen bevorderd, wat essentieel is voor hun academische succes.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

De Rehobothschool besteedt veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van haar leerlingen, ondersteund door twee toegewijde professionals. Bij signalen van extra ondersteuning op motorisch gebied, kunnen onze leerlingen rekenen op de expertise van een verbonden fysiotherapeut. Deze zorg wordt verleend binnen de schooluren. Dit zorgt voor een laagdrempelige en effectieve aanpak, waarbij de fysieke gezondheid en ontwikkeling van elk kind centraal staan.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider fungeert als primair contactpersoon voor alle aspecten van medisch handelen en persoonlijke verzorging binnen de school. Zij is verantwoordelijk voor de correcte uitvoering en monitoring van alle relevante protocollen, in nauwe samenwerking met ouders en externe zorgverleners. Dit garandeert een veilige en zorgzame omgeving waarin de gezondheid en het welzijn van elke leerling gewaarborgd zijn.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Technieklokaal
Speellokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op Rehobothschool

Ontdek Ons Ondersteuningsaanbod

Op de Rehobothschool in Waddinxveen geloven we sterk in het bieden van passende ondersteuning aan al onze leerlingen. We nodigen u van harte uit om ons uitgebreide schoolondersteuningsprofiel te raadplegen voor een gedetailleerd overzicht van ons huidige aanbod. Voor de toekomst werken we continu aan het uitbreiden van onze expertise. Ons doel is om leerkrachten verder te scholen, zodat zij nog beter kunnen inspelen op de specifieke onderwijsbehoeften van elke individuele leerling. Dit betekent dat we investeren in meer specialistische kennis binnen ons team, om zo een nog breder scala aan ondersteuning te kunnen garanderen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Kern van het Onderwijs

Welke onderwijskundige doelen nastreven wij met ons schoolplan?

Bij Rehobothschool Waddinxveen stellen we hoge eisen aan ons onderwijs. We maken gebruik van lesmethoden die de leerdoelen ondersteunen en duidelijke handvatten bieden aan onze leerlingen. Om individuele aandacht te garanderen, hebben we het 'zelfstandig werken' geïntroduceerd. Tijdens deze periodes werken leerlingen zelfstandig aan opdrachten na een gezamenlijke instructie. Dit stelt leerkrachten in staat om gerichte ondersteuning te bieden aan leerlingen die extra hulp nodig hebben. Kinderen leren zo om zelfstandig of samen met klasgenoten oplossingen te vinden voor uitdagende taken. Indien nodig, leren ze hun vragen te parkeren tot de leerkracht beschikbaar is, wat samenwerking en verantwoordelijkheidsgevoel bevordert. Deze aanpak sluit naadloos aan bij adaptief onderwijs. Naast zelfstandig werken, hebben we de afgelopen jaren ook focus gelegd op Coöperatief Leren en Effectieve Instructie. Handelingsgericht Werken (HGW) is een integraal onderdeel van onze schoolorganisatie geworden. HGW is een systematische werkwijze waarbij het onderwijsaanbod wordt afgestemd op de unieke basis- en onderwijsbehoeften van elk kind. We formuleren wat een kind nodig heeft om specifieke leerdoelen te behalen, met de centrale vraag: 'Wat vraagt dit kind van ons?' Hierbij kijken we naar de benodigde benadering, aanpak en ondersteuning, waarbij kindkenmerken worden vertaald naar concrete onderwijsbehoeften. De focus ligt op wat we in het onderwijs kunnen doen om aan de behoeften van het kind te voldoen, wat zichtbaar wordt in onze groepsplannen. We vinden het essentieel dat kinderen eigenaar worden van hun leerproces. Door te weten wat ze moeten leren, hoe ze ervoor staan en welke volgende stap gezet moet worden, groeit hun intrinsieke motivatie. Het zichtbaar maken van leerprocessen, met duidelijke doelen voor rekenen, taal en sociale vaardigheden, verhoogt de effectiviteit. Leerlingen worden zo samen verantwoordelijk voor een prettige en veilige leeromgeving. Individueel stimuleren we kinderen om verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen ontwikkeling. Voortgang wordt besproken tijdens persoonlijke kindgesprekken. Het continu evalueren en implementeren van nieuwe methoden zorgt ervoor dat ons onderwijsaanbod modern en relevant blijft. Kwaliteitsborging wordt verder gewaarborgd via ons schoolplan, de schoolgids, de klachtenregeling en een digitaal kwaliteitsmanagementsysteem voor zelfevaluatie.

Hoe borgt de Rehobothschool de kwaliteit van het onderwijs?

Om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen, investeren we continu in de professionaliteit van onze leerkrachten. Naast het invoeren van innovatieve lesmethoden, is de deskundigheid van de leerkracht cruciaal. Dit realiseren we door gerichte bijscholing en professionele ontwikkeling. Onze teamleden volgen diverse studiedagen en verdiepen zich in effectieve instructietechnieken, zoals die van 'Teach Like a Champion'. Individuele leerkrachten volgen gespecialiseerde trainingen op diverse onderwijsgebieden. Daarnaast besteden we aandacht aan actuele thema's zoals mediawijsheid en de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. We faciliteren kennisdeling binnen het team door middel van themagroepen. In deze groepen verdiepen collega's zich in specifieke onderwijsgebieden, stellen zij doelen op voor hun themagroep en evalueren zij de voortgang. Deze collectieve inspanning zorgt ervoor dat we als team continu blijven leren en onze onderwijskwaliteit op een hoog niveau houden.

Downloaden

Voorbereiding op de Basisschool: Ons Aanbod voor het Jonge Kind

Toelichting van de school

De Rehobothschool in Waddinxveen faciliteert een stimulerende omgeving voor jonge kinderen. In ons schoolgebouw biedt kinderopvangorganisatie IJgenweis zowel Voor- en Naschoolse Opvang (VSO en BSO) als een gezellige Peutergroep op de ochtenden aan. Dit aanbod is speciaal ingericht om uw kind een vliegende start te geven in het basisonderwijs. De peutergroep bevordert de sociale en cognitieve ontwikkeling, wat een uitstekende voorbereiding is op de latere schooljaren.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor peuters en kleuters op de Rehobothschool?

De Rehobothschool biedt in samenwerking met IJgenweis een stimulerend programma voor jonge kinderen. Dit omvat een Peutergroep op de ochtenden en Voor- en Naschoolse Opvang (VSO/BSO) gedurende de dag. Deze faciliteiten zijn ontworpen om de ontwikkeling van uw kind te ondersteunen en een soepele overgang naar de basisschool te waarborgen.

Met welke kinderopvangpartner werkt de Rehobothschool samen voor het jonge kind?

Voor het aanbod gericht op jonge kinderen werkt de Rehobothschool nauw samen met Kinderopvang IJgenweis. Zij verzorgen de Peutergroep en de Voor- en Naschoolse Opvang binnen onze school. Deze samenwerking zorgt voor een doorlopende leerlijn en een vertrouwde omgeving voor uw kind, van peuter tot basisschoolleerling.

Voor het aanbod gericht op jonge kinderen werkt de Rehobothschool nauw samen met Kinderopvang IJgenweis. Zij verzorgen de Peutergroep en de Voor- en Naschoolse Opvang binnen onze school. Deze samenwerking zorgt voor een doorlopende leerlijn en een vertrouwde omgeving voor uw kind, van peuter tot basisschoolleerling.

Team | Rehobothschool in Waddinxveen | [2025] Schoolregister