
De resultaten van Koningsschool in Waalwijk
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Koningsschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Koningsschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Koningsschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen op de Koningsschool
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. We meten dit in groep acht met behulp van de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm waarbij minimaal 85% van alle leerlingen dit basisniveau moet behalen. Dit percentage van 85% fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die voor alle basisscholen in Nederland geldt.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten op de Koningsschool
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau en is een belangrijk doel voor onze leerlingen aan het einde van groep acht. Het streven is om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt per basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een eigen streefpercentage vast. Dit percentage dient als de signaleringswaarde voor het streefniveau, specifiek voor de Koningsschool.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Koningsschool?
Op de Koningsschool in Waalwijk begeleiden we elke leerling met aandacht voor persoonlijke ambities en een passend schooladvies voor het voortgezet onderwijs. In groep 8 ontvangen onze leerlingen een advies dat aansluit bij hun individuele niveau en potentieel. Vergeleken met een representatieve groep scholen, presteren de leerlingen van de Koningsschool uitstekend en volgen zij het geadviseerde niveau van vervolgonderwijs. Wij zetten ons in om leerlingen alle kansen te bieden om hun talenten te ontwikkelen, met een focus op zowel academische groei als brede persoonlijke ontwikkeling. De Koningsschool hecht veel waarde aan de algehele ontwikkeling van onze leerlingen. Naast toetsresultaten kijken we breed naar de groei en vooruitgang die iedere leerling doormaakt gedurende hun tijd op onze basisschool.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Welzijn op de Koningsschool
De Koningsschool in Waalwijk draagt bij aan de vorming van uw kind tot een evenwichtige, respectvolle en actieve burger. We focussen op het ontwikkelen van sociale vaardigheden, het aanleren van omgangsregels en het bevorderen van beleefdheid. Ons onderwijs is erop gericht kinderen te helpen goed met anderen om te gaan en deel te nemen aan de samenleving. We besteden veel aandacht aan sociale competenties en de basiswaarden die hierbij horen, zodat leerlingen zich ontwikkelen tot zelfstandige en samenwerkende individuen. De Koningsschool is een hechte gemeenschap waar respect voor jezelf, voor elkaar en voor de diversiteit aan meningen, culturen en religies centraal staat. We verwachten van iedereen binnen onze school – leerlingen, ouders en leerkrachten – een respectvolle benadering. Samen creëren we een omgeving waarin zorg voor elkaar en voor onze omgeving wordt gestimuleerd.
Respect voor iedereen
Een veilige leeromgeving
Gedeelde verantwoordelijkheid
Hoe bevordert de Koningsschool de sociale ontwikkeling van leerlingen?
De Koningsschool hanteert protocollen om een veilige sociale omgeving te creëren voor zowel leerlingen als personeel. We volgen nauwgezet de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen met behulp van het IEP Leerlingvolgsysteem. Dit systeem biedt een gedetailleerd inzicht in de vooruitgang van elk kind op gebieden zoals zelfmanagement, empathie, sociale interactie en emotionele regulatie. Onze school streeft ernaar dat alle leerlingen, ouders en teamleden zich veilig, gewaardeerd en gerespecteerd voelen. Leerkrachten fungeren hierin als rolmodel door interesse te tonen, leerlingen te motiveren en hen een positief zelfbeeld te geven. Ze zijn deskundig en stemmen hun aanpak af op de leeftijd en mogelijkheden van de kinderen. Binnen de klas werken we met de principes van Positive Behavior Support (PBS). Dit helpt ons om een positieve leeromgeving te scheppen die leerprestaties bevordert en ongewenst gedrag voorkomt, wat essentieel is voor een gezonde sociale ontwikkeling.
Welke systemen gebruikt de Koningsschool voor het monitoren van sociale vooruitgang?
Om de sociale opbrengsten en de ontwikkeling van onze leerlingen in kaart te brengen, maakt de Koningsschool gebruik van de volgende registratievormen:
- Zien (observatie- en registratiesysteem)
- IEP leerlingvolgsysteem
Welke methoden worden ingezet voor sociaal-emotioneel leren op de Koningsschool?
Voor het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen past de Koningsschool specifieke methoden toe:
- Sova-lessen geïntegreerd binnen het PBS (Positive Behavior Support) raamwerk