Willibrordusschool in Vroomshoop

Het team van Willibrordusschool in Vroomshoop

Current section: team
De Seringen 2
7681 Vroomshoop

Zie hier hoe het team van Willibrordusschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Willibrordusschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Willibrordusschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Willibrordusschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Willibrordusschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Willibrordusschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (50%)
35-45 jaar (12.5%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Willibrordusschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (87.5%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (12.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Willibrordusschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Flexibele Personeelsvervanging op de Willibrordusschool

Op de Willibrordusschool zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van ons team. Wanneer een teamlid verlof aanvraagt of onverhoopt ziek wordt, initieert onze directeur direct een aanvraag voor vervanging bij het gespecialiseerde mobiliteitscentrum. Dit proces garandeert dat we zo snel mogelijk een gekwalificeerde invaller kunnen vinden. Mocht er onverhoopt geen geschikte kandidaat beschikbaar zijn via het mobiliteitscentrum, dan activeren we ons interne protocol voor ziektevervanging om de lessen zo min mogelijk te laten onderbreken.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op de Willibrordusschool: Ons Specialistenteam

4

Taal en Rekenen: Sterke Fundamenten op de Willibrordusschool

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Leescoördinator
Interne Cultuurcoördinator

Toelichting van de school:

Op de Willibrordusschool Vroomshoop excelleren wij in het aanbieden van Nederlands en rekenen met innovatieve lesmethoden. Deze methodes sluiten naadloos aan bij de kerndoelen en de referentieniveaus 1F/1S voor rekenen en 2F voor taal. Onze aanpak garandeert een consistente leerlijn, zowel binnen de basisschool als bij de overgang naar het voortgezet onderwijs. Elk kind weet per leerjaar wat er verwacht wordt, wat zorgt voor een duidelijke ontwikkelingsweg. We erkennen echter dat één methode niet voor elk kind ideaal is. Ons onderwijs is ingericht om leerproblemen vroegtijdig te signaleren, zodat we direct passende ondersteuning kunnen bieden. Elk kind kan zo optimaal profiteren van de lessen. Bij specifieke onderwijsbehoeften op het gebied van taal of rekenen, wordt de leerkracht ondersteund door de intern begeleider. Samen met u als ouder bespreken we de benodigde aanpassingen. Onze rekenspecialist, die tevens beleidsmatig verantwoordelijk is voor rekenonderwijs, zorgt voor een heldere, schoolbrede aanpak met duidelijke afspraken en doelstellingen. Dit garandeert een gestroomlijnde en effectieve leerervaring voor alle leerlingen.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Burgerschap op de Willibrordusschool

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De Willibrordusschool Vroomshoop bevordert de sociale en maatschappelijke competenties van uw kind door middel van de methode 'Leefstijl'. Dit programma richt zich op het ontwikkelen van sociaal-emotionele vaardigheden, essentieel voor zelfstandige, betrokken volwassenen. Kinderen leren belangrijke basisvaardigheden die hen helpen succesvol te zijn op school, thuis en in hun verdere leven. Daarnaast besteedt 'Leefstijl' uitgebreid aandacht aan burgerschapsvorming, wat bijdraagt aan de persoonlijke ontwikkeling. Het schoolbrede pedagogische klimaat wordt versterkt door de uitgangspunten van B64All. Deze duidelijke gedragsverwachtingen zorgen voor rust, structuur en een veilige leeromgeving voor iedereen. De sociale competenties van onze leerlingen monitoren we nauwgezet met de Sociale Competentie ObservatieLijst (SCOL).

0

Gedrag, Werk-houding en Taakaanpak: Gepersonaliseerd Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wij bieden op de Willibrordusschool Vroomshoop onderwijs op maat, waarbij we rekening houden met de unieke ontwikkelingslijn van elk kind. Onze focus ligt op het optimaliseren van de structuur, routines, en een herkenbare dagelijkse gang van zaken. We hanteren een differentiatiesysteem dat recht doet aan individuele verschillen en het organisatorisch vermogen van leerkrachten. Ons doel is een lerende organisatie waar samenwerking en probleemoplossing centraal staan, wat bijdraagt aan een positieve werk- en leerhouding. Kinderen leren zelfstandigheid en nemen verantwoordelijkheid voor hun taken. Het versterken van hun eigenwaarde – 'Ik ben iemand en ik kan wat' – is hierbij cruciaal. Door schoolbrede afspraken, regels en routines te hanteren, creëren we een voorspelbare en veilige omgeving. De leerkracht stimuleert en motiveert leerlingen actief om mede-eigenaar te worden van hun eigen leerproces. Dit bevordert een proactieve houding en een positieve werk- en leerervaring.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond op de Willibrordusschool

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De Willibrordusschool Vroomshoop stimuleert de motorische ontwikkeling van alle kinderen door middel van intensief en veelzijdig bewegen. In het huidige digitale tijdperk is dit van groot belang voor een gezonde groei en ontwikkeling. Wij maken gebruik van de methode ‘Basislessen bewegingsonderwijs’, die een compleet jaarprogramma biedt. Voor de jongste leerlingen in groep 1 en 2 gebruiken we specifieke materialen uit de map ‘Gymlessen in het Speellokaal’. Onze bewegingslessen zijn gericht op samenspel en wederzijds respect, waarbij kinderen leren rekening te houden met elkaar. Dit draagt bij aan zowel fysieke fitheid als sociale vaardigheden.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De Willibrordusschool Vroomshoop volgt strikt de richtlijnen voor medicijnverstrekking en medisch handelen zoals beschreven op de website van GGD Noord- en Oost-Gelderland. Uw kind kan rekenen op een veilige en professionele aanpak. Indien nodig, vragen wij u om een verklaring te ondertekenen met betrekking tot de specifieke medische zorg voor uw kind. Het is van belang te weten dat medische handelingen die onder de wet BIG vallen, niet worden uitgevoerd door ons schoolpersoneel. U kunt het volledige protocol raadplegen via de volgende link voor gedetailleerde informatie: https://www.ggdnog.nl/professionals/scholen/jeugdgezondheid/medicijnverstrekking-en-medisch-handelen-op-scholen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Optimale Leerlingondersteuning op de Willibrordusschool

Ons Passend Onderwijs Beleid Uitgelegd

De Willibrordusschool in Vroomshoop zet vol in op passend onderwijs voor elke leerling. We streven ernaar om kinderen met specifieke ondersteuningsbehoeften een stimulerend ontwikkelperspectief te bieden en een ongestoorde groei te garanderen, bij voorkeur op onze vertrouwde schoollocatie. Ons onderwijs is inclusief, laagdrempelig en dichtbij georganiseerd, in nauwe samenwerking met essentiële partners in onderwijs en jeugdhulp. We signaleren vroegtijdig leer- en ontwikkelingsproblemen en creëren een veilig sociaal-emotioneel klimaat voor iedereen. Specifieke aandacht gaat uit naar leerlingen met dyslexie en leerlingen met een bovengemiddelde of juist een meer uitdagende intelligentie. We hanteren een proactieve aanpak om gedragsproblemen te voorkomen, met duidelijke afspraken die voor iedereen inzichtelijk zijn. Onze school ontwikkelt continu een pedagogische aanpak die ook leerlingen met uitdagingen zoals ADHD en autisme ten goede komt. Leerkrachten worden hierin geschoold en we staan altijd open voor een gesprek met ouders over de individuele behoeften van hun kind. Hoewel de Willibrordusschool zich breed inzet, zijn er situaties waarin zeer specifieke ondersteuningsvragen buiten onze directe expertise vallen. In dergelijke gevallen biedt ons samenwerkingsverband ondersteuning bij het vinden van de meest geschikte onderwijsplek buiten onze school. Toekomstig aanbod en kwaliteitsverbetering Onze ambitie is om de prestaties op basisvakken zoals taal, lezen en rekenen continu te verbeteren. Door middel van heldere onderwijsplannen en een focus op effectieve didactische methoden, zoals EDI, versterken we het leerproces. We streven naar hogere onderwijsopbrengsten door een beredeneerd en passend aanbod te bieden, gebaseerd op hoge verwachtingen en een sterk didactisch klimaat. Hierbij ligt de nadruk op de basisvaardigheden en de doorlopende ontwikkeling van burgerschap en digitale geletterdheid. Om ons inclusieve onderwijs verder te verdiepen, focussen we komende periode op het versterken van onze interne zorgstructuur en het ontwikkelen van beleid voor specifieke leerlingengroepen, zoals meer- en hoogbegaafde leerlingen en leerlingen die doorstromen naar praktisch beroepsonderwijs. Een versterkte zorgstructuur, helder beschreven in ons School Ondersteuningsplan, definieert onze mogelijkheden en grenzen voor passend onderwijs. De samenwerking tussen leerkracht, intern begeleider en directie is hierbij cruciaal voor maatwerk en continue verbetering. Via cultuureducatie stimuleren we naast cognitieve vaardigheden ook creatieve, motorische, persoonlijke en sociale groei. Met ateliers, thema's rondom 'de gezonde school', burgerschap en digitale geletterdheid, zorgen we voor een brede ontwikkeling. We koesteren een veilig pedagogisch klimaat en werken aan de ontwikkeling van sociaal en maatschappelijk competente individuen. De uitgangspunten van B64All, onze schoolregels en de methode Leefstijl vormen hiervoor de basis. De Visie op het Jonge Kind wordt continu geëvalueerd, waarbij leerlijnen, doelen en didactiek worden afgestemd en geborgd. Tot slot betrekken we leerlingen actief bij hun eigen leerproces door middel van kindgesprekken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Optimale Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling op de Willibrordusschool Vroomshoop

Ontdek de Visie: Welke Ambitieuze Doelen Stellen Wij voor ons Schoolplan 2024-2028?

Ons vernieuwde schoolplan voor de periode 2024-2028 is met zorg ontwikkeld gedurende het schooljaar 2023-2024. Dit plan bouwt voort op het strategisch beleidsplan van onze stichting, waarbij we inzichten uit de evaluatie van het vorige schoolplan hebben meegenomen. Essentiële input van betrokken ouders, enthousiaste leerlingen en ons toegewijde team heeft geleid tot de formulering van de kernambities voor de komende vier jaar. Deze doelen zijn gedetailleerd uitgewerkt in zowel het schoolplan als het bijbehorende jaarplan voor 2024-2025. Voor een compleet overzicht van de inhoud van ons schoolplan en het actuele jaarplan, nodigen wij u van harte uit om onze website te raadplegen. Daar vindt u alle informatie die u nodig heeft. Daarnaast zullen directe links naar deze documenten beschikbaar worden gesteld op Vensters PO en in onze uitgebreide schoolgids.

Hoe Realiseren Wij Onze Educatieve Doelen? Een Cyclische Aanpak voor Continuerende Verbetering

De ambitieuze doelstellingen van ons schoolplan 2024-2028 worden elk schooljaar concreet vertaald naar een gedetailleerd jaarplan. Dit jaarplan schetst de specifieke doelstellingen voor het betreffende schooljaar en belicht de impact hiervan op ons onderwijsaanbod. De voortdurende verbetering van de leeropbrengsten voor onze leerlingen vormt de primaire drijfveer voor het initiëren van vernieuwingen. Aan het einde van elk schooljaar evalueren we de behaalde resultaten grondig. Deze evaluatie dient als cruciale basis voor het opstellen van het jaarplan voor het daaropvolgende schooljaar, aangevuld met andere relevante doelen uit het overkoepelende schoolplan. Bovendien integreren we proactief tussentijdse ontwikkelingen die voortkomen uit initiatieven van ons team en die aantoonbaar bijdragen aan het welzijn en de vooruitgang van onze leerlingen. Deze systematische, cyclische werkwijze waarborgt een continue en duurzame kwaliteitsverbetering binnen onze school.

Ontdek het jonge kind programma op de Willibrordusschool Vroomshoop

Toelichting van de school

Op de Willibrordusschool Vroomshoop stimuleren we de ontwikkeling van jonge kinderen door middel van spelend leren. Ons aanbod is gericht op betekenisvolle activiteiten die we thematisch integreren. Elk thema is zorgvuldig samengesteld om alle leerdoelen per periode te verweven in het taakwerk. Dit zorgt voor een coherente leerervaring, waarbij zowel taal als rekenen centraal staan. We hanteren het EDI-model voor effectieve instructie tijdens onze taal- en rekenkringen. Bovendien implementeren we het Curriculaire spinnenweb van Van den Akker om ons kleuteronderwijs continu te vernieuwen en te optimaliseren. Voor een gestructureerde observatie en registratie van het onderwijs en de resultaten, maken we gebruik van Kleuterbasis (voorheen DORR). Elk kind verdient een onderwijsactiviteit die aansluit bij hun belevingswereld en individuele behoeften. Onze leraren stellen wekelijkse planningen op die alle leerlijndoelen voor taal, rekenen, visueel-ruimtelijke waarneming en motoriek systematisch en herhaaldelijk aanbieden aan alle kinderen.

Veelgestelde vragen

Biedt de Willibrordusschool extra ondersteuning voor jonge kinderen?

De Willibrordusschool biedt geen specifieke extra programma's voor het jonge kind, maar focust op een rijke en uitdagende leeromgeving binnen het reguliere aanbod.

Werkt de Willibrordusschool samen met externe partners voor het jonge kind programma?

De Willibrordusschool werkt momenteel niet samen met externe partijen voor het programma voor jonge kinderen. Alle expertise en middelen worden intern ingezet.
Team | Willibrordusschool in Vroomshoop | [2025] Schoolregister