Basisschool Archipelschool De Omnibus in Vlissingen

Het team van Archipelschool De Omnibus in Vlissingen

Current section: team
Slangenburg 1-3
4385 Vlissingen

Zie hier hoe het team van Archipelschool De Omnibus is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Archipelschool De Omnibus. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Archipelschool De Omnibus bij jullie?

Ontdek hoe goed Archipelschool De Omnibus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Archipelschool De Omnibus zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 70.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (70.6%)
Man (29.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Archipelschool De Omnibus. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (22.2%)
35-45 jaar (44.4%)
45-55 jaar (11.1%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Archipelschool De Omnibus werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (58.8%)
Direct ondersteunend personeel (29.4%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (11.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Archipelschool De Omnibus gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging bij Archipelschool De Omnibus

Bij Archipelschool De Omnibus staat de continuïteit van het onderwijs voorop. In geval van onverwachte afwezigheid van een leerkracht door ziekte, coördineert de directeur proactief de benodigde vervanging. Onze prioriteit is het waarborgen van een stabiele leeromgeving. Wanneer directe vervanging niet mogelijk is, zetten we diverse oplossingen in. Dit kan betekenen dat ervaren teamleden tijdelijk klassen overnemen of dat we groepen efficiënt combineren om de impact op uw kind te minimaliseren. Ook bij gepland verlof van teamleden voor professionele ontwikkeling, zoals studiedagen, zorgen wij voor adequate vervanging. Zo blijft de kwaliteit van ons onderwijs altijd gewaarborgd, en kunnen onze leerkrachten zich blijven ontwikkelen om uw kind de best mogelijke educatie te bieden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Binnen onze school hebben we vier combinatiegroepen, te weten: groep 1/2, 3/4, 5/6 en 7/8. Deze verdeling is gemaakt op basis van het aantal leerlingen per groep en er is gekeken naar sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. De samenstelling van het team: Groep 1/2: juf Amanda, juf Rosa Groep 3/4: juf Rosita, juf Lois Groep 5/6: juf Esmée, juf Lois Groep 7/8: meester Ralf Onderwijsassistent: meester Gayito, juf Anne Schakelklas: juf Rosita/juf Lois Vakleerkracht bewegingsonderwijs: juf Wilma Intern begeleider: juf Pauline Brugfunctionaris: Stefan Babic Administratief medewerker: juf Lijda Conciërge: meester Etiënne De school beschikt over een Intern Begeleider, een rekencoördinator, een taal-leescoördinator en een ICT-coördinator. Tevens zijn enkele leerkrachten en onderwijsassistenten belast met extra ondersteuningstaken. IVO: Islamitisch vormingsonderwijs Uw kind kan bij ons op school islamitisch vormingsonderwijs volgen. Ouders moeten dit wel aangeven dat dit gewenst is. GVO: christelijk vormingsonderwijs Uw kind kan bij ons op school christelijk vormingsonderwijs volgen. Ouders moeten dit wel aangeven dat dit gewenst is. HVO: humanistisch vormingsonderwijs Uw kind kan ook humanistisch vormingsonderwijs volgen. Op dit moment hebben wij hiervoor helaas nog geen leerkracht beschikbaar. We hopen in de loop van het schooljaar hier wel iemand voor te vinden

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Archipelschool De Omnibus

6

Taal en Rekenen Expertise

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Taalspecialist
Logopedist
Schakelklas groep 3/4
Dyslexiebegeleider (Onderwijszorg Nederland)

Toelichting van de school:

Op Archipelschool De Omnibus zetten we ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. We hebben een toegewijde taalcoördinator en rekencoördinator die dagelijks klaarstaan. Onze logopediste, verbonden aan het stottercentrum, biedt gespecialiseerde begeleiding aan leerlingen met taalproblematiek. Kinderen met belemmeringen in hun taalontwikkeling ontvangen zorg op maat. Daarnaast bieden we intensieve ondersteuning via onze schakelklas, speciaal voor kinderen die extra hulp nodig hebben bij hun taalontwikkeling. Voor leerlingen met dyslexie werken we nauw samen met Onderwijszorg Nederland, waar een deskundige begeleider individuele ondersteuning biedt.

4

Sociaal-Emotionele Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Pedagogisch Educatief Professional
Jonge Kind Specialist

Toelichting van de school:

Voor een veilige en positieve sociaal-emotionele ontwikkeling beschikken we over een gedragsspecialist en een intern begeleider, beiden met extra expertise. In de onderbouw ondersteunt een collega, die de opleiding tot Pedagogisch Educatief Professional volgt, onze leerlingen. Zij brengt waardevolle kennis in op het gebied van de sociaal-emotionele groei van jonge kinderen.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak zetten wij onze gespecialiseerde teamleden in, die individueel de leerlingen begeleiden.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Logopedist
Vakleerkracht Gymnastiek

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over een enthousiaste vakleerkracht gymnastiek. Zij verzorgt met plezier een deel van de gymlessen, waarbij de motorische ontwikkeling van onze leerlingen centraal staat.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Medische handelingen bij diabetes

Toelichting van de school:

Alle leerkrachten van Archipelschool De Omnibus zijn deskundig getraind in het verlenen van de nodige medische ondersteuning. Dit geldt specifiek voor leerlingen die leven met diabetes, waarbij wij zorgen voor een veilige en verzorgde omgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Kasten met voeding- en verzorgingsproducten
Brugfunctionaris
Logopediste
Peuterspeelzaal + BSO
Atelier Buurtbrouwsels

Ontdek Onze Expertise: Passende Ondersteuning voor Elke Leerling

Maatwerk en Expertise bij Archipelschool De Omnibus

Bij Archipelschool De Omnibus geloven we in de kracht van individuele ontwikkeling. Wij bieden een breed scala aan ondersteuning voor leerlingen die extra aandacht nodig hebben. Onze school heeft ruime ervaring met kinderen die specifieke behoeften hebben op gebieden zoals dyslexie, taal- en spraakontwikkeling, begaafdheid, autisme (o.a. Asperger, PDD-NOS) en hechtingsproblematiek. Onze aanpak is altijd afgestemd op de unieke situatie van elk kind en de groepsdynamiek. Bij complexere ondersteuningsvragen, met name rondom gedrag, evalueren we zorgvuldig de impact op de gehele klas. Dit stelt ons in staat om een veilige en stimulerende leeromgeving te garanderen voor iedereen. Wat maakt onze ondersteuning uniek? Wij bieden basisondersteuning die voldoet aan de standaarden van het samenwerkingsverband Kind op 1, gericht op leren, gedrag en welbevinden. Voor kinderen die meer nodig hebben, stellen we in overleg met ouders een individueel ontwikkelingsperspectief (OPP) op. Ons team van toegewijde leerkrachten en specialisten, waaronder coördinatoren voor taal, rekenen en ICT, en een onderwijsassistent met expertise in hoogbegaafdheid en klassenmanagement, staat klaar om elk kind te begeleiden. Samenwerking voor optimale zorg: Wij werken nauw samen met diverse externe partners zoals Auris, logopedie, GGD, buurtteams en jeugdzorgorganisaties. Deze samenwerkingen stellen ons in staat om een uitgebreid vangnet te bieden voor zowel leerlingen als hun gezinnen. Onze ruim opgezette, gelijkvloerse school met groene buitenruimtes, inclusief een Cruyff Court, biedt een inspirerende omgeving voor leren en spelen. Methoden en protocollen: We maken gebruik van bewezen onderwijsmethodieken zoals LIJN 3, STAAL en Naut/Meander/Brandaan, en volgen protocollen voor specifieke uitdagingen zoals dyslexie, pesten en rouwverwerking. Dit zorgt voor een gestructureerde en effectieve aanpak. Grenzen en mogelijkheden: Hoewel we een breed scala aan ondersteuning bieden, zijn er situaties waarin wij extra begeleiding niet kunnen garanderen, bijvoorbeeld bij ernstige gedragsproblemen die de groepsveiligheid beïnvloeden. Ook voor kinderen die extra zorg nodig hebben op bepaalde gebieden, is het soms nodig dat ouders aanvullend extern onderzoek of begeleiding regelen. Een open en constructieve samenwerking met ouders is hierbij cruciaal voor het succes van onze aanpak. Toekomstvisie en doorlopende ontwikkeling: Archipelschool De Omnibus investeert continu in de professionele ontwikkeling van haar team. We streven ernaar onze expertise op het gebied van specialistische ondersteuning verder te verdiepen, met focus op vernieuwde rekenmethodieken en een consistente aanpak in klassenmanagement en coöperatief leren. Door middel van gerichte scholing en coaching van onze medewerkers, en de inzet van extra onderwijsassistenten, versterken we continu ons vermogen om kinderen met diverse behoeften optimaal te begeleiden. Onze intern begeleider speelt een sleutelrol in het coachen van leerkrachten, en waar nodig schakelen we externe expertise in voor gespecialiseerd onderzoek of ambulante begeleiding. De kleinschaligheid van onze groepen faciliteert individuele aandacht en begeleiding in kleine setting.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Archipelschool De Omnibus: Kwaliteitszorg en Ontwikkelingsplan voor Excellente Educatie

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2025-2026?

Onze school streeft in het schooljaar 2025-2026 naar verbetering van de basisvaardigheden en burgerschapsvorming. We zetten in op een verrijkt taalonderwijs door ons taalbeleid effectief te implementeren in de dagelijkse lespraktijk. Dit resulteert in een breder en integraal taalaanbod voor al onze leerlingen. Daarnaast focussen we op het optimaliseren van ons onderwijsaanbod voor leerlingen met een niet-Nederlandse taalachtergrond. We streven naar een inclusieve leeromgeving waarin elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Bovendien investeren we in de pedagogisch-didactische vaardigheden van ons team. Gezien de veranderende leerlingenpopulatie besteden we extra aandacht aan gedragsmanagement en ondersteuning bij specifieke leerbehoeften. Methoden zoals Goed van Start en KIVA worden structureel ingezet. Met een subsidie uit het project "De Gezonde School" organiseren we activiteiten gericht op gezonde voeding en seksuele voorlichting via "Lentekriebels", wat bijdraagt aan een gezonde leefstijl en welzijn.

Hoe waarborgt de school de realisatie van onderwijsdoelen?

Archipelschool De Omnibus realiseert haar onderwijsdoelen door een proactieve en systematische aanpak. Maandelijkse teamvergaderingen bieden een platform voor de evaluatie van de voortgang en het bijsturen van onze ambitieuze leerdoelen. Coördinatoren faciliteren collegiale consultaties om de onderwijskwaliteit continu te waarborgen en te verhogen. Onze Intern Begeleider en directie observeren regelmatig klassikale lessen en voorzien leerkrachten van constructieve feedback. Dit proces van continue kwaliteitsverbetering is essentieel voor de ontwikkeling van ons onderwijsteam. Tweemaal per jaar voeren we diepgaande analyses uit van de onderwijsresultaten en leeropbrengsten. Deze data-gedreven inzichten stellen ons in staat om de effectiviteit van ons onderwijs te meten en waar nodig tijdig aanpassingen te doen op individueel-, groeps- en schoolniveau. Zo garanderen we een optimale leerervaring voor elke leerling.

Stimuleer Uw Kind: Voor- en Vroegschoolse Educatie bij Archipelschool De Omnibus

Toelichting van de school

Bij Archipelschool De Omnibus geloven we in een sterke start voor elk kind. Daarom bieden we Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), een programma ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te maximaliseren en eventuele onderwijsachterstanden te voorkomen. Onze VVE-programma's zijn speciaal ontwikkeld voor peuters vanaf 2,5 jaar en kleuters in groep 1 en 2. Met extra aandacht voor taal, sociaal-emotionele ontwikkeling en spelenderwijs leren, zorgen we ervoor dat uw kind optimaal voorbereid is op de basisschool. Ouderbetrokkenheid is essentieel voor het succes van VVE. Wij betrekken u actief bij het leerproces van uw kind, omdat we weten dat een sterke samenwerking tussen thuis en school het verschil maakt. We zijn trots op onze nauwe samenwerking met Kinderopvang Walcheren. Deze unie garandeert een naadloze overgang van de peuteropvang naar onze school, met een 'warme overdracht' die zorgt voor continuïteit in de begeleiding en ontwikkeling van uw kind.

Veelgestelde vragen

Welk extra programma biedt Archipelschool De Omnibus voor jonge kinderen?

Archipelschool De Omnibus biedt specifieke programma's voor jonge kinderen, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit omvat zowel voorschoolse educatie voor peuters als vroegschoolse educatie voor de jongste groepen van de basisschool, gericht op een optimale start.

Archipelschool De Omnibus biedt specifieke programma's voor jonge kinderen, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit omvat zowel voorschoolse educatie voor peuters als vroegschoolse educatie voor de jongste groepen van de basisschool, gericht op een optimale start.

Kinderopvang
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) / peuteropvang

Met welke partners werkt Archipelschool De Omnibus samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

De Archipelschool De Omnibus werkt nauw samen met Kinderopvang Walcheren (KOW) om een doorlopende ontwikkelingslijn voor jonge kinderen te waarborgen, van peuteropvang tot aan de basisschool.

De Archipelschool De Omnibus werkt nauw samen met Kinderopvang Walcheren (KOW) om een doorlopende ontwikkelingslijn voor jonge kinderen te waarborgen, van peuteropvang tot aan de basisschool.

Team | Archipelschool De Omnibus in Vlissingen | [2025] Schoolregister