Professor Casimirschool in Voorburg

Het team van Professor Casimirschool in Voorburg

Current section: team
van Deventerlaan 16
2271 Voorburg

Zie hier hoe het team van Professor Casimirschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Professor Casimirschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Professor Casimirschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Professor Casimirschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Professor Casimirschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.6%)
Man (21.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Professor Casimirschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.3%)
25-35 jaar (6.3%)
35-45 jaar (37.5%)
45-55 jaar (31.3%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (6.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Professor Casimirschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (26.7%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Professor Casimirschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Engelse taal
Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsplanning: Betrouwbare Vervanging op de Professor Casimirschool

Op de Professor Casimirschool zorgen we voor een vlekkeloze continuïteit van het onderwijs. Bij onverwachte afwezigheid van lesgevend personeel zetten we eerst onze eigen flexibele parttime-collega's in. Deze interne benadering garandeert een snelle en effectieve vervanging, waarbij de vertrouwde schoolomgeving behouden blijft. Onze prioriteit is het minimaliseren van onderbrekingen voor de leerlingen. Indien nodig maken we gebruik van een gespecialiseerde invalpool om de best mogelijke vervanging te garanderen. In uitzonderlijke situaties, en enkel wanneer andere opties ontoereikend zijn, schakelen we een erkend uitzendbureau voor onderwijzend personeel in. Zo blijft de kwaliteit van ons onderwijs altijd gewaarborgd.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op de Professor Casimirschool: Onze Specialisten

4

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor brede ondersteuning
Rekenspecialist voor rekenvaardigheid
Remedial Teacher voor gerichte hulp
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor talentontwikkeling

Toelichting van de school:

Op de Professor Casimirschool bieden wij gespecialiseerde ondersteuning om leerlingen met specifieke behoeften optimaal te begeleiden. Onze rekenspecialist staat klaar om zowel collega's als leerlingen te assisteren bij rekenuitdagingen. Voor onze Plusklas is een toegewijde leerkracht aanwezig. Deze leerkracht werkt met de getalenteerde leerlingen en ondersteunt ook het team bij gerichte vragen. Leerlingen die extra zorg nodig hebben, ontvangen begeleiding van een remedial teacher. Dit gebeurt nadat de groepsleerkracht al de nodige interventies heeft toegepast. De intern begeleider fungeert als een cruciale schakel tussen de zorgbehoeften van leerlingen en alle betrokken partijen, inclusief ouders en externe professionals.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor welzijn
Remedial Teacher voor sociaal-emotionele vaardigheden
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor welbevinden

Toelichting van de school:

Onze specialisten werken nauw samen om de sociaal-emotionele ontwikkeling van alle leerlingen te stimuleren. Ze overleggen regelmatig om te zorgen voor een veilige en ondersteunende omgeving binnen de school. Indien specifieke expertise vereist is, schakelen wij orthopedagogen in die verbonden zijn aan onze stichting. Zij bieden aanvullende diagnostiek en advies om leerlingen optimaal te ondersteunen.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor gedragsmonitoring
Remedial Teacher voor gedragsstrategieën
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor motivatie
Kindercoach voor persoonlijke groei

Toelichting van de school:

De Professor Casimirschool zet zich in voor een positieve gedragsontwikkeling en een effectieve taakaanpak bij alle leerlingen. Onze specialisten werken samen met de groepsleerkrachten om leerlingen te begeleiden en eventuele uitdagingen vroegtijdig aan te pakken. De intern begeleider voert regelmatig observaties uit en coördineert, in samenspraak met de leerkracht, de inzet van externe expertise wanneer dit nodig is voor optimale ondersteuning. We maken gebruik van de expertise van orthopedagogen binnen onze stichting en betrekken, indien gewenst, specialisten van het Samenwerkingsverband (SPPOH) en schoolmaatschappelijk werk.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor motorische ontwikkeling
Remedial Teacher voor bewegingsstimulatie
Vakleerkracht Bewegingsonderwijs voor sportieve vaardigheden

Toelichting van de school:

Onze vakleerkracht bewegingsonderwijs speelt een belangrijke rol bij het signaleren en stimuleren van de motorische vaardigheden van onze leerlingen. Zij zorgt voor een gevarieerd en uitdagend lesaanbod. Indien er specifieke behoeften zijn op het gebied van motorische ontwikkeling, maken wij gebruik van de expertise van externe specialisten om onze leerlingen de best mogelijke begeleiding te bieden.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgvuldige Protocollering

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De Professor Casimirschool volgt strikte protocollen voor medisch handelen en persoonlijke verzorging om de veiligheid en het welzijn van alle leerlingen te waarborgen. Dit gebeurt altijd volgens de geldende richtlijnen. In situaties die specifieke medische of verzorgende expertise vereisen, werken wij nauw samen met externe medische professionals en zorgverleners om de juiste ondersteuning te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal
Flexlokaal voor Engels, GVO, HVO, en Levelwerk en Plusklas
Gymlokaal voor peuters/kleuters

Individuele Leerondersteuning op de Professor Casimirschool

Ons Aanbod voor Elke Leerling Ontwikkeling

De Professor Casimirschool blinkt uit in het bieden van gespecialiseerde ondersteuning aan leerlingen. Zo begeleiden wij met expertise kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong of hoogbegaafdheid, en hebben onze leerkrachten ruime ervaring met leerlingen die ADHD of dyslexie hebben. Ons team is toegewijd aan het sociale en emotionele welzijn van elk kind. Meerdere leerkrachten hebben aanvullende trainingen gevolgd om het sociaal-emotionele aanbod optimaal af te stemmen op de individuele behoeften van de leerlingen. Bovendien staat onze kindercoach klaar om extra ondersteuning te bieden waar nodig. Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, bieden wij een stimulerende plusklas en "Level-werk" aan, verzorgd door gespecialiseerde "plus-leerkrachten". Binnen de reguliere groepen passen wij al handelingsgerichte differentiatie toe, zodat elke leerling op zijn of haar niveau wordt aangesproken. Daarnaast is er een Remedial Teacher beschikbaar voor gerichte hulp buiten de groepsdynamiek. Toekomstgericht Onderwijs en Samenwerking Wij geloven sterk in een proactieve samenwerking met ouders om een compleet beeld van elk kind te vormen. Dit stelt ons in staat om ondersteuning op maat te bieden die de ontwikkeling van uw kind optimaal stimuleert. Zowel pedagogisch als didactisch stemmen we onze aanpak af op de specifieke onderwijsbehoeften, zoals vastgelegd in ons schoolondersteuningsprofiel.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Professor Casimirschool

Welke onderwijskundige doelen stevenen we af op met ons schoolplan?

Onze leidraad voor kwaliteitsverbetering is het document "Visie op kwaliteit", beschikbaar op de website van "Panta Rhei". Binnen de Professor Casimirschool gebruiken we WMKPO actief om onze onderwijskwaliteit te monitoren en continu te optimaliseren. Periodiek organiseren we bovenschoolse enquêtes onder alle betrokkenen om feedback te verzamelen. Daarnaast voeren we gerichte groepsbezoeken uit. Dit geeft ons waardevol inzicht in onze lesmethoden en helpt ons om gezamenlijk bij te sturen waar nodig. Dit schooljaar hebben we het EDI-model (Expliciete Directe Instructie) geïntroduceerd, wat een solide basis vormt voor onze aanpak. Dit vereist een professionele leeromgeving en cultuur, waar we ook komend jaar volop aandacht aan besteden. Via gezamenlijke studiedagen zetten we de verbinding tussen leerdoelen en referentieniveaus kracht bij. Schoolleiders professionaliseren zich continu om de organisatie te versterken. De interne monitoring van kwaliteitszorg vindt plaats via een specifiek ontwikkel-/groeidocument. Dit document is essentieel voor onze interne processen en wordt regelmatig bijgewerkt om onze groei te weerspiegelen.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen effectief?

Ons jaarplan bevat zorgvuldig geplande evaluatiemomenten. Team- en bouwoverleg, inspirerende studiedagen en directieoverleg zijn cruciaal voor het monitoren en bijsturen van onze doelen op basis van de voortgang. Het kwaliteitszorgdocument, inclusief een gedetailleerde planning, biedt houvast. Hierin volgen we de Plan-Do-Check-Act cyclus om te bepalen wanneer welk onderdeel geëvalueerd en eventueel aangepast moet worden. Sinds dit schooljaar gebruiken we Focus PO om de continuïteit en kwaliteit van ons lesaanbod te waarborgen en waar nodig te optimaliseren. De begeleiding en ondersteuning van onze leerlingen monitoren we nauwgezet door middel van observaties, toetsanalyses en gestructureerd overleg, zoals onze groepsbesprekingen. Op overkoepelend niveau maken we gebruik van de geavanceerde tool "WMKPO" voor een efficiënte en effectieve kwaliteitsborging.

Ontdek ons Aanbod voor Jonge Kinderen op de Professor Casimirschool

Toelichting van de school

De Professor Casimirschool in Voorburg Midden biedt een warm welkom met Casa Mia voor Peuteropvang en Buitenschoolse Opvang (BSO). Deze nauwe samenwerking garandeert een soepele overgang van kinderopvang naar basisschool. We delen faciliteiten, van speelruimtes binnen tot buiten, en werken samen aan een doorlopende leerlijn. Casa Mia verzorgt Peuteropvang en BSO speciaal voor de kinderen van de Professor Casimirschool, zodat uw kind zich optimaal kan ontwikkelen in een vertrouwde omgeving. Ontdek de voordelen van onze geïntegreerde aanpak voor een succesvolle start in het onderwijs.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft de Professor Casimirschool voor jonge kinderen?

De Professor Casimirschool biedt een verrijkend programma voor jonge kinderen. Dit omvat hoogwaardige kinderopvang en gespecialiseerde Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) via peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om de cognitieve en sociale ontwikkeling van uw kind te stimuleren vanaf de vroegste leeftijd. We zorgen voor een speelse en educatieve omgeving die de basis legt voor levenslang leren.

De Professor Casimirschool biedt een verrijkend programma voor jonge kinderen. Dit omvat hoogwaardige kinderopvang en gespecialiseerde Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) via peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om de cognitieve en sociale ontwikkeling van uw kind te stimuleren vanaf de vroegste leeftijd. We zorgen voor een speelse en educatieve omgeving die de basis legt voor levenslang leren.

Professionele Kinderopvang Voorburg
Peuteropvang en VVE Voorburg

Met welke partners werkt de Professor Casimirschool samen voor het jonge kind programma?

De Professor Casimirschool onderhoudt een waardevolle samenwerking met Vlietkinderen, specifiek via hun locatie Casa Mia. Deze partnerschap stelt ons in staat om een naadloze integratie te bieden tussen kinderopvang en basisonderwijs. Samen zorgen we voor een consistente en stimulerende leerervaring voor alle jonge kinderen, van peuteropvang tot aan de start van de basisschool. Dit garandeert een optimale ontwikkeling en een soepele overgang voor uw kind.

De Professor Casimirschool onderhoudt een waardevolle samenwerking met Vlietkinderen, specifiek via hun locatie Casa Mia. Deze partnerschap stelt ons in staat om een naadloze integratie te bieden tussen kinderopvang en basisonderwijs. Samen zorgen we voor een consistente en stimulerende leerervaring voor alle jonge kinderen, van peuteropvang tot aan de start van de basisschool. Dit garandeert een optimale ontwikkeling en een soepele overgang voor uw kind.

Vlietkinderen | Casa Mia Peuteropvang
Team | Professor Casimirschool in Voorburg | [2025] Schoolregister