Basissch De Goede Polder
Nieuwstraat 37 -39
4354 AV Vrouwenpolder

Schoolweging

Schoolweging
29.34
Spreiding
5.82

De schoolweging van De Goede Polder is 29,34 , met een spreiding van 5,82 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Het fundamenteel niveau wordt door 97,7777% van de leerlingen gehaald, wat ver boven de landelijke norm van 85% ligt. Deze score overtreft zelfs het gemiddelde van vergelijkbare scholen (95,8758%), wat wijst op effectieve basisvaardighedentraining.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

59,9999% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de door de inspectie bepaalde signaleringswaarde van 47,1%. Dit toont aan dat de school ondanks de krimp kwalitatief sterk presteert. Ter vergelijking: vergelijkbare scholen scoren gemiddeld 57,79%.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De adviezen zijn gelijkmatig verdeeld: 33,33% vmbo-k/-(g)t, 33,33% vmbo-(g)t en 33,33% havo. Opvallend is het ontbreken van praktijkonderwijs-adviezen, terwijl het landelijk gemiddelde hier 1,01% scoort. De focus op theoretische leerwegen contrasteert met de regionale verdeling waar gemiddeld 34,54% naar vmbo-b/k adviseert.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2022-2023

ToetsDe Goede PolderGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2022-2023

Score
58

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

20% van de leerlingen presteert onder advies, bijna het dubbele van het landelijk gemiddelde (11,81%). Geen enkele leerling stroomt door boven advies, tegenover 25,27% landelijk. Dit kan samenhangen met de relatief hoge schoolweging en beperkte differentiatiemogelijkheden door de kleine schoolomvang.