
De resultaten van Basisschool De Jutter in Vlieland
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool De Jutter, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van Basisschool De Jutter
De schoolweging van De Jutter is 29,06 , met een spreiding van 4,78 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Hoe goed past Basisschool De Jutter bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool De Jutter bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
92,98% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de signaleringswaarde van 85%. Dit toont aan dat de basiskwaliteit gewaarborgd blijft, zelfs met een dalend leerlingenaantal. De score ligt slechts 2,7% onder het gemiddelde van vergelijkbare scholen, wat positief is gezien de context.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
35,1% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim onder de inspectienorm van 45,5%. Dit reflecteert mogelijk de complexere leerlingenpopulatie (schoolweging 29,06). De lagere score ten opzichte van vergelijkbare scholen (-22,2%) vraagt om aandacht, bijvoorbeeld via het vermelde 'opbrengstgericht werken' in het schoolplan.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool De Jutter?
50% van de adviezen is VMBO-(g)t of hoger, met een opvallende verdeling: 40% VMBO-(g)t (vs. 16,45% regio) en 10% VWO (vs. 18,61% regio). Praktijkonderwijs komt niet voor, in contrast met 1,01% landelijk. De school lijkt hiermee een middenpositie in te nemen, mogelijk toegespitst op de eilandgemeenschap waar doorstroom naar hogere niveaus beperkter is.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2022-2023
Toets | De Jutter | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2022-2023
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De tussentijdse resultaten worden gemeten door middel van CITO Leerling in Beeld toetsen. We evalueren de resultaten, vervolgens worden de groeps- en handelingsplannen gemaakt en/of bijgesteld. We passen de cyclus HGW toe om de leerlingenzorg nauwkeurig in beeld te houden.
Zitten de oud-leerlingen van Basisschool De Jutter in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
50% van de leerlingen presteert boven advies – dubbel zo hoog als het landelijk gemiddelde (25,27%). Slechts 10% zit onder advies, wat lager is dan de 11,81% landelijk. Deze cijfers onderstrepen de effectiviteit van de persoonlijke adviesgesprekken en nazorg, zoals beschreven in het schoolondersteuningsprofiel.
Sociale ontwikkeling
De school moet aansluiten bij de brede opdracht die De Jutter heeft om alle kinderen van Vlieland onderwijs te bieden. De school moet zich dus breed georiënteerd houden en niet een te specifiek onderwijsconcept kiezen.
Gelukkig
Succesvol
Trots
Wat is de werkwijze van Basisschool De Jutter voor sociale ontwikkeling?
Basisschool De Jutter heeft kernwaarden die zijn vastgesteld door het team, ouders en leerlingen. Deze kernwaarden zijn gebaseerd op de brede opdracht van De Jutter. De school gebruikt een methode die is geïntegreerd in het leerlingvolgsysteem en koppelt de resultaten aan succes, trots en geluk.
Welke registratievormen gebruikt Basisschool De Jutter om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Basisschool De Jutter gebruikt de vragenlijst 'Leerling in Beeld' om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Basisschool De Jutter?
Basisschool De Jutter gebruikt de methoden Leefstijl en Prima voor sociaal-emotioneel leren.