
Schoolweging
De schoolweging van Groen van Prinsterer Voorburg is 21,79 , met een spreiding van 4,71 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Groen van Prinsterer Voorburg | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 179.04 | 180.21 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Twee keer per jaar wordt er bij onze kinderen de Cito-toetsen afgenomen. Dit zijn: - CITO leerling in beeld: rekenen - CITO leerling in beeld: begrijpend lezen - CITO leerling in beeld: spelling - Drie minuten toets - AVI, een toets om het vaardigheidsniveau en de ontwikkeling van leerlingen op het gebied van technisch lezen in kaart te brengen. In de groepen 3 tot en met 8 worden er aan de hand van deze gegevens in combinatie met de methodegebonden toetsen groepsplannen (actieplannen) gemaakt, waarbij de leerlingen op verschillende niveaus bij elkaar geclusterd worden om zo o.a. de instructie te krijgen die ze nodig hebben. Daarnaast wordt er gewerkt met Chromebooks, zodat de kinderen op diverse momenten op hun eigen niveau kunnen werken voor de verschillende doelen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het onderdeel kwaliteitszorg.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Als team en directie reflecteren we doorlopend op onze uitgangspunten en leerresultaten en we evalueren deze op basis van eigen ambitieuze criteria en van buitenaf vastgestelde beoordelingsnormen. We willen kinderen in staat stellen zich te ontwikkelen op eigen niveau en naar eigen stijl. Daarbij vinden we het belangrijk dat de kinderen zich veilig genoeg voelen om zichzelf te zijn, zodat ze zich optimaal kunnen ontwikkelen. Basisveiligheid is voor zowel kinderen als leerkrachten de kern van waaruit we goed onderwijs kunnen geven. De Vreedzame school biedt hiervoor duidelijke handvatten. De belangen van de andere kinderen en de leerkracht zijn hierbij medebepalend en kunnen voor grenzen zorgen. Als leerkracht hebben we een sturende en coachende rol. LEES MINDER
ontwikkelen van talenten
vergroten van zelfvertrouwen
veilig schoolklimaat
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Wij werken met het programma Vreedzaam. We geven wekelijks lessen over de vreedzame school en werken met mediatoren tijdens de pauze. Vanaf groep 5 zitten er 2 leerlingen per klas in de leerlingenraad waarin ze meedenken over het schoolbeleid. Daarnaast nemen wij jaarlijks de sociale vragenlijsten af.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kijk! Sociaal Emotionele Vragenlijst