Nederlands Hervormde Basisschool Bethel

Het team van Nederlands Hervormde Basisschool Bethel in Waddinxveen

Current section: team
Lindengaarde 17a
2742 Waddinxveen

Zie hier hoe het team van Nederlands Hervormde Basisschool Bethel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Nederlands Hervormde Basisschool Bethel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Nederlands Hervormde Basisschool Bethel bij jullie?

Ontdek hoe goed Nederlands Hervormde Basisschool Bethel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Nederlands Hervormde Basisschool Bethel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.9%)
Man (21.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Nederlands Hervormde Basisschool Bethel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (27.8%)
35-45 jaar (22.2%)
45-55 jaar (27.8%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Nederlands Hervormde Basisschool Bethel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.9%)
Direct ondersteunend personeel (15.8%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (5.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Nederlands Hervormde Basisschool Bethel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Bethel: Zekerheid en Continuïteit

Op Bethel Basisschool in Waddinxveen zetten we ons in voor kwalitatief hoogstaand onderwijs met betrokken leerkrachten. Bij ziekte of verlof van een leerkracht, zorgen we voor een naadloze overgang. Onze voorkeur gaat uit naar de duo-leerkracht als eerste vervanger. Deze leerkracht is al bekend met de leerlingen en de groep, wat zorgt voor directe herkenning en continuïteit in de klas. Dit minimaliseert de impact op het leerproces van de kinderen. Daarnaast onderhouden we nauwe banden met een gespecialiseerde invalpool in de regio. Deze pool biedt flexibele en betrouwbare vervangingsmogelijkheden, waardoor we in de meeste situaties verzekerd zijn van gekwalificeerde leerkrachten. We werken ook samen met een invalpool die bestaat uit enthousiaste Pabo-studenten van Hogeschool 'De Driestar'. Deze samenwerking biedt niet alleen waardevolle praktijkervaring aan studenten, maar versterkt ook ons eigen team met frisse energie en nieuwe inzichten. De afgelopen drie schooljaren hebben we slechts één keer een klas naar huis moeten sturen wegens onvoldoende vervanging. Ons team functioneert momenteel op volle sterkte, zonder openstaande vacatures. Het bevorderen van werkplezier en een stabiele werkomgeving is een kernwaarde die we actief nastreven onder leiding van onze directeur-bestuurder.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam op Basisschool Bethel

6

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Academische Groei
Orthopedagoog voor Ontwikkelingsondersteuning
Rekenspecialist voor Wiskundig Succes
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist voor Taalontwikkeling

Toelichting van de school:

Lezen en Spelling: Kinderen met leesuitdagingen ontvangen wekelijks extra begeleiding, conform nationale dyslexieprotocollen. Onze intern begeleider analyseert samen met de leerkracht de leesvoortgang middels toetsen en observaties, om eventuele vervolgstappen zoals dyslexieonderzoek te bepalen. Leerlingen die moeite hebben met spelling krijgen gerichte ondersteuning van onze remedial teacher. Deze hulp duurt maximaal 30 minuten per week, waardoor de basisvaardigheden versterkt worden. Rekenen: Bij ernstige rekenproblemen bieden we extra begeleiding tijdens de rekentijd. De rekenspecialist identificeert de specifieke leerbehoeften voor effectieve ondersteuning. Onze leerkrachten zijn getraind in protocollen voor rekenproblemen en dyscalculie. Groepsdoorbroken Rekenen: Van groep 4 tot en met 8 vindt rekeninstructie gelijktijdig plaats. Dit stelt ons in staat om leerlingen te plaatsen in groepen die optimaal aansluiten bij hun individuele rekenniveau, zowel voor achterstanden als voor versnelling.

6

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Groeiomgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Remedial Teacher voor Emotionele Ondersteuning
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor Emotionele Balans
Schoolmaatschappelijk Werk voor Persoonlijke Begeleiding
Kindercoach voor Ontwikkelingsgesprekken

Toelichting van de school:

Binnen de klas passen we de Kanjertraining toe om de sociale vaardigheden te bevorderen. Voor kinderen met sociaal-emotionele uitdagingen bieden we ondersteuning via onze schoolmaatschappelijk werkster in individuele gesprekken. Daarnaast kan de kindercoach ingeschakeld worden voor een traject van maximaal zes weken, met de mogelijkheid tot verlenging. Hiervoor vragen wij een ouderbijdrage, aangezien dit buiten de standaardbasisschooltaken valt.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Praktische Hulp

Beschikbare specialisten:

Ambulant Begeleider voor Gedragsanalyse

Toelichting van de school:

Bij zorgen over gedrag, werkhouding of taakaanpak van uw kind, kan de school ambulante begeleiding aanvragen. Deze professional observeert het kind en adviseert ouders, leerkrachten en intern begeleiders over concrete handelingsstrategieën.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Onze vakleerkracht gym signaleert ontwikkelingen op het gebied van motoriek. Bij specifieke zorgen verwijzen wij door naar externe specialisten voor verdere ondersteuning.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Medische handelingen door leerkrachten worden met de grootste zorgvuldigheid en in overleg uitgevoerd, conform een vastgesteld protocol. Dit vereist wederzijds vertrouwen, toestemming en specifieke instructies om de veiligheid en het welzijn van het kind te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Schooltuin
Patio voor time-out
Leerplein
Gymzaal direct aan overzijde van de weg
Praktijklokaal

Extra Ondersteuning voor Succes op Basisschool Bethel Waddinxveen

Gedetailleerd Overzicht van Educatieve Ondersteuningsprogramma's

Op Basisschool Bethel in Waddinxveen bieden we diverse mogelijkheden voor extra ondersteuning om elke leerling optimaal te laten presteren. Wanneer reguliere lesstof onvoldoende uitdaging biedt, zetten we onze verrijkingsmap in. Deze methode compact de basisstof en voegt verrijkende elementen toe, zodat leerlingen continu gestimuleerd worden. Voor kinderen die baat hebben bij een meer gestructureerde aanpak, is er de verrijkingsgroep. Onder begeleiding van een ervaren talentbegeleider werken leerlingen aan uitdagende lesstof en ontwikkelen ze essentiële leerstrategieën. Onze focus ligt op het benutten van cognitieve potentie en het trainen van cruciale vaardigheden voor succesvol leren. Meer details over ons beleid voor meer- en hoogbegaafde leerlingen vindt u in ons uitgebreide document. Indien, ondanks deze inspanningen, een kind zich niet optimaal ontwikkelt of het welbevinden in het gedrang komt, bieden we toegang tot onze gespecialiseerde HB-voorziening binnen samenwerkingsverband Berséba. Deze faciliteit is beschikbaar voor alle aangesloten scholen en richt zich op hoogbegaafde kinderen (IQ 130+) tussen 8 en 12 jaar. Vanuit een Bijbels perspectief creëren we een veilige en stimulerende omgeving waar deze kinderen zich thuis voelen. Een deskundige leerkracht en gedragsspecialist begeleiden een rijk lesprogramma en bevorderen de interactie met gelijkgestemde leeftijdsgenoten. Voor meer informatie of aanmelding kunt u contact opnemen met onze intern begeleiders. Vanaf dit schooljaar introduceren we op de Bethelschool een speciale groeiklas. In de bovenbouw starten we bovendien met een pilot voor een 'praktijkklas-achtige' ondersteuning, speciaal gericht op praktisch ingestelde leerlingen. Hiervoor is een nieuw praktijklokaal ingericht op het kleuterplein. Dit pilotproject wordt de komende vier jaar zorgvuldig geëvalueerd en aangepast. De groeiklas zal maximaal twaalf kinderen ontvangen die twee ochtenden per week intensief begeleid worden. Deze ondersteuning is bedoeld voor leerlingen die extra moeite hebben met het reguliere onderwijs, zelfs na aanpassingen en individuele begeleiding. Vaak gaat het om een combinatie van uitdagingen op cognitief en sociaal-emotioneel gebied. We streven ernaar om deze leerlingen de best mogelijke kansen te bieden voor hun persoonlijke en academische groei.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Bethel School Waddinxveen: Kwaliteitszorg & Schoolplan Ontwikkeling

Wat zijn de kernambities van ons Bethel Schoolplan?

Ons schoolplan, met vier focusgerichte leerteams, beschrijft onze ambitieuze doelen voor een stimulerende leeromgeving. We streven naar een diepgaande vorming en effectieve instructie, waarbij elke leerling centraal staat. Leerteam 1: Curriculumontwikkeling Onze ambitie is om leerlingen op de Bethel School lessen te bieden met volop ruimte voor verdieping en persoonlijke ontwikkeling. Leerkrachten selecteren zorgvuldig lesinhoud en tijdsinvestering om dit te realiseren. Leerteam 2: Didactische Excellentie We bevorderen een consistente en effectieve directe instructie door het hele team. Leerkrachten ontwikkelen hun professionele vaardigheden, wat leidt tot verhoogde leerlingbetrokkenheid en een positieve leerhouding. We spelen in op individuele leerbehoeften en verschillen. Leerteam 3: Inclusieve Educatie De Bethel School is een inclusieve gemeenschap waar elke leerling zich gewaardeerd en gelijkwaardig voelt. Door diverse lesmethoden en aanpakken bevorderen we de ontwikkeling en het welzijn van alle kinderen. Leerteam 4: Pedagogisch Klimaat Onze school is gebaseerd op de kernwaarden van liefde en naastenliefde. We stimuleren intrinsieke motivatie voor gedrag dat bijdraagt aan het collectieve welzijn. Een sterke samenwerking tussen ouders en leerkrachten is hierbij essentieel. Duidelijke afspraken over gedrag en consequenties zorgen voor een veilige en voorspelbare omgeving, waarin leerlingen verantwoordelijkheid leren dragen.

Hoe implementeert de Bethel School haar jaarlijkse doelen?

Jaarlijks stellen we een gedetailleerd jaarplan op, waarin we specifieke subdoelen uitwerken binnen de vier strategische thema's. Dit plan wordt continu geëvalueerd. Op elke studiedag delen de leerteams hun voortgang en specifieke teamacties, wat zorgt voor continue verbetering en afstemming binnen de schoolorganisatie.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen bij Basisschool Bethel

Toelichting van de school

Basisschool Bethel werkt nauw samen met Peuterspeelzaal 'IJgenweis' om een naadloze overgang naar het basisonderwijs te garanderen. Deze samenwerking is gebaseerd op gedeelde Christelijke waarden en een gezamenlijke visie op de ontwikkeling van jonge kinderen. Wij begrijpen dat ouders soms kiezen voor andere opvangmogelijkheden. Hoewel we geen formele samenwerkingsovereenkomsten hebben met deze externe partijen, staan we open voor communicatie. Dit kan extra afstemming vereisen met betrekking tot studiedagen en vakantieroosters. Onze prioriteit ligt bij het creëren van een stabiele en ondersteunende leeromgeving voor uw kind, vanaf de vroegste jaren. Door proactief te communiceren, zorgen we ervoor dat alle kinderen zich welkom en veilig voelen bij Bethel.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Bethel speciale programma's voor peuters en kleuters?

Basisschool Bethel richt zich op een soepele overgang van peuterspeelzaal naar basisschool. Hoewel we geen aparte 'jonge kind' programma's aanbieden die losstaan van ons reguliere onderwijs, zorgen we voor een warme en gestructureerde start voor alle jonge leerlingen. Onze leerkrachten zijn speciaal getraind om de behoeften van jonge kinderen te herkennen en te ondersteunen. We creëren een stimulerende omgeving waarin spelenderwijs leren centraal staat, wat essentieel is voor de ontwikkeling in deze leeftijdsfase.

Met welke organisaties werkt Basisschool Bethel samen voor de opvang van jonge kinderen?

Basisschool Bethel onderhoudt een waardevolle samenwerking met Peuterspeelzaal 'IJgenweis'. Deze samenwerking is gericht op het bevorderen van een gezamenlijke pedagogische visie en het waarborgen van een soepele overgang voor kinderen die van 'IJgenweis' naar onze school stromen. Deze nauwe band zorgt ervoor dat we de ontwikkeling van uw kind optimaal kunnen ondersteunen vanaf de vroegste kinderjaren. We delen informatie en stemmen af om een consistente aanpak te garanderen, met de Christelijke identiteit als gemeenschappelijke basis.

Basisschool Bethel onderhoudt een waardevolle samenwerking met Peuterspeelzaal 'IJgenweis'. Deze samenwerking is gericht op het bevorderen van een gezamenlijke pedagogische visie en het waarborgen van een soepele overgang voor kinderen die van 'IJgenweis' naar onze school stromen. Deze nauwe band zorgt ervoor dat we de ontwikkeling van uw kind optimaal kunnen ondersteunen vanaf de vroegste kinderjaren. We delen informatie en stemmen af om een consistente aanpak te garanderen, met de Christelijke identiteit als gemeenschappelijke basis.

Team | Nederlands Hervormde Basisschool Bethel in Waddinxveen | [2025] Schoolregister